Skocz do zawartości

[Kierwonica] Ritchey SuperLogic Carbon


Mariuszak

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, mam pytanie w sprawie kierownicy RITCHEY SuperLogic Carbon bo ona ma długość 580mm a moja kierwonica (Easton EA30 Lowriser Oversized) ma 630mm i na styk dołożyłem rogi a pod tą kierę ritchey chyba się nieda domontować rogów bo się nie zmieszczą a przesówać dalej klamek się nie da bo środek jest grubszy. Nie wiecie czy na tą kiere Ritchey idzie dołożyć rogi?

Napisano

Ten Easton jest gięty, a Ritchey prosty, prawda? Na giętej kierownicy zawsze będzie mniej miejsca niż na prostej. Więc nie powinno być żadnych problemów z założeniem rogów. 580mm to normalna szerokość prostej kierownicy do XC, a rogów używa się przede wszystkim właśnie z prostymi kierownicami.

Napisano

Gięte kierownice z możliwością mocowania rogów to truvativ riserbar team carbon, use riser xc, titec pluto carbon, starsza wersja. Ważą od 170 do 230 gram. Mają one 660-680 mm szerokości i są kierownicami wg standardów kierownicowych bardziej kierownicami am.

Jeśli założysz rogi na kierownicę bez insertów to:

- możesz zdeformować końce a w konsekwencji spowodować pęknięcie kierownicy

- rogi mogą nie być osadzone dosyć mocno, bo materiał się może poddać (nie wiem czy tak będzie bo nigdy nie montowałem rogów na riserze bez insertów); w konsekwencji np w czasie jazdy na stojąco róg może ci się przesunąć, glebniesz.

Napisano

Nie lubię jak rower nie ma rogów i bardziej mi się podobają z rogami

Czy ta pierwsza jest w 100% kompatybilna z rogami?

Kierownica Ritchey WCS CARBON

 

Ta kiera ma aluminiowe tuleje powinna być wytrzymała

 

Czy mogę spokojnie brać którąś kiere z tych dwóch bez żadnych obaw?

 

Zadaje różne pytanie bo mam w planach złożyć sobie rower carbonowy wytrzymały pomalutku ale wole się upewnić co do części ;)

I tak przy okazji zapytam co to carbonu czy na nim się łatwiej mogą pojawiać odpryski niż na aluminium?

Napisano

Nie moge genearlizować, jednak mogę podać kilka przykładów z własnego podwórka:

- rama Santacruz Blur XC - odprysk lakieruy na rurze górnej spowodowało niewielkie stuknięcie podczas zakładania jej na stojak,

- kierownica Ritchey Rizer Carbon WCS - użyłem wyższego o 0,5 Nm momentu podczas zakładania manetek i klamek. Efekt: drobne, lecz zauważalne rozwarstienia żywicy od włókien w miejscu obejm,

- sztyca również od wąsatego Toma - po demontażu z ramy występują defekty znane z kierownicy.

IMO carbon jest materiałem specjalnej troski. Jeśli Cię stać, to kupuj. Jeśli jednak masz zamiar składać każdą złotówkę, by złożyć sprzęt, a potem przełykać gorzką pigułkę sponiewieranego estety, to odpuść.

Napisano

Ale na aluminium też są odpryski tylko nie wiem czy bardziej carbon odpryskuje czy aluminium ;)

 

Gadałem z gościem który sprzedaje produkty carbonowe Ritchey i ramy carbonowe i mówił że niespotkał się z odpryskiwaniem lakieru bo są solidnie wykonane.

Napisano

To raczej zależy od lakieru i lakiernika niż materiału. U mnie na czarnej ramie krossa nie znajduję odprysków, jednak jest kilka zarysowań od kabli i stojaka. U dziewczyny, na nowszym roczniku krossa (białe malowanie), już widać kilka odprysków od kamieni oraz zdrapany lakier przy zacisku sztycy.

Napisano

Ale na aluminium też są odpryski tylko nie wiem czy bardziej carbon odpryskuje czy aluminium :P

 

Gadałem z gościem który sprzedaje produkty carbonowe Ritchey i ramy carbonowe i mówił że niespotkał się z odpryskiwaniem lakieru bo są solidnie wykonane.

 

Widzisz, ja nie chcę Ci niczego sprzedać.

Napisano

widze ze mowimy o kierach wazach nie miej niz 130g

 

to moze kcnc sc bone i bedzie bez problemow dla rogow mam taka i jestem z niej zadowolony

 

no chyba ze ma byc to kiera dla lansu to wtedy karbon

  • Mod Team
Napisano

Nie lubię jak rower nie ma rogów i bardziej mi się podobają z rogami

Czy ta pierwsza jest w 100% kompatybilna z rogami?

Kierownica Ritchey WCS CARBON

 

Ta kiera ma aluminiowe tuleje powinna być wytrzymała

 

Czy mogę spokojnie brać którąś kiere z tych dwóch bez żadnych obaw?

 

Zadaje różne pytanie bo mam w planach złożyć sobie rower carbonowy wytrzymały pomalutku ale wole się upewnić co do części :)

I tak przy okazji zapytam co to carbonu czy na nim się łatwiej mogą pojawiać odpryski niż na aluminium?

Strona Ritchey'a twierdzi

http://www.ritcheylogic.com/dyn_prodfamily.php?k=98019

że można

na marginesie- poniżej wynik testu kierownic karbonowych z niemieckiego Bike Magazin

 

FSA K-Force Riser (178 g) = super

Ritchey WCS Carbon Riser (187 g) = super

Specialized S-Works Pro (151 g) = super

Syntace Vector 31.8 (184 g) = super

 

Easton Monkeylite XC (175 g) = very good

 

Race Face Next SL Carbon 3/4 Riser (170 g) = good

 

6th Element Indium X (150 g) = weak

Maxm M1 (112 g) = weak

Progress PG-202 (200 g) = weak

Syncros Bulk CF (204 g) = weak

Titec Pluto Riser Bar (164 g) = weak

 

Jeśli masz plan złożyć karbonowe coś to zanim kupisz jakikolwiek element , kup klucz dynamometryczny.

Popieram Gothic'a- intensywnie użytkowane elementy karbonowe nie są przeznaczone dla estetów.

Napisano

Sobie myślę, że klucz dynamometryczny przydaje się jeśli ktoś ma "ciężką" rękę, za długie imbusy i do tego bez względu na to czy to karbon czy wylajtowane alu. W przypadku tego drugiego to nawet bardziej trzeba się jak z jajkiem obchodzić, bo wycieniowane na maksa części aluminiowe są często na granicy parametrów wytrzymałościowych.

Warto przypomnieć że easton ma w ofercie od wielu lat karbonową kierownicę zjazdową, która ma bardzo dobre opinie, mimo że gdy weszła do sprzedaży trudno było kojarzyć karbon z dh.

Mam karbonowe kierownice od bardzo dawna i wg mnie obawa o nie jest nieuzasadniona.

Jeśli miałbym zwracać uwagę na estetykę eksploatacyjną to w przypadku bardzo wielu części aluminiowych pozostawia ona dużo do życzenia, np części ritcheya piknie anodowane tylko do pierwszego wsadzenia sztycy w ramę... :)

Napisano

Strona Ritchey'a twierdzi

http://www.ritcheylogic.com/dyn_prodfamily.php?k=98019

że można

 

A ja twierdzę, że nie można:) Chyba, że coś się zmieniło w ciągu 2 lat kiedy kupowałem tę kierownicę bo moja insertów niema.

Apropo wycieniowanego aluminium to się zgadzam w poprzedniej kierownicy alu wcs od rogów kcnc popękały mi końcówki, być może od zbyt mocnego przykręcenia, może od dosyć wąskiej obejmy rogów nie wiem, ale na pewno nie podobała mi się współpraca tych dwóch produktów:)

  • Mod Team
Napisano

Cyprian, gdzie jest napisane,ze ta kierownica ma inserty? Ritchey twierdzi,że jest wzmocniona wewnętrznie ( cokolwiek to znaczy), a to nie jest jednoznaczne z obecnością insertów.

Niezależnie od tego - produkty Ritcheya nie wzbudzają mojego zainteresowania.

Napisano

Cyprian, gdzie jest napisane,ze ta kierownica ma inserty? Ritchey twierdzi,że jest wzmocniona wewnętrznie ( cokolwiek to znaczy), a to nie jest jednoznaczne z obecnością insertów.

Niezależnie od tego - produkty Ritcheya nie wzbudzają mojego zainteresowania.

 

przy kierze kcnc nic sie nie dzieje a mam rogi bopa

 

tylko sc bone jest ze scandium

 

ps " produkty Ritcheya nie wzbudzają mojego zainteresowania. " mam podobne zdanie:P

Napisano

durnykot, pawelsystem pod jakim względem? Estetycznym? Wytrzymałościowym?

 

Mam sztyce Ritchey'a WCS alu i muszę powiedzieć, że bardzo się obawiałem o wytrzymałość a okazało się, że pod tym względem absolutnie nic nie można jej zarzucić, a ważę sporo. Jeśli chodzi o tę pseudo "anodę" to ok, kupa straszna :whistling:

 

Może faktycznie jeśli jesteś estetą, to Ritchey'a sobie odpuść bo na 100% nie będziesz zadowolony. No i druga sprawa że jest bardzo pospolity :rolleyes: Ale to też świadczy o jakości wyrobów :D

 

A poza tym to nie określiłeś przedziału cenowego, i mam wrażenie że nie wiesz czy chcesz kierę prostą czy giętą. Mam rację?

:)

 

Dalej jeśli chodzi o carbon, to na zewnątrz jest "śliski" i alu rogi mogą się obracać pomimo mocnego dokręcenia (a tego carbonowe części baardzo nie lubią), a to może spowodować naprawdę niebezpieczne sytuacje. Sam byłem świadkiem obracania się rogów Ritchey'a na USE Alien Rizer i powiem, że bywało groźnie. W efekcie rogi poszły w odstawkę co przy kierze giętej i tak nie robiło różnicy :P

 

Polecam Ci Syntace, ale za jakość się płaci... Swoją drogą nie zauważyliście tej samej tendencji co do Ritchey'a? W co lepszych projektach, i coraz więcej osób jeździ na ich wyrobach więc powoli stają się oklepane jak wąsaty Tom :P

  • Mod Team
Napisano

Arto- pod dwoma względami i o obydwu wspomniałeś:

- estetyka

- powszechność

O ile pierwsze jest kwestią nie podlegającą dyskusji , o tyle druga to już zupełnie prywatna sprawa . Chociaż pod względem estetyki bardzo rozczarowałem się produktami Eastona ( kokpit i sztyca EA70) , z których farba schodziła pod gumkami od licznika Sigmy.

A propos powierzchni zewnętrznej elementów karbonowych- większość, jeśli nie wszyscy producenci sugerują,aby do montażu używać specjalnych past

http://www.centrumrowerowe.pl/002542/Finish_Line-Fiber_Grip_zel_montazowy/Produkt.aspx

które mają właśnie zapobiegać ślizganiu się elementów z karbonu poprzez zwiększenie tarcia na połączeniu.

Syntace- klasa sama w sobie.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...