Skocz do zawartości

[hamulce] Avid BB7 czy v-ki XT/XTR


cali93

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

witam, mam problem z doborem hamulców. zastanawiam się na kupnem mechanicznych hamulców tarczowych Avid BB7 z tarczą 203mm przód, (lub innych dobrych mechanicznych, liczę na podpowiedz jakie) lub v-ki XT BR-M760 (równolegle prowadzenie klocków)lub XTR BR-M970.

Od razu mówię ze tarcze hydrauliczne odpadają, gdyż tarcze mogę założyć tylko na przód, a nie chce mieć dwóch rożnych klamek (v-ka tył a hydraulika przód), wiec pozostają tylko mechaniczne. Klamki jakie ma to Lx BL-M571.

Rowem jeżdżę dużo po górach i zdążają się ostre zjazdy, które potrafią zagrzać hamulec, co do warunków pogodowych to rzadko jeżdżę gdy jest mokro i błoto. z góry dziękuje za wszystkie podpowiedzi.

Napisano

1.Jeśli chcesz tarcze 203mm to sprawdź czy do twojego amora można takową włożyć.

2.Jeżeli piszesz o tarczówkach to rozumiem,że masz piastę przystosowaną do tarcz.

 

Z wyżej wymienionych hamulców z żadnym nie miałem styczności,ale na podstawie opinii innych( czytałem bo kiedyś sam chciałem takie kupić) mogę powiedzieć ,że BB7 to świetne hamulce które podobno dorównują niektórym hydrauliką.

Napisano

piastę tak czy tak będę wymieniał pod tarcze wiec z tym nie ma problemu, co do amorka to nie wiem muszę się dowiedzieć ale jeśli nie to wezmę mniejsza średnice albo są chyba różne adaptery do tego.

Napisano

Jeśli twój rower to author basic (z opisu), to oryginalny amor rst capa może być zaopatrzony maksymalnie w tarczę 160mm. Adaptery nie mają tutaj znaczenia, amortyzator nie wytrzyma sił działających podczas hamowania przy większych tarczach.

Napisano

W zależności od tego jaką tarcze wybierzesz, potrzebujesz do niej odpowiedniego adapteru. Dodatkowo musisz zwrócić uwagę na mocowanie jakie masz w amorku na adapter: PM czy IS.

Napisano

Na początku miałem myśl aby zaryzykować i włożyć chodziarz te 180mm (skutki mogą ale nie muszą być tragiczne. amor może pęknąć w szczególności suntour z takiej półki ...) ale w sumie to mechanik to chyba przegrzanie mu nie zaszkodzi(??? czekam na odp.bardziej doświadczonych userów)

Napisano

hmmm...tragicznie...no wyobraź sobie jak z jakieś większej prędkości będziesz hamować a tu nagle np. amor pęka albo zacisk wyrywa mocowanie.Jeśli przegrzanie nie wpłynie negatywnie na mechanika to bym pozostał przy tarczy 160mm przynajmniej do czasu aż nie wymienisz amorka który będzie mógł przyjąć większą tarcze. Przerabiałem to samo kiedy miałem Dart'a 3.

Generalnie to sie moze wiele stać. Nie posądzam Darta o wyrwanie mocowania ale i w skrajnym przypadku moze sie to zdarzyć. Przede wszystkim dart ma golenie 28 co dyskwalifikuje go w tarczy wiekszej niz 160 z racji tego ze szybko złapie luzy zwłaszcza z lewej strony (od tarczy). Jezeli hamulec ma odpowiednio dużą siłe a ty jesteś odpowiednio ciężki może sie coś połamać. Skoro producent zaleca max 160 wypada raczej tego przestrzegać.
Napisano

zaraz...zaraz czy xcm nie ma przypadkiem tarczy 185mm?? na stronie producenta nie mogę znaleźć . Jeżeli V3 to to samo co v2 to ma tarcze max.185mm Jeśli tak to sorka za pomyłkę.185mm powinna chyba starczyć.

Napisano

Tylko dalej pozostaje: Czy przegrzanie tarczy wpływa jakoś na mechaniki?? (Niekoniecznie jest to związane już z tematem,ponieważ tarcza 185mm powinna wystarczyć ,ale po prostu jestem ciekaw :) )

Napisano

coraz bardziej jestem przekonany na tą tarcze, martwi mnie tylko słaby amor i wizja tego co będzie jak się rozpadnie :

Napisano

Miałem v-ki sd7, tarczami lepiej się hamuje, łatwiej modulować siłę hamowania. Z przegrzewaniem się tarczy nie miałem problemów, jedyny problem to oryginalnie dołączone tarcze które już udało mi się lekko powyginać (bicie po 1-2mm na boki).

Napisano

nie wiem jak ten nowy XCM ale starsze modele się rozwalały przy V-kach łapiąc straszne luzy jeśli się za bardzo nie zmieniły w stosunku to przy tarczy 185mm agonia przyjdzie wcześniej niż sądzisz

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...