Skocz do zawartości

[koła] Dartmoor Raider 26"


gandy9

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam zakupiłem koła z tytułu, mogę prosić o opinie czy to dobry zakup do XC .Dodam że koła bd założone w kellysie magnus i ambitne plany na jakiś maraton. Koła kolorystycznie (niebieski) średnio pasują ale uważam że jak za taki komplet 300 z przesyłka gratis to nie dużo za kompletne koła.Proszę o opinie na ich temat. A moderator niech łaskawie napisze co jest nie tak a nie usuwa każdy temat.

 

Przednie koło:

 

- DARTMOOR RAIDER

 

- DARTMOOR X-ROLLS

 

- NYPLE FIOLETOWE DARTMOOR

 

- SZPRYCHY DT

 

- DĘTKA

 

- OPONA

 

Tylne koło :

 

- DARTMOOR RAIDER

 

- DARTMOOR X-FORCE

 

- NYPLE DARTMOOR FIOLETOWE

 

- SZPRYCHY DT

 

- DĘTKA

 

- OPONA

 

LINK DO AUKCJI

Napisano

Te nyple Darta to niezłe dziadostwo. :whistling: Coś za coś, są na pewno lekkie bo aluminiowe ale wytrzymałość to mają bardzo kiepską. Wymień je lepiej na jakieś zwykłe stalowe. ;)

Napisano

Dziadostwo:D? Skoro składane do FR to chyba dziadostwo to za duże słowo :whistling:

 

 

No nie wiem, nawet będąc wczoraj w serwisie rowerowym rozmawiałem z serwisantem o tych nyplach Dart'a. Tym bardziej do FR czy DH te nyple moim zdaniem nie mają żadnego zastosowania. Poczytaj o nich w internecie jest masa komentarzy nt. tych nypli.

 

 

Przede wszystkim materiał, weź na logikę, aluminium a stal. No stalowa będzie mocniejsza. ;)

Poczekaj jeszcze na posty innych, bardziej doświadczonych user'ów. Być może się mylę... :P

Napisano

Jeśli dobiera się za krótkie szprychy do tych nypli to później pękają :whistling: Poza tym na stronie dartmoora kiedyś czytałem żeby do podciągania szprych używać klucza dedykowanego do nypli aluminiowych.

  • Mod Team
Napisano

A ile może kosztować wymiana nypli ?

Koszt stalowych nypli zwykłych i koszt ich przełożenia.

Trochę koledzy demonizują nyple aluminiowe, choć po części mają rację.

Nyple aluminiowe skręcone ze szprychami stalowymi przy bardzo rzadkim serwisowaniu koła i nie stosowaniu odpowiednich preparatów ,np tego typu

http://www.wheelsmith.com/ourtools.html

Faktem jest ,ze nyple aluminiowe łatwiej uszkodzić przy centrowaniu używając niewłaściwych lub źle dopasowanych kluczy. Teoretycznie są słabsze niż mosiężne, ale w mojej opinii słabość koła głownie leży w kiepskim mechaniku , który je składał niż w materiale ( to przekonanie wynika z autopsji).

W mojej opinii na chwilę obecna nie ma sensu wymieniać nyple czy szprychy. Jeśli masz możliwość, oddaj je najpierw do dobrego serwisu aby sprawdzili nacią i ewentualnie skorygowali i wycentrowali. Później co jakiś czas ( np. co pół roku jeśli jeździsz intensywnie ) daj do ponownego sprawdzenia.

Koła ,które kupiłeś nie wyróżniają się niczym na plus ani na minus- przeciętne piasty, przeciętne obręcze, przeciętna ( dla mnie za duża ) waga.

Z drugiej strony dziwi mnie,że najpierw kupujesz, później pytasz - już pomija,że kolor Ci niezbyt pasuje.

Napisano

Trochę koledzy demonizują nyple aluminiowe, choć po części mają rację.

Nyple aluminiowe skręcone ze szprychami stalowymi przy bardzo rzadkim serwisowaniu koła i nie stosowaniu odpowiednich preparatów ,np tego typu

http://www.wheelsmith.com/ourtools.html

Faktem jest ,ze nyple aluminiowe łatwiej uszkodzić przy centrowaniu używając niewłaściwych lub źle dopasowanych kluczy. Teoretycznie są słabsze niż mosiężne, ale w mojej opinii słabość koła głownie leży w kiepskim mechaniku , który je składał niż w materiale ( to przekonanie wynika z autopsji).

W mojej opinii na chwilę obecna nie ma sensu wymieniać nyple czy szprychy. Jeśli masz możliwość, oddaj je najpierw do dobrego serwisu aby sprawdzili nacią i ewentualnie skorygowali i wycentrowali. Później co jakiś czas ( np. co pół roku jeśli jeździsz intensywnie ) daj do ponownego sprawdzenia.

Koła ,które kupiłeś nie wyróżniają się niczym na plus ani na minus- przeciętne piasty, przeciętne obręcze, przeciętna ( dla mnie za duża ) waga.

Z drugiej strony dziwi mnie,że najpierw kupujesz, później pytasz - już pomija,że kolor Ci niezbyt pasuje.

 

To co te piasty są gorsze od piast deore kulek np?

Czyli jednym słowem zakup nie był zbyt trafiony i przepłaciłem?

 

Co do serwisu to mam serwisanta który centruje nawet koła dal żużlowców z całej polski.:icon_wink:

  • Mod Team
Napisano

Czy gorsze od Deorek? To zależy pod jakim względem. W Twoich masz łożyska "maszynowe"- teoretycznie bezobsługowe, w Deore są kulki wymagające serwisu od czasu do czasu. Z drugiej strony do piast Shimano możesz kupić praktycznie każdą część osobno, a do Dartmoora nie.

Nie wydaje mi się że przepłaciłeś- cena jest OK. Może się okazać,że wytrzymają kilka ładnych tysięcy. Warunek to dobry serwisant do kół.

Żeby tylko ten Twój serwisant nie podszedł do Twoich kół jak do motocyklowych ....

Napisano

Nie gościu zna się na rzeczy i z każdej sytuacji znajdzie jakieś wyjscie. Jak oddam do zmiany napędu to powiem żeby koła też sprawdził.

Napisano

Super cena, wytrzymałość i jak dla mnie odpowiednia waga proporcjonalna do trwałości. Czego chcieć więcej ?!

Nareszczie pokrzepiejąca opinia , dzięki :):)

Napisano

To co te piasty są gorsze od piast deore kulek np?

Te piasty to ta sama klasa co Novatec. Po prostu taki środek - ani świetne, ani kiepskie.

Co do porównania z Deore - jeśli ktoś nie ma urazu do kulek i do takiej piasty będzie raz na jakiś czas zaglądał to taki sprzęt też długo pożyje...

 

Czyli jednym słowem zakup nie był zbyt trafiony i przepłaciłem?

Cena całkiem przyzwoita, wytrzymałość/trwałość kół także.

Głównie chodzi o masę - pisałeś coś o XC, a tu się jednak dąży do niższej masy, czyli koła ćwierć kilograma poniżej 2kg, a nie powyżej :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...