senjiro Napisano 3 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2010 Author Instinct Tunned: Bar Ends: Ritchey WCS - 64g Bottle Cage: X-Tasy - 46g Brake (Front): Hayes Stroker Ryde - 278g Brake (Rear): Hayes Stroker Ryde - 328g Brake Levers: Hayes Cables: Author - 100g Cassette: Shimano XT - 265g Chain: Shimano XT - 273g Crankset: Truvativ Stylo with BB- 890g Derlr (Front): XT - 146g Derlr (Rear): Sram X-9 - 224g Fork: Manitou R7 Super 80mm - 1514g Frame: Author Intinct Triple Butted Dural R6 - 1640g Grips: Author - 36g Handlebar: Ritchey WCS Carbon - 146g Headset: Ritchey Zero Logic Semi-Integ - 110g Pedals: Shimano PD520 - 375g Rotors: Shimano SLX - 300g Seat: Selle Italia SLR XP - 175g Seatpost: Thompson Elite - Ti Bolts - 236g Seatpost clamp: Author 34.9 - 24g Shifters: Sram X-9 - 284g Skewers: Dartmor Bolt - 69g Spacers: 3x5mm - 9g Stem: Smica 31,8- 120g Tire (Front): Panaracer Razer XC - 496g Tire (Rear): Panaracer Razer XC - 478g Top Cap: Ritchey - 7g Tubes: NoTubes Stans Tubeless System 50g of seal/wheel+tape - 120g Wheel Front: - 704g -Hub: Shimano XTR Cl - 145g -Rim: NoTubes ZTR Olympic - 349g -Spokes: Sapim Race - 180g -Nipples: Steel - 30g Wheel Rear: - 832g -Hub: Shimano XTR Cl - 272g -Rim: NoTubes ZTR Olympic - 350g -Spokes: Sapim Race - 180g -Nipples: Steel - 30g Total: 10250-10300g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kellysbicycles Napisano 4 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2010 Fajny kolor ramy. "Baby blue" Ogólnie fajny sprzęt. Rama z jakiego rocznika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
senjiro Napisano 4 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2010 Ramka z kolekcji na 2009 rok, kupiłem pod koniec zeszłego roku cały rower. Był już ostatni i w super cenie. Kolorek też bardzo mi się podoba Nawet myślałem kiedyś żeby kupić niebieskiego SID`a ale nie wiem czy idealnie by pasował. Generalnie koncepcje składając miałem taką żeby był niebiesko-czarny z czerwonymi elementami No i fajnie że nietypowy, bo na maratonach się jeszcze nie spotkałem z takim. Ja tam póki co jestem bardzo zadowolony, tylko szpilką w serce było przetarcie lakieru od pompki, bo źle ją zamocowałem i tarła jak było błoto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kamil515 Napisano 4 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2010 Fajny rower. Planujesz wymianę hampli? Szkoda, że piasty są na CL. Przez to nie można zejść na tarczach. Kółka fajne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
senjiro Napisano 4 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2010 Fajny rower. Planujesz wymianę hampli? Szkoda, że piasty są na CL. Przez to nie można zejść na tarczach. Kółka fajne Planuje, na SLXy od kolegi dlatego już tarcze kupiłem. Jeździłem na lekkich tarczach już i szybko się z nich wyleczyłem.Miałem Dartmoory i alu śrubki, ale przez to że te tarcze są troszkę mniejszej grubości to jak się nagrzeją, delikatnie się odkształcają i przez to dzwonią niemiłosiernie. A na CL byłem skazany bo chciałem piasty XTRa Generalnie to poza tarczami planuje zmienić jeszcze tylko korbę, ale to tylko dlatego że już blaty umierają, a za bardzo się nie opłaca 2 kupować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kamil515 Napisano 4 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2010 Lżejsze tarcze to miałem na myśli Avida. Dartmoora również nigdy bym nie założył. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matti95 Napisano 5 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2010 Mam takie pytanie a samą ramę można gdzieś dostać ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
senjiro Napisano 5 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2010 Problem w tym że nie. Osobno możesz kupić tylko Authora Egosta, który de facto jest tą samą ramą, ale o innym malowaniu. Poza tym Instinct jest tylko pod tarcze, a nie wiem czy ten Egoist, którego można kupić osobno nie ma też otworów na piwoty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafel Napisano 6 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2010 Rower świetny, a sama rama jest piękna . Jakbyś ja chciał sprzedać to tylko daj znać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
senjiro Napisano 6 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2010 Rama to chyba ostatnia rzecz, którą chciałbym w tym rowerze wymienić Jak dla mnie za######iaszczy kolorek. W ostatnich 2 latach to Author fajne kolorystycznie ramki wypuszcza (z małymi wyjątkami może), bo jak sobie przypomnę 2kolorową kolekcje sprzed 3lat to była porażka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawex17 Napisano 6 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2010 rower cud miód ^^ szacowałeś już całkowity koszt? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubek20 Napisano 7 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2010 Po zmianie pedałów 100 gram lub więcej w dół Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kamil515 Napisano 7 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2010 Golenie w tym R7 wyglądają na strasznie szerokie. Ile mają mm ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KosteQ Napisano 7 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2010 Jak w każdym R7 czyli 30mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kamil515 Napisano 7 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2010 Kurde. Na serio szerokie ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
senjiro Napisano 7 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2010 Rocznik 2007 o ile dobrze pamiętam, golenie 30mm. Faktycznie szeroko coś wyszły na zdjęciu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ubotek Napisano 7 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2010 Wyglądają tak przez skok 80mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KosteQ Napisano 7 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2010 Miałem taki sam amorek i nigdy mi nie wyszedł tak 'grubo' na fotkach. Zawsze była z niego 'chudzina' prawie jak Sid 28. A może to kąt robienia zdjęcia... senjiro, mógł byś napisać spostrzeżenia na temat opon, jak Ci się na nich jeździ? Tak ogólnie to ciekawy rower, nie ma za bardzo do czego się przyczepić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
senjiro Napisano 9 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2010 Co do oponek to już gdzieś na forum opisywałem je w małym tesciku Dobra "para butów" na suche warunki na pewno pomoże nam osiągnąć lepszy wynik i szybciej przejechać cały wyścig. Bez wątpienia takimi trzewikami będą oponki Panaracer Razer XC. Zawsze troszkę sceptycznie podchodziłem do japońskiej marki opon. Może głównie dlatego że kupowałem ogumienie tylko przez internet, a tam niestety panaracerów jest jak na lekarstwo. Na forach i maratonach króluje papierowe Schwalbe, którego także przez kilka lat byłem zatwardziałym fanem. Po wielu km i jeszcze większej ilości kapci stwierdziłem, że dość i pora na zmiany. Zdecydowałem się na kupno 2 kompletów opon: na mokro/górskie warunki (Panaracer Rampage 2,1) i na sucho/wyścigowe (Panaracer Razer XC 2,1). Na pierwszy rzut oka sama opona jest stosunkowo szeroka i sprawia wrażenie balona. Brak agresywnego bieżnika na bokach i jego niski profil nie budzą zaufania. Waga realna waha się w graniach 470-500 gram, więc jak na tą szerokość nie jest źle. Ze strony producenta możemy wyczytać, że oponka posiada elastomerowe taśmy na krawędziach (ASB) i zwiększoną zawartość naturalnej gumy w celu zmniejszenia oporów toczenia (ZSG natural compound). Klocki o różnej wysokości mają zwiększać przyczepność na zakrętach (Multi Step Knob). Opona jest naprawdę szybka, lekko się toczy i wydaje z siebie przyjemny szum. Bardzo przypomina mi pod tym względem Continentala Race Kinga, pod innym niestety też - mało trzyma na zakrętach. W tym momencie powinna pojawić się cisza i głośne: "buuuuuuuuu..... do bani", ale powiem wam szczerze, że jak bardzo długo jeździło się na wszędzie trzymających Schwalbe Nobby Nic, to zdolność do oceny trzymania na zakrętach staje się mało obiektywna . Z Race Kingami było tak samo, na początku załamka, a po pewnym czasie stwierdziłem, że te oponki nie są wcale takie złe. Wiele wymagały, ale sporo też dawały od siebie. Traciło się jadąc wolniej na zakrętach, ale zyskiwało na suchych ubitych scieżkach i szutrach - jak sobie pomyślę w tym momencie o takich maratonach jak Poznań, Wrocław czy Kraków to wybór opony nie byłby już takim problemem. Póki co oponka służyła mi na leśnych treningach, lokalnych xc i jednym uphillu w górach- wszędzie spisywała sie wyśmienicie. Lekkie błoto też znosiła bez większych problemów, gorzej było kiedy mokrej mazi pojawiało się na trasie więcej - tam oponka „tańczyła” na boki. Nie udało mi się na niej załapać też żadnego kapcia, ale patrząc na wagę to w przyszłym sezonie będę używał jej dla pewności tylko z mleczkiem. Opona była także testowana przez chłopaków z napieraj.pl, gdzie udało im się przejechać na niej całą Transcarpatie. Myślę, że Razer XC jest naprawdę ciekawą alternatywą na szybkie i mało wymagające trasy. Może bez problemu konkurować z takimi oponami jak Continetal Race King, Kenda SBE czy Maxxis Larsen- wybór należy jednak zawsze do was Podsumowanie: +konkurencyjna waga i cena +bardzo dobra trakcja w suchych warunkach +niskie opory toczenia -małe trzymanie na zakrętach - problemy w błotnistym terenie (opona nie jest do niego dedykowana!) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KosteQ Napisano 9 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2010 Dzięki za odpowiedź Ogólnie to jeździłem na takich samych i niby nadal jeżdżę ale nie mają już bieżnika. A pytam bo jestem ciekawy spostrzeżeń innych użytkowników, ponieważ tak jak napisałeś mało widać takich opon na wyścigach i stoję przed wyborem opon na głównie mazowieckie trasy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
senjiro Napisano 9 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2010 Myślę że na takie trasy idealnie się nada:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kellysbicycles Napisano 26 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2010 Jak mi portfel pozwoli to też się skuszę na hample SLX. W sumie to taki down grade wagowy. Ale nie waga czyni hamulce. W sumie zastanawiałem się nad hamplami. Jak te zajadę to wezmę albo elixir 5 albo SLX ze wskazaniem na SLX. Pewnie sporo osób uważa, że elixir 5 jest lepszy, ale mam 3 znajomych którzy mają SLX'y i nic im nie dolega. A z tą awaryjnością avidów rożnie bywa (stwierdzam na podstawie opinii). A po za tym na serwisowaniu hydraulików (odpowietrzanie, usuwanie dziwnych objawów) się nie znam, umiem co najwyżej zmienić klocki, tarcze i wyregulować zacisk. Więc gdyby się z SLX'ami coś stało to znajomy serwisanta (również mój znajomy) ma sam SLX'y i jest biegły w temacie hampli shimano (i w hamulcach giant też). Sam serwisant zbytnio się nie zna bo ma rower na V'kach a w takiej dziurze w jakiej mieszkam osób z hydrami jest kilka i jak już je mają to sami sobie serwisują. Apropo znajomy właśnie też ma Author'a, ale traction'a. Też świetnie wyszedł. Może się orientujesz, jest zarejestrowany na BF. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
senjiro Napisano 26 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2010 Kolega ma SLXy i na początku trochę narzekał bo mu klocki wypadały, ale chyba coś przekombinował. Teraz wszystko jest ok i super mu się sprawują. Ja planuje zakup Hayes Stroker Trail, ale to głównie dlatego że w sklepie w którym kupiłem cały rower będę mógł liczyć na zniżkę - tak pewnie też bym wziął SLX chociażby dlatego że mam już zakupione tarcze, a same hamulce można kupić bez nich. Na Tractionie sam kiedyś jeździłem i fajnie sobie radził, ale niestety waga i trochę przymała rama zadecydowała o sprzedaży Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kellysbicycles Napisano 26 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2010 1750g dla 19,5 to nie tak źle. Ale zależy czy mówisz o rowerze czy o samej ramie. Kolega z BF składał rower na tej ramie. Sprzęt na żywo prezentuje się naprawdę niesamowicie. Zdjęcia tego nie oddają. Może w przyszły sezonie da mi się przejechać ;D Pomimo tego, że rama o 2 cale za duża i amor napompowany pod jeźdźca 78kg (ja mam 58kg) to chętnie bym się przejechał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
senjiro Napisano 2 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2011 Fakt, wagowo ramka nie wypada wcale źle. Przy moim rozmiarze to poniżej 1700gram bez sterów. Poza tym przy amorku jaki mam (80mm) na zablokowanym widelcu cały rower bardzo fajnie przyśpiesza (swoją drogą to też zasługa kół). Na LB kiedyś był masowy wysyp Vision`ów, teraz rzadko spotyka się wylajtowane rowerki na ramach Authora (chociażby carbonowe), a szkoda bo mają całkiem niezły potencjał. Wiadomo że nie będzie to waga No Saint`a, ale liczy się tez wyjątkowość, a nie tylko gramy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.