timonipumba Napisano 11 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2010 Witam. Wpadłem na pomysł przeróbki z 3x9 na 2x9. Co o tym myślicie? Możliwe? Na miejsce średniej koronki w korbie bym wrzucił 42t a na miejsce najmniejszej 28t. Przerzutke z przodu bym wymienił na 2 biegowego dua-ace. Natomiast co do tyłu. Sam sie zastanawiam jaki tryb by z kasety wyrzucić i dołożyć 11t na samym końcu. Jak myślicie XTR by to obsłużył ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 11 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2010 Jeszcze musiał byś przeunąć linię łańcucha w korbie, bo inaczej łańcuch chodził by w większym przekosie. Co do kasety, nie wiem o co chodzi, skoro kasety standardowo mają koronkę 11z. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
timonipumba Napisano 11 Listopada 2010 Autor Udostępnij Napisano 11 Listopada 2010 Czyli lekko obrócić przerzutke? 11z? myślałem że 12 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 11 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2010 Ja bym proponowal troche poczytac o napedzie 2x... a potem zadawac pytania, bo z postu kolegi wynika ze niezbyt wie o czym tu biega. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 11 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2010 Ad. 1 - zmiana linii łańcucha nie ma nic wspólnego z przerzutką, w przypadku rozwiązania jakie proponujesz trzeba by odsunąć korbę od mufy o 2,5 mm. Ad. 2 - tak kasety mają koronki 11z. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
timonipumba Napisano 11 Listopada 2010 Autor Udostępnij Napisano 11 Listopada 2010 czyli wystarczyły by podkładki przed wkręceniem suportu? Czytam czytam ale o przeróbce nigdzie nie pisze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelsystem Napisano 11 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2010 Ja bym proponowal troche poczytac o napedzie 2x... a potem zadawac pytania, bo z postu kolegi wynika ze niezbyt wie o czym tu biega. w korbie xtr juz widziałem patent 2 blatowy (karol michalski z wkk jak dobrze pamietam ma takie coś) ja niestety nie próbowałem (nie ta noga jeszcze) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 11 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2010 W przypadku suportu Hollowtech trzeba by przełożyć podkładkę spod lewej miski pod prawą, najprostsze choć nie idealne rozwiązanie. W suporcie Octalink sprawa bardziej się komplikuje, do prawej miski trzeba dodać podkładkę, a drugą wsadzić do wnętrza lewej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 11 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2010 Na xtr 970 2x jezdzilem w zeszlym sezonie (2009). Dobra tak mozna zgadywac w nieskonczonosc, niech kolega poda dokladnie jaki ma naped potem mozna o czyms dyskutowac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exocet Napisano 6 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2010 witam, chciałbym sie podczepic pod temat, mam obecnie napęd 3 x9 ( korba XTR960 44-32-22, kasetra XTR 11-32, matertki też XTR ), chciałbym zmienic na 2 x 9, pytanie jest jakie zębatki ( najlepiej 42 - 26 ( lub 27 ) ) pasowały by do tej korby, no miczy ktoś ma doświadczenia z takim zestawieniem lub podobnym.. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 6 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2010 Niestety zmora tej korby jest niestandardowy bcd srodkowej zebatki 102 zamiast 104. Zewnetrzna pomijam z oczywistych wzgledow. W zwiazku z tym wybor zebatek jest bardzo ograniczony. Poza tym z dwiema zebatkami (srodkowa i najmniejsza) korba ta wyglada nie za ciekawie, duzo lepiej prezentuje sie z przycietym pajakiem. Jeszcze jest mozliwosc wykonania zebatek na zamowienie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exocet Napisano 6 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2010 nie chciałbym zmieniać korby na razie.., cholera czyżby cały misterny plan w p.., ?!, Są jakieś tarcze które pasuja do tego XTR-a ? Słyszalem że Race Face ma takie robić, .. albo juz robi specjalinie pod XTR.... . Względy wizualne na razie bez znaczenia, pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasskulainen Napisano 6 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2010 a jak sobie radzicie z blokowaniem 3 biegu nie uzywanego w manetce ? jest jakis patent na to ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exocet Napisano 6 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2010 mozna zablokowac przerzutkę przednią , tak przynajmniej w serwisie mi powiedzieli.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KosteQ Napisano 6 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2010 Można tylko zablokować przerzutkę, w manetce nic się nie da raczej zrobić chyba że masz Shimano 2011 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TocaS Napisano 9 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2010 Jeździłem 2x9 wykręcając pierwszą koronkę z korby SLX. Nie przekładałem podkładki i było ok. Pytanie dlaczego polecacie przełożyć podkładkę z lewej strony na prawą ? Przecież przekładając tą podkładkę na kasecie na 1,2,3 koronce (32,28,24) i drugim blacie robimy duże przekosy. Moim zdaniem korbę powinno się przesunąć w stronę mufy (choć i tu o jedną podkładkę może być za dużo). Co do przerzutki, zablokowałem ją śrubą L, manetka zaś pracowała na 2 lub 3 biegu. Z dwójki można było na jedynkę też zrzucić nie mniej zablokowana śruba L zapobiegła zrzuceniu łańcucha z drugiej koronki na mufę. Prawdopodobnie w manetce idzie tak (coś) zrobić aby działała jako 2 biegowa, być może należało by na zablokowanej śrubie L założyć linkę na pierwszym biegu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 9 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2010 Bez ktorej zebatki, bo 'pierwsza' to zalezy od punktu widzenia Z podkladka zupelnie nie rozmumiem takiego manewru i jest dokladnie tak jak piszesz czym blizej suportu tym lepiej. Jedynym powodem dla ktorego podkladki moga byc konieczne to budowa dolnych widelek i wielkosc zebatek. Aha, z dalszej czesci wypowiedzi rozumiem ze najmniejsza zebatka zostala usunieta? Kolejna zaleta 2x..., jak juz to zauwazyles, jest poprawienie lini lancucha i w tym wypadku stosujac korby 3x usuwa sie blat, zakladajac odpowiedniej wielkosci zebatki na pozycji srodkowej i najmniejszej. W takim ulozeniu manetka powinna pracowac w pozycji 1-2 przy zablokowanej 3-jce. Zaleta takiego rozwiazania w przeciwienstwie do ustawienia 2-3 z blokowana 1-ka jest to ze linka ma moment odpoczynku kiedy korzystamy z mniejszej zebatki i sprezyna przerzutki ma nieco lzej.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TocaS Napisano 9 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2010 Ściągałem najmniejszą zębatkę tj pierwszą, czyli też jako tą, która jest najbliżej mufy po prostu w ogóle z niej nie korzystałem i postanowiłem odchudzić w ten sposób korbę No lepiej by było jakbym w miejscu najmniejszej koronki założył środkową, a w miejscu środkowej patelnie i dopiero pomyślałbym może o przełożeniu podkładki z lewej strony na prawą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.