Mezefes Napisano 2 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2010 Witam, mam rower cube ltd pro oraz w nim amortyzator Manitou Minute LTD i moje pytanie brzmi: Do czego służy to pokrętełko niebieskie po prawej stronie od spodu? bo jak wezne na max w jedna strone to amor tak dziwnie odbija a jak na max w drugą to odbija chyba dobrze i nie wiem czy zostawić na maxa w tą drugą zeby chyba dobrze odbijał czy np. pokrecic z 2 x Mam też pytanie, co to jest ta nakrętka u gory amora? http://img07.allegroimg.pl/photos/oryginal/12/17/28/44/1217284490_1 Powie ktoś ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 2 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2010 Niebieskim pokrętłem regulujesz tłumienie powrotu. Każde ustawienie może być dobre - wszystko zależy od terenu, ciśnienia w komorze, Twojej wagi. Musisz tak to ustawić, żeby amortyzator nie wysyłał Cię w kosmos po wjechaniu w każdą dziurę i jednocześnie żeby nadążał prostować się przy wjechaniu na serię nierówności. To na górze to nie nakrętka, lecz zaślepka zaworu komory powietrznej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bigstuff Napisano 13 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2011 Mam pytanko, także posiadam ww amortyzator. Czy obsługa tego amortyzatora ogranicza się do regulacji tłumienia powrotu i asysty powietrznej? Wcześniej śmigałem na Torze i teraz czuję się dużo bardziej "ograniczony". Druga sprawa, czy ktoś jest w stanie coś o nim więcej napisać, bądź podrzucić jakiegoś manuala? Nawet nie jestem w stanie sprawdzić, czym wersja "LTD" różni się od pozostałych, bo nic o niej w sieci znaleźć nie mogę. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
moojmisiu Napisano 13 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2011 Minute LTD to tak naprawdę drake. Jeśli nie masz milo, to masz czerwoną gajgę, jak zdjęciu z crc - http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=44531. Możesz ją ustawić w 6 pozycjach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bigstuff Napisano 13 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2011 Mam Milo, z tego wynika, że mogę sobie tylko amortyzator zablokować albo zmienić tłumienie skoku, tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
moojmisiu Napisano 13 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2011 No niestety, też mam milo i też mi przykro. Żeby chociaż zrobili jak w rst... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bigstuff Napisano 13 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2011 Zostaliśmy trochę oszukani , ale koniec końców amortyzator jak na razie daje radę, więc narzekać na brak dodatkowego pokrętła nie będę. Możesz mi jeszcze powiedzieć czy u Ciebe sprężynka też początkowo robiła tyle "hałasu"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 13 Listopada 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 13 Listopada 2011 Sie wtrącę- Mam Milo, z tego wynika, że mogę sobie tylko amortyzator zablokować albo zmienić tłumienie skoku, tak? Możesz go zablokować lub zmienić tłumienie odbicia- nie skoku. Inna sprawa,że pośrednie ustawienia platformy są niezbyt potrzebne- róznica między poszczególnymi ustawieniami jest nieznaczna- różnicę czuć między pozycjami 1-4-8 ( otwarty- ustwienie platformy w połowie wartosci- blokada). Jeśli masz tłumik oznaczony ABS+ ( w sumie powinienieś, bo do tłumików ABS nie było MILO) możesz dowolnie ustawiać tłumienie szybkiej kompresji ( HSC) - wprawdzie wymaga to demontażu tłumika i rozebranie go ,ale cala operacja za pierwszym razem zajmuje 30 min- możesz zmienić charakterystykę od amorka otwierajacego się tylko przy dużych uderzeniach aż do amorka wybierającego przysłowiowe liście - możesz w ten sposób uzyskać amorek o wybitnie liniowej charakterystyce ale bez dużej skłonności do zapadania sie przy hamowaniu- plusem jest też to ,że jadąc na zablokowanym amorku zawór blow-off otwiera się znacznie szybciej niz w oryginalnym ustawieniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 13 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2011 A w absolute też da się regulować szybką kompresję? Po serwisie zmienił charakterystykę a szczerze mówiąc nie wiem co mogłem źle zrobić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 13 Listopada 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 13 Listopada 2011 W zwykłym ABS nie ma możliwości zmiany charakterystyki HSC. Co się zmieniło? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 13 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2011 Hmm, potocznie mówiąc jest "tępy", charakterystyka mocno sportowa, słabo wybiera małe nierówności. Zalałem go Castrolem 5w. Żeby nie było - mówię tu o pracy w normalnej temperaturze a nie takiej jak teraz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 13 Listopada 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 13 Listopada 2011 Czy wkładając tłumik miałeś go w pozycji otwartej? Ilość oleju prawidłowa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 13 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2011 Mówiąc szczerze nie pamiętam w jakiej pozycji wkładałem tłumik, w tym tygodniu jeszcze raz rozłożę ją i będę o tym pamiętam. Odnośnie poziomu oleju, może być mm lub dwa różnicy, czy taka ilość ma znaczenie? Dzięki za porady Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 14 Listopada 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Listopada 2011 1 lub 2 mm mniej nie powiny robic różnicy- większa ilośc oleju może mieć znaczenie. Poziom oleju mierzyłeś tak jak zaleca Manitou( od górnej krawędzi otworu do lustra oleju - amorek pionowo)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 14 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2011 Dokładnie tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 14 Listopada 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Listopada 2011 Teoretycznie wskazywałoby to na tłumik- jeździłem na oleju Castrol Fork Oil ( czy jakos tak) o lepkości 5W- drastycznych zmian in minus nie zauważyłem- ale mimo wszystko ten olej mi nie pasił ( strasznie się pienił) , przez co amorek potrafił się nieco zagubić na szybkich sekcjach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.