Skocz do zawartości

[napęd] Level A4'08


Faith

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, od blisko roku jeżdżę na Level'u A4, w zasadzie w seryjnej konfiguracji (+spd). W sezonie 2010 wykręciłem blisko 5000 km i noszę się z zamiarem zmiany napędu na nowy (obecny, nadal działa całkiem sprawnie, ale wole go wymienić teraz gdy są wyprzedaże, niż na początku sezonu gdy jak wiadomo wszystko jest droższe).

 

W sklepie ctbike.pl, bo tam właśnie będę składał zamówienie wybrałem sobie następujące części:

 

  • Korba: Shimano-FC M660 44-32-22 korba SLX (339 zł)- zastanawiałem się jeszcze nad Deore 2010, opisywaną kilka postów niżej - ale SLX dużo bardziej mi odpowiada pod względem wizualnym - a to tez się liczy :)
  • Kaseta: Shimano-CS HG61 9rz. Deore LX kaseta MTB 11-32 (85 zł)
  • Łańcuch: Shimano-CN HG93 Ultegra XT (*2 łańcuchy na zamianę co 500 km) (2 * 64 zł) zł
  • Przerzutka przód: Shimano-FD-M660 SLX Top Swing ( 75 zł)(ewentualnie Shimano-FD-M770 DEORE XT, jest raptem 10 zł droższe)
  • Przerzutka tył: Shimano-RD M772 SGS Shadow XT (179 zł)

 

W sumie koszt to około 800 zł (nie uwzględniając rabatów, linek/pancerzy oraz montażu w jednym z serwisów rowerowych w mieście).

 

Jeżdżę czysto-amatorsko, dla siebie, dla zabawy, żeby się po prostu zmęczyć :) W roku 2011 planuje starty w którymś z cyklów maratonów górskich (pewnie pakiet 3 startów) fajnie by było gdyby sprzęt mi nie przeszkadzał podczas jazdy a jeszcze lepiej gdyby ją wytrzymał (jeżdżę raczej siłowo, dość agresywnie)

 

Chciałem się was, drodzy forumowicze i forumowiczki, zapytać czy taki zestaw będzie działał poprawnie? Czy zmieniarki będą współgrały z klamko-manetkami Deore? A może warto coś zmienić na tańsze, lub odrobinę droższe ale sporo "lepsze".

 

pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie dbasz szczególnie o wagę (tzn. nie wydasz tysiąca złotych za łańcuch dwadzieścia gram lżejszy), to wziąłbym kasetę Deore (bodaj HG50-9), Przednią przerzutkę SLX, na tył również SLX - ale manetki XT - używane, aczkolwiek w dobrym stanie idzie na allegro wyrwać w całkiem przyzwoitej cenie, do tego klameczki Avid FR5 i reszta jak wyżej - będzie działać jak ta lala :D

Powyższy zestaw (tak z moim jak i z Twoim) będzie działać bez problemu z Twoimi klamomanetkami, ale na XT poczujesz o wiele większą precyzję i szybkość.

Klamkomanetki można sprzedać, zawsze się zwróci za np. same klamki :D

 

Albo opcja numer dwa. Przejście na SRAM'a.

Wtedy manetki X9 (triggery albo gripy) + tylna zmieniareczka X9 + reszta osprzętu od Shimano - będzie działać, nieco ostrzej niż Shimano (Shimano działa nieco delikatniej, Sram jest głośniejszy, bardziej agresywny, miejscami precyzyjniejszy od Shimano) :) Przednia przerzutka Shimano z triggerami i gripami srama też działa :)

 

Zastanów się jeszcze, bo może np. przednia przerzutka u Ciebie nie wymaga wymiany? Albo do tylnej przerzutki wystarczy dokupić wyłącznie nowe kółeczka a do wszystkiego nowe linki i pancerzyki? Oczywiście kaseta + łańcuch + korba leciałyby tak czy siak do wymiany. Przemyśl to, bo o ile dobrze pamiętam w A4'08 był bardzo przyzwoity LX z przodu i z tyłu jako zmieniareczki - i działało to bardzo dobrze. O ile luzów nie ma - przemyśl, czy jest sens wymieniać? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej :)

 

w stronę SRAM raczej nie pójdę, a to z trzech powodów. Raz, że nie ma ich w ofercie ctbike.pl (a to łączy się z kolejnymi kosztami przesyłki z innych sklepów) a dwa są po prostu droższe 219 SRAM (+KW) vs 179 SHIMANO (wysłka za free, przy większym zamówieniu), trzecią kwestią są manetki - dotychczasowe na pewno nie będą działać ze zmieniarkami SRAM'a - a manetki będę dopiero po zmianie kół na coś lżejszego.

 

Konfiguracji Level'ów było masę, ja trafiłem na taką z przednią zmieniarką ALIVIO i tylną DEORE. O ile ta tylna mogła by jeszcze na trochę zostać - to przednia musi być zmieniona bo może nie ogarnąć blatu 44 z w SLX'ie.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie wg. shimano pojemność alivio to 20T, wiec jeśli masz korbę 22-42 to powinno ogarnąć, natomiast 22-44 i więcej juz nie bardzo. U siebie miałem podobnie - z przodu alivio, z tyłu deore. Zmieniłem korbę na SLX'a 22-44 i automatycznie poleciała też przednia zmieniarka. Z tyłu została deorka na dojechanie i kaseta hg-50.

 

Co do łańcucha i kasety: Moim zdaniem, jeżeli nie zależy liczysz każdego grama, to bierz tańszą kasetę i lepszy łańcuch. Kaseta deore za ok 60 dych pociągnie tyle samo co lżejszy o 70g SLX za 130zł. W zasadzie materiały chyba te same tylko slx ma koronki osadzone na pająku, przez stracił te 70g. Jak masz dobry łańcuch (np. Wippermann, campagnolo), a nie shimanowski sh*t, to spokojnie pojeździsz min 2 sezony na tym zestawie. Dobry łańcuch wolniej zużywa koronki, więc lepiej wydań na niego więcej i oszczędzić na kasecie, niż zajechać drogą kasetę 2 beznadziejnymi łańcuchami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Shimanowskie łańcuchy generalnie są takie sobie. Nie są tragiczne, bo dotychczas przejeździłem na moim hg50 ok 5k km i w sumie daje ciągle radę. Pewnie pojeździłby jeszcze drugie tyle, ale obecnie czeka na założenie nowa kaseta i Wippermann 904. Już bym zmienił gdyby nie to, że czekam na właściwą spinkę, bo debile od których kupiłem wsadzili do pudełka spinkę do 10rzędowego łańcucha i nie pasowała, więc musiałem odesłać. Także na razie nie jestem w stanie porównać. W każdym razie mówi się, że taki Connex czy Campagnollo są dużo trwalsze i wolniej się wyciągają. Ale na chwilę obecną cieżko mi to zweryfikować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Ja raczej pozostałbym przy łańcuchu i kasecie tej samej klasy. Twardy łańcuch i miękka kaseta to katastrofa dla kasety i odwrotnie. Metoda dwóch łańcuchów to dobry pomysł, choc znam i takich co jeżdżą na trzech i wymiana co 600 km. Nie chcę Ci źle doradzac czy wbrew Twym zamierzeniom ale poszukałbym trochę oszczędności w tym zestawie. Przednia przerzutka nie musi byc najwyższej klasy. Jeśli obecna już Ci nie pasuje to zmieniłbym ale na Deore. Poszukałbym po sklepach i może by trafiła się przerzuta nawet z 2009. Teraz bierzemy się za korbę - chcesz zejśc z wagi czy może koronki są już zjechane? Jeśli koronki to zazwyczaj padnięty jest blat i ewentualnie środkowa koronka. Jeśli korba nie jest zespawana z koronkami to próbowałbym wymienic tylko koronki - koszt sporo niższy a zaoszczędzone pieniążki przeznaczyłbym na komplet nowych kapci :(

Napęd klasy nie niżej niż deore albo odpowiednik w Sramie. U mnie dziwnym trafem nieczyszczony sram zimą wytrzymał dłużej niż czyszczony shimano latem.

Pomyśl, zastanów się i działaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

W końcu się zebrałem i zrobiłem zakupy (pośpieszany widmem aktualnych/nadchodzących podwyżek zaserwowanych przez SHIMANO).

 

Dziś dotarła do mnie paczka z cr.pl z

 

* Korba: Shimano-FC M660 44-32-22

* Kaseta: Shimano-CS HG61 9rz.

* Łańcuch: Shimano-CN HG73 - (za jakieś 500-700 km dokupię drugi taki sam na zmianę)

* Przerzutka przód: Shimano-FD-M590 DEORE 2010

* Przerzutka tył: Shimano-RD M772 SGS Shadow XT

* Chwyty Dartmoor Race z białymi obejmami

 

Podwyżki trochę mi pomieszały szyki - pierwotnie, gdybym zamówił jeszcze w zeszłym roku, za całość zapłaciłbym 750zł + KW (w ctbike). Modyfikując zamówienie (zakup jednego HG73 zamiast dwóch HG93, przednia zmieniarka niższa o klasę) wyszło w sumie 841 zł. Niby niecałą stówka różnicy, ale zawsze by było na klucze do montażu :> Na ten sezon planuje jeszcze tylko jakieś nowe kapcie (tanie) i dętki.

 

Anyway, dziękuje wam za wkład w tym temacie - jak podmienię napęd to rzucę jakąś fotką ;)

 

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...