Skocz do zawartości

[juicy 5] ocieranie przy większych prędkościach


SifoDyas

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, wczoraj odebrałem z serwisu rower ze zmienionym przednim hamulcem z v-ki na avid juicy 5. Dzisiaj zauważyłem, że zawsze kiedy jadę z prędkością większą niż 21 km/h hamulec zaczyna ocierać/dzwonić, taki charakterystyczny metaliczny dźwięk. Po raz pierwszy mam do czynienia z hamulcami tarczowymi i nie wiem czy to kwestia dotarcia, czy może jednak coś jest nie tak.

 

Druga sprawa to zatrzymanie roweru, muszę dosyć mocno ścisnąć klamkę aby rower się zatrzymał. Wyraźnie słychać, że klocki już trą, rower zwalnia jednak zatrzymanie trwa długo, na pewno dłużej niż przy starych v-brakeach.

 

Jak długo może trwać to docieranie? Na chwilę obecną jeżdżę dziennie kilka km, dojazd na uczelnię i do pracy. Typowo miejska, dosyć energiczna jazda.

Napisano

Ocieranie może się zmniejszy/zniknie po dotarciu, choć czasem się pojawi, np. na zakrętach. Ja ten hampel dotarłem na trasie 50 km, ale dosyć górzystej i często go mocno grzałem. W mieście to potrwa dłużej, nie wiem z 300 km ?

Napisano

Jeżeli to jest zawsze podobna prędkość i wzwyż, masz agresywny bieżnik opony to jest to właśnie jego wina.

Co do powolnego zatrzymywania, to na pewno kwestia dotarcia, jeżeli jednak się to po około 200km przy normalnej jeździe(zależne od klocków) to raczej zatłuszczone tarcze/klocki.

Pozdrawiam :icon_mrgreen:

Napisano

Juicy już tak mają, że sobie dzwonią, jak nie przy większej szybkości to na zakrętach, żeby to zlikwidować trzeba zmienić tarcze.

Napisano

Ja mam Tektro Auriga Comp i miałem to samo. Po ok. 400km ustąpiło, jedynie nadal pojawia się na zakrętach ale tylko jak się mocno pochylam. Tobie tez powinno za jakiś czas ustąpić.

Napisano

Z przodu miałem 185mm i to ona sprawiała najwięcej kłopotów jak i z dzwonieniem a także regulacją.. zmieniłem na 160mm i wreszcie mam święty spokój i co najważniejsze ciszę ;]

Napisano

Co do opon to mam coś takiego: http://allegro.pl/hutchinson-scorpion-airlight-26-x-2-0-promocja-i1284849626.html Przy czym nie zmieniałem ich od 2 lat więc trochę się starły.

Amortyzator Suntour XCR z ustawioną maksymalną miękkością, a tarcza z kompletu od hamulca 185mm. Klocki oczywiście nowe, a sam hamulec montowany był przez jakiś adapter.

 

Dziś jak wracałem z pracy to jeszcze dokładnie sprawdzałem przy różnych prędkościach i dzwonienie najwcześniej zaczęło się pojawiać przy 19km/h, a od 29km/h ustępowało. Na ostrych zakrętach też brzęczą ale to jestem w stanie przeboleć.

Napisano

Co do długiego hamowania, to dzisiaj na pewnym odcinku drogi co kilka metrów zatrzymywałem się i ruszałem i tak w kółko paręnaście razy. Kiedy tarcze były już gorące wyraźnie lepiej mi się hamowało, bez problemu podnosiło mi tylne koło, co wcześniej było niemożliwe i rower generalnie szybciej stawał. Będę to jeszcze powtarzał, klocki powinny się chyba szybciej dotrzeć. Dziś jeszcze sprawdzę czy rozgrzane tarcze też będą dzwonić jak przyspieszę.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...