czajko Napisano 23 Listopada 2010 Napisano 23 Listopada 2010 Cześć. Mam mały problem z przednim kołem. Mianowicie po wpięciu w widelec nie jest ono wyśrodkowane pomiędzy goleniami widelca. Stojąc przed rowerem, odległość opony od prawej goleni jest wyraźnie mniejsza niż od lewej. Po osadzeniu koła w widelcu, zanim zamknę zacisk to jest OK - równo na środku. Dopiero przy zamykaniu zaczyna się odhylać na lewo (na stronę tarczy hamulcowej). Nie wiem czego to jest wina, bo amortyzator (FOX F100 RLC) i koła (Mavic Crossride) są w miarę nowe około 1000km przebiegu. Koła są na 100% proste i nie ma luzów na piaście.
m4ck Napisano 23 Listopada 2010 Napisano 23 Listopada 2010 To jest jak najbardziej normalne. Według mnie wynika to z konstrukcji piast pod tarcze (musi dosięgnąć zacisku przy goleni), ja też tak mam.
Mod Team durnykot Napisano 23 Listopada 2010 Mod Team Napisano 23 Listopada 2010 W mojej opinii to nie jest normalne. Po zaciśnięciu zacisku odległości od opony do goleni amortyzatora powinny być te same. Proponowałbym dodać zdjęcie poglądowe - na razie to możemy jedynie wróżyć z fusów. Jedno z polskich czasopism rowerowych opisało podobny przypadek z SIDem- wg owego czasopisma była to wadliwa partia SIDa.
bender999 Napisano 23 Listopada 2010 Napisano 23 Listopada 2010 jeśli nie planujesz w bardzo najbliższym czasie wymiany amorka to proponuję przeciągniecie koła szprychami do momentu jak się wyrówna
Mod Team durnykot Napisano 23 Listopada 2010 Mod Team Napisano 23 Listopada 2010 Proponowałbym najpierw sprawdzić czy koło jest prawidłowo "wpięte " w amorek, czy zaciski są w porządku ( sprężynki założone prawidłowo - jeśli masz wersję QR), czy nie ma pęknięć itd. Przeplot koła wg mnie jest ostatecznością.
czajko Napisano 23 Listopada 2010 Autor Napisano 23 Listopada 2010 Czy z innym kołem dzieje sie to samo? Pod ręką mam tylko koło z roweru z hamulcami V brake ale po zapięciu na moim widelcu jest podobnie odchylone więc sam już nie wiem czy tak ma być czy amor jest wadliwy?! Różnica odległości to około 3mm więc może mieści się w granicach błędu?! A może ja po prostu jestem przewrażliwiony
Schwefel Napisano 24 Listopada 2010 Napisano 24 Listopada 2010 Raczej jesteś przewrażliwiony, bo 3mm to tyle co nic. Już więcej opona bije na boki.
Mod Team Puklus Napisano 25 Listopada 2010 Mod Team Napisano 25 Listopada 2010 Skoro to koło n tarcze i za kazdym razem kiedy zapinasz koło tarcza jest na swoim miejscu i hamulec ie ociera i jest równo to bym sie tym nie przejmował.
czajko Napisano 25 Listopada 2010 Autor Napisano 25 Listopada 2010 Skoro to koło n tarcze i za kazdym razem kiedy zapinasz koło tarcza jest na swoim miejscu i hamulec ie ociera i jest równo to bym sie tym nie przejmował. No właśnie tutaj jest jeszcze taka kwestia, że prawie zawsze jak wypnę koło to muszę regulować zacisk hamulca. Niektórzy mówią, że to normalne ale mnie to irytuje strasznie
McWolf Napisano 25 Listopada 2010 Napisano 25 Listopada 2010 No właśnie tutaj jest jeszcze taka kwestia, że prawie zawsze jak wypnę koło to muszę regulować zacisk hamulca. Niektórzy mówią, że to normalne ale mnie to irytuje strasznie Ehh, rece i jaja opadaja... Zmien widelec i piaste na takie ze sztywna osia 15/20mm, a problem ustapi
czajko Napisano 25 Listopada 2010 Autor Napisano 25 Listopada 2010 Ehh, rece i jaja opadaja... Zmien widelec i piaste na takie ze sztywna osia 15/20mm, a problem ustapi Najłatwiej jest wymienić ale zastanawia mnie czemu jak miałem wcześniej Rock Shox'a DART2, jakieś podstawowe piasty Shimano oraz hamulce Giant Root nie miałem takich jaj jak teraz z Fox'em RLC, hamulcami XT i kołami Mavic'a. Niby o wiele lepszy sprzęt, a w praktyce są problemy ...
McWolf Napisano 25 Listopada 2010 Napisano 25 Listopada 2010 Mnie to nie wyglada na problemy ze sprzetem, ale na tak zwany "User fail"...
czajko Napisano 25 Listopada 2010 Autor Napisano 25 Listopada 2010 Mnie to nie wyglada na problemy ze sprzetem, ale na tak zwany "User fail"... OK, to w takim razie co w/g Ciebie źle robię? I jaka jest tajemna wiedza i umiejętności potrzebna do wpięcia koła Mavic w widelec FOX RLC? Z góry dziękuję za cenne uwagi.
McWolf Napisano 25 Listopada 2010 Napisano 25 Listopada 2010 OK, to w takim razie co w/g Ciebie źle robię? I jaka jest tajemna wiedza i umiejętności potrzebna do wpięcia koła Mavic w widelec FOX RLC? Z góry dziękuję za cenne uwagi. Kolo moze byc proste, ale zle zlozone, w przypadku wiekszosci piast pod tarczowki szprychy z jednej strony powinny byc naciagniete mocniej niz z drugiej. W dobrze zlozonym kole, kiedy stukniesz sprychy po jednej stronie powinienes uslyszec ding, a po drugiej dong Przestawianie zacisku hamulca po zdemontowaniu i zamontowaniu kola - zaciskaj QR zawsze z taka sama sila, licz obroty zacisku.
czajko Napisano 25 Listopada 2010 Autor Napisano 25 Listopada 2010 Bicie opony - zaloz opone od nowa/wymien opone na taka, ktora nie bije. Po za tym 3mm bicia opony to nie problem. Przestawianie zacisku hamulca po zdemontowaniu i zamontowaniu kola - zaciskaj QR zawsze z taka sama sila, licz obroty zacisku. Opona nie bije - może max. 1mm miejscowo. Odchylenie jest na całym obwodzie. Dzisiaj zdejmę oponę i sprawdzę jak to wygląda na samej obręczy. QR zawsze staram się zaciskać z ta sama siłą ale w praktyce wychodzi różnie. Odległości między klockami, a tarczą sa na tyle małe, że nawet minimalne różnice na QR powodują ocieranie tarczy. Inna sprawa, że czasami bez obciążenia tarcza jest OK i nie trze, a jak wsiądę to trze podczas jazdy Gdybym wiedział, że będą takie problemy to kupiłbym widelec z ośką QR 15/20 tak jak wspomniałeś.
Schwefel Napisano 25 Listopada 2010 Napisano 25 Listopada 2010 Nie masz się co martwić tym obcieraniem, bo z tym problemem ma do czynienia każdy posiadacz tarcz. Niezależnie czy Shimano czy Avid, amor na 9 czy 20mm to problem występuje. Swego czasu jeździłem na Pike'u i też musiałem prawie zawsze regulować zacisk. Problem tkwi w małej odległości klocków od tarczy, no i w samej tarczy która nie jest idealnie równa.
Mandakun Napisano 26 Listopada 2010 Napisano 26 Listopada 2010 U mnie też koło nie jest równo między goleniami amortyzatora. Jeździłem kiedyś na rowerze, w którym było tanie koło przednie i Juicy 5 z dośc dużą tarczą. Podczas hamowania gołym okiem było widac, jak koło "kładzie się" na goleń od strony tarczy. Myślę więc, że ta niesymetrycznośc bierze się właśnie z obciążenia koła przez tarczę. To trochę jakbyś biegł i chcąc się zatrzymac, złapał ręką za, powiedzmy, znak drogowy. Golnie cię na stronę z której chwyciłeś owy znak. Siłą hamowania przekazywana jest na koło poprzez piastę, lecz ta nie jest idealnie sztywna, więc szprychy z lewej strony są poddawane większemu obciążeniu. Koło się wygina, lecz tarcza nie zmienia położenia względem zacisku, więc sprawa jest chyba tylko estetyczna. Tak to sobie tłumaczę
Grand231 Napisano 26 Listopada 2010 Napisano 26 Listopada 2010 Sprawa nie jest tylko estetyczna bo koło po pierwsze trzeba odpowiednio wycentrować - koło nie jest symetryczne dlatego jedna strona szprych musi być bardziej naciągnięta niż druga. Jeżeli koło aż tak ci się wygina problem może leżeć w taniej pieśce lub źle dobranych szprychach. Ja mając piastę Hone do tego tarcze 180 mm -p, oraz 160 -t nigdy nie doświadczyłem wyginania się koła w czasie hamowania.
Mod Team durnykot Napisano 26 Listopada 2010 Mod Team Napisano 26 Listopada 2010 Grand, autor tematu ma fabryczne koła, więc Twoja teoria o piastach nie ma zastosowania. Czajko, mi sie wydaje ,że problem przez Ciebie opisany nie jest wielkim problemem. Sprawa ocierającej tarczy i koniecznosci regulacji zacisku po każdorazowym wyjęciu koła dotyczy 95% posiadaczy hamulców tarczowych. Oś 15mm/20 mm może być a nie musi rozwiązaniem problemu o czym zresztą Schwefel wspomniał. Możesz spróbować po założeniu koła zacisnąć hamulec i zamknąć QRa na zablokowanym hamulcu ( chociaż nie zawsze to działa). Może wrzuc zdjęcie od przodu jak to wygląda. Może faktycznie nie ma się czym martwić. Chociaz sprawdziłem u siebie- mam centrycznie, odchyłki prawie żadnej.
seker1995 Napisano 26 Listopada 2010 Napisano 26 Listopada 2010 Ty wkładasz koło do oporu w widelec, żeby się z dwóch stron oparło o najbardziej wgłębione miejsce w wycięciu na widelcu ?? Nie zawsze tak jest, że wkładasz do końca i zaciskasz ... U mnie, żeby koło szło prosto na środku, to z lewej strony dotyka, a z prawej jest 1-2mm luzu i tak zaciskam.... Musisz przytrzymać hamulcem, lub palcem od boku koło, żeby było w pozycji centralnej i wtedy zacisnąć
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.