Szogun123 Napisano 29 Listopada 2010 Napisano 29 Listopada 2010 Witam! Jest zima więc jeżdżę trochę mniej no a ceny idą w dół. Z tego powodu chciałbym zrobić remont roweru. Rama: Kross Hexagon V2 Stal(2005) - Corratec X-Vert Motion (399 zł)Widelec: Zoom Endura 318 - zainteresował mnie Dart 2 i 3 ale czytałem, że sprawuje się dobrze przy większej wadze (ja mam 75kg), może SR Raidon? Najlepiej coś zarówno pod Vki jak i pod tarcze (350-400 zł to myślę max) chcę żeby był wytrzymały i nie łapał luzów, no i żeby działał a nie udawał jak to robi obecna Endura Mostek: Kalin - zostaje Kierownica: No-name - zostaje Stery: VP 1,1/8" - musze wymieniać czy nie muszę? Pedały: No-name - zostają Koło przód: - koło zostawiam * piasta Assess * obręcz Grand Rock Remerx * sprychy No-name * dętka CST * opona CST C-1040N Koło tył: - to koło też zostawiam * piasta Novatec 802-SB * obręcz Sunrims 21mm * szprychy za 1zł * dętka CST * opona CST C-1040N Siodełko: Velo D2 Plush - na razie zostaje Sztyca: No-name - sztyca gratis do ramy będzie Zacisk sztycy: PRO - zostawiam Hamulec przedni: brak - no właśnie.. za 99 zł są takie hamulce, czy to dobry wybór? Hamulec tylny: Shimano - tu bym się pozbył tego i wrzucił Avida Kaseta: Shimano HG-50 - zostaje Łańcuch: Shimano HG-50 - zostaje Suport: Shimano - zrobiły się luzy i pytanie czy brać najtańszy suport Korbowód: Shimano Tourney - zostaje, ale gdybym chciał wymienić to czy będę musiał wymieniać też łańcuch (łańcuch i kaseta mają 2121km nabite, korbowód jakieś.. 10k km ale wygląda dobrze) Przerzutka przód: Shimano Tourney - zostaje Przerzutka tył: Shimano Tourney - zmiana na Alivio Klamkomanetki: Shimano Tourney 7 Speed - chciałbym się tego pozbyć a kupić oddzielnie klamki, oddzielnie manetki, manetki Alivio 3x8 a klamki? To jest spis części jakie mam i na jakie chciałbym wymienić. Jeśli macie jakieś sugestie zapraszam do dyskusji Wolałbym kupić w jednym sklepie - najlepiej w centrumrowerowe.pl
olomaster Napisano 29 Listopada 2010 Napisano 29 Listopada 2010 Amortyzator - przy budżecie do 400 zł najlepszym wyborem jest raidon. Jest to już amorek powietrzny co daje wiele mozliwosci ustawienia pod siebie. O dartach nawet nie myśl bo przy 75 kg wagi beda chodziły bardzo topornie w porównaniu do wytworu firmy sr suntour. Teraz pytanie - Jak mogłeś zrobić 10 k km bez przedniego hamulca O.o? Pomijając to w cenie 100 zł avid sd 5 bedzie bardzo dobrym wyborem, jednakże za 140 zł jest już model wyższy - sd7 który jest jedną z najlepszych v-ek na rynku. Jeżeli masz napęd 7 rzędowy - a twoja specyfikacja na to wskazuje to manetki 8 rzędowe alivio nie beda dobrze działać. Jeżeli nie chcesz zmieniać napędu na 8 rzędów to musisz wziąć manetki 3x7 - np. takie alivio http://allegro.pl/manetki-shimano-alivio-sl-mc40-3x7speed-xtrabike-i1344854995.html. Co do tylnej przerzutki to myśle że alivio wystarczy. Pozdrower Olomaster
CarNeezA Napisano 29 Listopada 2010 Napisano 29 Listopada 2010 Co do hamulców to avidy sd5 będą dobre, jeżeli masz na tyle kasy to od razu kupiłbym avidy sd 7. Klamki sd5 albo sd7 .Różnią się wagą i brakiem w sd 5 tego czerwonego pokrętła do regulacji modulacji( z tego co się orientuję ). Sd 7 to podobno najlepsze v-brake oprócz xtr. Ja osobiście na nich nie jeździłem ale kupuje sobie nowy rower i bede wlaśnie je mial PS Sorki, że podobny post, ale w trakcie pisania dodał posta również Olomaster
Szogun123 Napisano 29 Listopada 2010 Autor Napisano 29 Listopada 2010 Kaseta ósemka - dlatego chcę wymienić manetki na osiem. No i przerzutkę bo Tourney z tego co wiem nie współpracuje z ósemką. Jest to już amorek powietrzny co daje wiele mozliwosci ustawienia pod siebie. Ale generuje koszt w postaci pompki.. Teraz pytanie - Jak mogłeś zrobić 10 k km bez przedniego hamulca O.o? Tak wyszło.. ;] O dartach nawet nie myśl bo przy 75 kg wagi beda chodziły bardzo topornie Szczerze mówiąc zależy mi na dobrym tłumieniu przy szybkiej jeździe na kamieniach itd. Wolałbym żeby był wytrzymały aniżeli zapewniał duży komfort. A z tego co wiem opinie nt. Suntoura są bardzo podzielone. Poza tym Darta 2 można wyrwać za 299 zł albo i mniej. Co do hamulców to avidy sd5 będą dobre, jeżeli masz na tyle kasy to od razu kupiłbym avidy sd 7. Właśnie niezbyt mam kasę, wolałbym to wszystko jak najmniejszym kosztem zrobić bo wszystko prawie mi się sypie w rowerze...
olomaster Napisano 29 Listopada 2010 Napisano 29 Listopada 2010 Były tematy o dartach i wypowiadały sie w nich osoby wazace po 75 kg że sie pod nimi nie ugina, zreszta jak chcesz to ja mam darta 2 za 120 zł do oddania (nie działa blokada). http://mtbikes.pl/artykuly/testy-i-recenzje-sprzetu/najtansze-powietrze-na-rynku-suntour-raidon-lo-air.html - poczytaj, może da ci to do myślenia. Co do przejścia z 7 na 8 rzędów - podejrzewam że masz wolnobieg więc na tą piaste którą dysponujesz nie nakręcisz kasety(tak mi sie przypomniało, a to dodatkowy koszt). 7 i 8 rzedowy łańcuch jest taki sam więc ok. Z sd 5 będziesz zadowolony. Ps. co do wolnobiegu nie jestem w 100 % pewien Pss. Amortyzator możesz nadmuchać pod siebie (dla 75 kg bedzie to mniej wiecej 60 psi) w rowerowym za uśmiech
Szogun123 Napisano 29 Listopada 2010 Autor Napisano 29 Listopada 2010 olomaster czy ty wogóle czytasz co ja piszę? Mam kasetę HG50 na piaście Novateca... Jaki wolnobieg znowu... nie wiem gdzieś ty to wyczytał, napisałem dokładnie z czego mój rower się składa ja się pytam czy jak wymienię cały korbowód to czy będę musiał znowu wymieniać kasetę i łańcuch (czy jest to tak jak przy wymianie samej kasety, że łańcuch przeskakuje?) No to tak: Rama: Corratec X-Vert Motion na 100% - 399 zł Hamulce: Avid SD5 na 100% (cena SD7 jest jednak za wysoka, nie jestem w stanie tyle zapłacić) - 99 zł Manetki: Alivio na 100% - 85 zł Przerzutka: Alivio na 100% - 65 zł Klamki: SD5 nie ma w centrumrowerowe.pl ... Widelec: Nadal czekam na więcej opinii bo cena Raidona mnie średnio przekonuje No i nadal moje pytanie o stery i korbowód oraz suport jest aktualne
olomaster Napisano 29 Listopada 2010 Napisano 29 Listopada 2010 wydedukowałem to z tego że masz klamkomanetki na 7 (sorry mój błąd) łańcuch i kaseta może zostać jak wymieniasz korbe ( po 2kkm nie powinien łańcuch być zbyt wyciągnięty. )
Szogun123 Napisano 29 Listopada 2010 Autor Napisano 29 Listopada 2010 Ale jeśli okaże się, że łańcuch się jednak rozciągnął to będę zmuszony wymieniać łańcuch czy kasetę też? Nie chcę żeby okazało się, że będzie to generować kolejne koszta... Chyba, że na razie odpuszczę sobie wymianę korbowodu, skatuję cały napęd przez zimę i na wiosnę kupię cały nowy No a jeśli chodzi o suport, pojawiły się w nim luzy (tzn na osi), da się to jakoś zlikwidować czy mam kupić nowy? Jeśli tak to jaki? Ja tego nie ogarniam dlatego nawet nie wiem gdzie te luzy są więc proszę żeby mi ktoś wytłumaczył
marcinek1992 Napisano 29 Listopada 2010 Napisano 29 Listopada 2010 Mam bardzo podobny rower do twojego tylko ze niedawno zmieniłem Shimano Tourney na deore bo te turney to wielka chała jest. Mała różnica zauważalna
moojmisiu Napisano 29 Listopada 2010 Napisano 29 Listopada 2010 1. Klamki wystarczą Avid FR5, SD5 to już rzadkość. Jeśli będziesz zmieniał klamkomanetki na osobne klamki i manetki, to od kompletu proponuję albo cyngle Alivio albo grip-shifty Srama - MRX Pro - co tam lubisz. 2. Suport masz na kwadrat. Korby Tourney lubią mieć wkład suportu z mocowaniem na kwadrat i osią o długości 128 lub 131 mm. 2. Amor - myślałeś o używanym? - na przykład czymś takim - http://allegro.pl/super-marzocchi-mx-pro-lo-100mm-i1345325083.html ?
kubek20 Napisano 29 Listopada 2010 Napisano 29 Listopada 2010 Hamulce SD7 ramiona są trochę lepsze a różnica w cenie się zwróci (wymienne okładziny w klockach, gdyby w SD5 wymienić klocki na podobne jak w SD7 koszt by trochę wzrósł). Klamki FR5 bo ta regulacja jest nie potrzebna i w FR5 można taki sam efekt uzyskać kręcąc śrubą baryłkową.
Szogun123 Napisano 29 Listopada 2010 Autor Napisano 29 Listopada 2010 Jak mówiłem chciałbym to wszystko (większość przynajmniej) kupić w centrumrowerowym.pl a FR5 tam nie ma. Nie mogą być klamki SD7? Bo są tam za 69 zł. Jeśli będziesz zmieniał klamkomanetki na osobne klamki i manetki, to od kompletu proponuję albo cyngle Alivio albo grip-shifty Srama - MRX Pro - co tam lubisz. Gripshiftów nie chcę, na pewno będą Alivio. Co do amora to nie myślałem zbytnio nad używanym bo trochę się boje, że może mieć problemy, których na zewnątrz nie widać i w końcu wyjdzie drożej. 2. Suport masz na kwadrat. Korby Tourney lubią mieć wkład suportu z mocowaniem na kwadrat i osią o długości 128 lub 131 mm. Tak wiem, że na kwadrat. Tylko ja chcę wiedzieć gdzie te luzy mi się pojawiły. Na łożyskach suportu czy gdzie? I czy warto inwestować w jakiś droższy czy najtańszy brać?
PKDeath Napisano 29 Listopada 2010 Napisano 29 Listopada 2010 Ile umiem tyle odpowiem: 1. Stery powinny być ok, ale na pewno będziesz musiał kupić sobie gwiazdkę nową bo starej nie wyciągniesz z poprzedniego amora (http://centrumrowerowe.pl/000312/Speeder-gwiazdka_steru_HP-11_28_6_mm/Produkt.aspx) 2. Hamulce. Jeśli nie planujesz zmian na tarcze to kup Avid SD 7 (lub 5, chociaż bardzo mocno bym Ci rekomendował 7) i klamkę FR 5 (napisz do CR i zapytaj czy Ci ją ściągną, jak nie to kup SD 7 - taniej wyjdzie niż dodatkowa przesyłka, chyba że masz gdzieś niedaleko sklep to ogarnij cenę jaką by chcieli za nie). 3. Nie zmieniaj suportu. No chyba, ze z tym suportem jest straszna bryndza to kup sobie najtańszy bb-un26 czy cuś takiego, tylko zmierz poprzedni żeby długość się zgadzała. Ale generalnie to na wiosnę jak coś odłożysz to np. kupisz sobie Deore z zintegrowaną osią i po bólu. Nie powinieneś musieć zmieniać kasety i łańcucha po zmianie korby. Ale nic nie jest na pewno, więc nikt Ci tu nie odpowie na 100%. 4. Koszt w postaci pompki do Raidona to nie jest duży problem. Ustawią Ci to w każdym rowerowym, a pompkę możesz kiedyś sobie tam dokupić. Co do tego, że niektórzy nie są zachwyceni z Suntourów... Każdy sprzęt ma swoje zastosowanie. Te widelce są do "lekkiego XC". Nie oczekuj po nich cudów. Z drugiej strony jeśli wiesz czego chcesz to taki sprzęt Ci może wystarczyć. 5. Luzy w suporcie - a skąd my mamy wiedzieć gdzie Ty masz luzy? Wytłumacz na czym te luzy polegają? Jeśli to jest suport rozbieralny to go rozkręć/wyczyść/przesmaruj Motorexem - może wystarczy?
Szogun123 Napisano 29 Listopada 2010 Autor Napisano 29 Listopada 2010 1. Do czego ta gwiazdka wogóle służy? 2. Raczej na razie nie planuję zmian na tarcze, te hamulce mają posłużyć trochę więc zastanowię się nad SD7. 3. Ale generalnie to na wiosnę jak coś odłożysz to np. kupisz sobie Deore z zintegrowaną osią i po bólu. Czyli, że jaki to jest ze zintegrowaną osią? 4. Ustawią Ci to w każdym rowerowym Rozumiem, że jak się raz ustawi to nie będzie się trzeba bawić później z tym? 5. Jak ruszam korbą to się trochę na boki chwieje. Tzn luz jest między osią a suportem. Oś w suporcie się rusza. Jeśli to jest suport rozbieralny to go rozkręć/wyczyść/przesmaruj Motorexem - może wystarczy? Nie mam pojęcia czy jest rozbieralny ;]
Fenthin Napisano 29 Listopada 2010 Napisano 29 Listopada 2010 1. Do likwidowania luzów na sterach. 3. google.pl i "zintegrowana oś" - poczytasz, będziesz wszystko wiedział 4. Trzeba co jakiś czas sprawdzić, czy ilość powietrza nie maleje (nawet poczujesz, że widelec staje się coraz bardziej miękki) i ewentualnie dopompować (przy podłączaniu i odłączaniu pompki trochę powietrza ucieka, to tak na marginesie). 5. Wykręć, zobaczysz co da się zrobić. Czy tak czy siak będziesz musiał go wymienić lub rozebrać, wyczyścić i nasmarować, prawda?
PKDeath Napisano 29 Listopada 2010 Napisano 29 Listopada 2010 1. To jest wbijane w rurę sterową amortyzatora i siedzi sobie w środku. Jest tam gwint i kapsel do tego wkręcasz - to służy do niwelowania luzów na mostku. http://www.kolarstwo-szosowe.gda.pl/stery.html Stery typu Low profile zapewne masz ale upewnij się i po prostu rozkręć i popatrz jak to wygląda. Jak troche popatrzysz na te schematy i rysunki to ogarniesz jak to działa. 3. Chodzi o to, że lepsiejsze korby Siemano mają zintegrowany suport z korbą, dzięki czemu całość jest 1/3 lżejsza, a pztm jest mniej upierdliwa w użytkowaniu. 4. Raz sobie nabijesz ciśnienie i będziesz tak miał. Jeśli amor nie jest wadliwy to nie puszcza powietrza (oczywiście w pewnych granicach, nie do końca świata ). Oczywiście parę razy pewnie będziesz musiał korygować ciśnienie, żeby dopasować je do siebie ale naprawdę za piwo Ci to zrobią w każdym serwisie. 5. W takim wypadku zrobiłbym prosty numer - może masz już powyrabiane mocowanie na kwadracie, więc spróbuj zdjąć korbę i zamontować ją z powrotem ale tak jakby o 90 stopni ją przekręcić. Powiedzmy że ponumerujesz boki kwadratu a, b, c i d. Załóżmy że ramię korby jest prostopadłe do boku a i c. Zakładając z powrotem korbę załóż tak, żeby ramiona były prostopadłe do boku b i d. Mam nadzieję, że rozumiesz Może coś pomoże ale generalnie to podejrzewam, że łożyska są do dupy i nic im już nie pomoże, więc ogarnij sobie np. taką korbę http://centrumrowerowe.pl/003908/Shimano-FC_M590_korba_Deore_model_%272010_czarna_22_32_44/Produkt.aspx na wiosnę, a przez zimę pomęcz się na tej.
Szogun123 Napisano 30 Listopada 2010 Autor Napisano 30 Listopada 2010 Dzięki! Teraz trochę pojmuję co i jak Jak będę miał jeszcze jakieś pytania to piszę. chodziło wam o taki dokładnie amortyzator? http://allegro.pl/nowy-amortyzator-suntour-raidon-dobra-cena-i1346039290.html#gallery Tak się złożyło, że mam nieoczekiwane wydatki więc będę zmuszony na razie odłożyć zakup paru części tzn ramy i przerzutki. Na amortyzator, hamulce, klamki i manetki jestem już na 100% zdecydowany. Ale mam jeszcze pytanie dotyczące sterów. Rozebrałem to wszystko żeby zobaczyć jak to wygląda. Co się okazało.. o ile na górze rury sterowej łożyska są w pełni nasmarowane o tyle na dole kulki pływają.. w powietrzu. Smaru po prostu nie ma. No i do tego na górze jest jedna plastikowa porozrywana uszczelka.. rozumiem, że przy takim stanie tego powinienem zainwestować w nowe stery..? Obecnie mam z tego co wyczytałem Cane Creek VP Ahead. 1,1/8" oczywiście. Ahh.. i jeszcze coś zauważyłem.. gdy zakręciłem to ponownie to nie dało się zbytnio skręcać.. tzn. co chwilę się trochę przyblokowywało podczas skręcania. Gdy założyłem koło przednie i siadłem na rower nie było już tego. Skręcało się płynnie. Czy to normalne?
Szogun123 Napisano 1 Grudnia 2010 Autor Napisano 1 Grudnia 2010 Mógłby mi ktoś powiedzieć o który model amortyzatora chodzi? Bo zauważyłem, że są wersje z kartridżem olejowym jak i wersje z tłumieniem pneumatycznym.. może mi ktoś wyjaśnic o co w tym wszystkim chodzi? SR SUNTOUR RAIDON LOD model 2008 Cena:399.00PLN Dane Techniczne: Przeznaczenie : ALL MOUNTAIN, CROSS COUNTRY Koło : 26" Skok : 100mm Goleń górna : Stal CrMO (32mm) Goleń dolna : Magnesium Rura sterowa : Stal CrMo 1-1/8" (28,6mm) Długość rury sterowej : 255mm System tłumienia : Kartridż olejowy Amortyzacja : Sprężyny Rodzaj hamulców : V-brake/Tarczowe Kolor : Czarny Wykończenie: Shot anodized Regulacja : Regulacja tłumienia powrotu/Napięcie wstępne sprężyny Max. średnica tarczy ham.: 185mm Waga : 2246g http://www.sparrow-bike.pl/sklep.php nie mogę wysłać linku ze sklepu bo sklep nie jest aktywną częścią strony więc poszukajcie sami jeśli możecie I czym się różni wersja LO od LOD? RLD to jak rozumiem z manetką. A wersje X1, które są na stronie Suntoura? Nie mam po prostu pojęcia, o który wam chodziło. Czy WSZYSTKIE Raidony są powietrzne? Z tego co czytam wynika, że każdy Raidon ma sprężynę pneumatyczną (czyli powietrzną) ale są wersje z różnym tłumikiem - olejowym i powietrznym.
moojmisiu Napisano 1 Grudnia 2010 Napisano 1 Grudnia 2010 Raidon występuje wersji ze sprężyną stalową (coil) i powietrzna (air), obie wersje mają zamknięty tłumi olejowy. LO - blokada na goleni LOD - blokada na goleni i regulacja tłumienia odbicia. X1 - wersja na rok 2011
Szogun123 Napisano 1 Grudnia 2010 Autor Napisano 1 Grudnia 2010 a RLD i RL? czym się różnią? mówiłem, że mam max. 400 zł a wersji pod V-ki powietrznej nie znajdę poniżej 470... I czy mógłby mi ktoś odpowiedzieć na pytania z postu 17?
PKDeath Napisano 1 Grudnia 2010 Napisano 1 Grudnia 2010 Ten amor z postu nr 17 zapewne jest najprostsza opcja Raidona. Tu masz v'ki http://allegro.pl/sr-suntour-raidon-r-l-air-100mm-mod-2008-super-i1328419880.html może uda Ci się potargować te 30 zł. Co do sterów jeśli masz tam normalne otwarte łożyska kulkowe to musisz je nasmarować i złożyć do kupy. Czemu miałyby być do zmiany? Kupujesz Motorexa albo inny tego typu smar, smarujesz i jeździsz. Uszczelkę możesz dokupić taką samą jak poszukasz po sklepach hydraulicznych - ostatecznie tragedii nie będzie jak jej w ogóle nie założysz. Smar na dole ma prawo szybciej się wypłukiwać - nie wiem czemu tak jest ale to zauważyłem. Może koło jest bliżej i więcej wody wpada tam spod koła niż z chmurki na górę?
Szogun123 Napisano 1 Grudnia 2010 Autor Napisano 1 Grudnia 2010 Dzięki za link Spróbuję się potargować Co do sterów. Chodzi o to, że trzesczą prz skręcaniu i ogólnie ciężko to wszystko chodzi jakoś... poza tym uszczelek nie ma bo.. odpadły.. skruszyły się po 5 latach jazdy. Jeśli miałbym kupować to jakie dokładnie? hhttp://archiwumallegro.pl/cane_creek_vpa71_warto-228877683.html mam identyczna jak te, jakie więc by pasowały? http://centrumrowerowe.pl/13703110001/Cane_Creek-VP_A01ACG_stery_1_1_8_zint_czarne/Produkt.aspx tutaj piszą, że trzeba coś zmierzyć... ale co?
PKDeath Napisano 1 Grudnia 2010 Napisano 1 Grudnia 2010 Ciężko chodzą bo za mocno dokręciłeś zapewne To jest jak z piastami - jak za mocno skręcisz to się nie obraca. Musisz wyczuć moment. Jak nie chce Ci się bawić i kupić nowe to masz tu np. http://allegro.pl/stery-ahead-1-1-8-vp-components-okazja-i1338779000.html nie wiem co to jest - pierwsze lepsze jakie znalazłem. Usiadz i pogrzeb w allegro.
Szogun123 Napisano 1 Grudnia 2010 Autor Napisano 1 Grudnia 2010 Skąd to wiesz skoro nigdzie nie ma napisane. Połowa opisów na allegro to są błędy... a w szczególności rodzaj obsługiwanych hamulców. Dzwoniłem do Centrumrowerowerowego i tam też mieli błąd.. Czy te w wersji AIR inaczej wyglądają, że je rozpoznajecie? Sorry, że tak o wszystko dokładnie pytam ale chcę się jak najwięcej dowiedzieć Usiadz i pogrzeb w allegro. Jeśli chodzi o widelec to tyle już grzebałem, że zgupiałem od tych wersji dlatego bym chciał dokładnie się dowiedzieć. Jutro i tak zadzwonię jeszcze do tych sklepów, żeby nie okazało się, że kupię zwykły a nie powietrzny. Co do sterów to akurat tych nie szukałem ;] Czy to ma jakieś znaczenie czy kupię najtańsze? (tzn takie co mam) czy jakieś lepsze? Ma to jakiś wpływ na jazdę?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.