omyczek123 Napisano 11 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2010 Witam. Mój rowerek waży 14,3kg. Jest to Kelly's salamander po dużym performance czyli:amortyzator sr suntour epicon, obręcze kól AlexRims, szprychy sapim, piasty dartmoor, pedały author, gripy kelly's, hamulce terczowe unique, opony Continental Vapor 2.1, rama kelly's salamander, sztyca kalloy siodełko kelly's, mostek uno, kierownica kelloy, rogi kelloy, korba shimano acera, tylna przerzutka shimano deore, przednia przerzutka shimano alivio, łańcuch Sram... Na święta będę kupować korbę z SLX-a, tylną przerzutke deore XT, kasete deore XT i manetki deore XT. Moje pytanie jest następujące: Jak obniżyć wagę mojego roweru? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koen Napisano 11 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2010 Ważysz części w swoim rowerze, wybierasz nowe i zestawiasz ich masy oraz ceny w tabelce, porównujesz na czym najwięcej zyskasz i najmniej wydasz i wymieniasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pr5Rider Napisano 11 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2010 (edytowane) kokpit:sztyca,siodełko,kierownica,mostek chwyty piankowe. Rurki polecam boplight'a siodełko mam białe również tej firmy wygodne bardzo ale szybko się brudzi dlatego polecam wersje czarną,chwyty ritchey wcs lub kcnc . Boplight dobry stosunek waga/jakość/cena nic dodać nic ujać.Trochę staniał dlatego patrz w tą stronę. Lub smica to to samo mostek 95zł Kierownica 80zł Sztyca 135zł siodło 150zł chwyty do 30zł wynik:490zł pomyśl też nad kołami Edytowane 11 Listopada 2010 przez Pr5Rider Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 11 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2010 Po duzym performance? A co to znaczy? Gdybam że chodziło o tuning lub upgrade, jeśli już silimy sie na anglicyzmy. Skoro po tych zmianach waży nadal ponad 14 kilo to źle zainwestowałeś pieniądze, jeśli zechcesz zbić masę (rower bez koszmarnych inwestycji może ważyć 11 kilo (evo chwialił się tanim dziesięciokilowcem ) To czekają cię kolejne wydatki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
omyczek123 Napisano 12 Listopada 2010 Autor Udostępnij Napisano 12 Listopada 2010 Aha, a zmiana nepędu na slx/XT/XTR da mi jakąkolwiek różnice w masie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
accentinferno Napisano 12 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2010 na korbie zyskasz dużo ok 500 gramów w porównaniu do acery z suportem. Zamiast kupować kasete xt proponuje slx-a 11-28 wystarczy na podjazdy a wazy mniej niż xt 11-32. no i ta ramaaaaaaa hmmmm tu można zbić też minimum 500 gram. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubek20 Napisano 12 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2010 Na "nasz" teren 11-34 czasami brakuje do zmiany na 100% rurki według mnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mendoza Napisano 12 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2010 (edytowane) Hej, sprzedaj rower. dołóż trochę ponad tysiaka i kup to: http://allegro.pl/cube-ltd-race-bdb-bdan6-i1318796943.html A jeśli jest za duży to poszukaj mniejszego do 2 tysi... Myślę że jak inwestować to w porządny fundament Edytowane 12 Listopada 2010 przez Mendoza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubek20 Napisano 12 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2010 Ja też myślę że to całkiem fajna propozycja-teraz jeździ na ramie 19,5+mostek chyba 110-120 mm obrócony na ujemny kąt więc powinno być ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
accentinferno Napisano 12 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2010 kubek zakładam że kolega co ma kellysa salamandera nie jeźzi po tatrach i jak dla mnie to 11-34 to fanaberia. ja mam własnie 11-28 i oczywiście na wypad w góry może sie dla kogoś niewprawionego okazać za mało ale mieszkając w łodzi i jeżdzac tylko w mazovii to wystarcza baaaaaaaaaaaardzo spokojnie a zysko w porównaniu do mojej starej deorki 11-32 to ponad 100gram wiec warto pokusić sie o taki manewr:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arek03170 Napisano 12 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2010 według mnie nie warto kupować rurek do twojego roweru, zaplacisz 500zł i bedziesz mial tylko lzejszy rower. Mozesz rownie dobrze wydac 500-1000 zł i miec nie dosc ze lzej, to jeszcze lepiej jeżdżący. A jak bedziesz mial caly sprzet na rownym poziomie. Mam na mysli przede wszystkim hamulce, jak beda wygladaly unique przy korbie slx? Hamulce mógłbyś wymienić np. na uzywane Formula oro k18. Albo uderz w koła, zaleznie, ile waza twoje obecne i w jakim sa stanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubek20 Napisano 12 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2010 kubek zakładam że kolega co ma kellysa salamandera nie jeźzi po tatrach i jak dla mnie to 11-34 to fanaberia. ja mam własnie 11-28 i oczywiście na wypad w góry może sie dla kogoś niewprawionego okazać za mało ale mieszkając w łodzi i jeżdzac tylko w mazovii to wystarcza baaaaaaaaaaaardzo spokojnie a zysko w porównaniu do mojej starej deorki 11-32 to ponad 100gram wiec warto pokusić sie o taki manewr:) Przejedź się tam gdzie jeździmy i powiedz to jeszcze raz... Koła, że tak powiem są prawie nowe, hamulce też uważam że do zmiany... Jednak hamują całkiem fajnie. Zrób tak jak Koen napisał, zestaw sobie części w excelu i policz na czym najwięcej zrzucisz przy najmniejszej wydanej kwocie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
omyczek123 Napisano 12 Listopada 2010 Autor Udostępnij Napisano 12 Listopada 2010 Chyba tak zrobię, bo nowego roweru niechce kupować jak na razie ulepszam ten Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PauL605 Napisano 21 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2010 Witam Napisze kilka zdan, bo rowniez mam salamandra z 2008 roku i wg katalogu wazy on14,38kg. Sam amorek wazy prawie 2,6kg (rst gila); nie wiem skad ta waga u ciebie 14,3 skoro wymieniles amora na sr suntour epicon ktory wazy o ok 0,8kg mniej. Nie wiem ile mogles na kolach zyskac, ale czy ta roznica przy amorku poszla na uklad hamulcowy ? Moje modyfikacje: Korba - accent sonora - 700g w porownaniu do korby fabrycznej (Truvativ Isoflow -900g) Suport pomijam bo nie pamietam jaki- zapewne kilkadziesiat gram tez zostalo urwane. Komplet hamulcow v-brake Avid SD7 kierownica - boplight team mostek- boplight team rogi boplight team chwyty piankowe- a nie gumowe jak bylo. Caly kokpit jest o wiele lzejszy niz to co bylo w standardzie.Nie mam niestety mozliwosci zwazenia mostka i kierownicy- reszta zostala niestety skradziona. Lancuch XT hg93 Jesli chodzi o sztyce to jest to problem. Znaleźć cos lekkiego w rozmiarze 30.4 to naprawde wielki sukces - to co mi sie udalo to nie jaki Guizzo - 274galbo guizzo carbon 240g Kolejna zmiana to amortyzator gdzie mozna urwac prawie kilogram, ale wczesniej dojdzie siodlo max 300g. I sadze ze na tym etapie (po wymianie amora i siodla) bedzie to w okolicach 12,5-6 kg... Ostatecznosc to zmiana ramy , ktora wazy podobno 2400g ???? Wazylem swoja wraz z korba i suportem co prawda na wadze lazienkowej wyszlo 3,1- 3,2kg... pozdrawiam Ps. co do napedu. To jesli chodzi o kasete to roznica wagowa pomiedzy xt a slx jest nie wielka. A porownujac do deore zyskujesz ~100g. Manetki nie wiem czy jest sens tyle lozyc na xt ? Czytalem opinie ze LX w zupelnosci wystarczy , nawet i deore mg 530 jest ok . W tym przypadku tez nie wiele zyskasz na wadze w porownaniu do wlozonych pieniedzy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacekc12 Napisano 22 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2010 (edytowane) ja mam salamandera tylko dsc z '08 i waży mniej więcej ~12.9-13.2kg wymieniłem: cały napęd SLX hamulce tarczowe, hydrauliczne SLX siodło, ale jeszcze będę zmieniać jakieś selle rollar piasty na slx obie tarcze na 203mm SLX przez zimę planuję zmienić obręcze, sztycę i kokpit} mam nadzieję że zejdę poniżej 12kg a i zapominałem powiedzieć że oczywiście biorę lepszy amor, tylko jeszcze sie nie zdecydowałem Edytowane 22 Listopada 2010 przez jacekc12 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubek20 Napisano 22 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2010 A po co ci tarcze 203 mm ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacekc12 Napisano 22 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2010 bo fanie wyglądają a tak naprawdę bo bardziej mi się opłacało kupić te niż 160mm, były coś 3 zł droższe:d Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubek20 Napisano 22 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2010 Według mnie bez sensu, więkssze siły działają na ramę i amor szybciej złapie luzy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacekc12 Napisano 22 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2010 to jaka wielkość jest dobra? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubek20 Napisano 22 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2010 Myślę, że jeśli mieszkasz w tym Przemyslu, to 180 mm na przód, 160 na tył będzie ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacekc12 Napisano 22 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2010 a według czego to się ustala? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubek20 Napisano 22 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2010 Najpierw według terenu w którym jeździsz a później według twojej wagi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
omyczek123 Napisano 17 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2010 No to powiem tak: Z Salamandera została tylko kierownica i mostaek. Rame wymieniłem na Author Vision (cała czerwona z rurami Columbusa) Amor to sr sundtour epicon, korba slx, przednia przerzutke wymieniam za tydzien na XT, Tylnia przerzutka już deore XT, kaseta deore, łańcuch deore, koła te co były, opony panaracer FireXCPro camp (czerwone) tarcze ashimy 85g (czerwone) zaciski kupuje jutro, siodełko Bontrager... Teraz mój rower jest DUUUŻO LŻEJSZY. Wazy niecałe 13kg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi