Skocz do zawartości

[rower] Cross do 2000zł


zaxxxon

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześc wszystkim.

 

Najpóźniej na wiosnę 2011 planuję zakup nowego roweru. W chwili obecnej jeżdżę starym, wysłużonym

góralem marki "Forester" (mam go 14 lat, raz tylko zmieniałem w nim koła, poza tym zero ingerencji!).

 

Dużo jeżdżę po mało ruchliwych szosach (opony napompowane na maxa), starając się utrzymywać wysoką

prędkość - jak dla mnie - średnio 25 km/h. Czasami również przedostaję się przez lasy, ubitymi ścieżkami

i tutaj mam niekiedy problemy (jadę wolno, bo korzenie itd. a stary góral mógłby ostrej jazdy nie

wytrzymać). Reasumując: asfalt 60%, las 40%.

 

Od strony osprzętu, wyglądu bardzo podoba mi się ta Merida: V-400 http://www.rowerzysta.pl/cross/rower-crossowy-crossway-tfs-400-v-2010.html

 

Pod względem wyglądu, ale również ceny ten Romet RX500: http://www.rowerzysta.pl/cross/rower-crossowy-romet-rx500-2009.html#fragment-3 (chociaż pewnie 2009 już nie ma i będę musiał dopłacić do 2010). Chciałbym ewentualnie później dołożyć błotniki, a w tym modelu to chyba niemożliwe????

 

Te 2000 zł to max - rower powinien trafić do mnie złożony, wyregulowany, bo nie znam się na tym. Nie mam pewności, czy przez neta w takiej formie sprzedają w tym sklepie rowerzysta.pl.

 

Czy możecie coś zaproponować, nie musi być super osprzęt, ważne żeby rower był trwały (korzenie, las) i SUPER łatwo przemieszczał się po szosie (dobre koła 28" to podstawa dla mnie). Inne sprawy, czy to decor czy coś tam mnie mniej interesują. Koniecznie kolor BIAŁY (lub przewaga białego).

 

Nie wiem tylko jaką wybrać ramę: mam 184 cm wzrostu i ważę 84 kg - pewnie 22" ?

 

ps. warto kupować rower w grudniu, czy czekać do wiosny?

Napisano

na pewno bije ? Ma podobno twarde siodełko, słabsze przednie przerzutki i nie można zamontować zderzaków? Tak naprawdę na tych przerzutkach aż tak mi nie zależy, pewnie nawet nie odczuję różnicy - no dobra, prawie przekonałeś mnie do Rometa. Jestem z Bydgoszczy, może będzie tu gdzieś sklep firmowy i jeszcze wytarguje lepszą cenę.

 

ps. to nie wstyd, mieć napisane na ramie ROMET? :))))) Ta firma kojarzy mi się z kiepskimi motorynkami.

Napisano

Jakie zderzaki? Wiesz ja na nim nie jedziłem, o twardości siodełka to nic się nie wypowiem.

 

Ale Avidy SD5 + Napęd srama i wsystkie rurki też od srama (truvativ) to w tej cenie naprawdę niezły set.

Romet robi fajne rowerki nie ma się czego wstydzić. Hehe już bardziej smutno by mi było na Krossie bo strasznie dużo ich:)

 

Jeszcze wrzucę kilka linków.

 

http://allegro.pl/kross-rubble-shimano-xt-hydraulika-magura-obnizka-i1319725816.html

 

Przy czym w Krossie coś czuje że mostek byś musiał zmienić, i sztyce.

 

PS: Podsumowując za wygląd i jakość wygrywa u mnie Romet, za osprzęt wygrywa Kross ale po zmianie mostka i sztycy.

Napisano

Nie zderzaki, tylko błotniki, które przydadzą sie, gdy wyjadę np. 100 km poza miasto i nagle zastanę deszcz. Powrót bez błotników może okazać się niezłą zmorą.

 

Ok, wstępnie jestem przekonany do tego Romka, głównie ze względu na fajny design. Rama 22" ?

Napisano

Myślę że lepiej 20 cali. Ale to naprawdę sprawa indywidualna. Błotniki pewnie da radę zamocować. Jak do fulli da radę to tutaj na 100% jakieś się znajdą.

Napisano

Na stronie rometa, twierdzą że 22" w rowerach crossowych dla osób ponad <177cm. Ja bym zaryzykował z 22" Ew. odeślesz w ciągu 10dni jak by było bardzo źle.

 

A pozatym ten cube co podałeś to klasyczny MTB

  • Mod Team
Napisano

Czy mogę?

Osprzętowo kross bije na łeb Rometa w każdym dowolnie wybranym punkcie. W romecie kiepski osprzęt SRAMa ( piszę to jako zadeklarowany SRAMowiec), w Krossie XT pomieszane z LX i Deore plus o wiele lepsza kaseta- tu bezdyskusyjnie wygrywa Kross. Hamulce - SD5 vs Magura HS11- tu kwestia gustu, chociaż prywatnie wolałbym Magurę- hamulce typu "załóż i zapomnij ". Dostępny rozmiar 21 cali ( to max dla autora tematu). No i jest nóżka!!

Mostek i sztyca to elementy które można ale nie trzeba wymieniać.

Jak dla mnie- Kross bez dwóch zdań.

Napisano

Osprzętowo kross bije na łeb Rometa w każdym dowolnie wybranym punkcie. W romecie kiepski osprzęt SRAMa ( piszę to jako zadeklarowany SRAMowiec), w Krossie XT pomieszane z LX i Deore plus o wiele lepsza kaseta- tu bezdyskusyjnie wygrywa Kross. Hamulce - SD5 vs Magura HS11- tu kwestia gustu, chociaż prywatnie wolałbym Magurę- hamulce typu "załóż i zapomnij ". Dostępny rozmiar 21 cali ( to max dla autora tematu). No i jest nóżka!!

Mostek i sztyca to elementy które można ale nie trzeba wymieniać.

Jak dla mnie- Kross bez dwóch zdań.

 

Kross fajny. Nie znam się na osprzęcie, ale jeśli piszesz, że bije na głowę Romkowego, to jasne że brałbym Krossa... gdyby tylko był z przewagą białego. Dostępny kolor w ogóle mi się nie podoba. Gdybym na to nie zwracał uwagi, to kupiłbym nawet porysowanego szmelca, ważne że z dobrym osprzętem, a jednak wygląda ma dla mnie znaczenie również.

 

Tak się w ogóle zastanawiam, ile Ci sprzedawcy zarabiają na nas, jeśli na jesień są w stanie obniżyć cenę z 2200 do 1600..... Aha - z allegro raczej nie kupowałbym, bo chcę mieć rower złożony i z pewną gwarancją (podjeżdżam blisko i oddaję do serwisu, a nie jakieś zabawy w kuriera, zabezpieczenie paczki itd).

Napisano

durnykot ma 100% rację, o tym również pisałem. Ale Kross jest niezbyt urodziwy, i uwierz mi że mostek i sztyce trzeba zmienić bo one są aż niebezpieczne.

Napisano

Tak ale my mówimy o krossie allegro. Gdzieś wyżej go wstawiłem.. a przy 1700zł sprawa wygląda dokładnie odwrotnie.

Napisano

Jeszcze ten bralbym pod uwagę, o ile znalazłbym gdzieś za te 2000 max (21"):

 

..../cross/crosser-rx.html

 

Zakup wart swojej ceny? W chwili obecnej brałbym RX500 Rometu (gdyby były rozmiarówki 21"), raczej skłaniam się ku meridzie z pierwszego mojego posta (Merida: V-400). Kross, pomimo opinii durnegokota "Mostek i sztyca to elementy które można ale nie trzeba wymieniać" jakoś do mnie nie przemawia (wygląd, a najważniejsze - bezpieczeństwo, bo chyba jest mało bezpieczny?).

Napisano

a najważniejsze - bezpieczeństwo, bo chyba jest mało bezpieczny?.

A dlaczego tak sądzisz?

Miałem taki mostek, miałem taką sztycę i jakoś nic mi się z tego powodu nie stało. Mostek faktycznie jest trochę denerwujący - skrzypi i jest ciut wiotki, ale jak ktoś się nie czochra po górach i nie wymaga super precyzyjnego sterownia to może być. A mankamentem sztycy jest przede wszystkim jej waga, no i luzy po roku. Ale i z tym da się żyć, a komfort jakby większy.

A o gustach się nie dyskutuje, więc rzuciłbym monetą reszka - Merida, orzeł - Romet (w przypadku monety o nominale 2 PLN częściej wypada reszka, przy 50 groszy i złotówce - orzeł).

Napisano

On tak nie sądzi, kierował się moją opinią. Swego czasu jeździłem na crossie właśnie był tam mostek zooma.. i w pewnej chwili puścił, jak się okazało zjechał normalnie te perforacje na których niby ma się trzymać. Skrzypienie to nie jest coś porządanego!. Denerwuje.

 

Jednak Kross to najlepsza propozycja a w opcji ze zmianą mostka i sztycy to już super sprzęt:) Ale autor ma racje jest brzydki.

 

A co do mbike crosser rx, to też jest bardzo ale to bardzo niezła porpozycja. Tylko droższa od Krossa

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...