warzycho Napisano 24 Listopada 2010 Napisano 24 Listopada 2010 Witam. Planuję składać koło do XC, moja waga to ok 70kg, koła planuję używać głównie na zawodach, także dość rzadko, nie katować zimą i na treningach. Zastanawiam się nad wyborem piast do takich kół. Ważne dla mnie żeby łatwo się toczyły, były lekkie i w dość dobrej cenie. I tu moją uwagę zwróciły piasty Novateca (model NT-D712SB) i Rotaz Revolution Disc Super Light Sh 8-10s Które z tych piast będą lepsze? Nie muszą być jakieś 'długowieczne', wiadomo, trochę mają wytrzymać, ale nie planuję przejeżdżać na nich tysięcy kilometrów rocznie:P. Ważne, żeby nie było z nimi problemów od samego początku, by się lekko toczyły i miały jakąś wytrzymałość (słyszałem o kłopotach z 'ukręceniem' bębenka w piaście itp., wolałbym czegoś takiego uniknąć;P). A i jeszcze jedno, zazębianie - wie ktoś jak to wygląda w tych piastach? Ogólnie zbieram opinie;p
premier2 Napisano 24 Listopada 2010 Napisano 24 Listopada 2010 Mam piasty Novateca w kołach złożonych w tym roku. Po sezonie 2 łożyska z tylnej piasty do wymiany(sporo jazdy w dużym błocie i deszczu). Poza tym OK i jestem zadowolony z wyboru, zwłaszcza, że koledzy, którzy namawiali mnie na Chosena, zmielili chyba po 3 bębenki w sezonie...
warzycho Napisano 25 Listopada 2010 Autor Napisano 25 Listopada 2010 A jak wygląda sprawa z bębenkiem - ponoć do tych piast można używać jedynie kaset na aluminiowym pająku. Jednak nawet takie co najmniej ostatnią 'najtwardszą' koronkę mają luzem. A więc jadąc na najtwardszym przełożeniu nie ma znaczenia czy pająk byłby aluminiowy czy nie było by go- i tak cała siła przenosi się na bardzo małą powierzchnię styku bębenka z daną koronką. Czy coś źle sobie wyobrażam? Jak wygląda ta sprawa?
Schwefel Napisano 25 Listopada 2010 Napisano 25 Listopada 2010 Każda lekka piasta ma aluminiowy bębenek i każda będzie miała nacięcia od kasety.
senjiro Napisano 26 Listopada 2010 Napisano 26 Listopada 2010 Każda lekka piasta ma aluminiowy bębenek i każda będzie miała nacięcia od kasety. Chyba że sie będzie jeździło na kasecie Deore, która jest prawie cała znitowana:D A co do Novateca to na allegro można dokupić osobno bębenki.
kubek20 Napisano 27 Listopada 2010 Napisano 27 Listopada 2010 w vtc-bikes jest bardzo duży wybór bębenków do novateca ceny chyba od 70 do 110 zł
Andrew Napisano 27 Listopada 2010 Napisano 27 Listopada 2010 Chyba że sie będzie jeździło na kasecie Deore, która jest prawie cała znitowana:D A co do Novateca to na allegro można dokupić osobno bębenki. No właśnie kaseta Deore bardziej załatwi bębenek od SLX czy XT....
senjiro Napisano 27 Listopada 2010 Napisano 27 Listopada 2010 No właśnie kaseta Deore bardziej załatwi bębenek od SLX czy XT.... A czemuż to? Zdawało mi się zawsze że jeśli kaseta jest bardziej znitowana to mniej załatwi aluminowy bębenek? Ja olałem system i kupiłem piastę XTR`a, więc problem z bębenkiem się sam rozwiązał
nabial Napisano 27 Listopada 2010 Napisano 27 Listopada 2010 chodzi o to, zeby sila dzialala na mozliwie duza powierzchnie...
enduroriderPL Napisano 27 Listopada 2010 Napisano 27 Listopada 2010 Kaseta bardziej znitowana? Alu bębenk = kaseta na pająku moim zdaniem.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.