adii22 Napisano 14 Listopada 2010 Napisano 14 Listopada 2010 Witam Co prawda czas wymiany kół u mnie dopiero będzie w odleglejszej przyszłości niż wymiana innych komponentów, mimo to zaczynam się powolutku rozglądać za tym, co można by powoli składać, w co celować, etc. Budżet jaki chcę przeznaczyć na koła to powiedzmy 500zł, 600zł to tak max. Dlaczego? Nie sądzę, żebym wykorzystał potencjał droższych kółek i jednocześnie je zajechał w miesiąc. Cel? Niska masa, kultura pracy, jednak przy zachowanej wytrzymałości - wolę 100g więcej na obręczy, niż kolejne rozbite zęby Heble? Myślę, że doczekam się tarcz, ale niegłupie będzie rozwiązanie zarówno pod tarcze jak i V'ki. Mocowanie tarczy w zasadzie obojętne, czy CL czy 6 śrubek. Teraz nieco o mnie - liczmy 65kg masy jeźdźca, chwilowo ~13,5kg rower (myślę, że na kołach urwę z pół kilo, w porównaniu do obecnych , a i masa roweru w momencie wymiany kół powinna być nieco mniejsza - ale to jeszcze czas i finanse pokarzą ). Zastosowanie? W sumie ambitniejsza jazda, generalnie dla samego siebie i przyjemności, czasami maraton, pewnie i XC się zdarzy, wypad w góry nie będzie złym pomysłem - ale z umiarem i głową, 100mm skoku endurowca w górach nie czyni Osprzęt roweru jest na poziomie Deore/SLX, nieco wyżej też by się w przyszłości co nieco widziało, generalnie niżej nie chciałbym klasowo zejść - chyba, że będzie coś tańszego, a równie trwałego i dobrze działającego jak droższe. Kwestia łożyskowania piast - jestem za klasycznymi kuleczkami. Wątpię, czy w tych ~500 złociszach zmieszczę się z dobrymi maszynami. No, chyba, że maszyny mnie przekonają wyższą trwałością niż kuleczki, a także mniejszymi kosztami serwisu - co raczej średnio widać no, chyba, że będzie naprawdę warto wziąć maszyny, na dzień dzisiejszy kuleczki. Roczny przebieg - myślę, że w 2000-2500km się zamknę - więc kółeczka nie będą bardzo mocno katowane Póki co myślę nad zestawem: Mavic 317 (pod V), piasty XT lub SLX, nyple - stalowe/mosiężne (prawdę mówiąc nie wiem które, byle nie aluminiowe ), szprychy - tutaj od Was chciałbym usłyszeć propozycje. Ew. nowy komplet Mavic Crossride - ale nie wiem czy się to opłaca A może coś od Fulcruma? Liczę na Waszą pomoc i jak wspominałem - na razie nie śpieszy mi się. Wymiana kół będzie najwcześniej w okolicach końca przyszłego sezonu, może nieco wcześniej a może nieco później. Grunt że nie teraz, ale zacząć się rozglądać się już można I tak jak mówiłem - waga jest ważna, ale bardziej zależy mi na wytrzymałości i trwałości. Nie jestem lajt-bajkerem, ale nie widzi mi się komplet 3-4kg kół w XC Co do kosztów zaplatania kół - one nie są wliczone w cenę kół, to oddzielna para kaloszy i na tę okazję też wygospodaruję finanse
jasskulainen Napisano 14 Listopada 2010 Napisano 14 Listopada 2010 ja w tych pieniadzach kupilem niedawno fulcrumy red metal 5 w tych okolicach tez mozna kupic crossridy ale sa troche ciezsze
Crazyk Napisano 14 Listopada 2010 Napisano 14 Listopada 2010 ale to jeszcze czas i finanse pokarzą . Mam nadzieję, że finanse Cię nie "pokarzą" Myślę, że koła warto składać od około 800zł, do 600 szukał bym jakiegoś gotowca typu CrossRide. W miarę wytrzymałe, waga do przyjęcia. Pół kilo byś urwał
adii22 Napisano 14 Listopada 2010 Autor Napisano 14 Listopada 2010 No racja, lepiej, żeby mnie nie pokarały To czekam co pokażą A jakieś inne propozycje? Używane, ale nie zajechane, piasty wchodzą w grę - z resztą - inne części, za wyjątkiem nypli i szprych - raczej też A jakieś inne propozycje? Wiem, wiem, cudów tutaj nie będzie, red metale 5 czy crossridy biorę pod uwagę jak najbardziej, ale raczej wolałbym jakiś zestaw własno-forumowego pomysłu
wikrap1 Napisano 16 Listopada 2010 Napisano 16 Listopada 2010 Myślę, że novatecem warto się zainteresować w kwestii piast. Obręcze- mavic xm317 - 200zł na 2 koła. Koledzy śmigają i chwalą. Sztywna i lekka konstrukcja. 440gram na koło. Szprychy- Ja biorę DT competition 1,60PLN. Jak chcesz trochę taniej i ok 40gram więcej, to DT champion. 1,10PLN Zostaje Ci 300zł na piasty. Już myślę, że można się za novatecami na maszynach porozglądać Ja wybrałem piasty chosena, bo miałem okazję kupić je za 250zł. Sklep się likwidował. Wcześniej na tył myślałem o takiej: http://allegro.pl/lekka-piasta-tyl-mtb-novatec-nt-f742-32h-251g-i1305688443.html Jeszcze przód musisz jakiś znaleźć i zamnkniesz się w 700zł.
Mlody2224 Napisano 13 Lipca 2011 Napisano 13 Lipca 2011 Witam posiadam 500-600 zł i chciałbym złożyć koła MTB 26 cali Nie mam pojęcia jakie części wybrać żeby były mało awaryjne i tanie w utrzymaniu. Koła muszę być pod vbrake jak i tarczę Rowerem śmigam głównie po mieście a ważę 90 kg. Proszę o pomoc chciałbym części ze strony centrumrowerowe.pl PS: obręcze, piasty, szprychy muszą być czarne:)
Mod Team Pixon Napisano 13 Lipca 2011 Mod Team Napisano 13 Lipca 2011 Połączyłem twój temat.. korzystaj z wyszukiwarki następnym razem Koło przednie: piasta przód: Novatec D041SB 89 zł obręcz: Mavic XM317 95,80 zł szprychy: CN-spokes 32*1,05 zł Koło tylne: piasta tył: Novatec D712SB 269 zł obręcz: Mavic XM317 95,80 zł szprychy: CN-spokes 32*1,05 zł Wyszło ponad 600zł. Dla mnie warto dołożyć do tego kompletu.
Mlody2224 Napisano 14 Lipca 2011 Napisano 14 Lipca 2011 OK nie zauważyłem że tutaj połączyłeś. Napisałem nowy temat wiec możesz go skasować . OK regulamin już przeczytałem i wiem co i jak:) A komplet kół widzę, jest przyzwoity. A jak z serwisowaniem tych piast ? Łatwo można dostać łożyska ? i jak z bębenkiem ? słyszałem, że w novatekach są z nim problemy. I wyjdzie ponad 700 zł bo jeszcze złożenie i wysyłka. PS: czytam że bębenek w tej piaście jest aluminiowy i podobno się wyciera. Posiadam kasetę montowaną seryjnie w krossie a2 2010. Czy będzie z tym jakiś problem ? W ziemię i tak planuje wymienić cały napęd
Mod Team Pixon Napisano 14 Lipca 2011 Mod Team Napisano 14 Lipca 2011 Serwis piast jest rzeczywiście łatwy i przyjemny. Kupujesz nowe łożyska, wybijasz stare, montujesz składasz i jeździsz. Trwałość bębenka, póki co bez zastrzeżeń. Ma przejechane 2000 km ścigania, treningów oraz wycieczek, czyli niewiele. Koledzy w teamie również jeżdżą na tych piastach ciut dłużej. Póki co bez awaryjnie. Używam kasety bez pałąka aluminiowego, po tym kilometrażu co napisałem wyżej nie widzę nacięć na bębenku. Rzeczywiście, nie doliczyłem ceny zaplatania koła i wysyłki. Możesz zejść z obręczy i zamówić coś z Alexrimsa. Możesz również wziąć srebrne szprychy, które są prawie połowę tańsze. Wybór należy do Ciebie
Mlody2224 Napisano 14 Lipca 2011 Napisano 14 Lipca 2011 Za wszystko wyszło mi 694 zł Wyślą mi za free. Jeżeli są to dobre części to myślę, że warto dopłacić. A o co chodzi z tą kasetą i nacięciami ? Moja kaseta będzie odpowiednia do tego bębenkach ? I gdzie takowe łożyska mogę kupić w necie ? bo nigdzie nie widzę.
Mod Team Pixon Napisano 14 Lipca 2011 Mod Team Napisano 14 Lipca 2011 Idziesz do dowolnego sklepu z łożyskami, podajesz wymiary i tam Ci proponują dwa typy łożysk: gorszej jakości ~7-10zł szt., lepszej ~20zł. tak jak Ci napisałem mam również kasetę bez pałąka i mi jeszcze nie zniszczyła bębenka. Co do tych kół http://allegro.pl/lekkie-kola-v-alexrims-xc-lite-red-chosen-1811g-i1716082390.html Uważaj na tylną piastę, która jest bardzo awaryjna z uwagi na padające bębenki
Mlody2224 Napisano 14 Lipca 2011 Napisano 14 Lipca 2011 A jeżeli taki bębenek się zniszczy jest możliwość wymiany ? i czy gwarancja to obejmuje ?
Mod Team Pixon Napisano 14 Lipca 2011 Mod Team Napisano 14 Lipca 2011 Tak obejmuje to gwarancja. Tylko licz się z miesięczną przerwą w jeździe.
Mlody2224 Napisano 14 Lipca 2011 Napisano 14 Lipca 2011 A z tymi MAVIC CROSSRIDE to prawda ? że są mało sztywne ?. Ja głównie śmigam po mieście nigdzie nie skaczę itp. A koła są naprawdę fajne.
Sagitt77 Napisano 15 Lipca 2011 Napisano 15 Lipca 2011 A z tymi MAVIC CROSSRIDE to prawda ? że są mało sztywne ?. Ja głównie śmigam po mieście nigdzie nie skaczę itp. A koła są naprawdę fajne. Nieprawda. Są bardzo sztywne. Sztywniejsze niż jakiekolwiek składane. A z częściami zamiennymi też już nie ma problemu. Radziłbym Ci się jeszcze nad nimi zastanowić. Miałbyś porządne, lekkie, wytrzymałe, fabryczne koła z gwarancją. Wg mnie to jedyna sensowna opcja pod V i tarcze.
Mlody2224 Napisano 15 Lipca 2011 Napisano 15 Lipca 2011 Myślałem żeby złożyć to co polecił PIXON lub dać piasty XT M756, obręcze i resztę taką jak w kołach od PIXONA
dawid Napisano 15 Lipca 2011 Napisano 15 Lipca 2011 Mi zestaw taki jak zapodał Pixon wyszedl za 560zł na szprychach sapim leader, co moim zdaniem jest lepszym wyborem
Mlody2224 Napisano 16 Lipca 2011 Napisano 16 Lipca 2011 A w jakim sklepie ? i jak się sprawuje zestaw ?
Mod Team Pixon Napisano 16 Lipca 2011 Mod Team Napisano 16 Lipca 2011 Mi zestaw taki jak zapodał Pixon wyszedl za 560zł na szprychach sapim leader, co moim zdaniem jest lepszym wyborem Albo to składałeś 2 lata temu, kiedy ceny były jeszcze inne, albo masz jakieś cudowne zniżki
Mlody2224 Napisano 16 Lipca 2011 Napisano 16 Lipca 2011 A co myślicie o tych piastach Xt m756 ? dobre są do normalnej jazdy po mieście ? Bo wychodzi to taniej niż novatec i nie mają aluminiowego bębenka.
Mod Team Pixon Napisano 16 Lipca 2011 Mod Team Napisano 16 Lipca 2011 Piasty są na łożyskach kulkowych, serwis tych piast już nie jest tak prosty i szybki, ponad to są cięższe Z drugiej strony jest to piasta niezawodna na której przejedziesz sporo kilometrów bez większych kłopotów.
Mlody2224 Napisano 16 Lipca 2011 Napisano 16 Lipca 2011 W mojej bramie jest serwis rowerowy więc raz na 1000 km mogę oddać koła żeby przesmarowali i dać 30 zł na wadze mi nie zależy a szczerze powiem że ten novatec mnie trochę straszy tym aluminiowym bębenkiem. Jeste zdecydowany na te piasty Xt chyba że polecacie coś innego:) i z innego sklepu
dawid Napisano 16 Lipca 2011 Napisano 16 Lipca 2011 wyceniłem sobie z mojej oferty. Z tym że ja nie biore za skladanie i centrowanie kół, robie to w cenie części
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.