JozekRC Napisano 29 Listopada 2010 Napisano 29 Listopada 2010 Witam. Mam problem z obręczami alexrimsa dm24. Mianowicie.. zakupiłem nowe koła na właśnie tych obręczach. Przełożyłem opony ze starych kół do nowych. Podczas przekładania strasznie ciężko wchodziły te oponki na DM24. Oponki to Kenda rozmiar 26x1.95 - może za wąskie do tych obręczy? Czy tak ciasno ma to wchodzić ? w porównaniu do starych kół nie było żadnego problemu. Teraz będę musiał zakupić łyżki a i tak pewnie nie będzie zbyt łatwo. Planuję zakup nowej oponki na tył i tu właśnie pytanie.. jaki rozmiar minimum / maximum ? Jestem laikiem w tym temacie i liczę na pomoc bardziej ode mnie doświadczonych forumowiczów. Pozdrawiam Bartek
cichy66 Napisano 29 Listopada 2010 Napisano 29 Listopada 2010 Do tej Downhill-owej felgi ta opona jest za wąska,myślę że minimum 2,3
rastatajm Napisano 29 Listopada 2010 Napisano 29 Listopada 2010 Nie koniecznie, jakieś 2,2 też da radę, np. w Signie są te obręcze i opona 2,25 - http://www.kross.pl/rower/85-Sign_DS2.html
JozekRC Napisano 29 Listopada 2010 Autor Napisano 29 Listopada 2010 Myślałem kupić 2,0 - nie da rady zupełnie ?
Fenthin Napisano 29 Listopada 2010 Napisano 29 Listopada 2010 Wchodzisz tu: Tabelka, szukasz na obręczy jej szerokości WEWNĘTRZNEJ, rozmiaru opony w systemie ISO i jeśli masz w tabelce X, znaczy powinna pasować. Czyli przykładowo dla obręczy o szerokości 19mm (19C) pasują opony od 28mm. I jeszcze ISO: Tabelka2 Szukasz rozmiaru opony zbliżonego do swojej, np. 26x2.0 i to jest inaczej 54-559 Patrzysz na PIERWSZĄ liczbę, czyli 54. Teraz do tableki w górę - opona o 54mm wchodzi na wszystkie obręcze, które mają szerokość conajmniej 19mm. Jeżeli nie znajdziesz swojej opony, szukaj najbliższej węższej. Jeśli wejdzie na Twoją obręcz, to i szersza wejdzie. Pozdro