Skocz do zawartości

[rower] Airbike.pl Kostek Team Edition '11


KosteQ

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, przedstawiam Wam plan mojego roweru na sezon 2011. Sprzęt używany będzie oczywiście do Maratonów oraz XC.

 

 

*Bar Ends: (Rogi) Accent Airplane

* Bottle Cage:(Koszyk na bidon) Specialized Rib Cage MTB x2

* Brake(Front):(Hamulec przedni) Shimano XTR 970

* Brake (Rear):(Hamulce tylny) Shimano XTR 970

* Brake Rotors:(Tarcze hamulcowe) Shimano Deore XT 6 śrub

* Cables:(Pancerze i linki) Jakieś zwykłe

* Casette:(Kaseta) Shimano Deore XT 11-32 vs. Sram X-0 vs. Shimano XTR

* Chain:(Łańcuch) Shimano XTR vs. Campa C9

* Crankset:(Korby) Shimano Deore XT 44 Shimano Deore LX/32/22

* Dearl (Front):(Przerzutka przednia) Shimano Deore XT vs. Shimano XTR vs. Sram X-Gen

* Dearl (Rear):(przerzutka tylna) Sram X-9 2010

* Fork:(Widelec) Rock Shox SID Team 28mm

* Frame:(Rama) Specialized S-Works '08 18' Custom (malowanie AIRBIKE.PL)

* Grips: (Gripy) Author vs KCNC vs WCS vs Accent

* Handlebar:(Kierownica) Ritchey WCS 31,8x580mm

* Headset:(Stery) ?

* Pedals:(Pedały) Exustar E-PM25 vs Shimano XTR/XT

* Seat: (Siodło) Specialized Phenom 143

* Seatpost:(Sztyca) Cannondale Fire 27,2x350mm+redukcja

* Seatpost Clamp:(Zacisk sztycy) Accent Light 34,9

* Shifters:(Manetki) Sram X-0 Gripshift

* Skewers:(Zaciski kół) Mavic Crossmax

* Specers:(Podkładki pod mostek) Carbon kilka mm

* Stem:(Mostek) Boplight Team 31,8x100mm

* Tire (Front):(Opona przednia) Geax Gato/Michelin XCR Dry UST lub Schwalbe Racing Ralph UST lub Geax Saguaro/Mezcal

* Tire (Rear): (Opona tyna) Geax Gato/Michelin XCR Dry UST lub Schwalbe Racing Ralph UST lub Geax Saguaro/Mezcal

* Top Cap:(Kapsel) No Name

* Tubes:(Dętki) Mleko ?

* Wheel Front:(Koło przednie) Mavic Crossmax SLR

* Wheel Rear:(Koło tylne) Mavic Crossmax SLR

 

Krótka 'historia'. Części zaznaczone na:

czarno - mam je już w domu

czerwono - nie wiem co lepsze, też zależne od ilości gotówki.

niebiesko - na pewno to chcę ale jeszcze nie mam.

 

A teraz co i dlaczego chcę.

-Tarcze ham. lekkie i tanie Ashimy gięły się po każdej jeździe, Hopy drogie i tak sobie wymyśliłem XT pod 6 śrub ale podobne do centerlocka.

-pancerze miały być alligatory używane, ale były problemy i niestety ich nie ma.

-kaseta, jak finanse pozwolą to wziął bym XTRa lub X-0, a jeśli nie pozwolą to XT

-łańcuch, który do jakiej kasety będzie lepszy? Zawsze jeździłem na Shimano ale może teraz coś innego spróbować.

-przerzutka przednia, głównie zastanawiam się nad XT oraz X-Gen, ale jak by się trafił jakiś XTR w dobrej cenie, to kto wie.

-chwyty żeby były wygodne, nie chodzi mi o jak najmniejszą wagę.

-stery to najprawdopodobniej z rodziny Crank Bross, bo są niziutkie a takie potrzebuję.

-pedały, moje Exustary dostały luzów już po połowie sezonu użytkowania ;/ i się zastanawiam nad Shimano.

-opony, z kołami będą Racing Ralphy UST ale one mi nie pasują za bardzo, więc może będzie się dało skombinować Micheliny XCR(jedynki) Dry UST, a te to dla mnie mistrzostwo świata :icon_wink: na cięższe warunki będą nie zastąpione Geax Gato. Albo też jest opcja sprzedać RR i kupić coś z Geax'a.

- Uszczelniacz, tutaj nie mam zielonego pojęcia, więc zdam się na Was :P

- koła, po lekkich FRM które dokończyły swój żywot, przyszedł czas na coś mocniejszego. Padło na Mavicim, dorwałem model z 2008? roku (tez bez tych srebrnych 'nacięć' na obręczy) za nie dużo sumkę.

 

Jak jeszcze miałem na komputerze spis wag części, obliczyłem i wyszło mi lekko poniżej 10kg na oponach UST.

 

Co sądzicie o moich wyborach? Jeśli coś według Was może zawieźć na wyścigu, napiszcie :)

Zapraszam do komentowania i dawania pomysłów na lepsze części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-przerzutka przednia, głównie zastanawiam się nad XT oraz X-Gen, ale jak by się trafił jakiś XTR w dobrej cenie, to kto wie.

jesli manetki z mikroindeksem to proponuje przerzutke SRAMa. sam się skusiłęm na XTRa. długo u mnie nie zagościła. zmieniłem na SRAMa 9.0. później X.9. docelowo X.0 lub powrót do 9.0 które ciągle modyfikuję. obecnie to 103g :027:

 

 

-Tarcze ham. lekkie i tanie Ashimy gięły się po każdej jeździe, Hopy drogie i tak sobie wymyśliłem XT pod 6 śrub ale podobne do centerlocka.

http://bicyklon.pl/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=356&category_id=11&option=com_virtuemart&Itemid=1&lang=pl&vmcchk=1&Itemid=1 :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli mówisz że Sram będzie lepszy jeśli chodzi o zmieniarkę przednią? A dlaczego XTR długo u Ciebie nie zagościł? kiepsko działał z mikoindeksem?

 

A co do tarczy to ciekawy pomysł, jeśli budżet pozwoli to może wezmę :) i pytanie jak hamuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z poprzednią ramą używałem SRAMa 7.0. po zmianie ramy potrzebowałem czegoś o większej średnicy. wybór padł na XTRa FD-M971...

używałem wtedy zębatek 44/32t. dwie zębatki więc też często różne dziwne przełożenia. spore przekosy to u mnie normalne-sprzęt ma mi slużyć :)

nijak nie mogłem tego ustawić by działał tak dobrze jak 7.0. ciągle musiałem operować przednią manetką bo łańcuch tarł. ciągle też zaciągało mi łańcuch. do tego stopnią że nabawiłem się lęków przed redukcją. zacząłem kręcić bardzo delikatnie w czasie zmiany biegu co wybijało z rytmu i niepotrzebnie zajmowało uwage.

zmieniałem zębatki sądząc że to ich wina ale nic to nie dalo.

znalazłem fabrycznie nową 9.0. z przesyłką drogo ale to i tak 2/3 XTRa. kupiłem, założyłem i już :)

nawet bez specjalnie dokładnej regulacji działa dużo lepiej. a jaka ładna waga-118g ze stalowymi śrubami :)

takie to są moje odczucia. XTR wyleczył mnie z przednich zmieniarek Shimano.

 

nad tarczą sam się zastanawiam. powierzchnia robocza wydaje się dużo większa niż Nano której teraz używam. chyba nie będzie zła. szkoda tylko że troche ciężka:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehehe, przekosy skądś znam to :) a, no tak, też często tak jeżdżę :)

Tarcza może jest cięższa od Nano ale też nie przesadzaj że jest bardzo ciężka, ważniejsze chyba żeby się nie gła :) a Nano/Ashima bardzo często tą czynność wykonywała ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Lookas :) Co do opon to chyba jednak postaram się sprzedać te Racing Ralphy UST (niecałe 800km przejechane, jak ktoś by chciał będę miał w styczniu dopiero), kupić Saguaro lub Mezcal i zalać je mlekiem. Myślałem o tych Michelinach, bo jak dla mnie zachowanie w terenie mistrzostwo i nie rozumiem dlaczego już ich nie robią, ale Geax'y Gato mnie jeszcze nigdy nie zawiodły więc może Saguaro tez :D

 

Po następnych przemyśleniach doszedłem do pytania, czy warto pchać się w pedały XTR (chodzi o cenę)? Czy jest jakaś odczuwalna różnica pomiędzy XTR 970 a XT i 540? Nie mówię tutaj o wadzę bo jak ta sprawa wygląda wiem. Chcę system SPD (bo mam jedne buty do mtb i szosy, a w niej mam 505ki) i coś żeby wytrzymało więcej niż jeden sezon treningowo/wyścigowy i dlatego nie chcę Exustarów bo się zraziłem do nich, w sumie podobnie jak z Crankami. Dlatego myślę że Shimano będzie najlepszym wyborem :) tylko który model?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jednak jeśli ktoś zarazi się odchudzaniem/ważeniem każdej części oddzielnie roweru to tak łatwo nie przestanie :)

 

Parę spraw się już wyjaśniło, a raczej większość, zostaję przy Shimano (przez fundusze). Manetki pewnie będą to Attacki takie jak miałem lub XT. Przerzutka tył XT Shadow, które miałem lub jak zreanimuję to XTR 970. Przerzutka przód najprawdopodobniej XT. Kaseta XT a łańcuch XTR.

Myślę już poważniej nad chwytami KCNC przez wagę i nad oponami Saguaro(tak, wiem ciężkie ale w terenie miodzio) lub Mezcal ew. na mazowieckie trasy Barro Race, jak będą fundusze.

Całość powinna wyjść lekko poniżej lub powyżej 10kg.

Ano i stery pojawiła się ciekawa propozycja czyli Swiss Comp, lekkie, niskie i tańsze od Crank Brothers, o których myślałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fotki jak będzie złożony :P czyli szacuję na koniec stycznia, początek lutego :)

Na Barro Race było by ~9,6kg :blink: ale to nie są raczej opony w góry ;/

Chyba że w górach latał bym na Gato 1.9 a na Mazowszu i łatwych trasach na Barro Race :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Do ukończenia dzieła (jak na razie) brakuje kilka części. Zaszło kilka zmian ale o nich jak zaprezentuję rower w całości.

Z części które zostały mi do kupna zostały między innymi opony, i tu mam dylemat którą wersję wybrać. Mają to być Geax Mezcal i Gato, na początku myślałem o kewlarowych wersjach i zalać je uszczelniaczem, ale słyszałem o oponach które wybuchały z obręczy. Powstał pomysł o wersji TNT lecz ona trochę waży jednak ;/ Teraz znowu myślę o kewlarach i albo zalać je albo wrócić do w miarę lekkich dętek (na Gato niby nie łapałem kapci, na dętkach Maxxis utlralite oraz najtańszych Geax'ach). Jeśli mogli byście coś nie co podpowiedzieć będę wdzięczny :)

Będę jeździł min. maratony Golonki więc z jednej strony bardziej wytrzymałem TNT a z drugiej strony waga, co wybrać?

 

Kostek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

UST są ciężkie, a z kolei GEAX Saguaro TR (przynajmniej na moich obręczach) wystrzeliło dwa razy i dałem sobie spokój. Stanęło na oponkach Speca Sauserwind Tubless Ready 2.0 (około 480g). Świetny, dość uniwersalny bieżnik, choć nie tak szybki jak Saguaro. Jeśli chcesz złożyć zestaw bezdętkowy proponuję (jak jest możliwość) sprawdzić oponę czy nie wywali. Nie polecam sugerować się tabelami kompatybilności, bo wg nich Saguaro TR powinno pasować do ZTR Olympic, a strzelają na potęgę. Dobrze, że nie zalałem jeszcze mleczkiem, bo bym się nie doskrobał :)

Co do mleczka, to raczej nie ma nic lepszego od No Flat's.

Gato są super. Miałem je z dętkami i nigdy nie było problemu. Niestety nie ma wersji TR, a zwykłych zwijanych nie próbowałem zalewać. Jak zdecydujesz się na Gato bez dętek to daj znać jak się kręcą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie mnie ta waga od Saguaro odstrasza, to że jest świetnż oponą to wiem ale...

Z Mezcalem nie powinno być najgorzej w terenie :)

 

Pomirot, a jakie masz obręcze?

Szczerze mówiąc zainteresowałes mnie wypowiedzią o Specach :) mógł byś jeszcze coś więcej napisać o nich? Rzeczywiście tyle wazy przy tej wersji i rozmiarze ok. 2.0?

Jakoś nigdy się nimi nie interesowałem, bo mało ludzi na nich jeździ i jest mało o nich opini.

Gato w sumie nie jest też szybką oponą a nie było najgorzej (często nawet na płaskich etapach Mazovii startowałem na komplecie Gato).

Są Gato 1.9 w wersji TNT (inaczej TR itd.) można sprawdzić w sklepie internetowym Airbike.pl

Czyli 2Bliss Speca to takie TNT/TR itp?

Kolega z grupy ma Mezcala i Saguaro TNT założone i zalane na Crossmaxach SL i nic mu nie wystrzeliło. A o wersjach kevlarowych też na Mavicach już o nie jednej oponie wystrzelonej słyszałem (nie zasłyszane, ale od osób którym to się stało).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gato miałem z dętkami w starych Mavicach 719 i rzeczywiście super się spisywały również w Mazovii. Spece są założone na No Tubes ZTR Olympic. Są wyjątkowo niskie i trochę inaczej kształtują oponę, tzn. układa się szerzej niż na innych obręczach:

Tutaj znajdziesz moje fotki z kołem na oponach Speca:

http://www.forumrowerowe.org/garage/vehicle/545-specialized-stumpjumper-s-works/page__tab__images

Wybadaj kształt rowka pod stopkę. Zauważyłem, że Saguaro miały stopkę w przekroju w kształcie prostokąta, natomiast Sauserwind ma kształt ściętego stożka i lepiej dopasowuje się do obręczy. W praktyce (w moim przypadku) oznacza tyle, że nie wybuchają :thumbsup:

Co do samych opon to tu masz trochę info:

http://www.rowerowysklep.pl/czesci-opony,-detki,-latki-opona-specialized-sauserwind-sw-2b-blk-26x2.0-10-o_l_228_1715.html

Producent deklaruje wagę 450g, ale jak u wszystkich w praktyce okazuje się nico więcej. Moje ważą około 480g, co i tak jest dobrym wynikiem. Na zdjęciu tego nie widać, ale bieżnik jest dość gęsty i wyższy niż w Saguaro- klocki bardziej jak w Gato. Będzie się nadawała również na luźniejsze podłoże, skałki i korzenie, a nie wyłącznie równe ubite i szybkie ścieżki leśne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomirot, dzięki, pewnie się na nie zdecyduje.

Waga 450g. jest dla opon 1.8 (według strony którą podałeś i jest mi BARDZO znana:) )

Za tydzień/półtora będę mógł w końcu zaprezentować rozpiskę i zdjęcia :) Waga wyjdzie między 9,6 a 9,8kg co mnie satysfakcjonuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Rower ukończony jak na razie (~98%), więc daję rozpiskę, a fotki będą w przyszłym tygodniu, po pierwszym wyścigu :)

 

 

* Bar Ends: (Rogi) KCNC Red

* Bar Plugs:(Korki do Kierownicy) KCNC

* Bottom Bracket: (Suport) Shimano Deore XT

* Bottle Cage:(Koszyk na bidon) Specialized Rib Cage MTB

* Brake(Front):(Hamulec przedni) Shimano XTR 970

* Brake (Rear):(Hamulce tylny) Shimano XTR 970

* Brake Rotors: (Tarcze hamulcowe) Shimano Deore XT 6 śrub (te baz pająka)

* Cables:(Pancerze i linki) Zwykłe czarne

* Casette:(Kaseta) Shimano Deore XT 11-32

* Chain:(Łańcuch) Shimano XTR

* Crankset:(Korby) Shimano Deore XT 770 175mm 44 Shimano Deore LX/32/22

* Dearl (Front):(Przerzutka przednia) Shimano XTR 971

* Dearl (Rear):(przerzutka tylna) SRAM X-0 SGS Red

* Fork:(Widelec) Rock Shox SID Team '07 28mm

* Frame:(Rama) Specialized S-Works Stumpujmer M5 '08 18' (malowanie AIRBIKE.PL Kostek)

* Grips: (Gripy) Bontrager XXX

* Handlebar:(Kierownica) Ritchey WCS 31,8x580mm

* Headset:(Stery) Crank Bros Opium C

* Pedals:(Pedały) Shimano XTR

* Seat: (Siodło) Specialized Phenom 143

* Seatpost:(Sztyca) Cannondale Fire 27,2x350mm+redukcja

* Seatpost Clamp:(Zacisk sztycy) Accent Light 34,9

* Shifters:(Manetki) SRAM X-0 Gripshift

* Skewers:(Zaciski kół) Mavic Crossmax SLR '08

* Specers:(Podkładki pod mostek) Carbon

* Stem:(Mostek) Boplight Team 31,8x100mm

* Tire (Front):(Opona przednia) Schwalbe Racing Ralph 2,1 UST

* Tire (Rear): (Opona tylna) Schwalbe Racing Ralph 2,1 UST

* Top Cap:(Kapsel) Crank Bros Opium C

* Tubes:(Dętki) Geax GTT (~30ml i ~40ml)

* Wheel Front:(Koło przednie) Mavic Crossmax SLR '08

* Wheel Rear:(Koło tylne) Mavic Crossmax SLR '08

* Misc : (Inne) Garmin Edge 305, neopren Specialized, zipy, śrubki nylonowe do ramy :)

 

Miałem znowu bawić się w ważenie ale... tak jakoś się stało że nie zważyłem części :)

Po obliczeniu waga moja z rowerem minus waga moja wyszło ~10,2 kg. Nie jest to jakiś super wynik ale tym razem wolałem coś solidniejszego a wytrzymalszego (min pedały, koła, tarcze i opony).

 

Większych zmian już nie planuje w tym rowerze. Jedynie wymienię kierownicę niedługo bo ta ma już swój przebieg/wiek, chwyty bo te się jednak okazały zbyt twarde (dzięki ukaniex :) ), pancerze na coś zamkniętego oraz jak coś się zużyje jak np. napęd, opony(jedna niedługo) i chyba że trafi się jakiś amorek z dłuższą rurą sterową.

 

W tą niedzielę pierwszy test w 'boju' w Otwocku na Mazovii a potem Golonko w Murowanej, zobaczymy jak się sprzęt spisze :)

 

Pozdr

Kostek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...