Skocz do zawartości

[6000-8000]Uniwersalny Full?


szkapa666

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, juz od dłuzszego czasu zastanawialem sie nad kupnem Fulla, ale problemem byl brak funduszy. Do wydania mam 8tys, jest to granica w, ktorej musze sie zmiescic. Dotychczas jezdzilem na sztywniaku Accent Tormenta, jezdzilo sie przyjemnie. Przeprowadzka do Krakowa, blizej gor sklonila mnie do zakupu. Rowerek, ma mi sluzyc w sumie do wszytskiego tj: nie planuje startow w maratonach (brak czasu) jedynie wypady w lepszy teren, tak abym mogl bez problemu zjechac jak i w miare wjechac; :thumbsup: W Magazynie Rowerowym (Maj) napotkalem sie na ciekawy artykul : "Full do TRAILU. Zainteresowało mnie pare modeli:

 

Lapierre X-Conttrol 310 cena 7999zl

Cube AMS 125 Trail

Ghost AMR 5700

 

Zalezy mi jak najbardziej na Ramie :down: osprzet jak osprzet mozna wymienic.

 

Moj wzrost to 178, waga 60-66kg,

 

Ktory z tych 3 modeli wybrac? A moze jakies propozycje? Kiedys sie napalilem na Speca, ale w tym wypadku musialbym kupic jakas uzywke, a model- nie mam pojecia.

 

Jak zauważyliście modele, ktore podalem maja wage do ~13kg, przy takiej wadze chialbym zostac.

 

ewentualnie, gdzie w Krakowie moglbym zrobic jakas przymiarke?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy jest sens żeby ktoś mówił Ci który masz wybrać.

 

Chodzilo mi bardziej, o jakosc ramy + ewentualnie inna propozycje;]

 

Merida jak najbardziej na + z osprzetem, ale jak z rama?

 

wole kupic kitowy osprzet ale rama + damper i amor przyzwoity;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do jakości tej konkretnej ramy to moge tylko napisać że mój kumpel takową ( tzn rower ) i sobie chwali bardzo, jak sam mówi nie ma sie do czego przyczepić, myśle że teraz mozna ponegocjować i wyciagnąc ten rower 1000 -1200 zł taniej, a moze nawet wiecej.., co do Speców miałem FSR-a XC expert 2009 r, teraz zapodają tam amortyzator z większym skokiem , bardzo wygodny i komfortowy rower, szczeże załuje że nie miałem kasy zeby zatrzymać sobie ramę..

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może rower na zamówienie?

Kwota wystarczy spokojnie na fulla od Sikorskiego

No przepraszam, ale nie jest to uniwersalny rower, tylko ukierunkowany na ściganie, ponadto konstrukcja nie sprawdzona, bardzo eksperymentalny zakup :D

Jedna z propozycji uniwersalnego roweru (jeśli chodzi o jakość już kilka razy wybrany rowerem roku w GB) :

http://www.ssc.pl/trek2009/FuelEX8.html

Na - nartyrowery.pl jest za 7300 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Przy tak konstruktywnej krytyce popartej dowodami- żadnych.

Chociaż prosiłbym o rozwinięcie myśli " pospolitość/prostota zawiasu" porównując do niepospolitych i skomplikowanych zawiasów oraz wykazanie minusów ramy RB.

Ale masz rację- chciałem być oryginalny i nietuzinkowy - przejrzałeś mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spore oddziaływanie napędu oraz układu hamulcowego na pracę zawieszenia jednozawiasowego (zmniejszenie czułośi zarówno na podjazdach jak i na zjazdach, oraz przysiadanie ramy i straty mocy).

Co np. nie wystękuje w takim stopniu w ramie Treka :)

Ponadto jak zauważyłem zaproponowałeś rower z "doskonałym" amortyzatorem, jak tego chciał akładający temat :)

wole kupic kitowy osprzet ale rama + damper i amor przyzwoity;]

Więc myślę , że Twój wynalazek nijak się ma do Treka EX8 :)

 

PS

A to mocowanie dampera jest poprostu za######iste , na pewno damper "długo" posłuży :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak, na wymiane amora nie bedzie mnie stac tak szybko wiec musi byc dobry - tym sie kierowalem ;]

 

Trek, badzro na Plus++ :down: wyglad, jak i osprzet odpowiedni. Wymieniajac korbe, kasete i hamulce mysle ze otrzymam dosc ciekawy rower:)

 

co do wynalazkow, hmmm nie jestem pewny to przeciez "rower na zamowienie" a nie masowka dopracowana przez serie xxx rowerow.

 

jak z waga tego treka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ramy na zamówienie od osób typu K.Sikorski to raczej lepszy wybór jakościowy od masówki. Ale ten rower jak napisał Rulez, bardziej ścigant niż komfortowy uniwersalny full, ale jakby nie było masz na miejscu, podjechać, przejechać się, nic nie kosztuje.

 

Z masówki tej "dopracowanej" jest jeszcze Giant Trance, wersji wiele, coś znajdziesz dla siebie, a sprzęt sprawdzony, zawias bardzo udany.

 

Edit:

 

W DÓŁ: czasopisma bywają tak samo stronnicze jak użytkownicy, najlepiej na fullu jest się przejechać, osobiście nie wyobrażam sobie kupna takiego roweru bez jazdy próbnej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed zakupem roweru polecam przestudiować jakieś testy w czasopismach. Nawet jeżeli nie masz żadnych z nich, to poszukaj w archiwum na www i poproś forumowiczów o skany artykułów. Na forum trudno znaleźć obiektywną opinię. Bez sensu jest rzucać jakieś propozycje i pisać, że ten jest super. Także ocenianie po wyglądzie, systemie zawieszenia, nawet kątach ramy nie przekłada się na dokładną ocenę właściwości jezdnych. Testerzy jeżdżą na dużej ilości rowerów i mają porównanie. Po ich opisie zdecydujesz jakie właściwości danego roweru są dla Ciebie istotne. Kupowałem niedawno rower i przy wyborze najbardziej sugerowałem się testami z czasopism. Nie zawiodłem się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed zakupem roweru polecam przestudiować jakieś testy w czasopismach. Nawet jeżeli nie masz żadnych z nich, to poszukaj w archiwum na www i poproś forumowiczów o skany artykułów. Na forum trudno znaleźć obiektywną opinię. Bez sensu jest rzucać jakieś propozycje i pisać, że ten jest super. Także ocenianie po wyglądzie, systemie zawieszenia, nawet kątach ramy nie przekłada się na dokładną ocenę właściwości jezdnych. Testerzy jeżdżą na dużej ilości rowerów i mają porównanie. Po ich opisie zdecydujesz jakie właściwości danego roweru są dla Ciebie istotne. Kupowałem niedawno rower i przy wyborze najbardziej sugerowałem się testami z czasopism. Nie zawiodłem się.

 

Mysle, ze moderatorzy nie na darmo sa nimi. Musza miec jakies doswiadczenie;] dotychczas sie nie zawiodlem.

 

w weekend bede mial troche czasu, wiec na pewno trafie do paru sklepow aby sie przejechac. Jak i do w/w osoby, ktora robi ramy na zawmowienie. Chcialbym miec ogolny poglad, o co sie pytac, aby nie wcisli mi jakiegos bubla zalegajacego na stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja też polecę EX8, ale tegoroczny model

http://www.ssc.pl/trek2010/FuelEX8.html

Co prawda katalogowo sporo droższy, ale patrząc na moje doświadczenia w negocjowaniu cen u treka, spokojnie da się wyciągnąć za mniej niż 8.000. W porównaniu z modelem 2009 ma już damper DRCV i lepszy osprzęt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No przepraszam, ale nie jest to uniwersalny rower, tylko ukierunkowany na ściganie, ponadto konstrukcja nie sprawdzona, bardzo eksperymentalny zakup  :down:

Jedna z propozycji uniwersalnego roweru (jeśli chodzi o jakość już kilka razy wybrany rowerem roku w GB) :

http://www.ssc.pl/tr...09/FuelEX8.html

Na - nartyrowery.pl jest za 7300 zł.

 

Widzę, że każdemu proponujesz Fuel-a :) Nie, no fajny rower.. i piszą o nim bardzo dobrze. Tylko do roweru za ponad 8 tysiaków mogli by już lepszy damper założyć. Hamulce też takie sobie.

 

 

Niech Szymon poczyta sobie o nim i dowie się czy wszystkie jego właściwości będą mu odpowiadać. Nie napisał jaki teren preferuje, w jakich górach jeździ, jaki ma styl jazdy itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze kwestia stylu jazdy, jedni jeżdżą z dużą kadencją, jedni siłowo, a full, fullowi nie równy, jeden zawias lepiej działa jak podjeżdżasz z młynka, a drugi woli siłowo, a to tylko przykładowa cecha, jak bardzo mylące może być odczucie jednej osoby, bo siądzie druga i się będzie wściekać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ramy na zamówienie od osób typu K.Sikorski to raczej lepszy wybór jakościowy od masówki.

Nie wydaje mi się, że akurat rama Sikorski jest lepszym wyborem od "masówki" Treka, który przeznacza znacznie większe środki na badania testy i opracowanie własnej konstrukcji.

Testów Treka EX8 jest akurat sporo w necie (zdecydowanie pozytywne), w dodatku można się zwrócić do arek_wro coś tam może podpowiedzieć.

Widzę, że każdemu proponujesz Fuel-a

Proponuję Fuella bo w tej cenie nie kupi Stumpjumpera FSR z Brainem :down:

 

PS

Jest wiele ciekawych ram, np. :

http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=32025

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle, ze moderatorzy nie na darmo sa nimi. Musza miec jakies doswiadczenie;] dotychczas sie nie zawiodlem.

 

Nie chcę nic umniejszać moderatorom, ale jeżeli nie pracują jako testerzy w dużym magazynie rowerowym, to na pewno nie jeżdżą co tydzień na innym sprzęcie. Już na pewno w sklepie nie pytał bym się o właściwości roweru, chyba, że znam sprzedawcę osobiście i mu ufam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rulez, nie twierdze że ramy Sikorskiego są lepsze od Treka, ale z pewnością lepsze od większości "masówek" , mają b. dobre opinie, i nie przeczytane w necie, ale zasłyszane od ludzi, którzy na nich jeżdżą, bo akurat w necie o tych ramach nie słychać.

 

A skoro już tak twierdzisz to masz jakieś doświadczenie że ramami Sikorskiego że z góry zakładasz wyższość Treka?

 

 

 

 

Nie chcę nic umniejszać moderatorom, ale jeżeli nie pracują jako testerzy w dużym magazynie rowerowym, to na pewno nie jeżdżą co tydzień na innym sprzęcie. Już na pewno w sklepie nie pytał bym się o właściwości roweru, chyba, że znam sprzedawcę osobiście i mu ufam.

 

Hehe :down: Magazyn magazynem, jak masz sprawdzony, czytaj, ja tylko wspomniałem o tym że tam też ludzie potrafią być stronniczy, co nie rzadko się zdarza. Mimo doświadczenia i wiedzy piszą czasami nie to co trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...