lumbo Napisano 8 Grudnia 2010 Napisano 8 Grudnia 2010 Witam, Szukam kompletu kół do kwoty 900zł(najlepiej nowe). Koła pod wagę ok. 70kg, na rowerze nie skaczę więc nie muszą być mega pancerne. Tylko pod hamulec tarczowy, najlepiej 6 śrub. Niska waga jest preferowana. Możecie coś polecić?
Fludi Napisano 8 Grudnia 2010 Napisano 8 Grudnia 2010 Piasta DT Onyx albo Novatec NT-D711/712SB Szprychy DT Competition + mosiężny nypel Obręcz: Mavic 717 disc albo ALEXRIMS XD LITE Lekkie i wytrzymałe (szczególnie jak dasz piasty NT i obręcz Mavic'a)
gremson Napisano 9 Grudnia 2010 Napisano 9 Grudnia 2010 piasty (500zł-komplet): dt 370 (czyli to samo co onyx) - KLIK obręcze (110zł-komplet): Generation-XC KLIK - wg mnie nie ma sensu przepłacać za mavica - obręcz accenta lekka (470g producenta, w realu pewnie więcej za 60zł) i naprawdę wytrzymała. Jak na razie zero bicia, a ma za sobą już przeszło 1k km i kilka wycieczek w ostrym beskidzkim terenie z kamienistymi zjazdami. Jeśli miałbym wydać za obręcz ok 200zł to postawiłbym na Obręcz DT XR 400 KLIK, ale koła na tych obręczach zdecydowani przekraczają podany budżet. szprychy i nyple: te co poleca Fludi komplet kół z zapleceniem może troszkę przekroczyć budżet, ale moim zdaniem warto. Sam używam takiego kompletu i sobie chwale.
Fludi Napisano 9 Grudnia 2010 Napisano 9 Grudnia 2010 gremson, niskiej wagi tak jak autor tematu chciałby nie uzyskasz na takim komplecie Zapomniałem dodać, jak coś zawsze można jeszcze dać alunypel, ale to zwiększy koszt koła.
gremson Napisano 9 Grudnia 2010 Napisano 9 Grudnia 2010 wmówiłem sobie, że budżet autora wynosi 700zł... a tu jest o 200zł większy, także zestaw proponowanych przeze mnie spokojnie mieści się w budżecie - gwoli sprostowania. 140g więcej za cenę 3-4 razy mniejszą to nie taki zły interes... Kolega lumbo powinien się określi czy zamierza startować w maratonach czy preferuje jadę wyłącznie dla przyjemności. Jeśli to pierwsze to faktycznie Fludi 140g jest znaczne, dlatego jako alternatywę lekkich obręczy sugeruje ww. DT XR 400 tylko cena kompletu podskoczy o ok 300zł...
Fludi Napisano 9 Grudnia 2010 Napisano 9 Grudnia 2010 Dlatego chyba najlepiej wziąć piasty Novatec'a są lekkie (komplet coś trochę ponad 400gram) tańsze od Onyx'ów (koło 400zł) i obręcze Alexrims'a (200zł z lekkim hakiem za komplet, a ważą coś koło 430gram). Jest i tanio i lekko
lumbo Napisano 9 Grudnia 2010 Autor Napisano 9 Grudnia 2010 Dziękuję za podpowiedzi. Generalnie jeżdżę dla przyjemności:) Nigdy nie brałem udziału w maratonie choć po nowym roku na pewno się na jakiś wybiorę i mam nadzieję że nie raz:). Co do kół to chcę coś porządnego w rozsądnej cenie. Jeśli chodzi o kasę to zawsze można dorzucić 100 jeśli coś będzie dużo lepsze - ale tak dorzucając to boję się, że o się źle skończy(początkowo myślałem o fulcrumach red metal 5). Więc skończmy na tym 1000:)
BIKESTACJA Napisano 9 Grudnia 2010 Napisano 9 Grudnia 2010 Witam Zapraszam do naszego sklepu. Novatec 2011 w kolorze czerwonym juz jest / obrecze DT MAVIC / szprychy nyple dt sapim do wyboru. przykład. (http://www.sklep.bikestacja.pl/product_info.php?products_id=18302)
Fludi Napisano 9 Grudnia 2010 Napisano 9 Grudnia 2010 Nie chciałbym kogokolwiek polecać, ale te kółka bikestacji są jak najbardziej w porządku...
jasskulainen Napisano 9 Grudnia 2010 Napisano 9 Grudnia 2010 jaka masz reszte osprzetu ? bo moze lepiej kupic fulcrumy ktore sa solidne i fajnie glosnie cykaja i wymienic cos jeszcze w rowerku ?
lumbo Napisano 9 Grudnia 2010 Autor Napisano 9 Grudnia 2010 Nie chciałbym kogokolwiek polecać, ale te kółka bikestacji są jak najbardziej w porządku... Piszesz konkretnie o tych z linku czy coś byś w nich zmienił? jaka masz reszte osprzetu ? bo moze lepiej kupic fulcrumy ktore sa solidne i fajnie glosnie cykaja i wymienic cos jeszcze w rowerku ? Generalnie to mam "prawie" seryjnego tego hexagona v4, jednak na półce leży i czeka przerzutka przednia xtr,korba slx, manetki xtr(listonosz niesie:), kaseta xt, elixir 5. Brakuje mi do pełni szczęścia kół, tylnej przerzutki,łańcucha i amortyzatora. Na wiosnę sądzę że zostanie mi sama rama choć to też nie jest pewne:)W tym miesiącu planuję kupić koła.
Bugatti Napisano 9 Grudnia 2010 Napisano 9 Grudnia 2010 Jeśli mogą być używki to poszukałbym legendy...crossmax Za 900 można wyrwać je na allegro w dobrym stanie.
miskov17 Napisano 9 Grudnia 2010 Napisano 9 Grudnia 2010 Kółka z bs są w porządku, wiedz jednak, że obręcze są delikatne, nie są oczkowane i mają limit wagowy do 75kg. Wskazana zmiana na coś mocniejszego pokroju Xc717. Używane crossmaxy - ok, pod warunkiem bdb stanu a takich poniżej tysiaka raczej nie znajdziesz. No i używka pozostanie używką, nie ma to jak nowe części.
Fludi Napisano 9 Grudnia 2010 Napisano 9 Grudnia 2010 Piszesz konkretnie o tych z linku czy coś byś w nich zmienił? Generalnie to mam "prawie" seryjnego tego hexagona v4, jednak na półce leży i czeka przerzutka przednia xtr,korba slx, manetki xtr(listonosz niesie:), kaseta xt, elixir 5. Brakuje mi do pełni szczęścia kół, tylnej przerzutki,łańcucha i amortyzatora. Na wiosnę sądzę że zostanie mi sama rama choć to też nie jest pewne:)W tym miesiącu planuję kupić koła. Ja osobiście zmieniłbym obręcze na takie jak wcześniej pisałem (Mavic 717 disc), podobnie jak i poleca zresztą też miskov17. Poza tematem trochę... To do pełnego szczęścia musisz tylko kupić jeszcze tylną przerzutkę XTR i to jak najszybciej + 3 łańcuchy XT/XTR żeby móc je zmieniać, co ileś km.
pomirot Napisano 9 Grudnia 2010 Napisano 9 Grudnia 2010 Jak interesują Cię używki, to mam na zbyciu Mavic 917 Disc (36 otw.), piasty XT, szprychy DT Champion, nyple DT stalowe. Zaplatane w Airbike w sierpniu tego roku, a więc na gwarancji (nie mają nawet ryski). Więcej info na PW. Jeśli wolisz nówki, to polecam obręcze Mavic'a 917, tylko trochę lżejsze szprychy od Championów . Podstawą jest jednak, żebyś miał gdzie dobrze je zapleść, bo bez tego możesz wydać nawet 3 tysiaki i Ci się posypią.
netta1987 Napisano 9 Grudnia 2010 Napisano 9 Grudnia 2010 ja myślę że warto wydać mniej na koła ale dać lepszą ramę bo ten kross wagą, geometrią ani jakością nie grzeszy. pomyśl nad używaną nawet jakąś typu scale, xtc lub co ci pasuje geometrią nawet krossa a2 rama za 200zł można mieć niemal nową a inna jazda
Fludi Napisano 9 Grudnia 2010 Napisano 9 Grudnia 2010 I tu się mylisz, porządne koła to podstawa roweru, szczególnie takiego, na którym chcesz się ścigać. Rama czy amorek mogą być gorsze, cięższe, a nic nie zastąpi dobrej masy rotującej.
lumbo Napisano 9 Grudnia 2010 Autor Napisano 9 Grudnia 2010 ja myślę że warto wydać mniej na koła ale dać lepszą ramę bo ten kross wagą, geometrią ani jakością nie grzeszy. pomyśl nad używaną nawet jakąś typu scale, xtc lub co ci pasuje geometrią nawet krossa a2 rama za 200zł można mieć niemal nową a inna jazda Z tego co wyczytałem na tym forum to rama z hexagona v4(2009) to jest to samo co a2,a4,a6 - tylko inaczej pomalowana. Wiadomo nie jest to jakaś rewelacja ale mi osobiście pasuje(choć nie jeździłem na innej więc nie mam porównania). Co do kół to na podstawie waszych sugestii najbardziej skłaniam się do zestawu: Obręcz MTB Mavic XC717 disc 404g 199zł Piasty Novatec D711SB/D712SB 158g + 335g 147zł+228zł Szprychy DT Competition 64x2zł Mosiężne nyple 64x0,20g waga: 1301+szprychy+nyple+zaciski Kaska: 919 + zaplecenie+przesyłka +- 1020zł waga i ceny wzięte z pierwszego lepszego sklepu:) Coś zmienić czy zamawiać?
jasskulainen Napisano 9 Grudnia 2010 Napisano 9 Grudnia 2010 a2 nie ma takiej samej ramy jak a4 a6 i a8 to inne konstrukcje pozdro
Fludi Napisano 9 Grudnia 2010 Napisano 9 Grudnia 2010 Jak dobrze poszukasz to znajdziesz obręcze Mavic'a za 160zł/szt. Ogólnie wagowo koła powinny być granicach 1450gram. A cenowo jakbyś wszystko zamawiał w jednym sklepie to powinno wyjść taniej, szczególnie, że wiele sklepów ma zaplot koła w cenie, jak się bierze u nich wszystkie części. Wyślij @ z zapytaniem do bikestacji albo do tego sklepu: www.dobryskleprowerowy.pl
premier2 Napisano 9 Grudnia 2010 Napisano 9 Grudnia 2010 Wg mnie waga będzie wynosiła niecałe 1700g bez zacisków. 1301g + szprychy(64szt) 382g. Nie jestem tylko pewien, czy to już waga szprych z nyplami, ale stawiam, że tak...
Fludi Napisano 9 Grudnia 2010 Napisano 9 Grudnia 2010 Ajć, chyba coć przekalkulowałem... Kółka na 717, comp i dt240 wg. kalkulatora DT mają ważyć 1.600gram, a piasty Novaec'a są o około 150gram cięższe... Bez zacisków, oczywiście... Do tego kompletu, żeby zredukować wagę na zaciskach wziąłbym Dartmoor Bolt.
spootnick Napisano 10 Grudnia 2010 Napisano 10 Grudnia 2010 Dziwne zestawy wam wychodzą przy preferowanej niskiej wadze dla kolarza 70kg.
Fludi Napisano 10 Grudnia 2010 Napisano 10 Grudnia 2010 Dziwne jak dziwne... Lżejsze koła są droższe to raz, a dwa nigdy się nie bierze kół dokładnie na granicy swojej wagi. Trzeba brać poprawkę na to, że się może kilka kilogramów przytyć i części roweru, też się na kołach opierają, więc dolicza się +10kg do obciążenia.
spootnick Napisano 10 Grudnia 2010 Napisano 10 Grudnia 2010 Też bym się bał brać na granicy, ale zgodnie ze specyfikacją kolega ma nawet zapas do ZTR Podium MMX. Biorąc pod uwagę rezerwę świetne wydają się te koła z Bikestacji. Nie wiem po co dawać nyple mosiężne, ciężkie szprychy i obręcze. Ja bym się nawet nie bał DT Revolution bo ludzie 70kg jeżdżą górskie maratony i jest ok. Obręcze niekapslowane też nie sprawiają problemów. Sam przejeździłem sezon Golonki giga ze znośnym wynikiem na Revo, alu nyplach, Podium MMX bez żadnych problemów. Ważę jednak 15kg mniej.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.