Skocz do zawartości

[amortyzator przód] Manitou r7


kumas

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich.

Chcialbym sie dowiedziec czy ten amortyzator to dobry wybor z cena okolo 700-800zl za uzywany.Wersja Absolute elite 80mm. Chodzi o jazde po lasach ze wszystkimi ich niedogodnosciami takimi jak korzenie,kamienie.

Napisano

Nie wiem jak spisywały się starsze generacje R7, ale jeśli Twój budżet wytrzymałby dopłatę 400zł to masz za to NOWY widelec Manitou R7 R-Seven Disc 100mm Milo KLIK, który jest rewelacyjny i godny polecenia. Sam używam go od sezonu i jestem bardzo zadowolony - widelec wybiera najmniejsze nierówności, dla przykładu jadąc po kostkach ażurowych widać jak golenie pracują, czego nie można powiedzieć np o RS SID RACE. Tu również posłużę się przykładem dwóch moich znajomych którzy przesiedli się w tym sezonie na R7 z SIDa i są zachwyceni pracą tego widelca.

 

Jeśli nie zależy Ci na wadzę, to R7 jest dobrym wyborem (nie tylko do lasu, ale i na kamieniste zjazdy w górach).

Napisano

To ja może powiem parę słów o mojej używce którą kupiłem w tym roku za 500zł:

Kupiłem go od gościa, który jeździł na nim 2 sezony. Puszczał już trochę olej i nie trzymał powietrza, bez problemu dostałem do niego uszczelki olejowo-przeciwkurzowe Evil Genius (75zł) i tłok powietrzny z uszczelkami (air piston w cenie 80zł). Amortyzator działa teraz jak nowy. Co więcej jego serwis jest bardzo prosty i na necie jest sporo artykułów jak tego dokonać (chociażby na Signle Tracks albo Enduro Seals). Ja szczerze polecam amorka i sam rozważam też zakup nowego tłumika Absolute+. Więc jeśli za amorka masz płacić te 700-800zł te zgodzę się z przedmówcą i doradzam kupno nowego. Ludzie często bajerują że amorek nie cieknie bo przed sprzedażą spuszczają z niego olej smarujący golenie, a same golenie czyszczą i smarują żeby "na sucho" chodził dobrze. A Manitou jak najbardziej polecam, solidne widelce, łatwy serwis i dystrybutor z którym załatwisz każdą część bez problemu.

Napisano

kumpel miał rebe to mu powietrza nie trzymała;/ co do luzów to jak na razie nie mam i nie słyszałem, głownie jest problem z trzymaniem powietrza, ale to też nie reguła

Napisano

Moja R7 Elite Absolute 08', ma zrobione coś koło 7,5tys, luzów zero, nic z niej nie cieknie, powietrze trzyma, wystarczy raz na rok zrobić przegląd i amortyzator chodzi jak zloto :)

 

Co do luzôw, to faktycznie, kumpel miał R7 tpc 2007 z manetką, po 3tys dostała konkretnych luzów, potem tlumik siadł, może jakiś trefny egzemplarz miał. Dlatego też jeśli chcesz używkę to zainteresuj się egzemplarzami od 2008, poza tlumikiem to to samo co 2010 :)

Napisano

Ja jeżdżę 2 sezon i żadnych problemów nie mam, luzów też nie ma (używany tylko z hamulcami tarczowymi) jak kolega wyżej pisze reguły nie ma, jak się ma pecha to wszystko się może zdarzyć... :)

Napisano

Jak wagowo teraz wyglądają te amory? Bo jak się patrzy na projekty to raz jest 14xxg a raz 16xxg... I teraz nie wiadomo jaki kupić, żeby był ten 14xxg :P Pisze jak laik, ale w temacie amorów Manitou nie siedzę :) No i jak to wypada cenowo?

 

Ok, te MRD są lżejsze więc to pewnie one ważą te 14xxg, tylko że są tylko w kolorze czarnym.

 

A tutaj

http://www.forumrowerowe.org/topic/37846-85346g-no-saint-maxari-r-by-maniak/

Jest biały, ważący 14xxg.

 

Teraz to już sam nie wiem :)

Napisano

R7 MRD Absolute - czerwone, białe, czarne, ew. z warstwą carbonu, waga w zależności od rocznika i skoku, 1360-1400g, tłumik absolute - platforma

R7 MRD TPC - czerwone, białe, czarne, waga w zależności od rocznika i skoku, 1360-1400g, bardzo rzadko spotykane, tłumik tpc - typowa blokada

R7 Elite Absolute - białe, czarne, szare, waga w zależności od rocznika i skoku, 1540-1580g, tłumik absolute - platforma, spotykane cudeńka np. ze stalową sterówką

R7 Elite TPC - białe, czarne, szare, waga w zależności od rocznika i skoku, 1540-1580g, bardzo rzadko spotykane, tłumik tpc - typowa blokada

 

To to powyżej odnosi się do roczników 2008-2009, w 2010 wprowadzono Absolute+ i wycofano TPC, amorki trochę przez to przytyły (z 20g?)

 

 

A ten ze zdjęć, to Super Lockout 80mm z 2007, za katalogiem rowerowym 2007:

R7 Super Clickit Lockout TPC, 1458g/1530g

R7 Super Lockout TPC, 1440g/1485g

R7 Platinum SPV 1395g/1440g

 

 

A ceny? Za ile znajdziesz, za tyle masz :) Jeśli chodzi o okazje, MRD chodzą w okolicach 1400zł, Elite 1000zł, używki odpowiednio ~1000zł i ~700zł

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Kupilem jednak Manitou r7(-: Mialem okazje przejechac sie przed sniegami. Dla mnie bomba(-:Trafilem na rzetelnego sprzedawce.

Napisano

Fox to inna półka :icon_wink: Ale biorąc pod uwagę skomplikowaną budowę i cenę części to nie wiem czy zdecydowałbym się na używkę. Jeśli już to tylko na taka z pewnego źródła :P

Napisano

Kto sprzedaje foxa? skoro nic lepszego nie kupi.Foxa sprzedaje się wtedy gdy jego stan pozostawia wiele do życzenia i serwis przestaje się oplacać.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Foxy zawsze bardzo przerażały mnie pod względem serwisu. Ale może to tylko bajki opowiadane na forach. Faktycznie takiego Foxa trudno przeserwisować? Z kilku amorków jakie miałem to pod względem prostoty serwisu królował Bomber no i obecne R7, w który rozkręcałem bez problemu tłumik.:icon_wink:

Napisano

Nie jest z tym źle jednak ceny nie są małe.Jednak raz na rok czy dwa lata wydać 100 pare złotych na uszczelki to nie taka duża suma.Zwłaszcza jak amor kosztuje(nowy) od 1300 zł w zwyż.

Napisano

Od września przeskoczyłem z Reby na R7. Na początku miałem do niego duży dystans przez te wszystkie opisy awaryjności Manitou. Ale fakt faktem pracuje świetnie. Lepiej od najlepiej ustawionej Reby. Jak się przyzwyczaiłem, to nie ważne dla mnie stało się, żę kultura pracy nie taka (brak sztywności) jak się zapierdziu po dziurach to i tak mniej się męczę bo więcej nierówności wybiera. Jeśli znajdzie się ktoś, kto odpowie na pytanie przedmówcy, to może od razu powie mi co mnie czeka jak zechcę przeserwisować R7. Aha... I jeszcze jedno. Na Rebie już nie jeżdżę, bo sterówka w nowym sprzęcie za krótka ale przede wszystkim uszkodziłem ją podczas serwisowania. Dostał się syfek do tłumika i powstała rysa (komora neg nie trzyma). Czy mogę jezdzić ze sprawną tylko poz komorą? Zakręcony post ale będę wdzięczny jak pomożecie :thumbsup:

Napisano

Co do serwisowania R7 to już gdzieś o tym pisałem - zaglądnij tutaj lub tutaj. Co do jazdy se sprawną tylko pozytywną komorą bym to odradzał (jeśli to Dual Air oczywiście) bo Ci może uszkodzić bebechy :thumbsup:

Napisano

Hmm, może być ciężko tak jeździć.Jeśli nie chcesz uszkodzić amora to nawet po bułki bym nie jeździł.A w jakim stanie jest ta reba bo może opłacałoby się ją naprawić i sprzedać.

Napisano

Na Rebie już nie jeżdżę, bo sterówka w nowym sprzęcie za krótka ale przede wszystkim uszkodziłem ją podczas serwisowania. Dostał się syfek do tłumika i powstała rysa (komora neg nie trzyma). Czy mogę jezdzić ze sprawną tylko poz komorą? Zakręcony post ale będę wdzięczny jak pomożecie ;)

Jaki jest związek komory negatywnej z tłumikiem? O ile się nie mylę to w Rebie komory powietrze są z prawej strony, a tłumik z lewej. Poza tym jeśli nie trzyma negatywna to za pewne uszczelki są już do wymiany, które majątek raczej nie powinny kosztować.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...