Skocz do zawartości

[stery] wciąż luźne


ahmedsaid

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam .

 

Szybkie pytanie - co zrobić ze sterami które się 'zaklinowały' .

Odkręcam mostek , dokręcam stery na maxa i nic - układ ani troche nie sztywnieje .

Zaniepokoiło mnie to bo rower bije w prawo/lewo jak tylko puszczam kierownice .

Napisano

Najpierw pytanie: Jakie to stery i w którym miejscu jest luz? Miski ruszają się w ramie, czy luz jest gdzieś w okolicy łożysk? Obejmij dłonią stery i wyczujesz, albo pod dobrym światłem zobaczysz gdzie jest luz.

 

Stery są na pewno z jednego kompletu? Może jakiś stożek albo kulki są nie oryginalne?

 

Rozbierz je, umyj np w benzynie ekstrakcyjnej, obejrzyj dokładnie i poskładaj na smarze (smaru do sterów powinno się dać dużą ilość). Jeżeli to stery na łożyskach maszynowych to nie myj w benzynie, tylko wszystko dokładnie wytrzyj szmatką.

Napisano

Stery są nieruszone , orginalne z A-czwórki.

Luzów nie ma , kierownica chodzi dość luźno .

Niepokoi mnie że rower zachowuje się niestabilnie , a o jeździe bez trzymanki nie ma mowy .

 

 

Rura sterowa jest jakieś 2-3mm od mostka/kapsla.

Napisano

Hmmm

Na razie rower jest w serwisie , a co miałbym sfotografować ?

Wcześniej odkręciłem kapsel - nic tam szczególnego nie zobaczyłem . Gwiazdka wydaje się wbita normalnie , odległość mostek-rura sterowa też poprawnie ( 1-3mm ) .

  • Mod Team
Napisano

Dlaczego twierdzisz,że to wina sterów? Cosik mi sie widzi,że stery nie są problemem, a raczej układ jezdny. Jeśli ,jak napisałeś, przy puszczeniu kierownicy rower ( domyślam się ,ze głównie kierownica) "lata" na lewo i prawo to przyczyny szukałbym w przednim kole, nie w sterach.

Sprawdź oponę, detkę, mocowanie koła i obręcz.

Na marginesie- kierownica jest po to,żeby ją trzymać a nie puszczać.

Napisano

Pomyślałem że to stery bo zachowują się dość nietypowo - normalne stery 'sztywnieją' i stawiają opór w miarę dokręcania - a tu nic .

 

Opony są wporządku , na kołach nie ma centry , hamulec nie ociera , wszystko chodzi bez większego oporu - nawet trzymając kierownicę jedną ręką baaardzo trudno jest jechać prosto

  • Mod Team
Napisano

Zrób takie małe doświadczenie- zamień opony przód na tył, lub też załóż zupełnie inną oponę na przednie koło ( najlepiej z dętka ). bicia opony czy też dętki możesz na sucho nie zobaczyć. I tak nie masz nic do stracenia.

Z ciekawości- jakie masz opony?

Aha- co masz na myśli pisząc,że stery "nie sztywnieją"?

Napisano

W sumie to nie mam nic do stracenia .

Jak tylko rower wróci sprawdzę co z kołami , opony to prawdopodobnie Schwalbe Black Jack 2,1 cala .

Pomyślałem że dokręcając stery kierownica powinna chodzić trochę ciężej , no a rower stabilniej .

  • Mod Team
Napisano

jeśli chodzi o stery- to pierwsze tak, to drugie - nie. Miałem styczność z dwoma przypadkami podobnymi do Twojego- w pierwszym z nich przyczyna były wadliwie wyprodukowane Kendy, które dostawały bicia pod obciążeniem , w drugim przyczyną były bardzo kiepskiej jakości założone fabrycznie dętki . W zimówce mama założone jakieś tanie Micheliny , które powyżej 20 km/h wpadają w wibracje.

Napisano

Mocniejsze skręcenie sterów (zakładam, że przed dokręceniem były skręcone prawidłowo, bez luzów) nie spowoduje, że rower będzie bardziej stabilny po puszczeniu kierownicy. Wręcz przeciwnie opór na starach będzie utrudniał kierownicy i rami ustawienie się współliniowo. Tyle z autopsji, nie mogłem jechać prosto bez trzymanki ze zbyt mocno skręconymi sterami.

Napisano

Znalazłem tutaj takie info :

http://www.forumrowerowe.org/topic/31779-piasta-ty-stery-strzelanie-w-tylnej-piacie/

Tu jest mowa o sterach , chociaż informacje dość skąpe .

 

Druga informacja z Zinn'a Sztuka serwisowania roweru górskiego :

Rower chybocze przy dużych prędkościach

 

Popękana rama

Koła mocno scentrowane

Poluzowane łożyska piast

Koła zbyt elastyczne

Stery zbyt poluzowane

Elastyczna rama/za ciężki rowerzysta

Kiepska konstrukcja ramy

 

 

 

 

Rower zjeżdża na jedną stronę :

 

Koło jest scentrowane

Stery za mocno skręcone

Stery chroboczą

Wygięta rama

Wygięty widelec

Poluzowane łożyska piasty

Bardzo niskie ciśnienie w oponie

 

 

@Niedźwiedź :

Za mocno skręcone stery to opór na kierownicy - a ja dokręciłem na przysłowiowego full'a i kierownica dalej chodzi płynnie/bez żadnych oporów , ale też bez luzów .

Napisano

Jeżeli kogoś interesuje sprawa sterów , może komuś to pomoże :

 

- Odkręciłem mostek

- Odkręciłem stery i wyjąłem kapsel

- Wyciągnąłem mostek

- Uderzyłem kilka razy rowerem ( przednim kołem ) o ziemie

- Zamontowałem mostek bez dokręcania

- Skręciłem stery

- Dokręciłem mostek

Napisano

Za mocno skręcone stery to opór na kierownicy - a ja dokręciłem na przysłowiowego full'a i kierownica dalej chodzi płynnie/bez żadnych oporów , ale też bez luzów .

Jak łożyska są maszynowe to mogą chodzić płynnie nawet po bardzo mocnym ściśnięciu.

Napisano

Dzisiaj wyjechałem na rower i jestem zadowolony z efektu .

Rower zrobił się stabilny , jeździ się przyjemnie a co najważniejsze nie odbija tak jak przedtem , jest co prawda trochę chwiejny po puszczeniu kierownicy , ale jak zaznaczył Durnykot to może być wina nie najlepszych opon/dętek albo scentrowanej obręczy .

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...