mikagosz13 Napisano 3 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2010 Witam mam taki problem ze swoim hamulcem hydraulicznym Shimano BL-M486 a mianowicie przedni klamka lekko naciskam klocki łapią od razu wystarczy niewiele by zakleszczyć tarczę a z tyłu mam problem miałem konieczność wymiany oleju wiec wymieniłem olej przelałem kilka razy by być pewny czy nie ma pęcherzyków powiesza, ok wszystko ładnie pięknie zakręcam wszystko ale : 1. Klamka jest strasznie miękka, mocniejsze naciśnięcie powoduje dojście do kiery 2. Tarczę zakleszcza jak wcisnę klamkę na MAXXX (tarcza i klocki odtłuszczone oczywiście) Jakieś porady ?? Może ja coś źle robię ?? Hamulec zalewałem śrubką do odpowietrzania przy hamulcu. Stukałem w hamulec aby pęcherzyki uciekły do góry. Tłoczki są wysuniente na tyle ile można było żeby tarcza nie ocierała. Przewód i inne uszczelki są szczelne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasskulainen Napisano 3 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2010 jesli klamka jest miekka, dochodzi do kiery i nie masz hamulca jesli troche 'podpompujesz' klamka to jest lepiej ? mi to wyglada na zapowietrzone hamulce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikagosz13 Napisano 4 Listopada 2010 Autor Udostępnij Napisano 4 Listopada 2010 Tak to powiedz mi jak można wpychać płyn 10 razy i żeby cały czas był zapowietrzony układ ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 4 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2010 oczywiście - na pewno masz powietrze za tłoczkami w zacisku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikagosz13 Napisano 4 Listopada 2010 Autor Udostępnij Napisano 4 Listopada 2010 Tłoczki przed zalaniem oleju wepchałem do końca. Nie wspomniałem wcześniej ale czy może to być przez to że zalałem LHM+ zamiast mineralnego ?? Czytałem że bez problemów mogę zalewać hamulce tym olejem "LHM+" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 4 Listopada 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 4 Listopada 2010 Raczej nie, sam mam zalane LHM-em i klamka łapie mi tak w 30-40% przód (prawie nowe klocki) i w ok. 50% tył (trochę zużyte już klocki). Nie ma siły by łapa do gripa doszła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikagosz13 Napisano 4 Listopada 2010 Autor Udostępnij Napisano 4 Listopada 2010 Wrzucam fotki : Dziś jeszcze zalewałem ustawiałem tłoczki i dalej tak samo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 4 Listopada 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 4 Listopada 2010 Spróbuj jeszcze takiego czegoś- przy zaciśniętej klamce poluzuj odpowietrznik na jakieś pół sekundy, zakręć odpowietrznik, puść klamkę. I tak kilka razy. Pamiętaj o zabezpieczeniu klocków i tarczy przed zalaniem. W tak zwanym międzyczasie postukaj w zacisk . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lysy35 Napisano 4 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2010 Dolej troche strzykawką w odpowietrznik przy zakręconej pokrywie przy klamce, mi pomogło ostatnio w tektro auriga, a jak klamka rośnie to zgadzam sie z przedmówcami że jest zapowietrzony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikagosz13 Napisano 5 Listopada 2010 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2010 Nie wiem co jest nie tak robiłem jakieś 30 min tą czynność co mówiłeś durnukot i nic nie pomogło nawet to co pisał Iysy35 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 5 Listopada 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Listopada 2010 Mam jeszcze pytanie- napisałeś,że wciskasz tłoczki do środka i zalewasz układ. Czy po wciśnięciu tłoczków wkładasz coś pomiędzy tłoczki? Jeśli nie, może być tak ,jak napisał Andrew. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikagosz13 Napisano 5 Listopada 2010 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2010 wkładam między tłoczki klocek do odpowietrzania taki żółty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 5 Listopada 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Listopada 2010 Jedyne więc ,co przychodzi mi do głowy to wlać oryginalny olej. Normalnie nic innego nie przychodzi mi do głowy- podejrzewam jednak,że to coś jest tak oczywiste, ze nawet o tym nie myślimy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radzik1259 Napisano 13 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2010 Spróbuj zalać hamulec jeszcze raz, gdy przewód bedzie szedł w lini prostej( klamka najwyżej jak sie da, a zacisk moze swobodnie wisiec). Myśle że teraz nie powinno być problemów z odpowietrzeniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 14 Listopada 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Listopada 2010 Jest jeszcze możliwość że padła uszczelka tłoczka w klamce, lekko przepuszcza, przez co klamka nie łapie jak trzeba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
XxUzixX Napisano 14 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2010 Spróbuj wysłać hamulec do Andrew'a może to pomoże Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.