FoldingBikes Napisano 31 Października 2010 Udostępnij Napisano 31 Października 2010 Witam. Chciałem się zapytać użytkowników przednich amortyzatorów: Suntour Raidon RL Air oraz Rock Shox Dart 3 o plusy i minusy tych modeli.Myślę właśnie nad kupnem przedniego wahacza (max. cena 450 zł) Amortyzator byłby używany podczas jazdy szosowej, w lesie oraz na lekkich zjazdach (podłoże kamieniste). Waga rowerzysty: 70 kg. Będzie to mój pierwszy amortyzator i powiem szczerze że specyfikacje techniczne, które czytam na temat tych modeli nie za wiele mi mówią, a sam też nigdy nie jeździłem z amortyzacją. Dziękuje z góry za wszystkie uwagi. Jeśli był już taki wątek na forum to przepraszam, ale nie znalazłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adii22 Napisano 31 Października 2010 Udostępnij Napisano 31 Października 2010 Wziąłbym Raidona - dlaczego? BO jest powietrzny, napompujesz pod swoją wagę i będzie działać jak należy, Dart jest sprężynowy i jeżeli nie trafisz z odpowiednią sprężyną (za twarda/miękka), czeka Cię wymiana sprężyny. Tutaj masz test Raidona Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaszs Napisano 31 Października 2010 Udostępnij Napisano 31 Października 2010 ja mogę powiedzieć co nieco o Darcie - generalnie nie polecam amora sprężynowego w tej cenie:-( tak kolega adii22 napisał z tych dwóch to Raidon. RS niby ma regulację ale ona nie działa zbyt dobrze - jesteś stosunkowo lekki więc nawet sprężyna średnio twarda będzie za twarda:-) może być też http://allegro.pl/sr-suntour-epicon-da-100-mm-powietrzny-okazja-i1285756179.html http://allegro.pl/rock-shox-tora-302-coil-manetka-wyprzedaz-i1297493115.html albo jakąś używka z nieco wyższej półki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FoldingBikes Napisano 31 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 31 Października 2010 Dzięki piękne. O Torze też myślałem tylko niestety trudno jest wyrwać w tej cenie (400 zł) wersję z piwotami. O tym dopompowywaniu amortyzatora też dużo pozytywnego słyszałem. Póki co myślę o http://allegro.pl/suntour-raidon-rl-air-manetka-v-brake-wyprzedaz-i1274831464.html oraz http://allegro.pl/rock-shox-dart-3-z-blokada-skoku-super-cena-i1288814267.html. A czym generalnie różni się Suntour Raidon LO AIR od Suntour Raidon Rl AIR? Czy nie przeszkadza brak "Rebound Damping adjuster"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 31 Października 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 31 Października 2010 Raidon jest też znacznie sztywniejszy- różnia średnicy goleni wewnętrznych jest na plus dla Raidona ( Dart ma chyba ok. 28 mm Raidon bodajże 32 mm). RL to blokada skoku z manetki, LO - blokada skoku na goleni ( jesli się mylę to przepraszam). Jesli masz mozliwość kupna amorka z regulacją tłumienia (Rebound Damping) to nawet sie nie zastanawiaj- Suntoury są z urzędu mocno stłumione, więc regulacja na pewno ułatwi Ci ustawienie amorka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adii22 Napisano 31 Października 2010 Udostępnij Napisano 31 Października 2010 Generalnie poszukaj na forum opinii o Raidonie - było sporo tutaj mówione. Można się jeszcze teoretycznie o używki pokusić, ale nie wiem, czy za 450zł wyhaczy się coś o wiele lepszego od nowego Raidona Raidon LO będzie miał blokadę skoku przed obrót dźwigienki na prawej goleni, Raidon RL będzie miał manetkę. "rebound..." to regulacja tłumienia odbicia - czyli na chłopski rozum jak szybko amorek będzie wracać. BTW, manetka to fajna sprawa i kolega Durnykot był szybszy ode mnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FoldingBikes Napisano 31 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 31 Października 2010 A mogę zapytać co oznacza mocno stłumione? "znacznie sztywniejszy" czy to plus czy minus? Generalnie które amory są łatwiejsze (tańsze) w serwisowaniu: powietrzne czy sprężynowe. Jeśli zakupiłbym powietrzny to musiałbym opcjonalnie dokupić do niego pompkę. Czy sprężynówki mają też jakieś wymagane narzędzia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adii22 Napisano 31 Października 2010 Udostępnij Napisano 31 Października 2010 Mocno stłumiony, czyli że będzie powoli "wracać" po amortyzacji - czuli najechaniu na przeszkodę. Powoli - rzecz względna. Znacznie sztywniejszy - czyli jak będzie pracować materiał (w sensie o ile będize się "odginał" podczas jazdy - rzecz normalna i naturalna, ale im mniej tym lepiej) - im sztywniejszy tym precyzyjniejszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FoldingBikes Napisano 31 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 31 Października 2010 Dzięki. Z tego co czytam tu u was to można by trochę ten powrót ulepszyć poprzez zmianę oleju w goleni. Ile taki olej kosztuje oraz czy taka wymiana może być wykonana prze zemnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adii22 Napisano 31 Października 2010 Udostępnij Napisano 31 Października 2010 Wykonana jak najbardziej przez Ciebie, potrzebujesz jedynie oleju do amortyzatorów. Jednak najpierw bym na twoim miejscu kupił amortyzator a potem martwił się dostrajaniem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.