Skocz do zawartości

[kierownica] pytanie


MMMAAACCC7

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

aktualnie mój rower ma zamontowany kierownicę z mostkiem tego typu kiera a chciałbym przejść na zestaw z takim mostkiem gdzie przy wymianie kierownicy nie muszę zrzucać wszystkiego z jednej strony tylko odkręcam mostek i wyjmuję

 

 

i tu pojawia się problem-jak takowy mostek skompletować i jak ogólnie zamontować?

Napisano

Jeśli masz 1 cal to możesz kupić adapter/przejściówkę 1 -> 1i1/8 cala wtedy masz większy wybór mostków. Na 1 cal ciężko spotkać coś z deklem przednim kompletnie demontowalnym. Po co Ci ta zmiana? podejrzewam, że rower nie jest z górnej półki.

Skompletować? Cóż za pytanie? Kupić! Jak zamontować? Jeśli o to pytasz to radzę Ci zlecić to w najbliższym serwisie.

Napisano

właśnie mój problem tkwi w niewiedzy-swoją kierę wkładam z tym mostkowspornikiem w rurę sterową widelca i skręcam śrubą na imbusa (babka chyba na to mowią) a jak ten mostek to szczerze mówiąc nie mam pojęcia i mnie ciekawi jak to zrobić samemu (serwis to strata czasu i pieniędzy dla mnie)

  • Mod Team
Napisano

Sprawa jest prosta. Masz stery klasyczne więc albo wymieniasz stery na ahead a przy tym amortyzator, i mostek albo kupujesz/robisz sobie taki adapter ktory sie wkłąda w rurę sterową dokłądnie tak samo jak twoj obecny mostek a na niego sie nakłada mostek ahead.

 

Sesu poza estetycznym nie ma to żadnego bo i lepiej dzialać nie będzie a i cieższe od Ahead.

Napisano

ten adapter niewiele wnosi nowego, oprócz możliwości zamontowania mostka ahead 1 1/8, bo nadal pozostaje klasyczny system łożyskowania i skręcania wszystkiego do kupy :-). Przecież cały sens przejścia na ahead tkwi w tym, by wykorzystać jego główną zaletę - dużą odporność na łapanie luzów. A tu tego nie będzie. "Puklus" ma rację - zawracanie głowy, szkoda pieniędzy... Lepiej cieszyć się tym, co jest i zbierać kasę na nową ramę czy kompletny rower.

Napisano

no to faktycznie-zacznę zbierać na nową ramę, bo do obecnej ciężko mi dostać amortyzator-długa rura sterowa-równie wysoka cena, a przy innej ramie będzie łatwiej o rozbudowę jej

Napisano

he, dokładnie-rama makrokesz, z niewielkim znaczkiem krossa na ramie z przodu (od frontu) a cały był opisany "jocker best" ale popracowałem "tapeciakiem" i zostało samo "best" hehe, rama oczywiście stalowa

  • Mod Team
Napisano

To ze rama jest stalowa to jej w niczym nie dyskwalifikuje. Wiele osób dziś własnie takich poszukuje. Ale fakt ze to makro szit to pewnie stal HI-Ten wiec na żyletki z tym :)

 

Rama to podstawa mozesz mieć korbe z drewna i stery z papieru ale rama powinna być dobra pod dalszą rozbudowe ;) (przytoczone terminy są czysto humorystyczne i wielce metaforyczne :P )

Napisano

choć mam sentyment do niej-tyle kilometrów razem...

 

do rozbudowy też ciężka (dla przykładu koło tylne wkładam poprzez rozciągnięcie widelca hehe)

 

i ten wysoki przód-problem z uzyskaniem amorka

Napisano

Mój kolega ma ten rower, nie ma co inwestować w niego. Może spróbuj sprzedzac go,ja mialem rower z "markietu" i udało mi się za niego całe 100zł zgarnąć.

Uzbieraj troche kasy, mysle ,że juz za 600-700zł kupisz fajny rowerek (aluminiowy) na osprzęcie Shimano. :D

Napisano

No wiesz Kross tez Polska firma... :D :D

Ja właściciel Hexagona będe jej bronił ha ha :thumbsup:

Nie no żartuję sobie :whistling:

 

No tak ,ale w tym przypadku lepszy Sr niż Zoom (czyt.złom). Poza tym Acera w Unibike. Jest zdecydowanie lepszy od Hex V3.

V4 to juz oczywiscie co innego.

 

A co do skladania roweru, to szczeze odradzam. Za tą cenę nie zlozysz takiego roweru. Najtansza rama kosztuje ok. 150-200 zł +kola (200zł)+ reszta.

NIe opłaca się skladac. Lepiej kupic nowy w sklepie.

 

Żeby skladac bik'a trzeba miec przynajmniej min. 2000zł ,a to troche wykracza poza budżet (chyba) :P

 

Proszę ,aby własciciel V3 się nie obraził za moj komentarz :)

Napisano

Schwinn ,no tak dosc dobra marka ,ale odrobinę zawyżyłeś przedział cenowy.

A jeżeli autorowi tematu zalezy tez na wizualnym wyglądzie to będzie cięzko.

Napisano

koła na piastach deore xt, anodowane obręcze- więc koła na 100% zostają

korba dotec-złom, wymieniam na wiosnę, to samo z łańcuchem makrokeszowy noname, kaseta nawet niewiem jaka 7 rzedowa hg, też na wiosnę przyjdzie inna

jakieś v-brake, wyglądające jak firmowe

suport jakiś shimanowski, chyba acera (nie dam sobie ręki uciąć że tak jest)

a przerzutki obie shimano SIS

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...