Skocz do zawartości

[koła] jaki komplet 1,5 tys zł, 85 kg


pyootr

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam Panie i Panów.

Przez ponad 2 lata nie byłem na bieżąco jeśli chodzi o części rowerowe także potrzebuję waszej pomocy.

Chodzi o komplet kół. Warunki są następujące:

- wytrzymałe (ważę 85 kg i nie jeżdżę spokojnie w terenie)

- waga nie jest najważniejsza

- koszt 1,5 tys zł +/- 300 zł (oczywiście wolałbym - 300zł :)

- bezdętkowe

- 6 śrub

 

To chyba tyle. Mam 2 kandydatów:

link1

link2

Nie jestem pewien czy drugi komplet jest bezdętkowy.

 

Ciekaw jestem waszych propozycji.

Napisano

Grzeszysz z tymi plebejskimi DT! :) ,fakt może Fulcrumy wyglądają bardziej hmmm nowocześnie, szpanersko ale piasty DT a jeszcze 240 to klasa sama w sobie - piszę to jako wierny fan i użytkownik tej marki. Mam 340 z tyłu, 370 z przodu, obręcze DT4.1, szprychy Competition, nyple też DT alu i jestem bardzo zadowolony, przy mojej wadze ok 100 kg działają niezawodnie.

  • Mod Team
Napisano

Grooby, przed Fulcrumami miałem zestaw na DT bardzo zbliżony do tego z Bikestacji ( różnica w szprychach - u mnie DT Comp ) i nie mogę złego słowa powiedzieć- przód to żadna filozofia, tylna piasta - całkiem nieźle, aczkolwiek szybkość zapięcia sprzęgła mnie nie powaliła- przeszkadzał mi hałas ,jaki generowała bez obciążenia. Obręcze- jak obręcze. Generalnie fajny , w miarę lekki zestaw. Ale wszędobylskość DT i przyszłosciowa możliwość założenia adapterów do osi X12 z tyłu i 15 mm z przodu ( wg info z Fulcruma) spowodowała zmianę na RM3

Napisano

Może Fulcrumy

...

bardzo sympatycznie się jeździ ( spełniają warunki przez Ciebie podane odnośnie wagi i stylu jazdy )

 

Fulcrum powyżej wagi bikera 83kg zaleca częstą weryfikację czy wszystko w kole gra. Także zakładając jeszcze jakiś plecak czy coś to mogłoby im być za ciężko.

DT jak najbardziej na tak, jakbym miał tyle kasy to też bym je kupił, niestety starczyło tylko na Mavici :)

Napisano

Tylną DT240 też można konwertować do X12 link. Nie wiem jak działa sprzędło w kołach Fulcrum czy Mavic, bo mam odniesienie do piast niższej klasy i w 340 jak dla mnie działa bardzo fajnie a samo cykanie mi nie przeszkadza. To że są coraz bardziej popularne też nie, mogą wszyscy na nich jeździć bo są po prostu dobre. Nie wiem jak w wypadku Fulcruma ale przy DT zaletą jest łatwość serwisowania (fajne manuale do ściągnięcia dla początkujących) i bezproblemowy dostęp do ewentualnie potrzebnych części zamiennych. Obręcze jak obręcze, to fakt - bez żadnych rewelacji ale mocne i wytrzymałe.

PS jaka jest maksymalna waga rowerzysty dla obręczy ZTR? Coś nie moge info na stronie producenta znaleźć.

Napisano

Te koła mają być UST czy mogą być pod uszczelniacz?

Mam trochę zaległości więc wyjaśnij mi różnicę między UST a uszczelniaczem.

 

To może po prostu coś złożyć tylko kwestia z czego? Przede wszystkim zależy mi na wytrzymałości. Wolę bezawaryjność niż 200g mniej.

A co powiecie o Mavic-Crosstrail ?

Napisano

Weź pod uwagę też piasty Hope Pro 2. Przy obecnym niskim kursie funta komplet z CRC wyniesie ~750zł. Te Crosstraile są fajne, mają bardzo dobre opinie na mtbr.com. Ale jak już to chyba lepiej poszukać modelu 2011 bo komplet jest o 150g lżejszy.

Napisano

UST (Universal System Tubeless) pozwala na zastosowanie rowerowych opon bezdętkowych i napompowaniu ich po założeniu na obręcz zgodną z tym standardem. Opony takie są dość ciężkie.

 

W systemach z uszczelniaczem używa się zasadniczo zwykłych opon które nie są szczelne. Aby powietrze nie uciekało wlewa się do opony specjalny płyn, który dodatkowo łata niektóre dziury powstałe w czasie jazdy. Z płynem jest problem że wysycha i żeby system miał sensowną niezawodność trzeba używać odpowiednie opony.

  • Mod Team
Napisano

Fulcrum powyżej wagi bikera 83kg zaleca częstą weryfikację czy wszystko w kole gra. Także zakładając jeszcze jakiś plecak czy coś to mogłoby im być za ciężko.

DT jak najbardziej na tak, jakbym miał tyle kasy to też bym je kupił, niestety starczyło tylko na Mavici :)

Gdzie to jest napisane? W odniesieniu do np. RM3?

Crosstrail jest na poziomie wspomnianych przeze mnie RM3 - rozważałem ich zakup ,ale zdecydowała mniejsza masa RM3 i rzadkość występowania.

Do UST dodan,że na obręćz USt w zasadzie nie można ( uogólniam, bo słyszałem o wyjątkach) założyć opony nie UST. Dla mnie systemy Tubeless Ready czy też TNT Geaxa ma podstawową wadę, o której wspomniał Spootnick- wysychający płyn ( mam dwa komplety kół). Jeśli ktoś ma jeden komplet i zmienia od czasu do czasu opony ten problem nie istnieje

Napisano

Crosstraile mają opinię bardzo dobrze zaplecionych ale wiotkich (info z testu w niemieckiej prasie).

Co do obręczy ust - fakt, zwykłe opony ciężko jest dobrze osadzić.

  • Mod Team
Napisano

Teoretycznie od dwóch do sześciu miesięcy - chociaż tutaj producent zwraca uwagę,że okres może być zależny od kilku czynników- częstotliwość jazdy, temperatury ( zimniej=lepiej), warunków przechowywania roweru.

Napisano

Gdzie to jest napisane? W odniesieniu do np. RM3?

Crosstrail jest na poziomie wspomnianych przeze mnie RM3 - rozważałem ich zakup ,ale zdecydowała mniejsza masa RM3 i rzadkość występowania.

Do UST dodan,że na obręćz USt w zasadzie nie można ( uogólniam, bo słyszałem o wyjątkach) założyć opony nie UST. Dla mnie systemy Tubeless Ready czy też TNT Geaxa ma podstawową wadę, o której wspomniał Spootnick- wysychający płyn ( mam dwa komplety kół). Jeśli ktoś ma jeden komplet i zmienia od czasu do czasu opony ten problem nie istnieje

 

Tutaj jest mowa o limicie wagowym dla wszystkich Fulcrum'ów. (punkt 2)

Napisano

Tylną DT240 też można konwertować do X12 link. Nie wiem jak działa sprzędło w kołach Fulcrum czy Mavic, bo mam odniesienie do piast niższej klasy i w 340 jak dla mnie działa bardzo fajnie a samo cykanie mi nie przeszkadza. To że są coraz bardziej popularne też nie, mogą wszyscy na nich jeździć bo są po prostu dobre. Nie wiem jak w wypadku Fulcruma ale przy DT zaletą jest łatwość serwisowania (fajne manuale do ściągnięcia dla początkujących) i bezproblemowy dostęp do ewentualnie potrzebnych części zamiennych. Obręcze jak obręcze, to fakt - bez żadnych rewelacji ale mocne i wytrzymałe.

PS jaka jest maksymalna waga rowerzysty dla obręczy ZTR? Coś nie moge info na stronie producenta znaleźć.

jak sie pytałem polskiego dystrybutora to niby powyzej 80kg zalecaja cresty

ale dałem zestaw na cx ray.... wiec sztwnosc bedzie znacznie wieksza niz na zwykłych szprychah

  • Mod Team
Napisano

Tomke1- dla uściślenia fragment tekstu na który się powołujesz

 

"All Fulcrum wheels are constructed to meet the highest standards of resistance and durability. We do not specify a weight limit, but if you weigh more than 82 kg/180 lbs, you should pay particular attention and inspect your bicycle more frequently (compared to someone who weighs less than 82 kg/180 lbs) to check for possible cracks, deformations, or indications of fatigue or wear."

 

Jeśli się wczytamy ,to dowiemy się ,że Fulcrum nie określa limitu wagowego ,jednakże jeśli rowerzysta waży więcej niż 82 kg powinno się częsciej kontrolować rower pod kątem zniszczeń, odkształceń lub śladów zmęczenia materiału czy też zużycia.

W dalszej części jest sugestia o użyciu opon o większej pojemności i ramy spełniajacej odpowiednie standardy aby zwiększyć trwałość kół.

 

Więc proszę abyś nie wprowadzał ludzi w błąd i przekazywał tylko prawdziwe informacje. Kłania się czytanie ze zrozumieniem.

Taki malutki offtopik

Napisano

Czyli tak Fulcrumy wagowo odpadają, no chyba, że te 3-5kg różnicy można dorzucić.

Mavic Crosstrail odpadają, bo jak pisze tobo są wiotkie.

Więc co? Pozostaje dt? Jak pisaliście nie nadają się pod UST.

A ten zestaw? Może być?

Napisano

Nie za bardzo siedzę w temacie kół, ale może Shimano XT.

Jak zawsze Wiele osób pisze o nich minusy i plusy.

Są w miarę lekkie, jak na MTB i ładnie wyglądają :icon_wink:

Tutaj masz odnośnik do nich.

 

Jeszczez możesz popatrzeć tutaj . Bardzo sie opłaca np. te XT już od 7 stów.

  • Mod Team
Napisano

Czyli tak Fulcrumy wagowo odpadają, no chyba, że te 3-5kg różnicy można dorzucić.

Mavic Crosstrail odpadają, bo jak pisze tobo są wiotkie.

Więc co? Pozostaje dt? Jak pisaliście nie nadają się pod UST.

A ten zestaw? Może być?

Pyootr, wydaje mi się,że Tomke1 wprowadził lekki zamęt. Fulcrumy nie mają określonego limitu wagowego. Zapis ,który przytoczyłem mówi o częstszym kontrolowaniu roweru jeśli użytkownik wazy więcej niż owe 82 kg co w sumie nie powinno dziwić w rowerach do XC. Zauważ,że Mavic nie podaje limitów wagowych dla swoich kół ,a wielu użytkowników Crosstraili narzeka na niezbyt wysoką sztywność.

Na chwile obecną brałbym pod uwagę XT wskazane przez Zoscar'a ( ale tu na względzie musisz mieć system mocowania tarcz ) lub Fulcrumy .

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...