Skocz do zawartości

[Hamulec hydrauliczny]


mikagosz13

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam mam taki problem ze swoim hamulcem hydraulicznym Shimano BL-M486 a mianowicie przedni klamka lekko naciskam klocki łapią od razu wystarczy niewiele by zakleszczyć tarczę a z tyłu mam problem miałem konieczność wymiany oleju wiec wymieniłem olej przelałem kilka razy by być pewny czy nie ma pęcherzyków powiesza, ok wszystko ładnie pięknie zakręcam wszystko ale :

1. Klamka jest strasznie miękka, mocniejsze naciśnięcie powoduje dojście do kiery

2. Tarczę zakleszcza jak wcisnę klamkę na MAXXX (tarcza i klocki odtłuszczone oczywiście)

 

Jakieś porady ??

 

Może ja coś źle robię ?? Hamulec zalewałem śrubką do odpowietrzania przy hamulcu.

 

Stukałem w hamulec aby pęcherzyki uciekły do góry.

Tłoczki są wysuniente na tyle ile można było żeby tarcza nie ocierała.

Przewód i inne uszczelki są szczelne.

Napisano

Tłoczki przed zalaniem oleju wepchałem do końca.

 

Nie wspomniałem wcześniej ale czy może to być przez to że zalałem LHM+ zamiast mineralnego ??

Czytałem że bez problemów mogę zalewać hamulce tym olejem "LHM+"

  • Mod Team
Napisano

Raczej nie, sam mam zalane LHM-em i klamka łapie mi tak w 30-40% przód (prawie nowe klocki) i w ok. 50% tył (trochę zużyte już klocki). Nie ma siły by łapa do gripa doszła.

  • Mod Team
Napisano

Spróbuj jeszcze takiego czegoś- przy zaciśniętej klamce poluzuj odpowietrznik na jakieś pół sekundy, zakręć odpowietrznik, puść klamkę. I tak kilka razy. Pamiętaj o zabezpieczeniu klocków i tarczy przed zalaniem.

W tak zwanym międzyczasie postukaj w zacisk .

Napisano

Dolej troche strzykawką w odpowietrznik przy zakręconej pokrywie przy klamce, mi pomogło ostatnio w tektro auriga, a jak klamka rośnie to zgadzam sie z przedmówcami że jest zapowietrzony

  • Mod Team
Napisano

Mam jeszcze pytanie- napisałeś,że wciskasz tłoczki do środka i zalewasz układ. Czy po wciśnięciu tłoczków wkładasz coś pomiędzy tłoczki? Jeśli nie, może być tak ,jak napisał Andrew.

  • Mod Team
Napisano

Jedyne więc ,co przychodzi mi do głowy to wlać oryginalny olej. Normalnie nic innego nie przychodzi mi do głowy- podejrzewam jednak,że to coś jest tak oczywiste, ze nawet o tym nie myślimy.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Spróbuj zalać hamulec jeszcze raz, gdy przewód bedzie szedł w lini prostej( klamka najwyżej jak sie da, a zacisk moze swobodnie wisiec). Myśle że teraz nie powinno być problemów z odpowietrzeniem. :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...