bmarekb Napisano 3 Listopada 2010 Napisano 3 Listopada 2010 Nie mam dużego doświadczenia odnośnie rowerów - po prosu jeżdżę bardzo dużo, ale nie zawodowo i nie wkładam zbyt dużo kasy w rower, bo mam skromne finanse... Od jakiegoś czasu myślę nad zmianą roweru na coś z większymi kołami w cenie do 1,5 tys. Nie wymagam zbyt dużo od roweru, bo wiem że w takiej cenie nie kupię jakiejś świetnej maszyny. Czy w tej cenie kupię 29er, najlepiej z przednim amorem??? Chyba że duże koło sprawia że amortyzacja jest zadowalająca bez amora. Przypominam że nie chodzi mi o sprzęt z górnej półki. Z czasem jak dorobię się to z pewnością będę go przerabiał - głównie układ napędowy. Aha i jeszcze jedna ważna rzecz - jak wygląda dostępność części do 29er'ów w Polsce (głównie podstawy typu dętki, opony i koła - mile widziane przybliżone ceny) Jeżeli nie warto rozglądać się za 29er'em za te pieniądze, to prosiłbym żebyście doradzili mi coś z trekingu (28"). Odrazu mówię że rower szosowy odpada, bo przy mojej jeździe szybko wszystko by poszło, bo nie jeżdżę tylko po szosie... Z góry dziękuję za wzbogacenie mojej wiedzy
Batman Napisano 4 Listopada 2010 Napisano 4 Listopada 2010 Jeśli zdecydujesz się na 28" to lepiej rozejrzyj się za crossem aniżeli trekkingiem. Różnica tak, że crossa sam doposażysz wg uznania nie przyjmując za dużą kasę często tandetnych i lipnych elementów wyposażana trekkinga. Zobacz np rower polskiego producenta www.mbike-rowery.pl/cross/crosser-sx.html
bmarekb Napisano 4 Listopada 2010 Autor Napisano 4 Listopada 2010 W sumie masz raję, cross jest dużo lepszy od trekkinga. Jednak zależy mi głównie na informacjach odnoście 29er, bo jeszcze nie miałem z tym styczności... Dodaję jeszcze że nie wiem jak wygląda sprawa rozmiaru ramy pod mój wzrost, bo nie wiem jaka jest geometria 29er'ów. Ja mam 164 cm i przypuszczam że jeżeli geometria jest podobna jak w rowerach 28" to powinna ma mnie pasować rama 18"