Jarek7 Napisano 22 Listopada 2010 Napisano 22 Listopada 2010 Witam , jutro mam zamiar zabrac sie za rozrkecenia tylnego kola az do bębenka i moje pytanie zwiazane z tym jakim smarem nasmarować kulki , bebenek ? jaki wy smar stosujecie ? oraz czy duzo tego smaru nalozyc czy wystarczy odrobina ? oraz co nasmarować ? slyszalem aby uwazac na zapadki bo moga byc problemy.Najlepiej jak by to smar nie byl jakis drogi taki do 20zł jak by sie znalazl.
Fenthin Napisano 22 Listopada 2010 Napisano 22 Listopada 2010 ŁT-43. Smaru powinno być sporo. W końcu po coś on tam jest.
Fludi Napisano 23 Listopada 2010 Napisano 23 Listopada 2010 Jak przedmówca ŁT dobry stary smar do łożysk
RedBaron Napisano 23 Listopada 2010 Napisano 23 Listopada 2010 Witam , jutro mam zamiar zabrac sie za rozrkecenia tylnego kola az do bębenka i moje pytanie zwiazane z tym jakim smarem nasmarować kulki , bebenek ? jaki wy smar stosujecie ? oraz czy duzo tego smaru nalozyc czy wystarczy odrobina ? oraz co nasmarować ? slyszalem aby uwazac na zapadki bo moga byc problemy.Najlepiej jak by to smar nie byl jakis drogi taki do 20zł jak by sie znalazl. A po jakim przebiegu zabierasz się za takie smarowanie, bo ja mam właściwie nowy rower 1400 km przebiegu i tak się zastanawiam czy też powinienem go aż tak dokładnie przesmarować ?
Fludi Napisano 23 Listopada 2010 Napisano 23 Listopada 2010 Po jakiś 5.000km można zajrzeć do piast jak są kulkowe, jak się ma coś na maszynówce, uszczelnione to do zajechania łożysk, łożyska do wymiany na nowe i można jeździć dalej.
detonator Napisano 24 Listopada 2010 Napisano 24 Listopada 2010 Bębenka za bardzo nie smaruj w środku, bo upośledzisz pracę zapadek ( posklejają się ) Najlepiej rozebrać bębenek na części pierwsze, kulki ( jest ich 50 w piastach shimano ) wymoczyć w rozpuszczalniku, bieżnie nasmarować lekko ŁT'kiem i nałożyć kulki. Na zapadki dać po jednej małej kropli oliwki łańcuchowej ( wcześniej też je wymoczyć w rozpuszczalniku ) Wszystkie inne części bębenka dokładnie wyczyścić i poskładać. Mała ilość smaru na kulkach, będzie powodować głośniejszą pracę piasty ( szum samych kulek jak i dźwięk cykających zapadek ) ale bębenek nie będzie powodował, że kaseta, podczas jazdy na luzie będzie dalej próbowała się obracać. Serwis piast w moim przypadku to dwa-trzy razy w roku a bębenka raz-dwa razy do roku. Wychodzi gdzieś co 2-3 kkm
Jarek7 Napisano 25 Listopada 2010 Autor Napisano 25 Listopada 2010 No i stało się .. rozkreciłem , wyczyscilem , nasmarowałem ŁT i miałem trudnosci z załozeniem wolnobiegu.. wygladało to tak jakby za duzo smaru było i wolnobieg nie wszedl do konca wiec wiec zabrałem nadmiar smaru i pozniej wolnobieg juz wszedl w miarę ale też coś przeszkadza(na pewno nie smar).Teraz wyglada to tak jakby wolnobieg nie byl wlozony do konca i cięzko się kręci .Pomyślałem ze to musi sie wszystko ulozyc wiec zrobiłem pare kółek w okol domu i niestety nie ma zadnej poprawy. Pomoże ktoś ?
Fludi Napisano 25 Listopada 2010 Napisano 25 Listopada 2010 Na pewno smar nie jest przyczyną blokowania się czegoś, jakby było go gdzieś za dużo to wyszedł by on bokami. Musisz zapewne coś źle składać.
Jarek7 Napisano 25 Listopada 2010 Autor Napisano 25 Listopada 2010 A czy zapadki mogą być przyczyna ?
Jarek7 Napisano 25 Listopada 2010 Autor Napisano 25 Listopada 2010 Kurcze rozkrecilem ponownie koło i przez zapadki tak ciezko wolnobieg sie obracał.. wiec usunałem prawie calkowicie smar z zapadek i naoliwiiłem teraz wolnobieg chodzi juz w miare dobrze. Ale pojawily sie inne problemy :/ gdy prowadzę rower do przodu pedaly rownież sie poruszają do przodu :/ i podczas jazdy gdy nie pedaluje lancuch prawie dotyka ziemi ;/ Jest na to jakis sposob ?
seker1995 Napisano 26 Listopada 2010 Napisano 26 Listopada 2010 Albo go za mocno skręciłeś, albo za dużo smaru na zapadkach, albo po prostu już swoje przeżył i nie naprawisz tego. Częstym problemem jest też piach który wchodzi do środka, którego nawet po dobrym czyszczeniu ciężko wydobyć
pban Napisano 16 Grudnia 2010 Napisano 16 Grudnia 2010 witam Jeśli chodzi o smar to możesz użyć prawie każdy smar plastyczny np ił 43, lub liten. Nie używaj smarów grafitowych i podobnych ponieważ maja ziarnistą konsystencję i powodują szybsze z użycie się części. Natomiast jeżeli chcesz rozbierać bębenek to odradzam chyba że masz już powycierane pieski lub z fatygowane sprężynki. jeżeli masz dobrą piastę powinna być dobrze uszczelniona i jeśli nic się nie dzieje nie rozkręcaj bębenka. Należy wymyć bieżnie piasty i kulki w benzynie ,i sprawdzić czy są nadal okrągłe, nałożyć nowy smar tak na grubo nie żałować i skręcić nadmiar wytrzeć i koniec. Pozdrawiam pban.
detonator Napisano 17 Grudnia 2010 Napisano 17 Grudnia 2010 A moim zdaniem warto zaglądać do bębenka bo nie jest on tak dobrze uszczelniony ( mam tu na myśli shimano ) Budowa jest prosta i taki serwis można spokojnie, dwa, trzy razy w roku zrobić. Na zapadki nie dajemy smaru. Jedynie co można zrobić, to dać po kropelce oliwki na zapadki.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.