Skocz do zawartości

[opony] Nie kręci się


komar93

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

To przy odkręconym zacisku by się też raczej nie kręciła. Ja bym popatrzył na hamulce (czy nie trą o oponę, może w czasie dociskania się przesuwa całe koło i klocki trą o oponę) lub ewentualny luz na konusach.

Napisano

Właśnie to są konusy.

Powinieneś odkręcić te nakrętki po zewnętrznej, te wewnętrzne (mają tylko 2 płaskie boki) dokręcić tak żeby koło nie miało luzu na piaście, ale żeby miało jak najmniejsze opory. gdy to ustawisz już, to mocno kontrujesz (dokręcasz je do tej "nakrętki z dwoma płaskimi bokami" -konusa, starając się go nie ruszyć ;)) tymi zewnętrznymi nakrętkami, żeby się nie poluzowały.

Napisano

Nie ma opcji nawet jak wyreguluje dokładnie, żeby luzu nie było to opona się kręci pół obrotu a jak tak jak powinna to jest spory luz.

Help;(

 

Albo wytłumacz dokładnie to co masz na myśli bo zrozumiałem, że mam złapać balans pomiędzy luzem a obrotami koła.

Napisano

WTF?

Nigdy nie spotkałem się z takim przypadkiem, dziwne ,że regulacja nie pomaga.

Radzę zaniesc do jakiegos servisu/warsztatu rowerowego, mysle ,że za darmo powiedzą ci co jest nie tak. Ja myslę, że jak nic nie pomaga to piasta do wymiany.

Napisano

Tak, masz złapać taki balans, tymi nakrętkami z dwoma płaskimi bokami ;)

Gdy już będzie ten "balans", dokręcasz mocno te sześciokątne nakrętki do tych z dwoma płaskimi bokami.

Powiedział bym coś w stylu, że jedną nakrętką (np tą z 2 płaskimi bokami) kręcisz w prawo, a drugą (sześciokątną) w lewo, tylko że kręcac oboma albo zrobisz luz, albo zbyt duże tarcie.

Jak dalej nie jasne to pisz :)

  • Mod Team
Napisano

WTF?

Nigdy nie spotkałem się z takim przypadkiem, dziwne ,że regulacja nie pomaga.

Radzę zaniesc do jakiegos servisu/warsztatu rowerowego, mysle ,że za darmo powiedzą ci co jest nie tak. Ja myslę, że jak nic nie pomaga to piasta do wymiany.

Spokojnie, jestem pewny, że to zbyt mocno skręcona piasta, też tak miałem, ale znalazłem rozwiązanie. Metodą prób i błędów musisz odpowiednio mocno to skręcić. ;)

Napisano

Jest jeszcze opcja, ale nie wiem czy sobie poradzisz ;) Skoro pisałeś że albo luz, albo pół obrotu, to zależy jaki to ma przebieg (chociaż wygląda na w miare nowe...) może się przytarły kulki albo nawet powypadały.

W każdym bądź razie, na razie spróbuj złapać ten balans i mocno zakontrować.

Napisano

Skoro na sucho koło kręci się bez problemów, a pojawiają się one po zamocowaniu koła w widelcu zacząłbym od poluzowania zacisku, a nie od razu zabierać się za kręcenie przy konusach, bo wydaje mi się, że szybkozamykacz zakręcony jest tak mocno, ile tylko się dało. A to nie o to chodzi. Nie powinno wychodzić aż tyle gwintu z tej nakrętki na drugim zdjęciu.

 

Wystarczy zresztą spojrzeć na filmik - po otworzeniu zacisku koło jakoś chętniej się obraca.

Napisano

Po otwarciu zacisku kolo sie obraca, bo obraca sie cala os razem z kolem, a nie powinna. Tez obstawiam skrecona za mocno piaste. Najlepiej by bylo rozkrecic, obejrzec kulki i nasmarowac. Jak pol obrotu idzie, a potem sie zatrzymuje, to moga byc pouszkadzane kulki albo nawet konusy. Swoja droga dziwne ze to wyskoczylo po zmianie opony ;). Chyba ze juz wczesniej sie kolo nierowno krecilo.

Napisano

Problem w tym, że jak wyreguluje to opona nawet się kręci ale jest luz z 2 cm a gdy zrobię tak jak chce bez luzu to opona się nie kręci. Na zdjęciach jakie podałem w 2 poście te śruby dociskają po zamknięciu tego ptaszka amortyzator i to powoduje tarcie o amor i opona nie chce się kręcić ale nie wiem co zrobić by to zlikwidować bo jak nie docisnę to jest koszmarny luz.

 

http://www.youtube.com/watch?v=KZZP6kKm8e4

Napisano

Ja tu chyba widzę brak kulek, albo starte kulki/konusy, skoro nie da się złapać balansu między luzem a strasznym tarciem.

Albo sobie sam poradzisz z rozebraniem piasty, albo serwis zostaje.

Żeby zobaczyć co z tymi kulkami odkręcasz te konusy (obie nakrętki) i wyjmujesz oś, wyciągasz wszystkie kulki, ładnie je szmatką czyścisz, ładnie czyścisz tą nakrętke bliżej piasty, ładnie czyścisz tą bieżnie na kulki w środku piasty i oglądasz czy nie ma żadnych rys nie bieżniach, czy kulki nie mają rys, lub co gorsze nie są przytarte, sprawdzasz czy wszystkie kulki są (niestety nie pamiętam ile ma ich być na stronę bo mam maszyny :)), smarujesz smarem stałym! składasz do kupy analogicznie jak rozebrałeś, powtarzasz czynność z "balansowaniem". Jeżeli to nic nie pomoże, to dalej stawiam na nieumiejętność zakontrowania.

Napisano

komar93 --> a jak to regulowales, rozkrecales piaste czy tylko nakretka szybkozamykacza? Bo wydaje mi sie (bez obrazy) ze nie bardzo wiesz o czym piszesz i regulujesz dokrecajac tylko srubke przy szybkozamykaczu. W takim wypadku lepiej faktycznie moze isc z tym do serwisu, rozkrecenie i zrobienie piasty to pol godziny roboty, ale trzeba wiedziec jak sie za to zabrac :).

  • Mod Team
Napisano

Sprawa wyszła przy zmianie opony bo wtedy sie koło wyciąga. Normanie sie kręciło a rower jechał jak by sie wydawało normalnie. To ze w pieście sie od jakiegoś czasu sypały iskry i w ogóle to nikt nie zwrocił na to uwagi. Prawdopodobna przyczyna była taka ze jeden z konusów nie był dobrze zkontrowany i podczs jazdy sie dokręcał i dokręcał.

 

Teraz prawdopodobnie obawiam sie ze kulki i konusy do wymiany. Może sie okazać ze i miski a wtedy niestety piasta do wymiany również.

 

Miałem podobny przypadek jak kupiłem swój rower, był zdezelowany. Tylna piasta błagała o litość, konus był przemielony. wymiana pomogła ale luz był i z tym sie należało pogodzić aż do wymiany piasty.

Napisano

Wcześniej to rozkręcałam to jedna kulka była przetarta w połowie prawie takie pół kuli;P a tak to wszystkie kulki są całe więc może wystarczy dokupić taką kuleczkę link?

  • Mod Team
Napisano

Możesz dokupić, jak już to wszystkie wymieć sobie :P

Właśnie na początku przygody z serwisowaniem sztuką jest odpowienio mocne skręcenie piasty tak by nie było za mocno, ale i nie było luzów, trzeba metodą prób i błędów :)

Napisano

mogą być winne zyżyte bieżnie (to "pół kulki") a również może to być rozszczepiona piasta (niewiem jak to poznać, ale miałem kiedyś taki problem jak Ty i w serwisie powiedzieli że piasta rozszczepiona i albo wymiana piasty, albo całe koło nowe-zależnie ode mnie)

  • Mod Team
Napisano

Bynajmniej. Jeżeli zużyły się kuleczki (jest to możliwe?) to wystarczy żebyś tylko je zakupił i wymienił, przy czym musisz dobrze skręcić piastę - skręcisz zbyt mocno to koło nów się nie będzie kręciło, skręcisz zbyt lekko to będziesz miał luzy. Pamiętaj o dużej ilości smaru :)

 

Jeżeli faktycznie zużyły się te bieżnie pod kulkami to faktycznie jedynie możesz kupić nową piastę i przepleść koło (tańsza opcja), lub zakupić całe nowe koło (droższa opcja).

Zaplecenie nowego koła to koszt ok 20zł/koło, więc zmiana piasty dużo droższa być nie powinna.

Napisano

Byłem w serwisie wydałem 25 zł te śrubki bo bokach były za mocno skręcone, że w ogóle się nie ruszały. Kulki wymienione+smar i troszkę piasta uszkodzona w środku ale da się jeździć.

Dziękuję za pomoc.

Napisano

Spokojnie, jestem pewny, że to zbyt mocno skręcona piasta, też tak miałem, ale znalazłem rozwiązanie. Metodą prób i błędów musisz odpowiednio mocno to skręcić. ;)

 

Też tak myślę,ale autor tematu pisał ,że Próbował i nic.Może słabo się starał :woot:

 

Bardzo dobrze ,że udało się naprawić, ale jesli z piastą jest coś nie tak ,radzę "przy wolnym budżecie" zakupić nową :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...