Skocz do zawartości

[v-brake>tarcza] modyfikacja ramy


LbnPiotrek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Aktualnie używam hamulców v-brake aczkolwiek przymierzam się do zmiany na tarczowe mechaniczne. Niestety moja rama nie jest do tego przystosowana więc trzeba by dorobić uchwyty pod zacisk. Sam nie chce się za to zabierać ponieważ nie posiadam migomatu a po drugie chcę aby to było zrobione starannie.Pytanie brzmi co o tym sądzicie? Czy spotkaliście się z takim modyfikowaniem ramy? I czy są osoby które się tym zajmują głównie mi chodzi o Lublin. Dołączę parę fotek abyście stwierdzili czy u mnie jest coś takiego możliwe...

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/242a69c608d6018a.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/29222b0812c54220.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/82f3907403f27dc9.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3d21ace65802e112.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/76f892e2ec3cdc03.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj w necie, dużo jest tak przerobionych rowerów, tylko że jak chcesz żeby to jakos wyglądało to szykuj sie na lakierowanie ramy.

 

Są też adaptery, ale jakieś 300zł to sie nie opłaca. Chyba że masz tą rame jakąs super.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robiłem takie coś tylko , że odwrotnie z tarcz na v brake ; )) i zrobiłem to sam.Trzyma do dzis i nie narzekam na nic ; ))

PS; nie mailem pivotow na mocowanie v ale zalatwilem to migomatem u fachowca i male psikniecie sprayem i jest wszystko ok ; )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również uważam, że taka przeróbka- z ekonomicznego punktu widzenia nie ma absolutnie żadnego sensu.

Napisz lepiej dlaczego chodzi Ci po głowie taka modyfikacja. Czy v-brake źle działają, nie spełniają oczekiwań? Słaby (czyli zazwyczaj tani) hamulec tarczowy nie będzie moim zdaniem lepszy od zestawu średnie klamki, średnie ramiona v-brake, dobre klocki (wszystko ustawione i wyregulowane właściwie). Będzie przy tym tańszy w eksploatacji, prostszy w serwisie. Przemyśl to sobie, skalkuluj co musiałbyś wymienić, ile wydać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak - ja jeżdżę na ramie stalowej CR-Mo - z tyłu oczywiście nie mam tarczy (a z przodu i owszem). Jakiś czas temu też zastanawiałem się nad adapterem. Jednak wybito mi to z głowy (i dobrze).

 

Powodów jest kilka. Jeśli Twoja rama nie jest przystosowana do tarczy tzn, że nikt nie brał przy jej projektowaniu pod uwagę tego, że będą takie przeciążenia na tylnym widelcu po stronie przeciwległej do napędu. Różne nieciekawe rzeczy się z adapterami i takimi patentami działy. Bardzo tego nie polecam.

 

Słusznie ktoś zadał pytanie - po co Ci w ogóle tarcza? Ja mam w swoim dorobku kilka zawodów XC (nie maratony, a mega ostre XC w bardzo trudnych warunkach) i.. fakt, że nie miałem tarczy tylko mi pomógł (mogę napisać na ten temat epistołę - choć mocno dyskusyjną). Tak czy inaczej - jak najbardziej taki zestaw z jedną tarczą z przodu jest ok. Dodam, że zimą na tym rowerze jeżdżę po Beskidach (i nie po asfaltach, ale po górach w śniegu po ubitych traktach, czasem zaspa się trafi) i zauważyłem, że akurat w takich warunkach szybciej przestaje działać tarcza niż Vka (choć może to kwestia klocków).

 

Podsumowując - mocno się zastanów. Jeśli tylko się nakręciłeś na tarcze z przodu i z tyłu i nie masz mocnych podstaw żeby to robić to sobie odpuść - zainwestuj lepiej w coś innego. Np w porządny amortyzator i coś hydraulicznego z przodu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

jak na moje oko to tą ramę da się przerobić ale ja bym tego nie robił to są hamulce i to one są najważniejsze w całym rowerze to one odpowiadają za nasze bezpieczeństwo a pomyślałeś nad tym jak ktoś spieprzy tą robotę i po jakimś czasie mocowanie podczas jazdy odpadnie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...