Mariuszak Napisano 18 Listopada 2010 Napisano 18 Listopada 2010 Witam, mam pytanie w sprawie kierownicy RITCHEY SuperLogic Carbon bo ona ma długość 580mm a moja kierwonica (Easton EA30 Lowriser Oversized) ma 630mm i na styk dołożyłem rogi a pod tą kierę ritchey chyba się nieda domontować rogów bo się nie zmieszczą a przesówać dalej klamek się nie da bo środek jest grubszy. Nie wiecie czy na tą kiere Ritchey idzie dołożyć rogi?
Mod Team safian Napisano 18 Listopada 2010 Mod Team Napisano 18 Listopada 2010 Jeżeli nie ma aluminiowych wzmocnień na końcach to nie zakładaj na nią rogów.
Fenthin Napisano 18 Listopada 2010 Napisano 18 Listopada 2010 Ten Easton jest gięty, a Ritchey prosty, prawda? Na giętej kierownicy zawsze będzie mniej miejsca niż na prostej. Więc nie powinno być żadnych problemów z założeniem rogów. 580mm to normalna szerokość prostej kierownicy do XC, a rogów używa się przede wszystkim właśnie z prostymi kierownicami.
Mariuszak Napisano 18 Listopada 2010 Autor Napisano 18 Listopada 2010 Dlaczego nie zakładać rogów jeżeli niema wzmocnień albo gdzie takie wzmocnienia dostanę? albo jakaś kiere carbonową z wzmocnieniami.
Gothic Napisano 18 Listopada 2010 Napisano 18 Listopada 2010 Wzmocnienia są laminowane w kierownicy na etapie produkcji (zazwyczaj siatka tytanowa). Samodzielnie raczej średniowykonalne.
Mariuszak Napisano 18 Listopada 2010 Autor Napisano 18 Listopada 2010 Jeżeli domontuje się rogi do kiery nie wzmacnianej to może szczelić?
Mod Team durnykot Napisano 18 Listopada 2010 Mod Team Napisano 18 Listopada 2010 Na tą możesz założyć rogi http://allegro.pl/kierownica-ritchey-wcs-carbon-31-8-580mm-f-vat-i1321600236.html i np. na kierownice Syntace W ekstremalnych przypadkach może dojść do zniszczenia kierownicy - choćby ze względu na mikropęknięcia pojawiające się przy przykręcaniu rogów.
Mariuszak Napisano 18 Listopada 2010 Autor Napisano 18 Listopada 2010 A do jakiejś Ritchey Superlogic nie da się dołożyć rogów? bo bardziej mi się podobają
Mod Team durnykot Napisano 18 Listopada 2010 Mod Team Napisano 18 Listopada 2010 Możesz zastosować coś takiego http://www.syntace.com/index.cfm?pid=3&pk=1409 tylko musisz znać średnicę wewnętrzną kierownicy.
Fenthin Napisano 18 Listopada 2010 Napisano 18 Listopada 2010 Tak z ciekawości zapytam. A gdyby tak zastosować korki Dartmoora lub podobne (skręcane śrubą)?
tobo Napisano 18 Listopada 2010 Napisano 18 Listopada 2010 Gięte kierownice z możliwością mocowania rogów to truvativ riserbar team carbon, use riser xc, titec pluto carbon, starsza wersja. Ważą od 170 do 230 gram. Mają one 660-680 mm szerokości i są kierownicami wg standardów kierownicowych bardziej kierownicami am. Jeśli założysz rogi na kierownicę bez insertów to: - możesz zdeformować końce a w konsekwencji spowodować pęknięcie kierownicy - rogi mogą nie być osadzone dosyć mocno, bo materiał się może poddać (nie wiem czy tak będzie bo nigdy nie montowałem rogów na riserze bez insertów); w konsekwencji np w czasie jazdy na stojąco róg może ci się przesunąć, glebniesz.
Gekon Napisano 18 Listopada 2010 Napisano 18 Listopada 2010 superlogic nie jest kompatybilny z rogami. rozwaz kupienie szerszej gietej i jezdzenie bez rogow.
Mariuszak Napisano 19 Listopada 2010 Autor Napisano 19 Listopada 2010 Nie lubię jak rower nie ma rogów i bardziej mi się podobają z rogami Czy ta pierwsza jest w 100% kompatybilna z rogami? Kierownica Ritchey WCS CARBON Ta kiera ma aluminiowe tuleje powinna być wytrzymała Czy mogę spokojnie brać którąś kiere z tych dwóch bez żadnych obaw? Zadaje różne pytanie bo mam w planach złożyć sobie rower carbonowy wytrzymały pomalutku ale wole się upewnić co do części I tak przy okazji zapytam co to carbonu czy na nim się łatwiej mogą pojawiać odpryski niż na aluminium?
Gothic Napisano 19 Listopada 2010 Napisano 19 Listopada 2010 Nie moge genearlizować, jednak mogę podać kilka przykładów z własnego podwórka: - rama Santacruz Blur XC - odprysk lakieruy na rurze górnej spowodowało niewielkie stuknięcie podczas zakładania jej na stojak, - kierownica Ritchey Rizer Carbon WCS - użyłem wyższego o 0,5 Nm momentu podczas zakładania manetek i klamek. Efekt: drobne, lecz zauważalne rozwarstienia żywicy od włókien w miejscu obejm, - sztyca również od wąsatego Toma - po demontażu z ramy występują defekty znane z kierownicy. IMO carbon jest materiałem specjalnej troski. Jeśli Cię stać, to kupuj. Jeśli jednak masz zamiar składać każdą złotówkę, by złożyć sprzęt, a potem przełykać gorzką pigułkę sponiewieranego estety, to odpuść.
Mariuszak Napisano 19 Listopada 2010 Autor Napisano 19 Listopada 2010 Ale na aluminium też są odpryski tylko nie wiem czy bardziej carbon odpryskuje czy aluminium Gadałem z gościem który sprzedaje produkty carbonowe Ritchey i ramy carbonowe i mówił że niespotkał się z odpryskiwaniem lakieru bo są solidnie wykonane.
arroyo Napisano 19 Listopada 2010 Napisano 19 Listopada 2010 To raczej zależy od lakieru i lakiernika niż materiału. U mnie na czarnej ramie krossa nie znajduję odprysków, jednak jest kilka zarysowań od kabli i stojaka. U dziewczyny, na nowszym roczniku krossa (białe malowanie), już widać kilka odprysków od kamieni oraz zdrapany lakier przy zacisku sztycy.
Gothic Napisano 19 Listopada 2010 Napisano 19 Listopada 2010 Ale na aluminium też są odpryski tylko nie wiem czy bardziej carbon odpryskuje czy aluminium Gadałem z gościem który sprzedaje produkty carbonowe Ritchey i ramy carbonowe i mówił że niespotkał się z odpryskiwaniem lakieru bo są solidnie wykonane. Widzisz, ja nie chcę Ci niczego sprzedać.
pawelsystem Napisano 19 Listopada 2010 Napisano 19 Listopada 2010 widze ze mowimy o kierach wazach nie miej niz 130g to moze kcnc sc bone i bedzie bez problemow dla rogow mam taka i jestem z niej zadowolony no chyba ze ma byc to kiera dla lansu to wtedy karbon
Mod Team durnykot Napisano 19 Listopada 2010 Mod Team Napisano 19 Listopada 2010 Nie lubię jak rower nie ma rogów i bardziej mi się podobają z rogami Czy ta pierwsza jest w 100% kompatybilna z rogami? Kierownica Ritchey WCS CARBON Ta kiera ma aluminiowe tuleje powinna być wytrzymała Czy mogę spokojnie brać którąś kiere z tych dwóch bez żadnych obaw? Zadaje różne pytanie bo mam w planach złożyć sobie rower carbonowy wytrzymały pomalutku ale wole się upewnić co do części I tak przy okazji zapytam co to carbonu czy na nim się łatwiej mogą pojawiać odpryski niż na aluminium? Strona Ritchey'a twierdzi http://www.ritcheylogic.com/dyn_prodfamily.php?k=98019 że można na marginesie- poniżej wynik testu kierownic karbonowych z niemieckiego Bike Magazin FSA K-Force Riser (178 g) = super Ritchey WCS Carbon Riser (187 g) = super Specialized S-Works Pro (151 g) = super Syntace Vector 31.8 (184 g) = super Easton Monkeylite XC (175 g) = very good Race Face Next SL Carbon 3/4 Riser (170 g) = good 6th Element Indium X (150 g) = weak Maxm M1 (112 g) = weak Progress PG-202 (200 g) = weak Syncros Bulk CF (204 g) = weak Titec Pluto Riser Bar (164 g) = weak Jeśli masz plan złożyć karbonowe coś to zanim kupisz jakikolwiek element , kup klucz dynamometryczny. Popieram Gothic'a- intensywnie użytkowane elementy karbonowe nie są przeznaczone dla estetów.
tobo Napisano 19 Listopada 2010 Napisano 19 Listopada 2010 Sobie myślę, że klucz dynamometryczny przydaje się jeśli ktoś ma "ciężką" rękę, za długie imbusy i do tego bez względu na to czy to karbon czy wylajtowane alu. W przypadku tego drugiego to nawet bardziej trzeba się jak z jajkiem obchodzić, bo wycieniowane na maksa części aluminiowe są często na granicy parametrów wytrzymałościowych. Warto przypomnieć że easton ma w ofercie od wielu lat karbonową kierownicę zjazdową, która ma bardzo dobre opinie, mimo że gdy weszła do sprzedaży trudno było kojarzyć karbon z dh. Mam karbonowe kierownice od bardzo dawna i wg mnie obawa o nie jest nieuzasadniona. Jeśli miałbym zwracać uwagę na estetykę eksploatacyjną to w przypadku bardzo wielu części aluminiowych pozostawia ona dużo do życzenia, np części ritcheya piknie anodowane tylko do pierwszego wsadzenia sztycy w ramę...
Cyprian Napisano 19 Listopada 2010 Napisano 19 Listopada 2010 Strona Ritchey'a twierdzi http://www.ritcheylogic.com/dyn_prodfamily.php?k=98019 że można A ja twierdzę, że nie można:) Chyba, że coś się zmieniło w ciągu 2 lat kiedy kupowałem tę kierownicę bo moja insertów niema. Apropo wycieniowanego aluminium to się zgadzam w poprzedniej kierownicy alu wcs od rogów kcnc popękały mi końcówki, być może od zbyt mocnego przykręcenia, może od dosyć wąskiej obejmy rogów nie wiem, ale na pewno nie podobała mi się współpraca tych dwóch produktów:)
Mod Team durnykot Napisano 20 Listopada 2010 Mod Team Napisano 20 Listopada 2010 Cyprian, gdzie jest napisane,ze ta kierownica ma inserty? Ritchey twierdzi,że jest wzmocniona wewnętrznie ( cokolwiek to znaczy), a to nie jest jednoznaczne z obecnością insertów. Niezależnie od tego - produkty Ritcheya nie wzbudzają mojego zainteresowania.
pawelsystem Napisano 20 Listopada 2010 Napisano 20 Listopada 2010 Cyprian, gdzie jest napisane,ze ta kierownica ma inserty? Ritchey twierdzi,że jest wzmocniona wewnętrznie ( cokolwiek to znaczy), a to nie jest jednoznaczne z obecnością insertów. Niezależnie od tego - produkty Ritcheya nie wzbudzają mojego zainteresowania. przy kierze kcnc nic sie nie dzieje a mam rogi bopa tylko sc bone jest ze scandium ps " produkty Ritcheya nie wzbudzają mojego zainteresowania. " mam podobne zdanie:P
Artro Napisano 20 Listopada 2010 Napisano 20 Listopada 2010 durnykot, pawelsystem pod jakim względem? Estetycznym? Wytrzymałościowym? Mam sztyce Ritchey'a WCS alu i muszę powiedzieć, że bardzo się obawiałem o wytrzymałość a okazało się, że pod tym względem absolutnie nic nie można jej zarzucić, a ważę sporo. Jeśli chodzi o tę pseudo "anodę" to ok, kupa straszna Może faktycznie jeśli jesteś estetą, to Ritchey'a sobie odpuść bo na 100% nie będziesz zadowolony. No i druga sprawa że jest bardzo pospolity Ale to też świadczy o jakości wyrobów A poza tym to nie określiłeś przedziału cenowego, i mam wrażenie że nie wiesz czy chcesz kierę prostą czy giętą. Mam rację? Dalej jeśli chodzi o carbon, to na zewnątrz jest "śliski" i alu rogi mogą się obracać pomimo mocnego dokręcenia (a tego carbonowe części baardzo nie lubią), a to może spowodować naprawdę niebezpieczne sytuacje. Sam byłem świadkiem obracania się rogów Ritchey'a na USE Alien Rizer i powiem, że bywało groźnie. W efekcie rogi poszły w odstawkę co przy kierze giętej i tak nie robiło różnicy Polecam Ci Syntace, ale za jakość się płaci... Swoją drogą nie zauważyliście tej samej tendencji co do Ritchey'a? W co lepszych projektach, i coraz więcej osób jeździ na ich wyrobach więc powoli stają się oklepane jak wąsaty Tom
Mod Team durnykot Napisano 21 Listopada 2010 Mod Team Napisano 21 Listopada 2010 Arto- pod dwoma względami i o obydwu wspomniałeś: - estetyka - powszechność O ile pierwsze jest kwestią nie podlegającą dyskusji , o tyle druga to już zupełnie prywatna sprawa . Chociaż pod względem estetyki bardzo rozczarowałem się produktami Eastona ( kokpit i sztyca EA70) , z których farba schodziła pod gumkami od licznika Sigmy. A propos powierzchni zewnętrznej elementów karbonowych- większość, jeśli nie wszyscy producenci sugerują,aby do montażu używać specjalnych past http://www.centrumrowerowe.pl/002542/Finish_Line-Fiber_Grip_zel_montazowy/Produkt.aspx które mają właśnie zapobiegać ślizganiu się elementów z karbonu poprzez zwiększenie tarcia na połączeniu. Syntace- klasa sama w sobie.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.