Skocz do zawartości

[klamki] SD7 czy FR5


mrsandman

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Zamierzam wymienić stare klamkomanetki Alivio na coś lepszego. Waham się miedzy Avidem SD7 a FR5. Chciałbym się Was spytać czy warto dopłacać te 25zł do możliwośći regulacji w SD7 i czy jest jakaś różnica w sile hamowania między nimi? Używanie bedą z hamulcami V brake SD7

Pozdrawiam

  • Mod Team
Napisano

Za pomocą owej czerwonej śrubki w SD7 możesz zmienić, tu bardzo uproszczę, modulację hamulca. kręcąc nią zmieniasz położenie krzywki po której biegnie linka- czyli zwiększasz lub zmniejszasz siłę potrzebną do hamowania nie zmieniając odległości klocków od obręczy ,co ma miejsce przy kręceniu śrubką baryłkową. Wg mnie przydatna sprawa.

Jeśli chcesz zaoszczędzić lub zależy Ci na wadze- bierz FR5, jeśli chcesz mieć trochę więcej możliwości regulacji hamulca- bierz SD7.

Arto- nie każdy ma konto na LB.

Napisano

Jak dla mnie FR5 to SD7 ustawione(na stałe) na najmniejszą siłę co działa na ich niekorzyść. Inne różnice można pominąć :) Sam mam SD7 i od samego początku mam je ustawione na największą siłę - jeśli konstrukacja klamki FR5 była by inna pewnie bym je wziął

Napisano

Coś mi się zdaje , że walnąłeś babola, ponieważ w klamkach SD7 (działających z BB7) dopiero po ustawieniu na maksymalną siłę uzyskiwałem taki sam efekt jak z klamkami FR5 :)

Reasumując - w SD7 można zmniejszyć siłę w porównaniu z FR5 i uzyskać lepszą kontrolę niestety kosztem mocy.

Napisano

Jezeli zalezy Ci na wadze wez FR-5, jesli nie to obojetnie. Mialem klamki SD-7, nie widzialem wiekszej roznicy po pokreceniu tym pokretelkiem :). Raz sie pobawilem i nie dotykalem przez poltora roku. Dla mnie to bylo nieprzydatne.

Napisano

Pokretlem w SD7 ustawiasz raz i zazywczaj juz nie zmieniasz. Ja tam widze roznice w dzialaniu klamki po zmianie nastawow. Ustawilem raz i potem juz raczej nie ruszalem. Sam uzytkuje SD7 od 2007, nadal dzialaja swietnie. Sam sobie to przekalkuluj, roznica jakas drastyczna nie jest, a bedziesz mial najlepsze klamki vbrake :)

Napisano

Jak dla mnie FR5 to SD7 ustawione(na stałe) na najmniejszą siłę co działa na ich niekorzyść. Inne różnice można pominąć :) Sam mam SD7 i od samego początku mam je ustawione na największą siłę - jeśli konstrukacja klamki FR5 była by inna pewnie bym je wziął

To jeszcze napisz ile ważysz :)

Napisano
Za pomocą owej czerwonej śrubki w SD7 możesz zmienić, tu bardzo uproszczę, modulację hamulca. kręcąc nią zmieniasz położenie krzywki po której biegnie linka- czyli zwiększasz lub zmniejszasz siłę potrzebną do hamowania nie zmieniając odległości klocków od obręczy ,co ma miejsce przy kręceniu śrubką baryłkową. Wg mnie przydatna sprawa.

Jeśli chcesz zaoszczędzić lub zależy Ci na wadze- bierz FR5, jeśli chcesz mieć trochę więcej możliwości regulacji hamulca- bierz SD7.

Arto- nie każdy ma konto na LB.

U mnie jest inaczej, gdy przekręcę do konca na modulację klocki później łapią obręcz.

Napisano
Sam sobie to przekalkuluj, roznica jakas drastyczna nie jest, a bedziesz mial najlepsze klamki vbrake

Do najlepszych to im jeszcze trochę brakuje ... i wcale ni jestem przekonany czy nie lepiej brać FR5.

  • Mod Team
Napisano

U mnie jest inaczej, gdy przekręcę do konca na modulację klocki później łapią obręcz.

Zgadza się- ale też łatwiej dozować siłę hamowania. Albo masz mocne ,zerojedynkowe hamowanie,albo masz słabsze ale z większą kontrola nad siłą hamowania. Ta zmiana nie ma wpływu na odległość klocków od obręczy.

Napisano

To jakie Twoim zdaniem są najlepsze klamki?

 

Najlepsze klamki z tych powiedzmy "w miarę" dostępnych to XTR BL-M950 (970 to już coś diametralnie innego mimo pozornie identycznej dla laika konstrukcji), bądź Avid SD Ultimate. Każda z nich zachowuje względny kompromis między jakością wykonania, masą a działaniem. Mimo wszystko XTR mógłby być odrobinę lżejszy a Avid jest znacznie przekombinowany.

Jeśli ktoś myśli, że SD7 to najlepsze klamki do V'brake, to moim skromnym zdaniem powinien zweryfikować swą wiedzę bo wprowadza tylko innych w błąd.

Napisano

Ja jeździłem na FR5 i SD7 i jakoś nie zauważyłem super różnicy w modulacji i sile hamowania. Miałem wrażenie ze FR5 ze względu na swoją prostotę budowy lepiej chodziła, ale to tylko moje odczucie. Poza tym nie wiem czy nie jest minimalnie lżejsza od SD7?

Napisano

Poza tym nie wiem czy nie jest minimalnie lżejsza od SD7?

~25g różnicy na parze.

 

Swego czasu miałem SD7. Trochę pobawiłem się pokrętłem, ale szybko stwierdziłem, że dla mnie to bajer, z którego i tak bym nie korzystał. Ich miejsce zajęły FR5 (+ lekki tuning i miałem klamki ważące 124g).

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...