valdi74 Napisano 8 Grudnia 2010 Napisano 8 Grudnia 2010 Witam, Dojrzewam do instalacji amortyzatora na przód w moim starym treku (Magnum Passeo). Tak naprawdę z oryginału została w nim chyba tylko rama z widelcem, bagażnik i manetki :-) Amortyzator to kolejne ulepszenie. I tu prośba o poradę do profesjonalistów, bo przyznam, że w temacie amortyzatorów jestem zielony. Założenia: - koła: 28" - średnica widelca: 1" (klasyczny gwint), dopuszczam możliwość wymiany na system AHEAD (czyli nowe stery i wspornik) ale niechętnie. I nadal zostaje ograniczenie 1" - budżet: okolice 200 zł (nie chcę aby rower stał się choć trochę atrakcyjny dla złodziei, często go parkuję "na mieście") - moja waga: 70 kg - rowerem jeżdżę cały rok i przy każdej pogodzie, 99% po mieście czyli asfalt+chodniki - mile widziana blokada skoku (jak rozumiem przydatna do asfaltu), choć będę w stanie się obejść bez niej (no chyba, że naprawdę warto ją mieć?) - byłoby miło aby był w miarę bezobsługowy, raz do roku mogę samemu rozebrać i przeserwisować (zdolności manualne jakieś tam mam) - kolor nie ma znaczenia ;-) Co sądzicie o NEON PRO-T 2009? Jest akurat w promocji w moim sklepie (160 zł), tylko nie ma blokady niestety. Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam, WaldeK.
Moloch89 Napisano 8 Grudnia 2010 Napisano 8 Grudnia 2010 Skoro jeździsz 99% po asfalcie to poco Ci amortyzator? niepotrzebny ciężar. Jak wsadzisz amortyzator to troche geometria roweru Ci sie zmieni, rama z przodu pójdzie troche w górę.
Szogun123 Napisano 8 Grudnia 2010 Napisano 8 Grudnia 2010 Nasz polski asfalt to nie jest płaska powierzchnia więc amortyzator się przyda...
RadekSki Napisano 8 Grudnia 2010 Napisano 8 Grudnia 2010 Jestem posiadaczem crossówki z tanim amortyzatorem. Sporo jeżdże po mieście. Uważam, że rola tego typu amortyzatora nie wychodzi poza rolę "obciążnika". Podsumowując: odradzam zakup amortyzatora.
Wafel Napisano 8 Grudnia 2010 Napisano 8 Grudnia 2010 W tej cenie, na koło 28" i ze zwykłym gwintem 1" to chyba tylko Suntour Nex: link 1 link 2 Oba w tej samej cenie, mieszczącej się w budżecie. I niestety nie liczyłbym na coś z blokadą
Bugatti Napisano 9 Grudnia 2010 Napisano 9 Grudnia 2010 Nie lepiej zwykły sztywny widelec+ carbonowa kiera tłumiła by drgania lepiej niż tani amor myśle że w 230 powinieneś się zamknać.Kira to np
enduroriderPL Napisano 10 Grudnia 2010 Napisano 10 Grudnia 2010 Sugerowałbym dozbierać trochę i zmienic... ramę na taką z głowką 1/1/8". Będziesz mieć bez porównania większy wybór widelców amortyzowanych. Tania rama + niezbędne zmiany wyjdą Cię niewiele drożej. Zapewne brzmi to nieco dziwnie w pierwszym czytaniu, ale warto wziąć do ręki kalkulator i policzyć dokładnie
valdi74 Napisano 12 Grudnia 2010 Autor Napisano 12 Grudnia 2010 Dziękuję bardzo wszystkim za porady! Widzę, że będę jednak musiał przemyśleć sensowność tego zakupu...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.