Hanzo Napisano 18 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2010 Cześć. W szosówce którą niedawno kupiłem przydało by się wymienić kółka, głównie ze względu na fatalny stan szprych i nypli. Szprychy są strasznie zardzewiałe, nyple również wyglądają fatalnie w dodatku część jest poobrabiana. Zebrałem już prawie wszystko do zbudowana nowych kół, mam już piasty (Shimano RX100) i obręcze (Alexrims DA22) na 36 otworów, obręcz niekapslowana. Piasty są takie dlatego, że na tył miałem starą piastę a przednią udało się dość tanio dokupić. Obręcze w sumie też znalazłem w odpowiadającej mi cenie. Teraz kwestia szprych, nypli i zaplotu. Jeżeli chodzi o szprychy to pod uwagę biorę DT Champion (2.0) lub Competition (2.0-1.8-2.0) Nyple pasowało by mi wziąć aluminiowe żeby były pod kolor ramy. Jeżeli chodzi o zaplot, to na przód chciałbym zrobić słoneczko, na tył od napędu 3X a po drugiej stronie słoneczko lub 2X. Ważę około 85kg, na szosówce dojeżdżam do pracy + dojazdy po mieście żeby coś gdzieś załatwić, zwykła jazda bez szaleństw i wyścigów. Warto bawić się w alu nyple? Ma sens robić zaplot radialny na 36-ciu szprychach w przednim kole? Czy w tylnym kole słoneczko z jednej strony będzie w jakiś znaczący sposób osłabiało koło? Z zaplotami kombinuje nie dlatego żeby zbić wagę, chcę żeby koła były trochę inne niż większość. Jakieś rady, sugestie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacekddd Napisano 30 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2010 Jeśli sam sobie będziesz zaplatał i lubisz tą zabawę to zrób sobie radiala gdzie chcesz. W końcu jeśli ma to być zabawa to trzeba mieć fantazję. Dla jednych to bzdura dla innych kult. Jak ktoś daje sobie to zrobić dla szpanu no to wiesz ... ale jeśli świadomie zrobisz to sam to co innego. Jacek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hanzo Napisano 11 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2010 No i już po bólu. Koła złożone i prawie gotowe do jazdy. Koniec końców wszystko wygląda tak: -nyple mosiężne, -szprychy DT Champion 2.0, doszedłem do wniosku że w tym przypadku nie ma co dopłacać do Competition (mały zysk wagowy), -zaplot na przód słoneczko, na tył od strony napędu 3X z drugiej słoneczko. Koła w sumie ważą 1990 gram (bez zacisków i opaski) i kosztowały mnie 352 zł. Jak ktoś jest ciekawy to może je obejrzeć w galerii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.