Skocz do zawartości

[Tylna piasta] wymiana kulek


lychasusek1

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam taki problem:

Tylne kolo nie chce się kręcić po rozkręceniu piasty kulki wysypały się kupiłem nowe tylko zbytnio nie wiem jak je włożyć?PROSZĘ O POMOC

Z GÓRY DZIĘKUJE!!!

Napisano

 Co to znaczy, że kulki się wysypały? Jeżeli tylko wypadły to nie trzeba kupować nowych. Obejrzałeś je dokładnie?

 

Jeżeli koło się nie obracało na piaście, to na 99% stożki będą do wymiany. Kulki niekoniecznie.

 

Musisz rozkręcić piastę, wyczyścić (wymyć np w benzynie) jej wnętrzności, wymienić uszkodzone części, ułożyć kulki (koronki) na smarze do łożysk (Towot odradzam), poskręcać i precyzyjnie wyregulować. Powinien zostać minimalny luz, który później kasowany jest zaciskiem piasty (lub śrubą). Będzie Ci potrzebny specjalny płaski klucz do piast. Jeżeli wcześniej nie robiłeś nic przy piastach, to odradzam robić to samemu. No chyba, że nie szkoda Ci piasty.

  • Mod Team
Napisano

 Co to znaczy, że kulki się wysypały? Jeżeli tylko wypadły to nie trzeba kupować nowych. Obejrzałeś je dokładnie?

 

Jeżeli koło się nie obracało na piaście, to na 99% stożki będą do wymiany. Kulki niekoniecznie.

 

Musisz rozkręcić piastę, wyczyścić (wymyć np w benzynie) jej wnętrzności, wymienić uszkodzone części, ułożyć kulki (koronki) na smarze do łożysk (Towot odradzam), poskręcać i precyzyjnie wyregulować. Powinien zostać minimalny luz, który później kasowany jest zaciskiem piasty (lub śrubą). Będzie Ci potrzebny specjalny płaski klucz do piast. Jeżeli wcześniej nie robiłeś nic przy piastach, to odradzam robić to samemu. No chyba, że nie szkoda Ci piasty.

 

Dlaczego nie towotem?

 

Z której strony Ci się te kulki wysypały? Po przeciwnej od kasety? Jeśli tak to nie musisz jej zdejmować, odkręcasz 2 śruby, i masz kulki, wymieniasz, smarujesz, skręcasz wszystko i tyle.

Napisano

Można się tego nauczyć samemu. Miejsca kulek po wyczyszczeniu pokryj smarem i umieść tam kulki, wszystkie tak żeby były kulka przy kulce. Będą się trzymać na smarze. Nie trzeba usuwać kasety, żeby włożyć kulki do piasty. Przy okazji możesz wyczyścić oś po usunięciu z niej stożków, przeciwnakrętek itd. Sprawdź stożki czy nie są zużyte, czyli czy powierzchnie styku z łożyskiem są równo łukowate. Następnie włóż od dołu oś ze stożkiem z jednej strony, ostrożnie żeby kulki nie powypadały. Stożek musi być w odpowiednim miejscu osi, tak żeby było miejsce naprzeciwnakrętkę, dystanse jeśli jakieś były i osadzenie w ramie. Jak już stożek na osi będzie opierał się na kulkach od dołu wkręć na oś stożek od góry. Zostaw lekki luz, załóż na oś przeciwnakrętki i dystanse. Na końcu obracając ostrożnie stożki i dokręcając przeciwnakrętki wyreguluj koło tak, żeby obracało się swobodnie ale nie miało luzu (nie ruszało się na boki na osi). Mam nadzieję, że jasno to wytłumaczyłem :P .

Na youtube możesz obejrzeć kilka pomocnych filmików

http://www.youtube.com/results?search_query=bike+hub&aq=f

Powodzenia

Napisano

Dlaczego nie towotem?

 

Jak chcesz, to można towotem, ale do delikatnych mechanizmów są lepsze smary o specjalnym przeznaczeniu. np takie, które lepiej radzą sobie z wilgocią, delikatnymi uszczelnieniami lub zawierają jakieś nowsze syntetyczne dodatki (technika idzie do przodu). Oczywiście jeżeli mówimy o piaście za 20PLN, to nie ma sensu kupować tubki smaru za 40PLN.

  • 3 miesiące temu...
Napisano

Posiadam problem związany z tylną piastą. Dzisiaj ją serwisowałem (oczywiści nie pierwszy raz), przejechane ma ponad 7kkm, bieżnie, kulki i konusy wyglądają bardzo ładnie. Problem jest podczas regulacji piasty: da się skręcić tak aby był mały luz, albo tak aby była "idealnie" skręcona, ale co jakiś nieregularny czas czuć zacięcia.

W czym może tkwić problem? Zastanawiałem się czy kulki nie są idealnie okrągłe, albo piasta, ale opór czuć nieregularnie.

Napisano

Posiadam problem związany z tylną piastą. Dzisiaj ją serwisowałem (oczywiści nie pierwszy raz), przejechane ma ponad 7kkm, bieżnie, kulki i konusy wyglądają bardzo ładnie. Problem jest podczas regulacji piasty: da się skręcić tak aby był mały luz, albo tak aby była "idealnie" skręcona, ale co jakiś nieregularny czas czuć zacięcia.

W czym może tkwić problem? Zastanawiałem się czy kulki nie są idealnie okrągłe, albo krzywa oś, ale opór czuć nieregularnie.

Czy mogę się czuć równie bezpiecznie kupując kulki na bazarze w rowerowym i w porządnym serwisie (chodzi mi o jakość)? Gdzie je kupić?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...