castrop Napisano 14 Listopada 2010 Napisano 14 Listopada 2010 Dopiero dziś to zauważyłem. W moim rowerku Unibike Expert, tylne koło jest jakby nierówno umocowane. Jest dużo bliżej widełek od strony kasety (prawie dotyka widełek), a od strony tarczy hamulcowej przestrzeń jest dużo większa. Podaję foty jak to wyglada Tak powinno być? Czy to jest jakaś wada ramy albo koło jest źle zamocowane? Rower kupiony niedawno i ma tak od nowości. Powinno się to jakoś regulować? Jestem trochę tym zaniepokojony i nie wiem czy mogę jeździć, czy oddawać do serwisu. Pzdr
nabial Napisano 14 Listopada 2010 Napisano 14 Listopada 2010 albo dziwnym trafem zle wsadzone kolo, albo szprychy przeciagniete na 1 strone...wyciagnij kolo i wsadz na nowo, jak nie pomoze, to reklamacja
rzymo Napisano 14 Listopada 2010 Napisano 14 Listopada 2010 Oczywiscie że tak nie powinno być Opcji jest kilka: - koło jest krzywo przypięte zaciskiem (z jednej strony oś piasty nie weszła do końca w hak ramy) - według mnie opcja najbardziej prawdopodobna, - samo koło jest złożone z takim przesunięciem - co jest wątpliwe, acz prawdopodobne, - ktoś się bawił piastą i pomylił się przy jej składaniu (i takie rzeczy już widziałem).
castrop Napisano 14 Listopada 2010 Autor Napisano 14 Listopada 2010 Oczywiscie że tak nie powinno być Opcji jest kilka: - koło jest krzywo przypięte zaciskiem (z jednej strony oś piasty nie weszła do końca w hak ramy) - według mnie opcja najbardziej prawdopodobna, - samo koło jest złożone z takim przesunięciem - co jest wątpliwe, acz prawdopodobne, - ktoś się bawił piastą i pomylił się przy jej składaniu (i takie rzeczy już widziałem). Niedobrze Już trochę na tym rowerku przejeździłem z tym krzywym kołem.
Miecho87 Napisano 14 Listopada 2010 Napisano 14 Listopada 2010 Ewentualnie rama jest krzywa. To się sprawdza wkładając inne koło, albo to samo, ale odwrotnie. Jakbyś wsadzał to samo odwrotnie to jeśli będzie tak samo - krzywa rama, a jeśli koło będzie przesunięte w drugą stronę - źle zaplecione koło.
castrop Napisano 14 Listopada 2010 Autor Napisano 14 Listopada 2010 Spróbuję zdjąć koło. W sumie patrzyłem na to przesunięte koło wiele razy i dopiero teraz mnie oświeciło że chyba coś z nim jest nie tak. Wydawało mi się chyba że to koło musi mieć więcej miejsca od strony hamulca tarczowego i dlatego jest tak przesunięte, albo przesunęło się jeszcze bardziej aż do ramy i dopiero zobaczyłem.
castrop Napisano 15 Listopada 2010 Autor Napisano 15 Listopada 2010 Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Dla laika najprostsza rzecz trudną jest. Koło siedziało nierówno w haku,włożone na nowo i jest już prosto, musiałem wyregulować zacisk hamulca bo tarł o tarczę po założeniu koła.
RuinPL Napisano 19 Lipca 2011 Napisano 19 Lipca 2011 Wreszcie udało mi się znaleźć odpowiedni temat . Tak wiec mam pytanie do wielmożnych Panów . Otóż zastanawia mnie to, jak zmontowane i zamontowane powinno być tylne koło. O ile w przypadku przedniego nie mam wątpliwości, gdyż wydaje mi się, że: powinno być zmontowane tak aby środek obręczy znajdował się nad środkiem pomiędzy kołnierzami piasty (?). obręcz powinna też znajdować się w symetrycznych odstępach względem ramion widelca (?). Jest to dość łatwe do osiągnięcia ponieważ piasta z obydwu stron (zewnętrznych) wygląda identycznie (przynajmniej w tych podstawowych modelach). Tylne koło budzi natomiast pewne wątpliwości (przynajmniej w moim rowerze, którego inny problem prezentowałem tutaj a jak ktoś ciekaw, to może sobie zobaczyć jak ów rower wygląda ). Otóż, pierwszym elementem, który mnie zastanawia jest właśnie ten fakt, że piasta nie jest taka sama z obydwu stron ponieważ z jednej dochodzi nam wolnobieg. I teraz pojawiają się pytania: Czy koło w tylnym widelcu należy ustawić tak (po przez dodawanie śrub), aby środek piasty (mówię tutaj o środku między kołnierzami, tak jak miało to miejsce na rysunkach odnośnie przedniego koła) znajdował się dokładnie pomiędzy ramionami widelca? Czy może śrub z obu stron powinno być tyle samo, natomiast obręcz należy wypośrodkować po przez odpowiednie naciągnięcie szprych? A może śrub ma być jednakowa ilość po obydwu stronach, obręcz ma znajdować się w takim samym ułożeniu względem piasty jak miało to miejsce w przypadku przedniego koła, a to że koło nie jest w równych odstępach między ramionami widelca nie robi różnicy? Przewertowałem parę podobnych wątków na ten temat, co pozwala mi sądzić, że tylko pierwsza opcja jest rozsądna, jednak wolę poradzić się ludzi, którzy znają się na tym bardziej ode mnie . Muszę jednak zauważyć, że pierwsza opcja kiepsko się sprawdza w przypadku mojego roweru ponieważ wtedy łańcuch trze o ramę (i co teraz?). Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.