MMMAAACCC7 Napisano 7 Listopada 2010 Napisano 7 Listopada 2010 aktualnie mój rower ma zamontowany kierownicę z mostkiem tego typu kiera a chciałbym przejść na zestaw z takim mostkiem gdzie przy wymianie kierownicy nie muszę zrzucać wszystkiego z jednej strony tylko odkręcam mostek i wyjmuję i tu pojawia się problem-jak takowy mostek skompletować i jak ogólnie zamontować?
bulas Napisano 7 Listopada 2010 Napisano 7 Listopada 2010 Jeśli masz 1 cal to możesz kupić adapter/przejściówkę 1 -> 1i1/8 cala wtedy masz większy wybór mostków. Na 1 cal ciężko spotkać coś z deklem przednim kompletnie demontowalnym. Po co Ci ta zmiana? podejrzewam, że rower nie jest z górnej półki. Skompletować? Cóż za pytanie? Kupić! Jak zamontować? Jeśli o to pytasz to radzę Ci zlecić to w najbliższym serwisie.
MMMAAACCC7 Napisano 7 Listopada 2010 Autor Napisano 7 Listopada 2010 właśnie mój problem tkwi w niewiedzy-swoją kierę wkładam z tym mostkowspornikiem w rurę sterową widelca i skręcam śrubą na imbusa (babka chyba na to mowią) a jak ten mostek to szczerze mówiąc nie mam pojęcia i mnie ciekawi jak to zrobić samemu (serwis to strata czasu i pieniędzy dla mnie)
damian1310 Napisano 7 Listopada 2010 Napisano 7 Listopada 2010 Jeżeli cos pomoze to wlasnie jakiś adapter musisz poszukac ,bo takiego "współczesnego" mostka pasującego do tej rury to raczej nie znajdziesz. Tu masz przykładowy adapter,jak go zamontujesz to "współczesny" mostek powinien pasować: http://allegro.pl/nowy-reduktor-adapter-redukcja-1i1-8-1-wys-0-i1298609368.html
MMMAAACCC7 Napisano 7 Listopada 2010 Autor Napisano 7 Listopada 2010 ok, a jak wtedy zamontować na tym TAKI mostek? nakłada się go?
Mod Team Puklus Napisano 7 Listopada 2010 Mod Team Napisano 7 Listopada 2010 Sprawa jest prosta. Masz stery klasyczne więc albo wymieniasz stery na ahead a przy tym amortyzator, i mostek albo kupujesz/robisz sobie taki adapter ktory sie wkłąda w rurę sterową dokłądnie tak samo jak twoj obecny mostek a na niego sie nakłada mostek ahead. Sesu poza estetycznym nie ma to żadnego bo i lepiej dzialać nie będzie a i cieższe od Ahead.
Sandacz Napisano 7 Listopada 2010 Napisano 7 Listopada 2010 ten adapter niewiele wnosi nowego, oprócz możliwości zamontowania mostka ahead 1 1/8, bo nadal pozostaje klasyczny system łożyskowania i skręcania wszystkiego do kupy :-). Przecież cały sens przejścia na ahead tkwi w tym, by wykorzystać jego główną zaletę - dużą odporność na łapanie luzów. A tu tego nie będzie. "Puklus" ma rację - zawracanie głowy, szkoda pieniędzy... Lepiej cieszyć się tym, co jest i zbierać kasę na nową ramę czy kompletny rower.
MMMAAACCC7 Napisano 7 Listopada 2010 Autor Napisano 7 Listopada 2010 no to faktycznie-zacznę zbierać na nową ramę, bo do obecnej ciężko mi dostać amortyzator-długa rura sterowa-równie wysoka cena, a przy innej ramie będzie łatwiej o rozbudowę jej
damian1310 Napisano 9 Listopada 2010 Napisano 9 Listopada 2010 B.dobry pomysł ,nie ma co marnowac kasy ,bo i tak pewnie rama stalowa.
MMMAAACCC7 Napisano 9 Listopada 2010 Autor Napisano 9 Listopada 2010 he, dokładnie-rama makrokesz, z niewielkim znaczkiem krossa na ramie z przodu (od frontu) a cały był opisany "jocker best" ale popracowałem "tapeciakiem" i zostało samo "best" hehe, rama oczywiście stalowa
Mod Team Puklus Napisano 10 Listopada 2010 Mod Team Napisano 10 Listopada 2010 To ze rama jest stalowa to jej w niczym nie dyskwalifikuje. Wiele osób dziś własnie takich poszukuje. Ale fakt ze to makro szit to pewnie stal HI-Ten wiec na żyletki z tym Rama to podstawa mozesz mieć korbe z drewna i stery z papieru ale rama powinna być dobra pod dalszą rozbudowe (przytoczone terminy są czysto humorystyczne i wielce metaforyczne )
damian1310 Napisano 10 Listopada 2010 Napisano 10 Listopada 2010 No tak ,wiadomo ,że stalowe typu cro-mo są poszukiwane ,ale nie takie cos jak Kross Best
MMMAAACCC7 Napisano 10 Listopada 2010 Autor Napisano 10 Listopada 2010 choć mam sentyment do niej-tyle kilometrów razem... do rozbudowy też ciężka (dla przykładu koło tylne wkładam poprzez rozciągnięcie widelca hehe) i ten wysoki przód-problem z uzyskaniem amorka
damian1310 Napisano 10 Listopada 2010 Napisano 10 Listopada 2010 Mój kolega ma ten rower, nie ma co inwestować w niego. Może spróbuj sprzedzac go,ja mialem rower z "markietu" i udało mi się za niego całe 100zł zgarnąć. Uzbieraj troche kasy, mysle ,że juz za 600-700zł kupisz fajny rowerek (aluminiowy) na osprzęcie Shimano.
MMMAAACCC7 Napisano 10 Listopada 2010 Autor Napisano 10 Listopada 2010 na sprzedaż mam aktualnie 2-ale brak chętnych (trekking 28" na sram s7-500zł, pełen osprzęt i zwykłego makrokesza-150zł na piastach thun)
damian1310 Napisano 11 Listopada 2010 Napisano 11 Listopada 2010 Takie rowery najlepiej sprzedają się w okresie wakacji (np. studentom jeżdzącym na ryby) W zimie będzie cięzej.
MMMAAACCC7 Napisano 12 Listopada 2010 Autor Napisano 12 Listopada 2010 a sprzeda się te dwa to może pójdę kupić jakiegoś hexagona, ciekawy sprzęt za nieduże pieniądze hexagon
damian1310 Napisano 12 Listopada 2010 Napisano 12 Listopada 2010 W przedziale cenowym poniżej 900zł lepszy będzie Unibike (polska firma,fajne sprzęty) http://allegro.pl/rower-gorski-unibike-mission-09-19-zobacz-i1310735867.html
MMMAAACCC7 Napisano 12 Listopada 2010 Autor Napisano 12 Listopada 2010 chyba że ma ktoś jakąś ciekawą tanią ramę, co tylko złożę osprzęt do niej,
PinkusKK Napisano 12 Listopada 2010 Napisano 12 Listopada 2010 W przedziale cenowym poniżej 900zł lepszy będzie Unibike (polska firma,fajne sprzęty) http://allegro.pl/ro...1310735867.html No wiesz Kross tez Polska firma... :D Ja właściciel Hexagona będe jej bronił ha ha Nie no żartuję sobie
damian1310 Napisano 13 Listopada 2010 Napisano 13 Listopada 2010 No wiesz Kross tez Polska firma... :D Ja właściciel Hexagona będe jej bronił ha ha Nie no żartuję sobie No tak ,ale w tym przypadku lepszy Sr niż Zoom (czyt.złom). Poza tym Acera w Unibike. Jest zdecydowanie lepszy od Hex V3. V4 to juz oczywiscie co innego. A co do skladania roweru, to szczeze odradzam. Za tą cenę nie zlozysz takiego roweru. Najtansza rama kosztuje ok. 150-200 zł +kola (200zł)+ reszta. NIe opłaca się skladac. Lepiej kupic nowy w sklepie. Żeby skladac bik'a trzeba miec przynajmniej min. 2000zł ,a to troche wykracza poza budżet (chyba) Proszę ,aby własciciel V3 się nie obraził za moj komentarz
kubek20 Napisano 13 Listopada 2010 Napisano 13 Listopada 2010 MMMAAACCC7 wrzuć specyfikację i fotki swojego besta może troche części nie będzie w złym stanie i może nadają się do dalszego użytkowania. Swoją drogą znalazłem dużo lepszy rower od tych wszystkich krossów i unibików: http://allegro.pl/schwinn-mesa-gs-rama-alu-sram-sx-5-rock-shox-j1-i1312137559.html
damian1310 Napisano 13 Listopada 2010 Napisano 13 Listopada 2010 Schwinn ,no tak dosc dobra marka ,ale odrobinę zawyżyłeś przedział cenowy. A jeżeli autorowi tematu zalezy tez na wizualnym wyglądzie to będzie cięzko.
MMMAAACCC7 Napisano 13 Listopada 2010 Autor Napisano 13 Listopada 2010 koła na piastach deore xt, anodowane obręcze- więc koła na 100% zostają korba dotec-złom, wymieniam na wiosnę, to samo z łańcuchem makrokeszowy noname, kaseta nawet niewiem jaka 7 rzedowa hg, też na wiosnę przyjdzie inna jakieś v-brake, wyglądające jak firmowe suport jakiś shimanowski, chyba acera (nie dam sobie ręki uciąć że tak jest) a przerzutki obie shimano SIS
damian1310 Napisano 13 Listopada 2010 Napisano 13 Listopada 2010 Wątpie ze cokolwiek z tego Besta nadaje się do rozbudowy.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.