MrPawlix Napisano 31 Października 2010 Napisano 31 Października 2010 Siema. Mam taki dylemat... A dokładnie chcę kupić amortyzator z osią QR20. Rower to Sign DS mam w nim koło Alxremisa DM24 ze zwykłą piastą. I teraz pytanie do Was. Czy brać nowe koło z piastą QR20 czy kupić nową piastę i przełożyć do DM24 ? Proszę o pomoc bo jestem zielony w tych sprawach. I jeszcze jedno... Czy będę musiał wymienić szprychy (jak bym przekładał piastę...). Pozdro
Artursx1 Napisano 31 Października 2010 Napisano 31 Października 2010 Całe koła używane są zazwyczaj tańsze i za 250 zł-300 zł kupisz koło np : http://allegro.pl/mavic-721-hope-pro-ii-qr20-cn-spoke-ideal-tanio-i1293920154.html któro już jest sprzętem z wysokiej półki .
enduroriderPL Napisano 31 Października 2010 Napisano 31 Października 2010 Przekładanie piasty = nowe szprychy+zaplot. Teoretycznie mógłbyś trafić w piastę z kołnierzami o dokładnie tej samej wysokości, ale to jest mało prawdopodobne. Jeżeli zostawiasz sobie stary amor to zostaw i stare koło a jeżeli nie to sprzedaj je i dołóż do nowego zestawu.
MrPawlix Napisano 1 Listopada 2010 Autor Napisano 1 Listopada 2010 A za ile mógłbym opchnąć używanego DM 24 używanego niecałe 3 miesiące ? Koło nie było prostowane bo nie ma takiej potrzeby. Zero bić itd.
enduroriderPL Napisano 1 Listopada 2010 Napisano 1 Listopada 2010 Umiesz pisać na forum to alleprowzji też się odnajdziesz. Poszukaj w dziale używanych kół.
AdasMatysek Napisano 16 Listopada 2010 Napisano 16 Listopada 2010 Spokojnie możesz kupić piastę z takim samym kołnierzem (+/- 2,3mm) i powinno być ok jak masz nyple nie wyjechane. To jest mit ,że trzeba wymieniać szprychy. Nowa piasta 150zł, przeplecenie 50zł i jeżeli mechanik nie jest leserem to spokojnie sobie poradzi. Dm24 to fajna, tania obręcz i szkoda się pozbywać za bezcen. Ja tak robiłem już kilka razy i koła nie są wcale gorsze, fakt - nie każdy mechanik lubi się bawić w używane szprychy i nyple.
Toluz Napisano 16 Listopada 2010 Napisano 16 Listopada 2010 To nie jest żaden mit.Większość piast się różni dość sporo kołnierzem i po prostu potrzeba nowe szprychy.Jeśli by trzymać się twojej zasady to chyba trwałość zaplotu byłaby mniejsza.
AdasMatysek Napisano 17 Listopada 2010 Napisano 17 Listopada 2010 wiem ,że piasty się różnią kołnierzem! ale wiem też ,że można zmierzyć kołnierz (ewentualnie rozstaw między dziurkami dla pewności).potem pójść do sklepu i kupić sobie piastę na sztywną oś która będzie prawie idealnie pasować do starej obręczy i starych szprych a nawet starych nypli jeżeli nie są zryte. a jeżeli dajesz się naciągać w sklepie rowerowym na nowe nyple i nowy komplet szprych (mimo iż stary jest ok) to już Twój osobisty problem. 10lat temu kiedy sprzęt był drogi to nikt nawet nie marzył o zmianie szprych podczas zmiany piasty albo obręczy. Moim zdaniem dobrze zaplecione koło na używanych szprychach nie jest nawet minimalnie gorsze od koła na szprychach nowych.
bender999 Napisano 17 Listopada 2010 Napisano 17 Listopada 2010 a ja od siebie powiem tak: oczywiście może się tak zdarzyć że piasta pod 20 będzie miała kołnierz taki jak normalna i wtedy jest jak najbardziej zrozumiałe wykorzystanie starych szprych...ale z własnego doświadczenia wiem ze 2-3mm różnicy to przy zaplataniu koła nie jest aż tak mało Poszukaj jaką piastę byś ewnetualnie wybrał a następnie wylicz sobie za pomocą kalkulatora szprych długość do DM24 jeśli będzie się różnić ok 1mm to można brać jeśli nie to szukaj innej piasty albo nowych szprych Jest jeszcze możliwość wzięcia piasty z dużo większym kołnierzem i zaplecenie koła na 4 a nie tak jak zapewne miałeś na 3 krzyże
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.