Patryczek Napisano 2 Listopada 2010 Napisano 2 Listopada 2010 Witam. Tydzień temu nabyłem taki oto amortyzator : http://allegro.pl/amortyzator-sr-suntour-duro-djd-bez-piwotow-i1291551070.html Czytałem na forum , że można go jakoś "stuningować" Aby chodził lepiej . Czy może mi ktoś napisać w tym temacie jakąś instrukcje jak to zrobić ? Wszystko pokolei nie chciał bym czegoś zepsuć Dziękuje.
Earl Napisano 2 Listopada 2010 Napisano 2 Listopada 2010 Wpisz w szukajce albo google "Duro tuning" było milion takich tematów... Naprawdę takie to trudne?? http://duro.cba.pl/tune.htm
Patryczek Napisano 2 Listopada 2010 Autor Napisano 2 Listopada 2010 Dzięki Postaram się nakręcić filmik gdy będę go tuningował Jak się wszystko uda to wrzucę go jako poradnik
Earl Napisano 2 Listopada 2010 Napisano 2 Listopada 2010 Możesz też zrobić kąpiel olejową czyli wlać do dolnych lag po 10-15 ml oleju, i wtedy trzeba uszczelnić od dołu, ja polecam plastelinę, przerabiałem i nadal dziś ani kropli oleju z dołu nie utraciłem.
Earl Napisano 2 Listopada 2010 Napisano 2 Listopada 2010 Wystarczy byle jaki, nie masz jakiegoś oleju w garażu? Silnikowy, itp.? A jak niczego nie masz to polecam kujawski albo coś w tym stylu .
Patryczek Napisano 2 Listopada 2010 Autor Napisano 2 Listopada 2010 Heh , kujawski xD Nie no , myślałem , że jest jakiś specjalny płyn czy olej , który się wlewa do amorków .. Mam praktyki jako mechanik samochodowy więc z olejem problemu nie będzie Dzięki A mam jeszcze jedno pytanie Mam jeszcze taki Amortyzator jak w tym rowerze : Da się go też jakoś "stuningować" ? Prawdopodobnie jest to SUNTOUR SR XCM V2-PM, 100mm Nie jestem pewny bo mam na nim napisane tylko " sr suntour" xD
Earl Napisano 2 Listopada 2010 Napisano 2 Listopada 2010 Coś da się zrobić, poczytaj to http://www.forumrowerowe.org/topic/1454-tuning-zalewanie-olejem-amora/page__pid__787227__st__880entry787227 .
Toluz Napisano 3 Listopada 2010 Napisano 3 Listopada 2010 Ten tuning który polecił ci Earl dużo nie daje.Wyciągnięcie opaski z tłumika ,ucięcie elastometru i wydłużenie widelca to nie są zabiegi po których widelec będzie zauważalnie lepiej chodził. http://allegro.pl/poradnik-tuningu-sr-suntour-duro-kazda-wersja-i1228203537.html - Polecam kupić ten poradnik ,za małe pieniądze masz super poradnik który napisał nasz forumowy kolega i moderator Andrew.Sam go mam (i Duracza i poradnik ) i zastosowałem się właściwie do wszystkiego co ten poradnik zawiera - duracz chodzi świetnie. Edit : poradnik jest wysyłany na e-maila : )
Earl Napisano 3 Listopada 2010 Napisano 3 Listopada 2010 Być może że nie ma kolosalnej różnicy ale to już coś przynajmniej daje . Chodzi mi o te tuningi co są w sieci. A co do wyciągania duro do 150 skoku to wogóle nie ma sensu bo i tak nadal amor ma 130 skoku.
Patryczek Napisano 4 Listopada 2010 Autor Napisano 4 Listopada 2010 Ahm.. Dobra więc na razie nic nie kombinuję . I tak go zakładam dopiero wtedy jak zrobi się ciepło na razie mam ten V2...
Grand231 Napisano 4 Listopada 2010 Napisano 4 Listopada 2010 XCM 'a też da się stuningować Tak ale ten zabieg prawie nic nie daje.
Grand231 Napisano 4 Listopada 2010 Napisano 4 Listopada 2010 Sam kiedy miałem starego XCM chciałem polepszyć jego pracę przez kompiel olejową, ostatecznie jego praca zmieniła się bardzo nieznacznie - pracował po prostu odrobinę płynniej i był trochę miększy.
Toluz Napisano 4 Listopada 2010 Napisano 4 Listopada 2010 Duże znaczenie dla twardości amortyzatora ma gęstość oleju który do niego wlewasz. Zakładam że w XCM'ie jest elastometr.Skracając go amortyzator też robi się miekszy i wykorzystuje więcej skoku.Później można jeszcze kombinować ze sprężynami. Natomiast w Duro DJD mamy o wiele większe pole manewru dostosowywania amortyzatora na miekszy/twardszy.Np. ja teraz dostosowywuje twardość ilością wlanego oleju do prawej goleni.Więcej jest w temacie o zalewaniu amora olejem
Patryczek Napisano 5 Listopada 2010 Autor Napisano 5 Listopada 2010 Czyli aby był miększy zalać rzadszym olejem ? I ile tak około lać tego oleju
Earl Napisano 5 Listopada 2010 Napisano 5 Listopada 2010 A i do pełna w tłumiku nie możesz też oleju nalać, ja kiedyś tak zrobiłem i duro nie pracowało, było sztywne, także jakieś 3-4 cm przy górze nie zalewam, i działa jak należy
Toluz Napisano 5 Listopada 2010 Napisano 5 Listopada 2010 Patryczek,wszystko masz w temacie o zalewaniu olejem amora.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.