SteveY Napisano 2 Listopada 2010 Napisano 2 Listopada 2010 Witam! Ponownie pragnąłbym zasięgnąć u Was porady. Przez zimę mam zamiar zmienić sobie kółka. Do wydania będę miał góra 2000zł. Kwoty tej zdecydowanie nie chciałbym przekroczyć, chyba, że o jakieś grosze. Ważę 80kg, jeżdżę mniej więcej 50% po utwardzonych ścieżkach, polnych drogach, i tym podobnym terenie, drugie 50% po asfalcie (wliczając w to codzienny dojazd chodnikiem parę kilometrów do pracy - a więc sporo krawężników!!!) Chciałbym, żeby w miarę bezproblemowo koła wytrzymały parę sezonów, co w moim przypadku przekłada się na dystans powiedzmy 15tyś km. Obręcze muszą być pod V-ki ale nie wykluczam, że kiedyś wymienię hamulce, a więc piasty pod tarcze. Tu mam dylemat, 6 śrub czy centerlock? Myślałem o obręczach Mavica, XC717 lub XM317 na przód i XM719 na tył. Piasty? DT, Shimano, Novatec, jakieś inne? Nie mam pojęcia. Acha, obecnie mam napęd 8 rzędowy, z czasem pojawi się dziesięcio, nie wiem, czy to ma jakieś znaczenie przy doborze piasty... Szprychy, czarne W obecnych kołach mam 32 i chyba nie ma sensu dawać więcej. Masa kół, wiadomo jak najmniejsza ale nie kosztem wytrzymałości. 1600g to chyba rozsądny kompromis? Najbardziej te krawężniki mnie martwią... Jeszcze jedno pytanie na koniec, system bezdętkowy to tylko dobór odpowiedniej obręczy, tak? 717 i 719 są tubeless czy nie? Jakoś nie mogłem się doczytać na stronie mavica. Myślałem wcześniej nad gotowymi kołami ale te raczej są albo tylko pod V-ki albo tylko pod tarcze.
tompoe Napisano 2 Listopada 2010 Napisano 2 Listopada 2010 Piasty DT 340 lekkie nie są(przynajmniej wedle mojej skali) , ale trwałe już tak i to bardzo. Szprychy - masz taki budżet, ze możesz celować w coś typu DT SuperCompetition(ewentualnie zwykłe DT Competition). Na obręczach się specjalnie nie znam, ale z takim budżetem to chyba tylko obręcze karbonowe są poza Twoim zasięgiem. Obręcze dętkowe i bezdętkowe maja różna budowę, wiec to decyzja to podjęcia przy zakupie, gdyz potem chyba jest ciężko dostosować obręcz do szytek(szłyszałem o jakiś tubeless kitach, ale nie wiem jak to funkcjonuje) Pozdrawiam
tobo Napisano 2 Listopada 2010 Napisano 2 Listopada 2010 Obręcze mavica pod vki nie są typu ust, widać to na przekroju obręczy jak porównasz obręcze ust i zwykłe. Ust wymagają specjalnych nypli, mavic nie robi bezdętkówek pod vbrake. Wg mnie decydując się na koła "przejściowe" odpuściłbym sobie wydawanie 2000 zł i kupił za mniej niż 1/3 tej sumy crossride'y mavica. W ciągu jak to zakładasz paru lat eksploatacji zamęczysz obręcze i ostatecznie i tak je będziesz musiał zmienić, co oznacza kolejny wydatek. Ja nie odczuwam żadnej różnicy w przyspieszeniu między kołami o wadze rózniącej zestawy o 350 gram.
SteveY Napisano 2 Listopada 2010 Autor Napisano 2 Listopada 2010 Wg mnie decydując się na koła "przejściowe" odpuściłbym sobie wydawanie 2000 zł i kupił za mniej niż 1/3 tej sumy crossride'y mavica. Zdecydowanie wezmę pod rozwagę. Tak naprawdę to mam przebiegły plan zbudować sobie fajny rowerek ale chciałem zrobić to na raty mocno rozłożone w czasie. Chciałem zacząć od kół, żeby przy ewentualnym kupnie ramy i amorka nie być ograniczonym tylko i wyłącznie do V-ek. Nieco odchodzą już w zapomnienie i w nowych modelach o piwoty cięzko a szkoda.
Mod Team bogus Napisano 2 Listopada 2010 Mod Team Napisano 2 Listopada 2010 Jestem podobnego zdania co Tobo. Jak masz zamiar zmieniać hamulce to bezsensem jest składać kombajn do wszystkiego, fakt będzie uniwersalny, ale... Chyba, że złożysz koła disc only i zakupisz jakieś tanie tymczasowe hamulce tarczowe, ale to jednak też chyba mija się z celem. Crossride polecam od siebie, fajne kółka za dosyć niezłą kasę.
SteveY Napisano 2 Listopada 2010 Autor Napisano 2 Listopada 2010 Dzięki za sprowadzenie na ziemię Wychodzi na to, że najsensowniej po prostu wstrzymać się z zakupem, albo szarpnąć się od razu na koła i hamulce. Tak naprawdę to wcale nie jestem przekonany do zmiany hamulców... Tyle, że rama którą sobie wymyśliłem na przyszłość (skale 80-40) nie ma już piwotów. I patrząc na rynek np amortyzatorów mam obawy, że ciężko będzie znaleźć za rok dwa nową ramę czy amortyzator pod V-ki. Chyba, że się mylę lub co gorsza takie planowanie na zapas jest bez sensu A nie chciałbym kupować wszystkiego na raz. Na koniec jeszcze pytanie z innej beczki. Jak mocuje się do ramy wężyk hamulca tylnego. Wszystkie ramy mają przelotki do opasek zaciskowych czy tylko te tańsze? Kurcze jakieś takie mało eleganckie
cichy66 Napisano 2 Listopada 2010 Napisano 2 Listopada 2010 Tutaj dla przykładu masz różne przelotki mocowania do ramy (w zakładce-THE GRIPPER) http://www.alligatorcables.com/home1.htm
piotrulek84 Napisano 3 Listopada 2010 Napisano 3 Listopada 2010 Chłopaki mają rację. Miałem podobne dylematy. Chciałem kupić w tym roku koła 2kpln+ramę 4kpln. W końcu kupiłem cały rower za 5,5kpln. Ze starego mam Rebe i Elixir, z nowego napęd xt i ramę. Brakuje rurek, kilku duperelków oraz kół. I może dobrze, bo gdybym kupił wcześniej to by się nie doczekały kompletu. Kupuj Crossride'y
Mod Team bogus Napisano 3 Listopada 2010 Mod Team Napisano 3 Listopada 2010 Co do przelotek na ramę to wystarczy wejść na stronę Velo, a konkretniej Accenta i Dartmoora: http://velo.pl/produkty/?m=1&pk=%&id=1552 http://velo.pl/produkty/?m=3&pk=%&id=2345 Tych przelotek z Dartmoora używam osobiście i spisują się dobrze. Choć jak ładnie się zepnie to przygotowanych przelotek do ramy to jest ok. Często z ramą dostarczane są zatrzaski do mocowania na tylnych widełkach przewodu.
zlomek Napisano 14 Listopada 2010 Napisano 14 Listopada 2010 Hej -jeśli szukasz idealnych kółek do 2000zł,które będą uniwersalne to polecam złożyć je z : - obręcze Mavic xc 717 lub DT 4.1 - piasty DT 240s centerlock ( wygląd bliski wersji v, kiedyś możesz zamontować tarcze centerlock lub adapter - np kcnc wazy tylko 25g ) - szprychy sapim race, nypelki alu Jeśli szukasz systemu ust to wybierz 819 ust- niestety koła będą ważyć sporo więcej. pozdrawiam
SteveY Napisano 17 Listopada 2010 Autor Napisano 17 Listopada 2010 Dzięki za podpowiedź, ale temat już nie aktualny. Posłuchałem rady i zakupiłem lekko używane Crossmaxy ST. A za resztę nową R7... Tym sposobem rower straci na wadze dobre połtora torebki cukru
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.