Skocz do zawartości

[Amortyzator przod] Sr Suntour Duro DJD


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Możesz też zrobić kąpiel olejową czyli wlać do dolnych lag po 10-15 ml oleju, i wtedy trzeba uszczelnić od dołu, ja polecam plastelinę, przerabiałem i nadal dziś ani kropli oleju z dołu nie utraciłem.

Napisano

Wystarczy byle jaki, nie masz jakiegoś oleju w garażu? Silnikowy, itp.?

A jak niczego nie masz to polecam kujawski albo coś w tym stylu :icon_lol: .

Napisano

Heh , kujawski xD

Nie no , myślałem , że jest jakiś specjalny płyn czy olej , który się wlewa do amorków .. :D

Mam praktyki jako mechanik samochodowy więc z olejem problemu nie będzie :icon_lol:

Dzięki :D

 

A mam jeszcze jedno pytanie :D

 

Mam jeszcze taki Amortyzator jak w tym rowerze :

 

Da się go też jakoś "stuningować" ?

 

Prawdopodobnie jest to SUNTOUR SR XCM V2-PM, 100mm

Nie jestem pewny bo mam na nim napisane tylko " sr suntour" xD

post-134337-1288725576,34_thumb.jpg

Napisano

Ten tuning który polecił ci Earl dużo nie daje.Wyciągnięcie opaski z tłumika ,ucięcie elastometru i wydłużenie widelca to nie są zabiegi po których widelec będzie zauważalnie lepiej chodził. http://allegro.pl/poradnik-tuningu-sr-suntour-duro-kazda-wersja-i1228203537.html - Polecam kupić ten poradnik ,za małe pieniądze masz super poradnik który napisał nasz forumowy kolega i moderator Andrew.Sam go mam (i Duracza i poradnik :D) i zastosowałem się właściwie do wszystkiego co ten poradnik zawiera - duracz chodzi świetnie.

 

Edit : poradnik jest wysyłany na e-maila : )

Napisano

Być może że nie ma kolosalnej różnicy ale to już coś przynajmniej daje :D .

 

 

Chodzi mi o te tuningi co są w sieci. A co do wyciągania duro do 150 skoku to wogóle nie ma sensu bo i tak nadal amor ma 130 skoku.

Napisano

Sam kiedy miałem starego XCM chciałem polepszyć jego pracę przez kompiel olejową, ostatecznie jego praca zmieniła się bardzo nieznacznie - pracował po prostu odrobinę płynniej i był trochę miększy.

Napisano

Duże znaczenie dla twardości amortyzatora ma gęstość oleju który do niego wlewasz. Zakładam że w XCM'ie jest elastometr.Skracając go amortyzator też robi się miekszy i wykorzystuje więcej skoku.Później można jeszcze kombinować ze sprężynami.

 

Natomiast w Duro DJD mamy o wiele większe pole manewru dostosowywania amortyzatora na miekszy/twardszy.Np. ja teraz dostosowywuje twardość ilością wlanego oleju do prawej goleni.Więcej jest w temacie o zalewaniu amora olejem ;)

Napisano

A i do pełna w tłumiku nie możesz też oleju nalać, ja kiedyś tak zrobiłem i duro nie pracowało, było sztywne, także jakieś 3-4 cm przy górze nie zalewam, i działa jak należy :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...