Skocz do zawartości

[Rower] Kross Hexagon V2


Rekomendowane odpowiedzi

Od czerwca jestem posiadaczem Hexagona V2 2010 i teraz postaram się skrobnąć w miarę obiektywną recenzję.

 

Dla kogo?

No właśnie dla kogo taki sprzęt. Ja kupowałem kierując się ceną. Po cudownym zniknięciu mojego starego Hexagona V6(2007), nie miałem zbyt wiele kasy a markę Kross znałem więc teoretycznie nie powinienem się zawieść. No i się nie zawiodłem. Rower polecam wszystkim którzy:

-Nie mają zbyt wielkiej sumy pieniędzy a chcę coś więcej niż makrokesza.

-Chcą kupić pierwszy "profesjonalny" rower

-Szukają czegoś na drugi rower.

 

Pierwsze wrażenie

Rowerek bardzo ładny. Grafitowe malowanie z pomarańczowo-białymi elementami przypada do gustu. Spawy ładne, niedoróbek brak. Prezencja całkiem sympatyczna.

 

Jazda

Jeździ się lekko, przynajmniej w porównaniu ze starym Hexagonem. Pierwsza jazda i już od razu 30km- jedno spadnięcie łańcucha ale po szybkiej regulacji tylnej przerzutki problem nie występował. Już pierwsza trasa wykazała słabe części w rowerze. Pierwszą były pedały- żałosny, miękki plastik. Zaraz po powrocie do domu zamówiłem nowe. Kolejną częścią jest główka sztycy. Po uderzeniu w siodełku przy wjechaniu w dziurę siodełko stanęło na sztorc co raczej nie jest fajne. Na szczęście do domu było blisko. Ostatnią słabą częścią jest amortyzator. Mały skok, umiarkowana twardość, brak możliwości zablokowania lub regulacji. Typowy marketowy ZOOM. Teraz może o dobrych rzeczach. Osprzęt Shimano- jak za tę cenę nie można się spodziewać niczego lepszego. Opony- bardzo dobra przyczepność na szosie i w lekkim terenie, a po przejechaniu ponad 2000km(od czerwca do listopada) praktycznie brak śladów zużycia. Rama- Sztywna, lekka, bardzo fajna.

 

Podsumowanie

Za tę cenę bardzo dobry wybór. Łatwo się jeździ a z czasem po włożeniu 300-400zł można zrobić naprawdę przyzwoity bicykl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam. Ja mam jeszcze kilka pytań. Mam zamiar kupić rower do 800 złotych, byłem dzisiaj w sklepie rowerowym i polecał mi właśnie tego Krossa Hexagon V2 albo Meridę Matts 5 albo jakiegoś starszego Iteka, podobno na bardzo dobrym osprzęcie, za 800 a kiedyś kosztował 1100. Czy ktoś orientuje się który z tych rowerów jest najlepszy? Ja robię na rok mniej więcej 2000 km, obecnie jeździłem na starym rowerze makrokeszu i miałem na nim wypadek bo zablokowało mi się przednie koło, więc zależy mi na bezpieczeństwie. Jeżdżę różnie, czasem do szkoly i z powrotem w sumie 20 km, trochę po mięscie trochę po lesie, a czasem na trudniejszym terenie wycieczki do 100 km. Ten ze sklepu wypowiadał się, jakby najlepszy był jednak ten Itek. Co o tym myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko się wypowiedzieć nie znając specyfikacji tych rowerów, a chociażby rocznika. Musisz podać więcej szczegółów żeby otrzymać rzetelną odpowiedź. Mi osobiście marka Itek niewiele mówi, a Merida z reguły jest droższa od Krossa (przy takim samym osprzęcie)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten rower Itek polecał mi w sklepie rowerowym, ponieważ jest tani, a ponoć ma bardzo dobry osprzęt tylko, że jest sprzed dwóch lat, ale sam nie potrafię właściwie niczego sensownego w internecie o tej marce czy rowerach znaleźć, a szkoda, bo ponoć kiedys tamten Itek prawie 1100 zł kosztował a teraz 800zł. Chodzi o Kross Hexagon V2 2010 jak w tym temacie i o Meridę Matts 5-V 2010. Specyfikacja pewnie podobna do następującej:

Model Matts 5-V

Widelec SR M2000N 50

Hamulec P. V-Brake Linear

Hamulec T. V-Brake Linear

Korby SR CW-XCC-T102-PBG 42-34-24 CG

Przerzutka P. Shimano TZ30-42T

Przerzutka T. Shimano TX31

Kaseta Shimano MF-TZ21 14-28

Kierownica XM CEN Steel Rise 580

Piasta P. Alloy QR

Piasta T. Alloy QR

Pedały PP pedał

Obręcze Double Wall Black /CNC

Siodło XM Comfort Sport

Sztyca Alloy CEN 27.2

Manetka P. Shimano RS31-3

Manetka T. Shimano RS31-7

Opony CST C1348 2.1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Iteka bym odpuścił na samym starcie. Mało znana marka nie wiadomo czego się spodziewać. Pozostaje Merida i Kross. Z tego co wiem nasz krajowy producent daje za tę samą cenę więcej niż koncern z Tajwanu. Ja V2 mogę polecić z czystym sercem. Jeśli nie masz kasy na V6 albo Level A2 to kupuj...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

ja tak skacze od roweru do roweru i nie moge sie zdecydowac... chyba jednak postawie na hexavona v2 2010r, ze wzgledu na to ze jest tani i z tego co pisze recenzent nie ma duzych oporow... przy moim wzroscie i masie to jakos nie mam ochoty sie meczyc z przyciezkawym schwinnie mesa gs. W miare psucia sie rzeczy zawsze mozna dokupic cos lepszego. mam pytanie czy specyfikacja zmienila sie pomiedzy modelem 2010 a 2011?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
  • 1 miesiąc temu...

sam go używam, ale będąc szczerym to dysponując tysiakiem wyrwiesz może nienajgorszą używkę jak poszukasz. Cos na kasecie może, a nie na wolnobiegu... zależy też jak będziesz jeździł, bo hexagon v2 to raczej atb na asfalt, szutr, ewentualnie 10 cm błoto:) co do amora masz rację, albo lepszy kup jeśli się zdecydujesz, albo w ogóle sztywny widelec:) w tym drugim przypadku wyjdzie na to samo (brak amortyzacji) a zyskasz kilka dkg:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam!

 

Jestem również użytkownikem krossa hexagona v2. Nie miałem z nim poważniejszych problemów. Sprawuje się świetnie. Polecam go tym którzy stawiają na jakość w rozsądnej cenie. Ten rower jest godny uwagi. Oto specyfikacja techniczna:

 

Rama-26" ALU 6061

Kolory-srebrny/czerwony/czarny

Rozmiar-15" , 17" , 19" , 21

Widelec-Bravo-375

Ilość biegów-18

Przerzutka przód- Shimano FD-TZ30

Przerzutka tył- Shimano RD-TZ50

Hamulec przód- Alhonga HJ-806AD

Hamulec tył- Alhonga HJ-806AD

Manetki- Shimano ST-EF40

Korby- SR Suntour CW9-XCC

Suport- Thun GO(A)L

Łańcuch- KMC Z50

Kaseta / Wolnobieg- Shimano MF-TZ20

Piasta przód- Joy Tech 431; SF-A03

Opony- Rubena V45 Winner 26x1,9

Obręcze- Kross R

Kierownica- MTB-153

Wspornik kierownicy- TDS-C41-8

Wspornik siodła-SP-200 Alu

Siodło- Selle Royal PU 8549/T Concorde

Waga- 13,45

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...