Skocz do zawartości

[napęd] Wymiana całego napędu


Kudlaty01

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, chciałbym wymienić cały napęd na następny sezon. Myślałem by wstawić całą grupę np:Shimano SLX(nie chce za bardzo mieszać). Tylko w gruncie rzeczy nie wiem jaką grupę wybrać aktualnie jeżdżę na deore(tył) a reszta to niszowy sprzęt (rower kosztował 1500zł, 2 lata temu)...

 

I teraz zwracam się do was z pytaniem czy SLX reprezentuje dobry poziom czy może dopłacać wyżej??...

Następne pytanie to czy manetki od hamulców i przerzutek oddzielnie kupować czy kupować dual control??co jest wydajniejsze, i bardziej opłacalne??

http://www.cyklotur.com/x_C_Dz__PDNAZ2_czesci_naped_przerzutki_tylne_MTB_trekking__LL_10.html Dzisiaj widząc przeceny pomyślałem o Deore XT RD-M772 bądz XTR RD_M971...

 

 

Nie chce sprzętu z najwyższej półki lecz taki lekko powyżej średniej, myślę że 1300zł max mogę wydać na cały napęd. Tzn: przerzutka tył i przód,łańcuch,kaseta,manetki,korba i suport. Chyba o niczym nie zapomniałem :whistling:

Prosił bym o szczegółowo dobrano sprzęt z wytłumaczeniem dlaczego tak:P

 

Zapomniałem dodać-napęd 3x9 chyba nie ma sensu brać 2/3x10?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie śmieszne jest pakowanie w napęd do roweru takie same pieniądze jakie sam rower kosztował, co innego gdyby był to jakiś inny rower dużo droższy i bardziej profesjonalny to wtedy tak.

Ja bym ci polecił Shimano SLX i będzie na pewno wystarczające. A jeśli chodzi i manetki to sprawdzą się oddzielne a nie koniecznie dual control. Idiotyzmem wg mnie będzie do takiego roweru kupić napęd full XT/XTR bo za takie pieniądze jak piszesz rower na pewno nie jest profesjonalny i z pewnością nie potrzeba ci komponentów z najwyższej półki.

SLX będzie najlepszym wyborem bo to jest osprzęt stawiany zaraz przed XT i jest bardzo do niego porównywalny oprócz wagi o którą podejrzewam że nie dbasz.

 

 

 

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze się dobrze zastanów czy warto kupować napęd warty tyle co cały twój rower. Może lepiej kupić rower w lepszej konfiguracji (teraz są naprawde duże przeceny). Wg mnie w pierwszej kolejności powinieneś zainwestować w podzespoły bazowe (rama, widelec i koła).

 

Wracając do tematu. Jeśli nie używałeś dual control i nie jesteś fanem tego rozwiązania to lepiej kup manetki i klamki osobno chociażby ze względu na możliwość póżniejszej wymiany jednej z części zamiast całego kompletu (względy ekonomiczne). Wydajność to cecha np rolki papieru toaletowego albo butelki z płynem do mycia naczyć więc pominę tą kwestię.

 

Jeśli naprawdę upierasz się przy zakupie nowego napędu to proponuję korba SLX + przerzutka tył XT + kaseta XT (ewentualnie SLX 11-28 jeśli nie jeździsz po górach) + łańcuch XTR + reszta Deore

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XT z jakiego rocznika??

Ja bym kupił 9 rzędowy napęd bo jest tańszy i w niczym nie ustępuje wariantowi 3x10 ale wybór należy do Ciebie.

 

Swoją drogą jeśli planujesz startować w zawodach XC to zastanów się nad korbą z 2 blatami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...