ugupu Napisano 5 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2010 Witajcie. Po przeczytaniu artykułu na stronce team29er zapałałem miłością do tego roweru. Gdzie toto można nabyć w Polsce? Jakie ceny? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 5 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2010 cena +-2tys, kupic mozesz w zasadzie wszedzie - http://www.gtbicycles.pl/index.php?p=distribution&area=2 ale najrozsadniej odezwac sie juz teraz do glownego dystrybutora i poprosic o sciagniecie...osobiscie, jak juz wiesz, bralbym najtanszy wariant, bo z darta 3 i tak zadowolony nie bedziesz, a te 500zl mozna sensowniej spozytkowac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ugupu Napisano 5 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2010 Dzięk, Kolego, za szybką odpowiedź. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gdy Napisano 5 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2010 Nabiał , czyzby to było to na co warto było czekac a o czym kiedyś pisaliśmy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 5 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2010 nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ugupu Napisano 5 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2010 No i mam dylemat. Co za licho mnie podkusiło, żeby odwiedzać tą stronę. Po porównaniu geometrii mojego Haro (18")z tym GT wyszło mi, że mam wziąć ramę 18.5" (M). OK, nie ma sprawy. Ale wszyscy sugerują, żeby brać rozmiar mniejszą ramę do 29era niż do normalsa. Zamówić u dystrybutora też mogę. Nie ma sprawy. Problem w tym, że ja jeszcze nigdy nie siedziałem nawet na 29erze! Więc nie mogę zamówić bo nie wiem, czy mi "wielkie koło" podejdzie! Ot i dylemat glizdy: zjeść liścia czy nie? A znając moje parszywe szczęście, jak już się na wiosnę przymierzę, wyjdzie na to, że kupić go już w tym sezonie nie da rady... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gdy Napisano 5 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2010 (edytowane) ciekawe jak bedzie z dostepnością w PL. nie wiem czy korzystniej cenowo nie wychodzi ten za 2,5 k pln. ale w sumie jak na pierwszego , na próbe 29era mozna sie na początek na ten najtańszy pokusić . szkoda, że na małopolske dystrybutorem jest isport. mam z nimi bardzo złe doświadczenia p.s. Nabiał a kiedy wreszcie bedziesz miał to tajemnicze info ? Edytowane 5 Grudnia 2010 przez gdy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgud Napisano 5 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2010 ciekawe jak bedzie z dostepnością w PL. nie wiem czy korzystniej cenowo nie wychodzi ten za 2,5 k pln. ale w sumie jak na pierwszego , na próbe 29era mozna sie na początek na ten najtańszy pokusić . szkoda, że na małopolske dystrybutorem jest isport. mam z nimi bardzo złe doświadczenia p.s. Nabiał a kiedy wreszcie bedziesz miał to tajemnicze info ? jeszcze upłynie wody w Wiśle trochę, cierpliwości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
evo Napisano 5 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2010 (edytowane) ugupu - podstawa to przekrok (musisz znać długość nogi), od tego się zaczyna. Jak go znasz, to dopiero potem patrzysz na inne wymiary, czy będą ci pasować. Porównywałem już kilka ram i w średnich rozmiarach trzeba brać przeważnie 1,5 cala mniejszą niż w klasycznym MTB. Czyli zamiast 19, brać 17,5 itp. Co więcej, ostatnio wymieniłem amora z 80 mm na 100 mm w moim 29er, i teraz prawie mi krocza dotyka Więc przy tym samym skoku amorka polecał bym nawet o 2 cale mniejszą. A według mnie, w 29er powinno się stosowac takie ramy (górna rura): http://www.masterpiu.pl/grafika/rama_cube_wls_access_sl.JPG - czyli obniżone w przekroku, pod siodłem może się za to unosić, przez co można by zastosowac krótsze sztyce + więcej miejsca na bidony. Kuźwa, chyba się zabiorę za projektowanie rowerów, bo ręce opadają jak bezmyślnie to wszystko tworzą Edytowane 5 Grudnia 2010 przez evo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 5 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2010 wystarczy, zeby dawali relatywnie dlugie gorne rury i/lub klientela miala powyzej 180 wzrostu, a problemu nie bedzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelLUB Napisano 5 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2010 ugupu - podstawa to przekrok (musisz znać długość nogi), od tego się zaczyna. Jak go znasz, to dopiero potem patrzysz na inne wymiary, czy będą ci pasować. podstawa to długość ramy, czytaj efektywna górna rura, co z tego że jedna rama będzie miała taki sam przekrok jak w 26" skoro może być za krótka/za długa, ramy nie da się rozciągnąć, można to sobie regulować mostkiem ale w rozsądnych granicach, ja od kilku lat dobieram rozmiar ramy na podstawie jej długości i na 26" jeżdziłem na 19" ramie i na 29er to samo, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
evo Napisano 5 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2010 (edytowane) Pawel - czytaj ze zrozumieniem. co z tego że jedna rama będzie miała taki sam przekrok - po ramach, w których przekork tobie pasuje, dobierasz taką ramę, jak lubisz: długa bądź krótką. Nigdzie nie napisałem, że jedynym elementem wyboru ramy ma być przekrok! Innymi słowy, w tym konkretnym przypadku: 1) patrzysz na przekrok w 29er 2) patrzysz na przekrok w 26 3) wybiera te ramki, które należy porównać ze sobą. Porównywanie od długości górnej rury, to podchodzenie od dupy strony. Bo generalnie, czy rura będzie miała 600 mm czy 585 mm, to da się jeździć. Natomiast jak wybierze za wysoką ramę (bo np: marzy mu się długa rama), to będzie co chwila lądował na jajach .... ja od kilku lat dobieram rozmiar ramy na podstawie jej długości - no to miałeś szczęście, bo zazwyczaj warto patrzeć na więcej elementów. ps. tym bardziej w 29er, gdzie ramy raczej są ciut dłuższe (bo krótsze mostki), nie ma sensu zaczynać porównania od długości górnej rury, bo może się to fatalnie skończyć ps. nabial: "wystarczy, zeby dawali relatywnie dlugie gorne rury i/lub klientela miala powyzej 180 wzrostu, a problemu nie bedzie" - oj będzie problem. Od czasu do czasu bywam w sklepach rowerowych i jak są 29er, to się do nich przymierzam. Sprzedawcy zawsze zadają mi pytanie, na jakim rozmiarze jeżdżę i ten sam rozmiar mi proponują. Na co ja im, że to absurd, bo będzie za wysoko. Czasem się to kończy demonstracją, że koleś przynosi mi ramkę 19 (taką jak śmigam na 26) i dotyka ona mi krocza. I ich jedyny komentarz to: hymmmmm Jeżeli oni tak polecają rowery klientom, no to gratulacje Edytowane 5 Grudnia 2010 przez evo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinusz Napisano 6 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2010 Zawsze się zastanawiałem, skąd to polecanie ram 29'er o cal mniejszych i zdzierżyć za nic nie mogłem. Ale chyba zaczynam rozumieć - to lobby krótkonogich. Jako długonogi jeżdżę na 20" XTC i korzystam ze sztycy thomsona o długości 41cm i jest idealnie: zarówno wysokość jak i długość roweru. XTC ma minimalnie oszukany rozmiar 20", bo jest ok. 50 cm a nie 51 czy 50.8cm. Gdybym kupił ramę 29er o rozmiarze 19" i miał rurę podsiodłową 483mm, to siłą rzeczy potrzebowałbym 43cm sztycy. Z przekrokiem nigdy problemów nie miałem. Długość nóg chyba pozwalałaby mi dosiadać w miarę bezpiecznie 22" ramę pod 26" koła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ugupu Napisano 6 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2010 Zobaczcie sami, jak to wychodzi: Długość rury podsiodłowej: 18" (46cm)Haro, 16,5" (42cm) GT "S", 18,5" (47cm) GT "M" przekrok: 78cm Haro, 73,5cm GT "S", 77cm GT "M" górna rura: 61cm Haro, 58.5cm GT "S", 60,5cm GT "M" baza kół: 110,5cm Haro, 108,7cm GT "S", 109,5cm GT "M" kąt główki ramy: 69* Haro, 70,5* GT "S", 71* GT "M" kąt podsiodłówki: 72* Haro, 73,5* GT "S", 73* GT "M" W tej chwili mam mostek 100mm/+6*, rower nieźle podjeżdża i doskonale zjeżdża, z Epiconem 120mm przekrok jest bezpieczny dla jajek. I co tu zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wapid Napisano 6 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2010 Każdy z nas jest inaczej zbudowany i ma swoje preferencje dotyczące stylu jazdy na rowerze oraz terenów swoich eskapad. Uproszczeniem jest sugerowanie na własnym przykładzie podejścia do doboru rozmiaru roweru. Niemniej jednak są pewne zasadnicze wskaźniki i tu zgadzam się z evo. Przekrok i długość górnej rury to podstawowe kryteria które powinno się uwzględnić łącznie. Pozostałe, czyli kąty i pozostałe długości także istotne, ale brane pod uwagę po doborze tych pierwszych. Miałem już sposobność jazdy i przymierzenia się do wielu ram 29er nie wspominając już o 26" i wniosek jest taki - najlepszym sposobem jest jednak po wstępnych ocenach przymierzenie się do roweru, a jeszcze lepiej możliwość pojeżdżenia nim. Wiem, że to w naszych realiach prawie niewykonalne, a szkoda. Doświadczyłem już, że rama wg wszelkich moich kryteriów powinna być idealna, a okazywało się, że jednak to nie to. Pocieszeniem może być to, że może w przyszłym roku powstanie u Polsce centrum rowerowe w którym stanie obok siebie sporo 29erów wielu znaczących na naszym rynku marek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
evo Napisano 6 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2010 (edytowane) Zawsze się zastanawiałem, skąd to polecanie ram 29'er o cal mniejszych i zdzierżyć za nic nie mogłem. Ale chyba zaczynam rozumieć - to lobby krótkonogich. Bzdura, długość nóg nie ma tu nic do rzeczy, bo nogi masz zawsze takie same niezaleznie, czy przymierzasz 26 czy 29er. Widocznie twój rozmiar w 26, to 21-22, zaś w 29er: 20 cali. O co chodzi? Zobacz na rysunku, jak nie rozumiesz inaczej http://w164.wrzuta.pl/sr/f/4OUclGbjuqE/26vs29er.jpg ps. dlatego pisałem, że górna rura w 29er powinna być wygięta, by rozmiar się zgadzał i ilość miejsca na podsiodłowej była by taka sama. Wzrosła by sztywność sztycy, więcej miejsca na bidon, krótsza sztyca i brak problemów w rozmiarach. Edytowane 6 Grudnia 2010 przez evo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinusz Napisano 7 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2010 evo, druga strona tego samego medalu. Mam raczej dłuższe niż standardowo nogi. Przez to muszę korzystać długiej sztycy i przy okazji mam daleko do górnej rury. Tym samym wyższy przekrok ramy 29 o tym samym rozmiarze byłby mi niestraszny. Gdybym mechanicznie skorzystał z rady -1", to zyskałbym niepotrzebny mi przekrok i nie mógłbym kupić dobrej sztycy. Ale jeśli przyjąć, że mój rozmiar to 21" (53,5cm, wymagana dla mnie sztyca przy tym rozmiarze: 37,5cm), to wtedy ta rada by dobrze zadziałała, bo rama 21" 29er miałaby wciąż akceptowalny przekrok, ale byłaby dla mnie raczej za długa (albo krótszy mostek i byłoby dobrze?). Oczywiście to rozważania na sucho - wg podawanych wymiarów i moich doświadczeń w szukaniu idealnego rozmiaru. Nie mierzyłem żadnego 29era. BTW mam 190cm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
evo Napisano 7 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2010 (edytowane) Tylko, że w klasycznym 26-calowcu przy rozmiarze 17,5 cala raczej nie ma za dużo ramek z długością rury 610 mm, standardem jest wtedy w okolicy 580-590 mm. Więc widać, że w przypadku Felta i kilku innych firm, że ramki 17,5 w 29er są odpowiednikiem mniej więcej 19-tek Inna sprawa, że każdy jest inny (i każda rama inna) i trzeba patrzeć po prostu na wszystko, jak ktoś wie czego chce. ps. ale jeśli by przyjąć, że dla ciebie 21 w 26 jest ok, to w takim razie jak słusznie zauważyłeś, 21 w 29er mogła by być za długa, dlatego twierdzę, że potrzebował byś własnie ciut mniejszej, czyli około 20 w 29er Edytowane 7 Grudnia 2010 przez evo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gdy Napisano 8 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2010 nie ma co si espierac trzeba wziąśc rower i stanąc okrakiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gdy Napisano 4 Marca 2011 Udostępnij Napisano 4 Marca 2011 patrząc na ceny tych rowerów w GB trzeba bedzie dodac pare stówek do cen , które były w zapowiedziach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bodzio12 Napisano 2 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2011 Witam,ktoś zna jakąś polską stronę z cenami i opisem tych rowerów.Bo nic nie mogę znależśc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi