Skocz do zawartości

[smary, oleje] - dla początkującego mechanika


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Jako że ostatnio kupiłem sobie drugi rower, postanowiłem na pierwszym nauczyć się podstaw warsztatu. W tym celu zakupiłem książkę "Rowery Regulacja, naprawa, konserwacja". Jest tam wymienionych parę środków, w które powinienem się teoretycznie zaopatrzyć (rozdział 2, podpunkt "Narzędzia").

Czy ktoś zorientowany w temacie mógłby polecić jakieś konkretne środki ze wskazanych oraz pokrótce opisać, do czego się ich używa (np. co się stosuje przy smarowaniu łańcucha, czyszczeniu przerzutek, smarowaniu mufy suportowej po wyciągnięciu wkładu bądź też smarowaniu bieżni osi piasty)?

Byłbym bardzo wdzięczny za wszelkie wskazówki. :icon_mrgreen:

- Teflonowy smar w aeorozolu

- specjalny smar do łańcucha

- oliwa

- smar

- smar teflonowy w rozpylaczu

- smar wysokiej klasy

- anti-seize na bazie miedzi

- smarownica

- smar wodoodporny.

Pozdrawiam.

Napisano

Mi wystarczaja 3 środki, do smarowania łożysk i gwintów to http://allegro.pl/smar-lt-lt-43-maziwo-tawot-lozysko-lancuch-i1294543740.html łańcuch smaruję tym http://allegro.pl/olej-do-lancucha-eko-green-oil-2l-i1284300536.html (amora z resztą też ;) ) a smar nakładam najzwyklejszą strzykawką. Dodatkowo do czyszczenia łańcucha możesz sie wyposażyć w benzynkę ekstrakcyjną, a do delikatnych cześci w jakiś alkohol izopropylowy. Jeśli masz tarczówki smar miedziowy się może też przyda ale zbyt dużo go nie zuzyjesz :icon_mrgreen:

Napisano

podstawa to rozpuszczalnik i olej do łańcucha - rohloff, finish line albo najzwyczajniejszy do pilarek. Potem smar do łożysk- najlepiej tawot albo łt-43, do amortyzatora brunox, przydatny tez jest wd-40. Jeżeli chcesz robić wszystko sam będzie ci potrzebny olej do hamulców jeżeli masz tarczowe, i olej do amortyzatora, jezeli potrzeba.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

podstawowe wyposazenie warsztatu... ( mojego ) :)

nafta i benzyna ekstrakcyjna do czyszczenia lancucha

olej do lancucha rohloff

smar łt43 do lozysk

wd40

smar manitou do amora

finish teflon smar

troche czystych szmat :)

  • 1 rok później...
Napisano

Witam.

Nie chcę zakładać nowego tematu, by zadać jedno pytanie, więc zreaktywuję swój stary wątek. :)

1. Smar w rozpylaczu nadaje się ponoć do usuwania wody z części napędu. Czy smar w sprayu ma jakieś szczególne zastosowanie?

2. Czy oprócz smarowania wnętrza pancerzy, olej maszynowy może się jeszcze do czegoś przydać?

Napisano

1. Smar usuwający wodę ? Albo smaruje albo wypłukuje. Wypłukuje wd-40 - ale nie polecam nim smarować.

2. Tak, pod każdą przykręcaną śrubę możesz trochę dać, nie smaruj łańcucha i ogólnie napędu tym.

Napisano

W jakiejś książce wyczytałem, że smar teflonowy w rozpylaczu jest używany do wypierania wody z napędu. Ale nie znam się na tym, więc się nie kłócę. :)

A taki smar w sprayu - gdzieś się go szczególnie stosuje?

Napisano

Stosuje się wszędzie, gdzie na opakowaniu jest napisane.

 

Ale nie polecam smarów typu aerozol, gdyż zamiast np:. na pojedyncze ogniwo łańcucha, to smar rozpyla się na boki (tarcze hamulcowe broń boże, obręcze, inne części napędu)

Napisano

Mam smar ŁT-43 jednak nie jest on taki dobry do piast (deore lx) poszukuje czegoś lepszego bardziej odpornego na wodę do piast co możecie polecić?

 

Zależy mi też na cenie więc nie musi to być jakiś firmowy smar rowerowy, bardziej jakiś przemysłowy.

Napisano

bardzo dobre smary przemysłowe dystrybuuje Wurth, ale tanie nie są. Co ciekawe na allegro bywają tańsze niż w firmowych sklepach. Ja osobiście używam HHS Lube i HHS5000. Są w sprayu, ale daje się ładnie aplikować nawet na poszczególne ogniwa łańcucha.

Napisano
Mam smar ŁT-43 jednak nie jest on taki dobry do piast (deore lx) poszukuje czegoś lepszego

Wybierz się do jakiegoś okolicznego sklepu motoryzacyjnego i pytaj o smar do łożysk tocznych. Dobry sprzedawca powinien coś doradzić. Oprócz puszek 1kg powinny być dostępne także tubki- ok 100g. Do sterów i piast to ilość wystarczająca.

 

Ewentualnie szybsze rozwiązanie. Zakup przez sieć. Zerknij to wyszukiwarki, kilka smarów było polecanych przez użytkowników, np Motorex bike grease.

 

Co do ŁT-43. Moim zdaniem jest to dobrej jakości smar. Wypłukiwanie mazidła może być spowodowane słabym uszczelnieniem piast, bądź zbyt długim okresem pomiędzy kolejnymi serwisami piast.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...