djwiocha Napisano 8 Grudnia 2010 Napisano 8 Grudnia 2010 Cześć, nie wiem jakie hamulce wybrać, BB7 czy BB5 a może jakieś inne, chodzi mi o hamle na przód bo na tył to i na pewno biorę BB5, mam juz tarczę 203mm bo dostałem ja w komplecie z kołami i chciałbym ja wykożystać, oczywiscie wiem że BB7 leprze ale i droższe. Ważę 53 kilogramy.
stefan2810 Napisano 8 Grudnia 2010 Napisano 8 Grudnia 2010 Pod 53kg. z tarczą 203mm na przodzie BB5 da spokojnie rade.
rzymo Napisano 8 Grudnia 2010 Napisano 8 Grudnia 2010 Cześć, nie wiem jakie hamulce wybrać, BB7 czy BB5 a może jakieś inne, chodzi mi o hamle na przód bo na tył to i na pewno biorę BB5, mam juz tarczę 203mm bo dostałem ja w komplecie z kołami i chciałbym ja wykożystać, oczywiscie wiem że BB7 leprze ale i droższe. Ważę 53 kilogramy. Może Ci to pomoże: ważę niespełna 80kg, rower do szeroko pojętego XC. Z przodu mam BB7, klocki spieki, tarcza 6". Z tyłu BB5, klocki półmetaliczne, tarcza 6". Klamki to odchudzone FR5, tarcze XTR (SM-RT96). Zatrzymuje mnie to zawsze i wszędzie... Przewaga siódemki nad piątką to przede wszystkim klocki (takie same jak w hydraulicznych Juicy). Żyją dłużej, pozwalają na skuteczniejsze hamowanie. Z ciekawości się zapytam - przy takiej wadze do czego Ci tarcza 20cm? Dla wyglądu?
Rulez Napisano 8 Grudnia 2010 Napisano 8 Grudnia 2010 Z moich doświadczeń stawiam na BB7, z powodów jak podał rzymo + regulacja drugiego klocka, jak dla mnie przydatna sprawa.
djwiocha Napisano 8 Grudnia 2010 Autor Napisano 8 Grudnia 2010 Tarczę 203 zakładam bo taką mam, kupiłem koła i była w gratisie. To pzecież nie będę jej sprzedawał Tylko nie wiem co to za tarcza A wygląd to już przy okazji, dodam że jeżdzę w takim Enduro, i chcę przytyć tak do około 60 kilogoramów, klamki też bede dawał FR5. Czyli że przy mojej masie wystarczą BB5 na przód i na tył?
rzymo Napisano 8 Grudnia 2010 Napisano 8 Grudnia 2010 Nawet nie chodzi o siłę hamowania (bo ta przy tarczy 20cm będzie i tak duża), ale o żywotność klocków. Z drugiej strony różnica cenowa (zarówno używek jak i nowych) między tymi hamulcami też jest znaczna.
Fenthin Napisano 8 Grudnia 2010 Napisano 8 Grudnia 2010 Na przód wziąłbym jednak BB7. Zawsze to trochę mocy w zapasie. Na tył w zupełności wystarczy BB5. Zakładanie 203mm na tył jest sporą przesadą. Przy takiej wadze 160mm z tyłu wystarczy, z przodu można już załozyć 180mm, znów - trochę mocy w zapasie. Ale nawet 160mm przy 60kg powinno wystarczyć. Jeśli zamierzasz kupować nowe hamulce i tak tarcze będziesz miał w komplecie z zaciskami, więc...
djwiocha Napisano 8 Grudnia 2010 Autor Napisano 8 Grudnia 2010 Mam zamiar zakładać 203 ale na przód, nie na tył chociaż to zależy od tego czy kupie używane czy nowe, ale chyba nowe. Zapytam się jeszcze ile tak około wytrzymują klocki w BB7 i BB5? Jeśli ktoś wie oczywiście.
@lek Napisano 9 Grudnia 2010 Napisano 9 Grudnia 2010 BB7 spiekane cały sezon ścigania się w maratonach, a potem wykańczane w zimówce. Tarcza 203 to przesada, masz w ogóle adapter do niej
Silver400 Napisano 9 Grudnia 2010 Napisano 9 Grudnia 2010 nie ma czegoś takiego jak za mocne hamulce albo za duza tarcza, im mocniej tym lepiej hamulców nigdy dosyć ja na BB5 śmiagałem całe wakacje i teraz okazjonalnie zimo-jesiennią a jeszcze przynajmniej połowa klocków jest
Fenthin Napisano 10 Grudnia 2010 Napisano 10 Grudnia 2010 Żebyś się Silver nie zdziwił, gdy zniszczysz sobie sprzęt używając tarczy 203mm w widelcu do XC Do autora tematu - jaki masz amortyzator? Każdy producent określa maksymalny rozmiar tarczy, do której przystosowany jest widelec. I wsadzenie 203mm do widelca, który pozwala na max 180mm spowoduje zdecydowanie szybsze powstawianie luzów.
Silver400 Napisano 11 Grudnia 2010 Napisano 11 Grudnia 2010 Fenthin to też mam 185mm z przodu bo wiecej nie mogę, a czasem by sie przydało
Bugatti Napisano 11 Grudnia 2010 Napisano 11 Grudnia 2010 Jak masz kase to bierz BB7 , a jak nie to BB5 też będzie dobrym wyborem
djwiocha Napisano 11 Grudnia 2010 Autor Napisano 11 Grudnia 2010 Amora jeszcze nie mam, będę kupował w lutym ale mam na myśli Duro albo Torę, a co sądzicie o Avidach Juicy 3, bo są niewiele droższe od BB7 a używane łatwiej dostać.
Earl Napisano 11 Grudnia 2010 Napisano 11 Grudnia 2010 Raczej sobie bym odpuścił Duro z tarczą 203, złapie luzy.
stefan2810 Napisano 11 Grudnia 2010 Napisano 11 Grudnia 2010 Ważę 80kg. Mam Tore i BB7 185mm. Tora nie ma żadnych luzów i raczej nie złapie tak szybko. Jak to mówią - pancerny amortyzator. Naciskam klamkę i rower staje w miejscu, a gdy jeszcze lekko podniosę dupe z siodła to tylne koło się odrywa. Wszystko na oryginalnych klockach. Więc przy 53 kilogramach taki zestaw to będzie żyleta.
Bugatti Napisano 11 Grudnia 2010 Napisano 11 Grudnia 2010 Amor to tylko tora, w hamulcach zostałbym przy BB7 ze wzglądu na prosta budowę.J3 są awaryjne.
stefan2810 Napisano 11 Grudnia 2010 Napisano 11 Grudnia 2010 Moim zdaniem lepsze dobre, sprawdzone przez wielu, proste w budowie mechaniki, niż tanie (jak na hydrauliczne) hydrauliczne, z którymi mogą być problemy.
Bugatti Napisano 12 Grudnia 2010 Napisano 12 Grudnia 2010 Dokładnie, a różnice w cenie możesz wydać na coś innego
enduroriderPL Napisano 12 Grudnia 2010 Napisano 12 Grudnia 2010 Jedyną zaletą mechaników w obec sensowych hydraulików jest niższa cena zakupu moim zdaniem Niestety DOBRE hydrauliki muszą swoje kosztować i ciężko to przeskoczyć. Jezeli ma być tanio, ale sensownie to seria BB będzie ok. Shimano ma tanie hamulce hydrauliczne, które nie są porywające ale dobrze działają i zazwyczaj nie ma z nimi problemów. Bardzo dobrze wspominam swoje 525 a z obecnymi 535 też ani razu nie miałem awarii tyle tylko, że Elxiir 5 je po prostu miażdzą jeżeli chodzi o siłę etc
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.