Grzeniu Napisano 3 Grudnia 2010 Napisano 3 Grudnia 2010 Witam, Od lata noszę się z zamiarem gruntownej wymiany napędu w moim rumaku.Zdecydowałem się na(9-rzędówka): *Przerzutka tył-Deore xt *Przerzutka przód-Deore xt *Korba-Slx *Kaseta-Deore *Klamkomanetki-Deore Obecny napęd, to już lekko wysłużona 8 rzędowa Acera.Zdarza mi się jeździć i dłuższe trasy po asfalcie,jak i hardcorowe trasy leśno-górskie.Rower-Wheeler Pro 900 dsc. Jak wygląda taki zestaw?Całość będzie ładnie współpracowała?Które konkretne modele w/w przerzutek polecacie i dlaczego? Z góry dziękuję za pomoc i zainteresowanie
Hanzo Napisano 3 Grudnia 2010 Napisano 3 Grudnia 2010 Dorzuć jeszcze do tego łańcuch, może ch-hg53. Przerzutkę na tył bierz w wersji shadow, mi ona bardziej pasuje od zwykłej bo nie tłucze o ramę. Przerzutkę na przód wziął bym zwykłą deorkę (FD-M591), zawsze parę groszy taniej.
cynamon Napisano 3 Grudnia 2010 Napisano 3 Grudnia 2010 Dorzuć jeszcze do tego łańcuch, może ch-hg53. Przerzutkę na tył bierz w wersji shadow, mi ona bardziej pasuje od zwykłej bo nie tłucze o ramę. Przerzutkę na przód wziął bym zwykłą deorkę (FD-M591), zawsze parę groszy taniej. Przednia przerzutka Deore działa o wiele gorzej (szczególnie pod obciążeniem) od XT i wg mnie nie warto na niej oszczędzać. Korba SLX to dobry wybór. Widziałem jakieś porównanie z XT i poza tym, że waży chyba 50g więcej, to nie ma nic lepszego niż korba XT. Jeżeli masz fundusze, to weź manetki XT, wtedy już na pewno nie będziesz narzekał na napęd. Teraz po sezonie na pewno znajdziesz dobrą ofertę. Ja wolał bym używane XT niż nowe Deore. Zadbaj też o pancerze i jeżeli się da, to załóż pełny na całej długości linki. Kiepski pancerz, lub zły jego montaż może popsuć działanie nawet kompletnego XTRa.
Fenthin Napisano 3 Grudnia 2010 Napisano 3 Grudnia 2010 Tylko dlaczego klamkomanetki? Będziesz chciał załozyć hydrauliki i znów trzeba będzie kupować manetki.
cynamon Napisano 3 Grudnia 2010 Napisano 3 Grudnia 2010 Tylko dlaczego klamkomanetki? Będziesz chciał załozyć hydrauliki i znów trzeba będzie kupować manetki. Nie zwróciłem uwagi, że to klamkomanetki. Oczywiście popieram. Dobre klamki można dostać niedrogo, a manetki to już droższa sprawa. Właściwie tylko fabryki instalują klamkomanetki. Jeżeli sam składasz, to każdy doradzi osobno klamki i manetki.
TocaS Napisano 4 Grudnia 2010 Napisano 4 Grudnia 2010 Reasumując proponowana konfiguracja: Korba SLX Kaseta Deore Łańcuch Deore Przerzutki XT w tym tylna shadow Manetki Deore Pomyślałbym jeszcze o manetkach XT, ale to już trzeba trochę dołożyć, o ile odczułem u siebie różnicy w pracy przy zmianie manetek z Deore na XTR o tyle nie wiem jakby to wyglądało w przypadku XT.
lukaszs Napisano 4 Grudnia 2010 Napisano 4 Grudnia 2010 możesz też pomyśleć o korbie Deore bardzo dobry sprzęt a różnica w cenie do SLX to koło 120zł reszta jak najbardziej ok.... jeszcze te manetki.....też co najmniej SLX - prawie to samo co XT więc warto reasumując proponuję korba deore fc-m590 najlepiej przerzutki XT ewentualnie srama x7 łańcuch hg 93 proponuję bo dużo mocniejszy niż 53 kaseta co najmniej deore manetki również slx lub xt ewentualnie jeżeli weźmiesz srama to manetki również x7 pancerze też proponuję na całej długości
TocaS Napisano 4 Grudnia 2010 Napisano 4 Grudnia 2010 łańcuch hg 93 proponuję bo dużo mocniejszy niż 53 Ja nie zauważyłem. Jeździłem na HG 53,73 czy XTR i wyciągają się podobnie, pomiary robiłem suwmiarką.
Mod Team bogus Napisano 4 Grudnia 2010 Mod Team Napisano 4 Grudnia 2010 Moja propozycja: Korba SLX Kaseta Deore Łańcuch Deore Przerzutki (p/t) SLX/XT Shadow Manetki SLX lub XT Klamki Avid FR5 Jak chcesz taniej, to odpowiednio można zrezygnować z manetek na koszt Deore i z korby też na Deore oraz przerzutki tył na SLX.
miskov17 Napisano 4 Grudnia 2010 Napisano 4 Grudnia 2010 jeszcze te manetki.....też co najmniej SLX - prawie to samo co XT więc warto Nowe Deore to prawie SLX, a nowe Alivio 9s to prawie Deore...można tak w nieskończoność. Proponuję albo LX'y albo Sram'y attack. Sramy są wg mnie bardziej ergonomiczne niż LX/SLX i jednocześnie niewiele droższe. Korbę możesz śmiało brać Deore, jeżeli nie liczysz każdego grama będzie to najrozsądniejszy wybór. Kasetę Deore sobie podaruj, celowałbym w SLX.
Mod Team bogus Napisano 4 Grudnia 2010 Mod Team Napisano 4 Grudnia 2010 Dlatego wszystko zależy od budżetu. Choć SLX jest niezły, ale różnicę widać bardzo mocno dopiero przy XT. Co do kasety to się nie zgodzę. Deore jest moim zdaniem bardzo wytrzymała. A SLX ma sporą wadę w postaci pająka tylko na 3 koronkach, już wolałbym dołożyć do XT.
Fenthin Napisano 4 Grudnia 2010 Napisano 4 Grudnia 2010 jeszcze te manetki.....też co najmniej SLX - prawie to samo co XT więc warto Akurat SLX praktycznie nie różnią się pracą od Deore 2010, XT to już wyższa półka. Więc lepiej wziąć Deore i zaoszczędzić parę groszy, albo dopłacić do XT.
_Grooby_ Napisano 4 Grudnia 2010 Napisano 4 Grudnia 2010 Po zmianie manetek z Deore na XT i przerzucanie przełożeń stało się wyraźnie szybsze i bardziej precyzyjne. Wiele zależy też od stanu i jakości linek i pancerzy. Po jakimś czasie przełożyłem starą wysłużoną tylną zmieniarkę (też Deore) na nową XT - owszem jest różnica ale nie tak znacząca jak po zmianie manetek. Z tego co wiem manetki SLX od XT różni to, że niektóre elementy mechanizmu w SLXie są z tworzywa a w XT metalowe co przekłada się na trwałość no i pewnie waga jest trochę mniejsza w przypadku XT. Moim zdaniem warto zainwestować więcej w manetki kosztem przerzutek z niższej grupy. Albo pomyśl o napędzie Srama - X7 albo nawet X9. Z Allegro czasem można w fajnej cenie wyrwać na przykład manetki X7 za 150 tylna przerzutka X7 za 169. Też bardzo dobry sprzęt.
lukaszs Napisano 4 Grudnia 2010 Napisano 4 Grudnia 2010 co do łańcuchów to ja tez testowałem wszystkie z oferty shimano oprócz XTR w parach lub trójkach i na razie najlepiej spisuje się 93 nie wiem jak te nowe manetki deore 2010 ale stare to kiepski mechanizm....
Niedzwiedz1 Napisano 4 Grudnia 2010 Napisano 4 Grudnia 2010 Główna różnica w manetkach SLX i XT to instant release - w XT zrzucenie na mniejszą zębatkę odbywa się szybciej, w momencie naciśnięcia dźwigni, a nie jej puszczenia. Druga różnica to możliwość redukcji jednym ruchem kciuka o 4 biegi w xt i "tylko" 3 w slx Ja dopłaciłem do xt i nie żałuję, ale jeśli wybierać slx to chyba tylko ze względu na wygląd i literki pokazujące wyższość nad deore Jeśli chcemy super pracy i wymienionych wyżej zalet to bierzemy xt, jeśli nie potrzebujesz redukcji o 4 biegi z tyłu (przydaje się w terenie) i szybkiego zrzucania na mniejsze koronki to możesz spokojnie zaoszczędzić biorąc deore. I warto jeszcze nadmienić, ze wszystkie trzy modele pozwalają na obsługę obu dźwigni kciukiem.
Grzeniu Napisano 4 Grudnia 2010 Autor Napisano 4 Grudnia 2010 Tak,aspekt finansowy jest dosyć ważny,bo większość kasy pewnie pójdzie z kieszeni rodzicieli(wiadomo jak to z tym uczniowskim garnuszkiem).Chciałbym od stycznia,co miesiąc lub trochę częściej kupować kolejny komponent,żeby bardzo po kieszeni nie kopnęło.Po przeczytaniu Waszych wypowiedzi chyba faktycznie rozdzielę klamki od manetek.Czy będą to SLX,czy Xt,to już nie wiem,bo mętlik mam lekki w głowie Cieszę się,że takie zainteresowanie i fachowa wymiana zdań,będę sobie to wszystko analizował powoli.A co do przerzutki tylnej,czy długość wózka ma jakieś znaczenie np.w jej pracy,lub łańcucha?
lukaszs Napisano 4 Grudnia 2010 Napisano 4 Grudnia 2010 jak już wymienisz napęd to pomyśl o zmianie ramy:-) miałem pro 1900 z 2007r:-( po przesiadce na prawdziwy rower XC odczujesz wiellllką różnicę. ale wracając do tematu to w sumie nie napisałeś jakim dysponujesz budżetem ale z pierwszego postu wnioskuję że około 1000-1100zł więc korba deore 210zł kaseta deore 100zł łańcuch hg 93 75zł przerzutki xt 180 + 90 = 270zł manetki 270zł około 900zł oczywiście biorąc pod uwagę nowe części
Grzeniu Napisano 5 Grudnia 2010 Autor Napisano 5 Grudnia 2010 Lukaszs,dobre podsumowanie.Mam pytanie dotyczące korby-czym w sumie różni się deore od slx?
Zidentyfikowany Napisano 5 Grudnia 2010 Napisano 5 Grudnia 2010 Lukaszs,dobre podsumowanie.Mam pytanie dotyczące korby-czym w sumie różni się deore od slx? Wagą i wytrzymałością
Grzeniu Napisano 5 Grudnia 2010 Autor Napisano 5 Grudnia 2010 To zapewne,ale może konkretnie?Wagę sprawdzę sobie sam,ale może ktoś ma jakieś doświadczenia w związku z w/w wytrzymałością ?
Arek03170 Napisano 5 Grudnia 2010 Napisano 5 Grudnia 2010 fajny temat, co chwilę ktoś proponuje coś droższego, faktycznie, dokładać mozna w nieskończoność. Ja zmieniłbym tylko klamkomanetki. Jeździłem na takowych 3 lata, i po zmianie na deore jest o niebo lepiej. Slx mają dłuższy skok dźwigni od deore, mi bardziej podpasowały deore. Jakbyś chciał dołożyć kasę to kup manetke xt do tylu i deore, albo tez xt do tylu. Jak kasy nie starczy- możesz zaoszczędzić korbie. Zamiast przedniej xt dołożyłbym do manetki na tyl :]
cynamon Napisano 5 Grudnia 2010 Napisano 5 Grudnia 2010 To zapewne,ale może konkretnie?Wagę sprawdzę sobie sam,ale może ktoś ma jakieś doświadczenia w związku z w/w wytrzymałością ? Tu nie chodzi tak bardzo o wytrzymałość, bo ta w przypadku obydwu korb jest wystarczająca. Ważniejszy jest parametr sztywności ramion korb i zębatek. Ramiona w SLX są wykonane w technologii Hollowtech II. Zębatka środkowa wzmacniana jest kompozytem. Deore ma zwykłe ramiona i zwykłe zębatki. Wszytko to wpływa przede wszystkim na jakość przerzucania biegów. Szczególne znaczenie ma to w czasie obciążenia i w błocie. Ważne też aby nie stosować przerzutek niższych grup niż korba.
Sagitt77 Napisano 5 Grudnia 2010 Napisano 5 Grudnia 2010 Jeśli zastanawiasz się nad długością wózka tylnej przerzutki to dorzucę tylko od siebie, że przerzutka SLX z krótkim wózkiem działa bardzo dobrze, zapewne nie gorzej niż z długim (tak sądzę bo nie używałem z długim), jest też mniejsze ryzyko uderzenie o przeszkodę ale wygląda tak jakoś mniej "sportowo" . Używam też korby Deore i jestem zadowolony, chyba że zależy Ci na redukcji wagi to wtedy warto odjąć kilka gram i kupić SLX lub XT. Manetki Deore też mogę polecić. Nie są takie drogie, a też mają funkcję redukcji manetką w obie strony i można wrzucać dwa biegi odrazu. Na Twoim miejscu może wybrałbym całą grupę SLX (łącznie z manetkami i kasetą). Wydaje się, że ta grupa oferuje bardzo dużo, prawie tyle co XT za mniejszą cenę.
TocaS Napisano 5 Grudnia 2010 Napisano 5 Grudnia 2010 Jeżeli już to średni wózek, z napędem gdzie pracuje blat 44 i największa koronka kasety 32 daje radę. No chyba że chcesz jeździć na przełożeniach 44/32 44/28 no ale tak się nie jeździ raczej
cynamon Napisano 6 Grudnia 2010 Napisano 6 Grudnia 2010 Jednej rzeczy nie rozumiem w tym wszystkim. Dlaczego polecacie jakąś mieszankę różnych grup osprzętu. Producent m.in. po to utworzył grupy, żeby jak najlepiej dopasować poziom ich działania. Owszem, są kompatybilne i małe wyjątki są możliwe, ale po co zakładać przerzutkę XT z manetkami Deore?? Albo korbę SLX z przerzutką Deore?? Co z tego, że korba i zębatki będą sztywne i precyzyjnie wykonane jeżeli przerzutka Deore nie poprowadzi tak precyzyjne łańcucha, żeby wykorzystać atuty zębatek. Takie mieszanie stosują tylko producenci, żeby rower wyglądał atrakcyjniej, bo przednia przerzutka nie jest tak eksponowana jak tylna. Manetek też tak bardzo nie widać przy pierwszych oględzinach roweru. Nie mówiąc już o łańcuchu, czy piastach. Przeciętny kupujący najpierw patrzy na przerzutkę tylną i sprzedawcy to wykorzystują. Im rower droższy tym bardziej homogeniczny jest osprzęt, bo takie rowery kupują raczej uświadomieni odbiorcy.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.