McWolf Napisano 23 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2010 Witam, Na wiosne planuje wymiane dampera na bardziej zaawansowany, ogarnalem juz mniej wiecej temat, wiem juz jaki model dampera wybiore, problemem po zostaje rozmiarowka i kilka innych oznaczen. Wiem ze dwa te same modele dampera o identycznym rozmiarze w zaleznosci od ramy w krtorej maja pracowac, sa ospodiednio stojone, a konkretne strojenie oznaczane jest jako A,B,C,D-Tune. Problem w tym ze strojenie damperow od RS na rok 2011 nazywa sie teraz LOW, MID, HIGH, a ja nie bardzo rozumiem czy LOW odpowiada teraz A czy D, a moze C lub odwrotnie. W obecnym rowerze posiadam damper strojony na B i takiego wlasnie bede potrzebowal. Kolejna sprawa jest oznaczenie niektorych damperow "High Volume", zwyczajnie nie rozumiem czym rozni sie damper z tym oznaczeniem od powiedzmy zwyklego... Ostatnia zagadka jest dla mnie rozmiarowka, Obecnie posiadam damper z odlegloscia 190mm miedzy srubami, jednak producenci podaja jeszcze jeden wymiar - przykladowo 190mm x50mm lub 200mm x57mm. Co dokladnie oznacza drugi wymiar? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 23 Listopada 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 23 Listopada 2010 Drugi wymiar to skok tłoka w damperze. Przykładowo przy 200x50mm skok tłoka wynosi 50mm, co przy ramie mającej przełożenie 3:1 daje 150mm skoku z tyłu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 23 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2010 Kolejna sprawa jest oznaczenie niektorych damperow "High Volume", zwyczajnie nie rozumiem czym rozni sie damper z tym oznaczeniem od powiedzmy zwyklego Ma komorę powietrzną o większej średnicy, dzięki temu działa na mniejszych ciśnieniach, a to sprawia, że jest czulszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
McWolf Napisano 23 Listopada 2010 Autor Udostępnij Napisano 23 Listopada 2010 Dzieki wielkie za pomoc i rozwianie kilku watpliwosci. Moze jeszcze tylko ktos moglby powiedziec wiecej na temat strojenia amortyzatorow RS - wczesniej A-Tune/B-Tune, a teraz LOW/MID/HIGH. Zastanawiam sie jaki jest sens takiego strojenia jesli teoretycznie wystarcza dobrac damper o odpowiednim rozmiarze, skoku i odpowiednio go napompowac... Czy tu moze chodzi o rodzaj tlumienia, wieksze/mniejsze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cynamon Napisano 23 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2010 Dzieki wielkie za pomoc i rozwianie kilku watpliwosci. Moze jeszcze tylko ktos moglby powiedziec wiecej na temat strojenia amortyzatorow RS - wczesniej A-Tune/B-Tune, a teraz LOW/MID/HIGH. Zastanawiam sie jaki jest sens takiego strojenia jesli teoretycznie wystarcza dobrac damper o odpowiednim rozmiarze, skoku i odpowiednio go napompowac... Czy tu moze chodzi o rodzaj tlumienia, wieksze/mniejsze? Strojenie to dopasowanie do konkretnej ramy, lub do rodzaju wahacza. Fabrycznie montowane są różne zawory w tłumiku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 23 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2010 Zastanawiam sie jaki jest sens takiego strojenia jesli teoretycznie wystarcza dobrac damper o odpowiednim rozmiarze, skoku i odpowiednio go napompowac... No właśnie chodzi o to, że niektórzy producenci życzą sobie specjalnie wykonanych tłumików z inną charakterystyką tłumienia (dopasowaną do konkretnej ramy), niemożliwą do uzyskania w seryjnym tłumiku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
McWolf Napisano 23 Listopada 2010 Autor Udostępnij Napisano 23 Listopada 2010 Czyli jesli w manualu do ramy mialem w info o damperze "Regular B-Tune", a na samym damperze mam naklejke z info B-Tune to chyba nie powinno byc problemow z nowym damperem takze B-Tune... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.