Skocz do zawartości

[Obręcz] Alexrims Dm24 - jaka opona ?

JozekRC

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Mam problem z obręczami alexrimsa dm24. Mianowicie.. zakupiłem nowe koła na właśnie tych obręczach. Przełożyłem opony ze starych kół do nowych. Podczas przekładania strasznie ciężko wchodziły te oponki na DM24. Oponki to Kenda rozmiar 26x1.95 - może za wąskie do tych obręczy? Czy tak ciasno ma to wchodzić ? w porównaniu do starych kół nie było żadnego problemu. Teraz będę musiał zakupić łyżki a i tak pewnie nie będzie zbyt łatwo. Planuję zakup nowej oponki na tył i tu właśnie pytanie.. jaki rozmiar minimum / maximum ? Jestem laikiem w tym temacie i liczę na pomoc bardziej ode mnie doświadczonych forumowiczów.

Pozdrawiam Bartek

Napisano

Wchodzisz tu: Tabelka, szukasz na obręczy jej szerokości WEWNĘTRZNEJ, rozmiaru opony w systemie ISO i jeśli masz w tabelce X, znaczy powinna pasować.

Czyli przykładowo dla obręczy o szerokości 19mm (19C) pasują opony od 28mm.

I jeszcze ISO: Tabelka2 Szukasz rozmiaru opony zbliżonego do swojej, np. 26x2.0 i to jest inaczej 54-559 Patrzysz na PIERWSZĄ liczbę, czyli 54. Teraz do tableki w górę - opona o 54mm wchodzi na wszystkie obręcze, które mają szerokość conajmniej 19mm. Jeżeli nie znajdziesz swojej opony, szukaj najbliższej węższej. Jeśli wejdzie na Twoją obręcz, to i szersza wejdzie.

Pozdro

Napisano

Nie wiem czemu 2.0 miała by nie pasować. To że ciężko wchodzi - niektóre opony/obręcze tak mają. Dwie, trzy łyżki i wejdzie.

Tylko po co taka szeroka i ciężka obręcz do takiej cienkiej oponki?

Napisano

Po prostu chciałem wytrzymałe koła na dobrych piastach i akurat trafiły się dm24. Kupię kilka łyżek i po sprawie. Dzięki panowie ;)

• 2 tygodnie później...
Napisano

Jedyna reguła techniczna to ta, że opona powinna być szersza niż obręcz. Reszta aspektów - sensowności takiej kombinacji - to już sprawa indywidualna.

Zarchiwizowany