marcinek1992 Napisano 24 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2010 Witam Od pewnego czasu tak gdzieś 2-3 miesiące temu zaczełem interesować się rowerami i doszedłem do wniosku że mój rower to jest jeden wielki sh*t... Chciałem go modyfikować ale pare osób powiedziało że nie ma sensu pakować w niego kasy Bardzo zmartwiła mnie ta wiadomość. I od tego czasu zacząłem interesować się rowerami. Zdziwił mnie fakt że mój rower który kupiłem w renomowanym salonie krossa nie widnieje na żadnej stronie Też moge powiedzieć że nie był to drogi rower 2.5 roku temu kupiłem go za 900zł a dokładnie za 899zł. i teraz zamierzam zebrać około 2.100zł na nowy rower.I teraz mam takie do was pytanie gdyż wybrałem pare podobających mi się rowerów. Rower ma obsługiwać wagę do 150kg... oto mój rower: A to rowery jakie mi się podobają: http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/revel/7730/45293/ http://www.velo.com.pl/rowery/?id=432 http://www.velo.com.pl/rowery/?id=430 http://www.skiteam.pl/rower/Cube/ltd-cls-pro/ http://www.skiteam.pl/rower/Cube/analog-disc-2009/ http://www.skiteam.pl/rower/Cube/analog/ http://www.kellys-bicycles.com/index.php?id=pl_product&product_id=24626&countries_id=170&countries_name=pl&cat_id=269&subcat_id=274 http://www.kellys-bicycles.com/index.php?id=pl_product&product_id=24469&countries_id=170&countries_name=pl&cat_id=269&subcat_id=271 http://www.unibike.pl/flite.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olomaster Napisano 24 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2010 Żaden amor sprężynowy (tylko takie podałeś w linkach do rowerów) nie obsłuży 150 kg mężczyzny. Na taką wagę należy brać amor powietrzny. W cenie do 2k zł polecam krossa levela a6 z roku 2009 który ma powietrzną torę, która ma opinie pancernej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adis001 Napisano 24 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2010 poszukaj: krossa a6 unibike flite jakiś scott się trafi: http://allegro.pl/scott-scale-60-deore-xt-avid-tora-nowa-cena-i1336359184.html#gallery p.s olomaster wyprzedziłeś mnie ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
McWolf Napisano 24 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2010 Przykro mi, ale bedziesz musial wydac wiecej niz 2100zl, albo licz sie z czesta wymiana czesci. Ja sam waze 115-120kg i kupujac rower troche ponad rok temu nie spodziewalem sie ze moja waga dobije tak szybko tak wiele czesci, no chyba ze bedziesz jezdzil tym rowerem tylko i wylacznie po plaskich drogach, wtedy za 2100zl kupisz cos co wytrzyma 150kg ridera... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinek1992 Napisano 25 Listopada 2010 Autor Udostępnij Napisano 25 Listopada 2010 olomaster- Myślałem o rowerze żeby miał hamulce tarczowe... A nie v-braki. adis001- Rower to chciałbym kupić w swoim mieście a w moim mieście sprzedają: Gianty Author Kross- i w nim też cube sprzedają hmm scotty chyba też sprzedają A co do ceny... Ja rower za 900zł mam a matka nie wyobraża sobie roweru za więcej niż 2k Będę musiał ostro trenować żeby zrzucić troszkę kg... McWolf- Ty masz rower za 11k? A przykładowo Obręcze- Jak bym miał takie do dh to by nie wytrzymały? Hmmm amor na tym nawet się nie znam, Nie wtajemniczałem się w budowę znam tylko 1 firmę Suntour bo kolega ma Z tego co pamiętam ten mój rower był hmm z 15-20 razy w serwisie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
McWolf Napisano 25 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2010 olomaster- Myślałem o rowerze żeby miał hamulce tarczowe... A nie v-braki. adis001- Rower to chciałbym kupić w swoim mieście a w moim mieście sprzedają: Gianty Author Kross- i w nim też cube sprzedają hmm scotty chyba też sprzedają A co do ceny... Ja rower za 900zł mam a matka nie wyobraża sobie roweru za więcej niż 2k Będę musiał ostro trenować żeby zrzucić troszkę kg... McWolf- Ty masz rower za 11k? A przykładowo Obręcze- Jak bym miał takie do dh to by nie wytrzymały? Hmmm amor na tym nawet się nie znam, Nie wtajemniczałem się w budowę znam tylko 1 firmę Suntour bo kolega ma Z tego co pamiętam ten mój rower był hmm z 15-20 razy w serwisie Powinienes przedewszystkim szukac rowerow w internecie z ewentualnym uwzglednieniem odbioru osobistego w twoim miescie. Hydrauliczne hamulce tarczowe to ze wzgledu na twoja wage absolutny wymog bezpieczenstwa. Tak, zlozylem rower za 11 tys, ale gdybym kupowal rower o wzglednie podobnej konfiguracji, a nie skladal z osobnych czesci, wtedy wyszlo by to znacznie taniej, ale ze do biednych nie naleze, uwazam ze warto bylo wydac wiecej i cieszyc sie w 100% samodzielnie zlozona maszyna oraz wiedza nabyta w trakcie dobierania czesci i samego skladania. Obrecze do DH to dobry pomysl, ale dorzucilbym do tego jeszcze mocne, sprawdzone piasty na lozyskach maszynowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinek1992 Napisano 25 Listopada 2010 Autor Udostępnij Napisano 25 Listopada 2010 rower chciałbym kupić na lato aczkolwiek wydaje mi się że maksymalnie 3 k się zmieszcze bo tak jak powiedziałem dla mnie abstrakcja jest dać za rower 11k może jak bym zaczął zarabiać własną karę to bym się zastanowił nad tym. A ty ten rower to w Polsce składałes? Wydaje mi się że jeszcze ten dobije a jak już naprawdę się rozsądnie to mam nadzieję że kupię sobie nowy. Ale jak obrazie lato jest zaplanowana pora kupna nowego roweru. Szczerze mówiąc w tym rowerze nie zmieniona została tylko rama roweru i przednią przerzutką oraz ten "hamulec tarczowy" który tylko mi przeszkadza bo nic prawie nie hamuje. Może go wywalić?i dać vałje Czytaj przed wysłaniem to co piszesz i poprawiaj błędy. Poza tym ciężko zrozumieć ten bełkot. Odi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
McWolf Napisano 25 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2010 rower chciałbym kupić na lato aczkolwiek wydaje mi się że maksymalnie 3 k się zmieszcze bo tak jak powiedziałem dla mnie abstrakcja jest dać za rower 11k może jak bym zaczą zarabiać własną karę to bym się zastanowił nad tym. A ty ten rower to w polsce składałes? Wydaje mi się że jeszcze ten dobije a jak już naprawdę się rozsądnie to mam nadzieję że kupię sobie nowy. Ale jak obrazie lato jest zaplanowana pora kupna nowego roweru. Szczerze mówiąc w tym rowerze nie zmieniona została tylko rama roweru i przednią przerzutką oraz ten "hamulec tarczowy" który tylko mi przeszkadza bo nic prawie nie hamuje. Może go wywalić?i dać vałje No jesli jeszcze sam nie zarabiasz to rozumiem, ja na rower wydalem w sumie niecale 3 tygodniowe pensje, wiec nie byl to jakis wielki problem. Nie mieszkam w Polsce, wiec nie skladalem roweru w Polsce. Jesli musisz to dobijaj obecny rower, ale z twoja waga jazda na nim jest zwyczajnie niebezpieczna. Najbardziej oplaca sie kupowac rower w czasie jesieni/zimy, po zakonczeniu sezonu, wtedy najczesciej pojawiaja sie nowe produkty, a stare schodza po obnizonych cenach. Nic nie wywalaj ze starego sprzetu, inwestowanie chocby zlotowki w ten sprzet to marnowanie pieniedzy, wywal caly rower jak juz uzbierasz na cos sensownego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinek1992 Napisano 25 Listopada 2010 Autor Udostępnij Napisano 25 Listopada 2010 Masz może jakiś gg czy co wy tam po zagranicą używacie? Jechałem nim maxymalną prędkością którą bałem się przekroczyć 45 km/h.. Dziwne ale jakoś mógłbym jechać szybciej... Ale nie wyhamował bym bo zaraz za tą górką jest ulica jak bym tam wpadł ooooj ciężko by było No v-brake nie są najlepsze... A ja mam jakieś naprawdę słabe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 25 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2010 Dobre V-ki (np. Avid SD5) wcale nie będą gorsze od tego hamulca. Ba, będą zdecydowanie lepsze. Ewentualnie możesz rozważyć zakup machanicznych tarczówek Avid BB5 czy BB7, choć ja w ten rower nie inwestowałbym takich pieniędzy (120-200zł), a kupił te SD5, nawet używane. Chyba, że uda Ci się znaleźć używane BB w jakiejś niskiej cenie, bez potrzeby wymiany klocków, wtedy można się zastanowić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinek1992 Napisano 25 Listopada 2010 Autor Udostępnij Napisano 25 Listopada 2010 A co to jest te BB? Bo aż tak dobrze to się nie znam Tarczówki mają do siebie to że nawet jak jest z centrowane koło to i tak będą dobrze działać A v-ki już nie za bardzo będą mi hamować jak głupie Zobaczę boże ktoś ma na sprzedaż używane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 25 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2010 Wcześniej podałem dwa modele - BB5, BB7, więc pisząc BB miałem na myśli któregoś z nich. BB7 jest oczywiście lepszym hamulcem i to jego przy swojej wadze powinieneś przede wszystkim rozpatrzyć, ale niestety jest także droższy. I kółko się zamyka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinek1992 Napisano 25 Listopada 2010 Autor Udostępnij Napisano 25 Listopada 2010 aaaaaaaaaaaa BB to taka firma myślałem że jakiś skrót Popytam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafel Napisano 25 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2010 Nie, firma zwie się Avid, a model hamulca nazywa się Ball Bearing 7, w skrócie BB7 O taki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
McWolf Napisano 25 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2010 aaaaaaaaaaaa BB to taka firma myślałem że jakiś skrót Popytam BB to nie firma, BB5 i BB7 to dwa modele mechanicznych hamulców tarczowych firmy Avid. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olomaster Napisano 25 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2010 olomaster- Myślałem o rowerze żeby miał hamulce tarczowe... A nie v-braki. Jest wersja a6 z tarczami. Z dobrymi jak na swoją cene tektro auriga comp. Hydauliczne tarcze, które dorównują avidą J3. Polecam krossa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinek1992 Napisano 25 Listopada 2010 Autor Udostępnij Napisano 25 Listopada 2010 słyszałem tez o hamulcach firmy trek czy cos podobnego i niby są tanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seker1995 Napisano 25 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2010 Może tektro ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skjaatel Napisano 25 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2010 Jak chcesz mam używane Magury RL 11 W stanie dobrym, odpowietrzone, jedne klocki 80%, drugie 50%. Jestem z Twojego miasta, szukaj mnie po forum elbląskim. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gdy Napisano 25 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2010 a co jest nie halo z tym rowerem z foty , że stwierdziłes , że to sh*t ? wg mnie to idealny sprzet , żeby zejść ze 150do 90 i wtedy dopiero kupić cos konkretniejszego . sprzet sam nie jeździ więc IMO spróbuj na tym co masz pokrecic powiedzmy przez 3 mce po 500km i zobaczysz czy to Cie jara czy nie . wczesniej nie ma sensu pakowac ani złotówki w nowy rower . pozdrawiam i wytrwałości życzę czuwaj !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klosiu Napisano 25 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2010 Dokladnie, najpierw schudnij do normalnej wagi uzywajac tego roweru, jak chcesz miec lzej to wrzuc widelec sztywny stalowy zamiast tej atrapy i zyskasz od razu 2 kilo. Przy twojej obecnej wadze kazdy sprzet jaki kupisz bedzie sie ekspresowo sypal. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinek1992 Napisano 26 Listopada 2010 Autor Udostępnij Napisano 26 Listopada 2010 Dobra dzięki za odpowiedzi Nie mam jeszcze 150 tylko chodzi mi oto żeby wytrzymało tyle bo może gdzieś za 5-6 lat tyle będę miał ale nic chcem i dlatego zaczynam robić kondyche Powiedzcie mi czy te hamulce jakie zaproponował mi skjaatel Czy to dobre hamulce? Po odpowiedzi ta te pytanie temat do zamknięcia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Franio Napisano 27 Listopada 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 27 Listopada 2010 Skoro masz problem z tak wysoką wagą, to nie powinieneś mu się przyglądać, tylko zacząć coś robić. Basen, jakiś aerobik, trochę gimnastyki, jak dasz radę, to mógłbyś pobiegać. Jeśli będziesz regularnie ćwiczył, to dość szybko zauważysz efekty. Najważniejsze są chęci i zapał, postaw sobie cel i spróbuj go osiągnąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tajemniczyjogurt Napisano 27 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2010 Wspominałeś, że chcesz wyrzucić hamulec tarczowy i kupić zwykłą v'kę. Myślę, że nie da się tego zrobić, miałem podobny rower z tym samym widelcem i nie ma on możliwości montażu v'ek - musiałbyś zmienić widelec, ewentualnie kupić nowy hamulec również tarczowy. Chodzi mo o te wystające w przód rurki - pivoty http://www.eurobike.pl/index.php/srsuntour/amortyzatory-przednie/xcr , na szczęście koło pasuje pod v'ki. Nic nie wywalaj ze starego sprzetu, inwestowanie chocby zlotowki w ten sprzet to marnowanie pieniedzy, wywal caly rower jak juz uzbierasz na cos sensownego. A ja zainwestowałem i jestem zadowolony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
d0cent Napisano 27 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2010 Dodam kilka słów od siebie. Mam rower na tej samej ramie praktycznie - ale starszej bo jeszcze na sterach skręcanych (no i rama stalowa). Rower był kupiony wieki temu przez znajomego w Tesco, ja go odkupiłem za 50pln i wymieniłem z czasem wszystko pozostawiając ramę i przemalowując... Wygląda teraz tak: http://www.makaronzserem.eu/wp-content/uploads/2010/10/P1010968.jpg I teraz najważniejsze. Ja ważę 72kg. Jednak w pełnym sezonie te sakwy są zupełnie wypełnione a do tego nad nimi siedzi dziecko w foteliku. Razem rower zyskuje około 40kg. Nie jest to co prawda 150kg, ale sam wspomniałeś, że tyle to jeszcze nie ma. I ja na tym rowerze potrafię robić w takim pełnym ekwipunku dziennie i 80km w Beskidach po górach - nie po płaskim - mocne podjazdy i zjazdy.. po asfalcie oczywiście. Poza tym to jest mój rower do jazdy po mieście oraz podstawowy rower treningowy w czasie niepogody - szkoda mi czegokolwiek innego. No i do tego właśnie rower na wypady w góry na asfalty - daje rady spokojnie, a nie ma co szaleć i przeginać z kupowaniem 4 roweru Komponenty są tanie. Osprzęt klasy Tourney / Acera, koła sam zaplatałem, piasty bardzo tanie, szprychy najtańsze nierdzewki, obręcze po 30pln jakoś. Jak widać widelec sztywny (takiej wagi żaden tani amorek nie wytrzyma - nie ma co się oszukiwać). I co jest potrzebne do tego aby taki rowerek cały czas był na chodzie a jazda była bezpieczna? Wiedza techniczna - raz w miesiącu koła do centrowania (chyba, że się w coś wjechało konkretniej to częściej - najlepiej nauczyć się to robić samemu), sprawdzanie hamulców (no ale to w trasie wychodzi). Tarcze? A po cholerę - Vki Ci spokojnie wystarczą. Oczywiście nie plastikowe rodem z Tesco, ale już z niższej półko Shimano da radę (no ja akurat mam LXy z tyłu a z przodu coś za 30pln). I tak przy tej wadze i na tym sprzęcie nie będziesz po górach jeździł czy uprawiał ostrego XC - o ile jakiegokolwiek.. więc "konieczność hydraulicznych, tarczowych" to raczej wybij sobie z głowy Powracając do Twojego sprzętu - tak jak pisali przedpiścy - jeźdź na nim cały czas. Chcesz schudnąć? Oszczędzaj na nowy rower (po nowym roku będą dobre wyprzedaże - teraz jest zły okres bo święta niebawem itd), a na tym rowerze zasuwaj cały czas. Do pracy, szkoły - żadne auto i żadne wytłumaczenie, że pogody nie ma Oglądnij to: http://www.zm.org.pl/?a=zimowa_holandia-09c i to: http://www.zm.org.pl/?a=nl_raffi_przewoz-09a - i jeszcze celem wyprania mózgu do końca przeczytaj to: http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95190,8721288,_Samochod_to_dla_Polaka_emanacja_jakiejs_boskosci_.html W swój obecny rower możesz trochę zainwestować - dobrze jest posiadać dwa rowery - jak nie ma pogody, to po prostu bierzesz ten słabszy i jest ok. A w zimie ten lepszy na trenażer i jazda Twój sprzęt źle nie wygląda. Co prawda amorek i hamulec z przodu ja bym wymienił (za 100pln zarówno sztywny widelec jak i hamulce dostaniesz, linka będzie pasować z tego co masz - wystarczy przyciąć ją i pancerz - a odpowiedni sklep gdzie kupisz widelec przytnie Ci go sam do odpowiedniej długości i nabije gwiazdkę za friko); ew zobacz co to za cudo hamulcowe masz z tyłu (chodź imo najważniejszy jest hamulec przedni). No i baw się jazdą - to najważniejsze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.