Bugatti Napisano 8 Grudnia 2010 Napisano 8 Grudnia 2010 Witam.Niedawno kupiłem na allegro ,,zimówke".Licze się z tym że troche kasy trzeba będzie jeszcze w to włozyć.W zwiazku z tym mam pytanie co należałoby wymienić tak aby nadawał się do jazdy.No i jeszcze jedno pytanie czy zostawić ramę czy przełozyć graty do ramy specialized rockhopper z 2000roku?
Szogun123 Napisano 9 Grudnia 2010 Napisano 9 Grudnia 2010 Powiem tak. Nadawać do jazdy to się nada. Wszystko zależy od budżetu i to w jakim stanie rzeczywistym on będzie. Bo zdjęcia to zdjęcia ale z tego co widzę koło chyba na wolnobieg. Jak są nawet małe luzy czy oś jest krzywa to wiadomo, że żywot swój niedługo skończy, jeśli jeździsz ostrzej aniżeli po bułki to wolnobieg sensu mieć nie będzie. Po prostu wszystko zależy od tego w jakim on naprawdę jest stanie. Ile jestes w stanie wydać maksymalnie? Bo za 500 zł można znaleźć coś sporo fajniejszego.
Mod Team mrmorty Napisano 9 Grudnia 2010 Mod Team Napisano 9 Grudnia 2010 aż mi się sentymentalnie zrobiło. U mnie napęd STX SE przeżył kilkanaście tysięcy i dwie zimy. Teraz dopiero dogorywa. Rama Cro-Mo - najlepsze co mogło mnie spotkać w rowerowym życiu. Niestety nie lubi soli. Najlepiej byś uszkodzone miejsca lakieru wyczyścił papierem ściernym, odtłuścił i dorwał jakikolwiek lakier i podkład w jednym do drobnych zaprawek lakierniczych. Sam stosowałem z braku laku - lakier do paznokci. Tak pomazany rower zostawiałem bez obaw przed sklepem. Wychodząc z zasady - nie naprawiaj rzeczy które działają - pogrzeb tylko tam gdzie jest to konieczne. Sprawdź hample i stan linek, zapewne tu będziesz musiał zainwestować. Siodło też by się przydało kupić . Korba też tam jest dość solidna - jeśli jest rozbieralna i któraś z koronek jest mocno zużyta to albo poszukaj takich zabytków na allegro, albo, bardziej budżetowe rozwiązanie - kup pilnik(okrągły) do ostrzenia łańcuchów w pilarkach benzynowych i pobaw się tym pilnikiem. Za wzór weź sobie inną koronkę. By zabezpieczyć ramę od wewnątrz możesz kupić sobie taki preparat do konserwacji profili zamkniętych - sklep lakierniczy lub motoryzacyjny, ale to fakultatywnie. Podobno można też przepłukać ramę od wewnątrz olejem. Kwestia co z ekologią. Koniecznie sprawdź stan łańcucha i jeśli prawdą jest to co pisał mój Przedmówca, że masz tam wolnobieg to może zainwestuj w nowy plus łańcuch - w najtańszej wersji nie zbankrutujesz, o ile oczywiście wymaga wymiany. Jak na razie nic nie przekładaj skoro działa. Po zimie jeśli go pokochasz to zdejmij stary lakier i pomaluj - zawsze oko ucieszy.
gdy Napisano 10 Grudnia 2010 Napisano 10 Grudnia 2010 lepszym rozwiązaniem byłoby kupienie w okolicach 200 pln makrokesza. masz 2 lata gwarancji i jak coś to po zimie możesz im to oddac jak sie coś zrypie . no ale to juz po ptokach . po pierwsze to kup sobie siodełko
Sagitt77 Napisano 10 Grudnia 2010 Napisano 10 Grudnia 2010 Fajny klasyk. Warto byłoby go odnowić i zostawić w pierwotnym stanie. Coraz mniej takich rowerów. Kiedyś będzie zabytkiem.
Szogun123 Napisano 10 Grudnia 2010 Napisano 10 Grudnia 2010 masz 2 lata gwarancji i jak coś to po zimie możesz im to oddac jak sie coś zrypie żeby się rama połamała? żeby zęby stracił? poza tym kto ci uzna gwarancję na makrokesza.. po zimie taki za 200 zł to już będzie złomem - do wymiany cały rower a nie przegląd i serwis gwarancyjny.
Biera Napisano 10 Grudnia 2010 Napisano 10 Grudnia 2010 bez przesady, makrokesza też można kupić przyzwoitego a nie "full of amortyzatoros end tarczówkows prosto z cudowno amerikas" zwykły, na prostej ramie, bez amortyzatorów, z klasycznymi vaukami z pewnością będzie kosztował grosze i trochę posłuży. ma to być zimówka-dojeżdżaczdopracy, czy zimówka dolasuwypadywacz?
gdy Napisano 10 Grudnia 2010 Napisano 10 Grudnia 2010 właśnie miałem na myśli HT ze sztywnym z przodu. co do gwarancji to czesto w marketach więcej mozna zdziałac niż np z takim Giant Polska
Hubi Napisano 10 Grudnia 2010 Napisano 10 Grudnia 2010 A wracając do zabytków, mój Romet Mistral ma już 17 lat.
Bugatti Napisano 10 Grudnia 2010 Autor Napisano 10 Grudnia 2010 Tam nie ma wolnobiegu tylko kaseta.Rower ma służyć do dojazdów .Budżet to tak koło 2-3 stówek
olomaster Napisano 10 Grudnia 2010 Napisano 10 Grudnia 2010 Ja bym na pierwszym miejscu zmienił opony . Można też pancerze z linkami powymieniać co by v-ki hamowały. No i mozna by sie nad manetkami wg mnie zastanowic bo stare gripshifty moga przeskakiwac kiedy tego nie chcemy.
moojmisiu Napisano 10 Grudnia 2010 Napisano 10 Grudnia 2010 właśnie miałem na myśli HT ze sztywnym z przodu. co do gwarancji to czesto w marketach więcej mozna zdziałac niż np z takim Giant Polska Moja siostrzenica kupiła taki rower w markecie. Zapłaciła 200 PLN bez zyla i w zaraz po odejściu od kasy była posiadaczką roweru wartego (przy dzisiejszych cenach złomu na poziomie 0,32 - 0,45 zł za kg) maksymalnie 9 PLN. Na gwarancję też nie można za bardzo liczyć, markety pięknie wykręcają się sianem. A rower całkiem fajny i podejrzewam, że posłuży dłużej niż większość tanich, marketowych wynalazków. Tylko trochę jakby siodełka brak
Bugatti Napisano 10 Grudnia 2010 Autor Napisano 10 Grudnia 2010 Rower dzisiaj przyszedł.Opony już zmieniłem,koronki korby do wymiany ale kaseta w porządku.A czy manetki alivio byłyby dobre?Jutro ide na zakupy do rowerowego musze kupić: pedały,linki,pancerze,łańcuch,sztyce siodełko czy coś jeszcze?
olomaster Napisano 10 Grudnia 2010 Napisano 10 Grudnia 2010 Nie wiem czy znajdziesz manetki alivio na 6 rzędów. Jezeli jest 7 to spokojnie mozna wsadzać alivio.
Bugatti Napisano 10 Grudnia 2010 Autor Napisano 10 Grudnia 2010 7 rzędów w przyszłości planuje wymiane na 8.
olomaster Napisano 10 Grudnia 2010 Napisano 10 Grudnia 2010 Skoro planujesz 8 w przyszlosci to jezeli nie ma tragedi z tymi shiftami to ja bym sie wstrzymal z zakupem i kupil manetki dopiero przy przejsciu na 8 rzedow
kubek20 Napisano 10 Grudnia 2010 Napisano 10 Grudnia 2010 8 rzędowe manetki będą dobrze działać na kasecie 7 rzędów, problem będzie na kasecie 8 rzędów i manetkach na 9
moojmisiu Napisano 10 Grudnia 2010 Napisano 10 Grudnia 2010 Sprawdź może, czy dasz na tą piastę założyć kasetę z 8 lub 9 trybami. Cześć starych piast Shimano ma ciut węższy bębenek od obecnie występujących. Co do manetek - na allegro często można znaleźć stare Alivo, czasem jakieś Exage LX czy inne wynalazki do obsługi 7 biegów.
Bugatti Napisano 11 Grudnia 2010 Autor Napisano 11 Grudnia 2010 Bębenek jest ten sam porównywałem z moją piastą slx w drugim rowerze.Kupiłem nowe manetki alivio na 8.Myśle, że tą zimę tak będę jeździł, a później zmienie kasete na 8 Mam jeszcze pytanie czy przerzutka stx obsłuży w przyszłości 8 biegów? Wielkie dzięki wszyskim rowerek już prawie gotowy.Niestey prawie bo nie mam sztycy.31,8 o milmetr za szeroka.A inne w ogóle nie psują.Macie jakieś pomysły? Jutro wrzuce fotke.
kubek20 Napisano 11 Grudnia 2010 Napisano 11 Grudnia 2010 Sztyca 31.8 ? To chyba szerokość zewnętrzna rury podsiodłowej (ty musisz mieć wewnętrzną). W stalowych ramach nie spotkałem się jeszcze z rurami podsiodłowymi o średnicy zewnętrznej większej niż 28.6, dlatego tym bardziej wydaje mi się, że większych niż 31.8 nie robiono.
Mod Team mrmorty Napisano 11 Grudnia 2010 Mod Team Napisano 11 Grudnia 2010 Na zbyt wąską to podkładka z puszki po piwie, a na za szeroką to suwmiarka i sklep. Nie wiem jak masz rozwiązane blokowanie sztycy - ustawiasz na zamknięte (oczywiście nie za mocno bo gdy sztycy nie ma wewnątrz to obejma mocno się zmniejszy i nie będziesz miał dokładnego pomiaru). Mierzysz i z tym wymiarem pomykasz do sklepu ale z założeniem że możesz zwrócić gdyby nie pasowała. Najlepiej bujnij się do nich(sklepu) z rowerem i tam na miejscu dobierzesz. Co do przerzuty to obsłuży bez problemu, trzeba będzie się tylko pobawić śrubkami od regulacji.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.