szymel Napisano 4 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2010 (edytowane) Witam Rower w trakcie kompletowania części, będzie używany do ścigania jak i na co dzień. Nie ukrywam że budżet mam trochę ograniczony wiec części częściowo używane, cześć po starym rowerze a reszta nowe. Części pogrubione już mam: Bar Ends: (Rogi) WCS Ritchey Ergo 73g Bottle Cage: (Koszyk na bidon) ELITE Custom Race 43g Brake (Front): (Hamulec przedni) Avid Ultimate Brake (Rear): (Hamulec tylny) Avid Ultimate Cables: (Pancerze i linki) Swiss-Comp Cassette: (Kaseta) Sram 990 275g Chain: (łanńuch) KMC 9SL Gold 255g Crankset: (Korby) XTR m970 780g(jeszcze bez tarcz) Derlr (Front): (Przerzutka przednia) XTR M971 145g Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Sram X0 200g Fork: (Widelec) Rockshox SID WorldCup 1541g Frame: (Rama) Orbea Alma Carbon 1250g (waga z miskami sterów) Grips: KCNC 12g Handlebar: (Kierownica) FSA K-force Carbon 130g Headset: (Stery) ??? Pedals: (Pedały) ??? Seat: (Siodło) ??? Seatpost: (Sztyca) ??? Shifters: (Manetki) Sram X.9 240g Skewers: (Zaciski koł) Mavic 95g Spacers: (Podkładki pod mostek) ??? Stem: (Mostek) ??? Tire (Front): (Opona przednia) Hutchinson Python 2.0 552g Tire (Rear): (Opona tylna) Hutchinson Python 2.0 545g Wheel Front: (Koło przednie) Mavic CrossMax SLR 728g Wheel Rear: (Koło tylne) Mavic CrossMax SLR 864g Chciałbym żeby rower finalnie wyszedł max 9,5kg gotowy do jazdy. No i teraz parę pytań może pomożecie w wyborze. Przede wszystkim blaty do korby, kupować XTR'y(strasznie drogie) czy może coś innego przeglądałem polskie sklepy ale wybór mizerny. Miał ktoś te tarcze http://lemonbike.eu/product_info.php?products_id=1160 wygląd fajny ale ciekawy jestem jak z działaniem i trwałością, szczególnie za taka cenę(niewiele tańsze od XTR). A może coś innego lekkiego trwałego i nie tak drogiego. Jakieś stery pół-zintegrowane. Warto kupować Accenty cena przyjemna a i waga niezła? Zaciski pewnie zmienię na swiss-comp 43g. Sztyca myśle nad http://extremebike.pl/sztyca-cycle-king-carbon-delux-316350mm-p-48.html może ktoś coś o niej powiedzieć? Siodło, mostek(dł. dobiore po kupnie sztycy), pedały nie mam pojęcia. Pozdr Rafał Edit Lookas Specyfikacja Edytowane 17 Stycznia 2011 przez Lookas 46 Update + przeniesienie tematu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cynamon Napisano 4 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2010 Interesowało by Cię siodełko Selle Italia XR Lite 210g ?? Czy szukasz czegoś jeszcze lżejszego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goldbloom Napisano 4 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2010 Przede wszystkim blaty do korby, kupować XTR'y(strasznie drogie) czy może coś innego http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=51888 Ale cięższe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 4 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2010 Zebatki, mozesz jeszcze wziac pod uwage: specialites, frm, middleburn. Nie myslales o dwoch zebatkach z przodu? Sztyca, w podobnej cenie mozesz dostac sporo lzejszego np. tokena ok 145g. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 4 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2010 Sprzedaj korbę i kup nową Dobre blaty robi Blackspire http://www.chainreactioncycles.com/Brands.aspx?BrandID=350 Stery Accenta są w porządku, ew. możesz dołożyć do FSA. A sztyca ciekawa, firma ta ma produkty bliźniacze z Ritcheyem. http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=8257 o ile dobrze pamiętam 31.6/350 waży koło 180g Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szymel Napisano 4 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2010 cynamon - lżejszego nie koniecznie rozglądam się za czymś w okolicy 200g tyle ze chce białe siodło, taka wizja roweru 1415chris możesz podać jakiś przykład tej sztycy tokena? goldbloom no właśnie z ta waga wyjdzie mi więcej niż oryginał XTR'a miskov17 a wiesz może jak wagowo wychodzą zębatki Blackspire Super Pro ? A i co do tych FRM gdzie je można dostać już w paru tematach o nich czytałem, ale nie widzę ich nigdzie. Podobno był jakiś przedstawiciel u nas ale nawet nie ma nic na stronie o nich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goldbloom Napisano 4 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2010 goldbloom no właśnie z ta waga wyjdzie mi więcej niż oryginał XTR'a Racja, ale lepiej "działających" nie znam, a miałem starszy, niższy model. Do tego są TRWAŁE. Np Specialites TA Chinook są wyraźnie bardziej wiotkie, i to w 42z. Co prawda, na oryginalnym XTR przejechałem tylko 3km (ale męczyłem jak mogłem ) i różnicy w porównaniu do mojego RF Race nie widziałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 4 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2010 W Polsce raczej bedzie trudno o sensowne zebatki do korby. FRM kupowalem TU obecnie strona jest upgradowana... Sztyca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goldbloom Napisano 4 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2010 cynamon - lżejszego nie koniecznie rozglądam się za czymś w okolicy 200g tyle ze chce białe siodło, taka wizja roweru Aha : http://specialized.com/mx/en/bc/SBCEqProduct.jsp?spid=58433 Największa zaleta w porównaniu do SI to 3 dostępne szerokości: 130, 143, 155mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Lookas 46 Napisano 4 Grudnia 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2010 Co do koronek Far Near - miałem je ale niestety nie jeździłem. Wagowo prezentują się tak http://www.forumrowerowe.org/gallery/category/45-chainrings-koronki/ wyglądają bajecznie na żywo. Cena w lemonie jest z kosmosu w fwb zapłaciłem jakieś 450zl http://fairwheelbikes.com/chainrings-c-8.html. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szymel Napisano 5 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2010 Dzięki za link sztycy O siodełkach speca już myślałem spodobało mi się Toupe, tylko słyszałem że lubi się złamać. Niedaleko mnie jest Airbike podobno tam można zmierzyć 4 litery i maja te siodła. Ale to na razie odkładam, chce najpierw cały napęd zebrać. Właśnie w tych Nar Fear ta anoda mi się podoba . Cena już przystępniejsza ale i tak wychodzi 510 Znalazłem jeszcze coś takiego http://www.mowabike.com/products/detail.php?Key=1&cID=1 Wagowo ciekawe może trochę za dużo anody za to cena 108$ z wysyłką. Tylko to jest "made in Taiwan" ciekawe czy nie bubel jakiś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomciox Napisano 10 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2010 Toupe jest fajny, ale dla lżejszych zawodników. Używałem wersji Gel 143mm Ti, siodełko wytrzymało kilkanaście maratonów. Później nieodwracalnie się skrzywiło, a po jakimś czasie pękła skorupa. Ogólnie fajnie się na nim jeździło, ale plastikowe wstawki z przodu i tyłu siodełka z ostrymi krawędziami lubią się zahaczać o spodenki:/ I wg mnie nie ma sensu brać wersji Gel - różnica w komforcie znikoma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Lookas 46 Napisano 10 Grudnia 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2010 Dobre te koronki mocno oczoje%%%e Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pomirot Napisano 10 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2010 (edytowane) Dzięki za link sztycy O siodełkach speca już myślałem spodobało mi się Toupe, tylko słyszałem że lubi się złamać. Niedaleko mnie jest Airbike podobno tam można zmierzyć 4 litery i maja te siodła. Ale to na razie odkładam, chce najpierw cały napęd zebrać. Właśnie w tych Nar Fear ta anoda mi się podoba . Cena już przystępniejsza ale i tak wychodzi 510 Znalazłem jeszcze coś takiego http://www.mowabike.com/products/detail.php?Key=1&cID=1 Wagowo ciekawe może trochę za dużo anody za to cena 108$ z wysyłką. Tylko to jest "made in Taiwan" ciekawe czy nie bubel jakiś. Toupe jest raczej siodłem szosowym, nie polecanym do MTB. Phenom jednak będzie zdecydowanie lepszym wyborem Co do dostępności w Airbike, to w tej chwili nie mają zbytniego wyboru. Na przełomie roku powinna się pokazać kolekcja 2011 z niewielkimi zmianami w budowie. Poza tym na KEN-ie podobno mają maszynkę do ustawień tzw. Body Geometry. Warto podjechać z rowerem przed zakupem, żeby ustalili optymalną pozycję. Edytowane 10 Grudnia 2010 przez pomirot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomciox Napisano 10 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2010 (edytowane) Tak, Toupe to siodełka szosowe, ale ze względu na jego masę (lżejsze od Phenoma) sporo ludzi sciga się na nich w MTB. Edytowane 10 Grudnia 2010 przez Tomciox Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ukaniex Napisano 10 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2010 (edytowane) Rzuć okiem na to http://cgi.ebay.com/...3#ht_5935wt_906 . Sztyca http://cgi.ebay.com/...0d#ht_998wt_906 Edytowane 10 Grudnia 2010 przez ukaniex Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pomirot Napisano 10 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2010 Sztyca Syntace P6 Carbon jest ciekawa, tylko cena trochę mniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szymel Napisano 10 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2010 Dobre te koronki mocno oczoje%%%e Dokładnie Co do sztycy będzie na 90% Bontrager Race XXX Lite Carbon cięższy od Tokena jakieś 20g ale ma setback, na czym mi zależało. I tu pytanie sztyce mogę mieć w rozmiarze 31.6x400mm ale nie potrzeba mi aż 40cm sztycy warto ja skracać? nigdy nie przycinałem karbonu nie wiem jak się zachowa. I czy warto się w coś takiego bawić 5cm .... pomirot chodzi o zmierzenie jaka ma być szerokość siodła czy jak? W sumie mogę tam skoczyć z rowerem mam jakiś 1km Tomciox a jaką masz wagę? Oglądałem jeszcze siodło ROTOR SD1 tylko cena trochę duża. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pomirot Napisano 10 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2010 Dokładnie Co do sztycy będzie na 90% Bontrager Race XXX Lite Carbon cięższy od Tokena jakieś 20g ale ma setback, na czym mi zależało. I tu pytanie sztyce mogę mieć w rozmiarze 31.6x400mm ale nie potrzeba mi aż 40cm sztycy warto ja skracać? nigdy nie przycinałem karbonu nie wiem jak się zachowa. I czy warto się w coś takiego bawić 5cm .... pomirot chodzi o zmierzenie jaka ma być szerokość siodła czy jak? W sumie mogę tam skoczyć z rowerem mam jakiś 1km Tomciox a jaką masz wagę? Oglądałem jeszcze siodło ROTOR SD1 tylko cena trochę duża. Nie tylko. Odległość od kierownicy, wysokość sztycy, ustawienie kierownicy/mostka- generalnie optymalizacja pozycji na rowerze. Nie wiem niestety czy i ile to kosztuje. Na stronie Airbike jest filmik na ten temat, strona Speca też ma sporo informacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 10 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2010 Musisz bardzo uważać tnąć tego bontragera, ja miałem owinętą sztycę taśmą i w specjalnym uchwycie do cięcia kierownic/sztyc a mimo tego rura się rozwarstwiła lekko w miejscu cięcia. Brzeszczot był nowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goldbloom Napisano 10 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2010 (edytowane) Odległość od kierownicy, wysokość sztycy, ustawienie kierownicy/mostka- generalnie optymalizacja pozycji na rowerze. Nie wiem niestety czy i ile to kosztuje. Kosztuje. Jedyne 6 stówek "1. BG Fit jest kompleksowym systemem dopasowania roweru. Specjaliści od techniki BG Fit szkoleni są w Specialized przez ekspertów i konsultantów medycznych pod kątem oceny charakterystycznych cech anatomicznych poszczególnych zawodników. Na podstawie danych uzyskanych w czasie testu optymalizują oni ustawienia roweru i komponentów, aby zgrać je z profilem biomechanicznym zawodnika. 2. BG Fit to w skrócie dostosowanie roweru do ciała, nigdy odwrotnie. Dzięki właściwemu dopasowaniu pozycji na rowerze można osiągnąć pełną satysfakcję z jazdy na rowerze. Pełna usługa zawiera : - ocenę elastyczności ciała i jego budowę anatomiczną - analizę budowy stóp i dobór wkładek - regulację siodełka i kierownicy w próbie dynamicznej - ocenę i regulację liniowości pracy nóg - regulacje bloków - dopasowanie właściwego siodełka - wszystkie inne niezbędne regulacje Dzięki tym ustawieniom jazda na rowerze będzie bardziej efektywna i jednocześnie wygodna." http://www.airbike.pl/1/75/76/BG-Fit-Studio-Wi%C4%99cej-o-ustawieniu-w-BG-Fit-Studio Nie jestem pewien ale wydaje mi się, że do S-worksów jest już w cenie... Niewielkie pocieszenie, co prawda Tak sobie myślę, że choć cena BOLI, to może jednak kiedyś się szarpnę na to Edytowane 10 Grudnia 2010 przez goldbloom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomciox Napisano 11 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2010 Ten Bontrager XXX to bardzo ciekawa propozycja. Realna waga większości tych sztyc w rozmiarze 31.6/400mm waha się pomiędzy 170-190g. Na ebay'u można je kupić czasem za mniej niż 100$. A moja waga w sezonie to ok 81-83kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szymel Napisano 13 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2010 Kosztuje. Jedyne 6 stówek [ uuu W takim razie pass, 6 stówek za ustawienia roweru przy moim amatorskim śmiganiu to lekka przesada. Może kiedyś jak stanieje, teraz jeszcze mam trochę do wydania na rower. Tak właśnie myślałem że może się karbon rozwarstwiać czy coś. Na razie nic z nią nie będę robił, zobaczę jaka będzie realna waga. Jak zdecydował bym się na dwie tarcze w korbie to nic poza śrubami nie trzeba zmieniać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 13 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2010 czasem to i wystarczy mlynek wykrecic zalezy jakie stopniowanie cie interesuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szymel Napisano 13 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2010 Myślałem o 42-28. Z tego co zrozumiałem czytając inne tematy 42 na średni blat 28 na mały przerzutkę ograniczam śrubą regulacyjną i tyle? Z tego co zauważyłem śruby też mogą być normalne(mam śruby MOWA alu, łapią jedną tarcze nie wystają) Z ciekawości zamówiłem te "oczo je...bne" tarcze MOWA(co ciekawe doszły 5 dni z Tajwanu nasza poczta mogła by się uczyć). Wykonanie naprawdę przyzwoite, waga w galerii 132g, kolor no co by nie mówić widać je całe szczęście nie jest taki świecący jak na fotkach reklamowych bardziej coś w rodzaju złoty mat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.