Skocz do zawartości

[koła] dobór obręczy


bartnik

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Po pierwsze witam bo to mój pierwszy post na forum.

Sprawa ma się tak. Zdecydowałem zmienić hamule na hydrauliczne tarcze, co oczywiście pociąga wymianę piast.

Tarcze będą elixiry R p 185mm i tył 160 mm (mało jeżdżone używki od kolegi co nowe xtr chce sobie sprawić)

Zdecydowałem się na novatec 711/712. niestety te maja 32 dziury a moje stare obręcze 36.

Jeżdżę XC po trójmiejskim Parku krajobrazowym , więc teren jest urozmaicony (grunt,szuter/kamienie/korzenie).

Moja waga to 82kg plus rower i plecak dochodzi do 100kg

myślałem o XC717 (410g) mavica ale podobno za słabe są

xm719 już ma moc ale i ciężar większy (460g).

Interesująco wyglądają Sunrims Equalizer 21 (405g) lub 23 (410g) ale nic nie wiem o ich wytrzymałości,

a na tym także mi zależy. Mała waga może wskazywać że są nie dla mnie - ale nie wiem.

Szukam najlepszego kompromisu pomiędzy wagą i wytrzymałością. Co z tego zestawu proponujecie.

 

A i na koniec - jakie szprychy z DT ? (revo z tego co poczytałem w innych wątkach - odpadają)

 

pzdr

Wojtek

 

Zapomniałem jeszcze o obręczach DT XR 4.1, 4.2 , 4.2D (jaka jest różnica między nimi :P ?)

Napisano

słuszna uwaga - opony zamierzam używać szerokie na 2.1 - będzie to prawdopodobnie któraś z tych:

racing ralph

smart sam

race king

czyli opony uniwersalne ze wskazaniem na "sypkie" nawierzchnie

 

A które obręcze maja 16mm (te oczywiście odpadają) sunrims'y?.

xc717 to 17 mm

xm719 to 19mm

 

 

Skróćcie proszę me męki, bo już wiele godzin spędziłem czytając forum i googlajac,

ale nadal nie wiem co wybrać. Poprzednie kółka dostałem razem z rowerem (składany, ale budżetowo

z opcją stopniowego apgrejdu - no i się zaczyna walka wewnętrzna :) )

 

nabial napisz które 2 obręcze masz na myśli proszę

 

wspomniany przylepiony czytałem - ale mowa jest także o powszechnych odstępstwach i to mnie zbiło z tropu

Napisano

i tego błedu nie chcę popełnić, wybaczcie , że jeszcze ponudzę.

Na stronie DT jest ładny pdf (znalazłem teraz :icon_mrgreen: )

i tam czytam dla 4.2D width:23.8 hight:17.8 mm

i teraz:

1. co jest co czy width to w poprzek kola czy po promieniu?

no i gdzie znaleźć szerokość wewn. ?

 

No i jeszcze jedną opcję nową mam:

http://www.notubes.com/ztr_rims.php

Wszystkie mają wystarczającą szerokość. 355 i alpine/crest kuszą wagą:

2. ale co z wytrzymałością?

Flow nie biorę pod uwagę.

 

3.Z kolei arch nadal waży obiecująco, a piszą że kółko do ciężkiego xc - prawda to,

czy tylko marketingowe bla bla bla?

jakie jest zdanie użytkowników o tych 3 lżejszych obręczach?

 

4.może się pokusić : przód któraś z trzech pierwszych np. 355 a tył arch?

wydaje mi się , że wygląda sensownie.

 

5. jeszcze w sumie najważniejsze pytanie - czy ZTR-y mogą być używane z normalnumi (dętkowymi) oponami? - bo z tej stronki wynika dla mnie, że tak - ale ja w te tubelessy to jestem "LAJKONIK"

Napisano

producent zwykle podaje szerokosc zewnetrzna...wewnetrzna mozna wziac z oznaczen 559x.., wartosc po x to szerokosc wewnetrzna, czasami zaokraglana o 0,5mm

 

ztry nie sa oczkowane...dla mnie to dyskwalifikuje felge na samym starcie, dla lzejszych bikerow ma to mniejsze znaczenie, niektorzy maja tez problemy z zakladaniem na nie opon - w trasie w przypadku kapcia ponoc nierealne ;) mozna je uzywac z detkami

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...