bmarekb Napisano 3 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2010 Nie mam dużego doświadczenia odnośnie rowerów - po prosu jeżdżę bardzo dużo, ale nie zawodowo i nie wkładam zbyt dużo kasy w rower, bo mam skromne finanse... Od jakiegoś czasu myślę nad zmianą roweru na coś z większymi kołami w cenie do 1,5 tys. Nie wymagam zbyt dużo od roweru, bo wiem że w takiej cenie nie kupię jakiejś świetnej maszyny. Czy w tej cenie kupię 29er, najlepiej z przednim amorem??? Chyba że duże koło sprawia że amortyzacja jest zadowalająca bez amora. Przypominam że nie chodzi mi o sprzęt z górnej półki. Z czasem jak dorobię się to z pewnością będę go przerabiał - głównie układ napędowy. Aha i jeszcze jedna ważna rzecz - jak wygląda dostępność części do 29er'ów w Polsce (głównie podstawy typu dętki, opony i koła - mile widziane przybliżone ceny) Jeżeli nie warto rozglądać się za 29er'em za te pieniądze, to prosiłbym żebyście doradzili mi coś z trekingu (28"). Odrazu mówię że rower szosowy odpada, bo przy mojej jeździe szybko wszystko by poszło, bo nie jeżdżę tylko po szosie... Z góry dziękuję za wzbogacenie mojej wiedzy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Batman Napisano 4 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2010 Jeśli zdecydujesz się na 28" to lepiej rozejrzyj się za crossem aniżeli trekkingiem. Różnica tak, że crossa sam doposażysz wg uznania nie przyjmując za dużą kasę często tandetnych i lipnych elementów wyposażana trekkinga. Zobacz np rower polskiego producenta www.mbike-rowery.pl/cross/crosser-sx.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bmarekb Napisano 4 Listopada 2010 Autor Udostępnij Napisano 4 Listopada 2010 W sumie masz raję, cross jest dużo lepszy od trekkinga. Jednak zależy mi głównie na informacjach odnoście 29er, bo jeszcze nie miałem z tym styczności... Dodaję jeszcze że nie wiem jak wygląda sprawa rozmiaru ramy pod mój wzrost, bo nie wiem jaka jest geometria 29er'ów. Ja mam 164 cm i przypuszczam że jeżeli geometria jest podobna jak w rowerach 28" to powinna ma mnie pasować rama 18" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
evo Napisano 4 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2010 Z istotnych różnicy między tzw. 28 a 29er to: - 28 cali mają amorki przeważnie tylko 63 mm - w 28 ciężko będzie zmieścić szersze opony (2,0 +) - w 28 nieco niżej korba, a więc uważniej w terenie, do tego często dają tarcze 48-38-28 (w terenie nieprzydatne) - w 28 zazwyczaj górna rura jest ciut krótsza (nieco wygodniejsza ale gorzej na podjazdach). No i najważniejsze, za 1500 zł praktycznie nie kupisz 29er, więc nie masz wyboru (chyba, że jakiś klocek po przecenach - to ja już bym brał crossy z Kellysa). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 4 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2010 Teoretyczna wiedza jest w tym wypadku na nic, wszak sam wiesz najlepiej jaki styl jazdy preferujesz (a co za tym idzie czy potrzebujesz szerokich opon i bardziej terenowej ramy z takimi też przełożeniami napędu)orza większego skoku amortyzacji, a o tym jaka pozycja i specyfika jazdy będzie dla Ciebie bardziej odpowiednia musisz zdecydować osobiście, koniecznie niestety po jazdach próbnych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 5 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2010 - w 28 nieco niżej korba, a więc uważniej w terenie, do tego często dają tarcze 48-38-28 (w terenie nieprzydatne) Z tym się nie mogę zgodzić. Rama Accent Shannon + RST Neon Pro (60mm) ma korbę wyżej niż Author Instinct 29 + RST M29 (80mm), opony te same 1,75". Ile dokładnie nie wiem, ale w crossie nie miałem problemu z zahaczaniem korbą o korzenie, a w 29 muszę uważać. Dokładną różnicę postaram się podać później jak zmierzę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
evo Napisano 5 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2010 Wiadomo, że odstępstwa mogą być, każda ramka ma nieco inne wymiary. Jednak swego czasu porównywałem ramy 29 i 28 i zauważyłem, że 29er mają suport na wysokości około 31 cm (30-31,5), czyli jak w MTB. Zaś w crossach było to w okolicy 29,5 cm. W sumie niewiele i zakładając opony 1,5-1,75 w 29er praktycznie się to zrównuje, to racja. No ale rozumiem, że po to się kupuje 29er, by raczej mieć opony w okolicy 1,9-2,1 a nie 1,75 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciej762 Napisano 10 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2010 Sensowny 29er za małe pieniądze => http://allegro.pl/hit-kross-unplugged-29-wyprzedaz-50-i1302744572.html Taniej się nie da. Crank Brothers Candy C w zestawie. Polecam tylko założyc 14t na tył zamiast 16stki bo idzie się zakręcić na śmierć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krawiec71 Napisano 17 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2010 Moje kombinacje z rowerami sięgaja już szczytów.Miałem szosę ,póżniej góralanastępnie crossa(autor classic-włożyłem do niego oponę 28x1.75")ale to nie było tp.Wróciłem do górala,dokupiłem szose-korą niedawno rozjechał mi samochód-mnie na szczęście nie.Pojawiła się następna chcica 29".Dopytywałem się ludzi z "team29er"i niby wszystko już wiem,ale przekonam się dopiero jak sam zakupie to cacko.Wybrałem instyncta 29".Większa wszechstronność niż wprzypadku crossa czy trekkinga-chodzi o założenie grubszego kapcia,dłuższa rura górna a więc bardziej sportowa sylwetka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.