hexagon5800 Napisano 31 Października 2010 Napisano 31 Października 2010 Witam . TO jescze raz ja z tym samym tematem . otóż już mam mniej wiecej okreslony budrzet na hamulec przedni z klamko manetka 600 zl bez manetki musze oczywiscie doliczyc cene matki itd . A wiec mam hexagona v3 . podoba mi sie http://www.sklep.bikestacja.pl/product_info.php?cPath=26_39_275_280&products_id=1711 albo http://www.sklep.bikestacja.pl/product_info.php?cPath=26_39_276_277&products_id=3122 chciałbym jaks opinie na ich temat oraz inne propozycje w tym przedziale cenowym . I mam dwa pytania mam jakiś marketowy amortyzator firmy ZOOM i jaka jest zalezosc amortyzatora do hamulaca jaka jest zaleznosc amortyzatora do apdaptera i do wielkosci tarczy ? jeśli do tego amora nie da sie nic zamontowac to prosze o jakies propozycje bo sam sie malo na tym wszystkim znam
Andrew Napisano 31 Października 2010 Napisano 31 Października 2010 A dlaczego chcesz klamkomanetkę? Moim zdaniem chcesz na maxa pokomplikować sobie życie Masz rower z niskiej półki, więc może zdecyduj się na jakiś hamulec z podobnego przedziału cenowego. Proponuję najnowsze deore 595 albo SLX. I do tego oddzielnie manetki.
hexagon5800 Napisano 31 Października 2010 Autor Napisano 31 Października 2010 wiesz mam teraz klamko-manetki deore , rower nie jest chyba z najnizszej polki juz prawie caly na deore/slx a klamkomanetke chce dlatego ze wyjdzie taniej bo nie bede busial kupoawac dwoch manetek i drugiej klamki
Mod Team durnykot Napisano 31 Października 2010 Mod Team Napisano 31 Października 2010 I mam dwa pytania mam jakiś marketowy amortyzator firmy ZOOM i jaka jest zalezosc amortyzatora do hamulaca jaka jest zaleznosc amortyzatora do apdaptera i do wielkosci tarczy ? jeśli do tego amora nie da sie nic zamontowac to prosze o jakies propozycje bo sam sie malo na tym wszystkim znam Większość amortyzatorów , nazwijmy je umownie budżetowymi, ma mocowanie typu IS http://mountain.bike198.com/wp-content/uploads/2009/03/fork-is-brake-mounts.jpg obecnie coraz częściej producenci przechodzą na mocowanie PM http://mountain.bike198.com/wp-content/uploads/2009/03/fork-post-mounts.jpg to samo dotyczy zacisku hamulcowego. Hamulce, które Cię interesują mają mocowanie PM,więc aby je założyć do amorka z mocowaniem IS musisz zakupić stosowny adapter ,który jest inny dla rozmiaru tarczy. W przypadku mocowania PM na amorku przeważnie potrzebujesz adapter do tarcz od 180 mm w górę ( dla tarczy 160 nie trzeba, chociaż nie jest to regułą) Producenci amortyzatorów z zasady określają maksymalny rozmiar tarczy jaką możesz założyć. Obawiam się ,że w przypadku Twojego amorka tarcza 160 mm będzie sporym wyzawaniem- większe raczej nie wchodzą w grę. Andrew już napisał o innych propozycjach- moim zdaniem SLX lub nowe Deore będzie wystarczajace- montowanie XT czy Louise ( zresztą niezłe hamulce) jest ,moim zdaniem , bez sensu. Lepiej zakupić np. Deore, a za pozostałą kasę poszukać lepszego amorka ( choćby XCRa)
hexagon5800 Napisano 31 Października 2010 Autor Napisano 31 Października 2010 czemu bez sensu , amorek bedzie tyle ze pozniej , problem oczywiscie z kasa rower krossa mioal byc jako baza teraz z kazdym przyplymem kasy cos zmienial jako ze jestem jeszcze uczniem nie dysponuje na bierzaca gotowka , a czemu wieksze tarcze nie daja rady , wszyscy pisza ale nikt jeszcze tego nie opisac mozesz to mi wytlumaczyc ?>
pawelsystem Napisano 31 Października 2010 Napisano 31 Października 2010 czemu bez sensu , amorek bedzie tyle ze pozniej , problem oczywiscie z kasa rower krossa mioal byc jako baza teraz z kazdym przyplymem kasy cos zmienial jako ze jestem jeszcze uczniem nie dysponuje na bierzaca gotowka , a czemu wieksze tarcze nie daja rady , wszyscy pisza ale nikt jeszcze tego nie opisac mozesz to mi wytlumaczyc ?> bo kipski amor poprostu nie wytrzyma sił wytwarzanych przez wieksza tarcze
Mod Team durnykot Napisano 31 Października 2010 Mod Team Napisano 31 Października 2010 Z grubsza rzecz ujmując- im większa tarcza ,tym większa siła hamowania ( to dobrze) ale też większe siły działające na amortyzator ( to akurat niedobrze). Amortyzator z tarczą większą niż dopuszczalna najpierw łapie luzy, które mogą się powiększać w trakcie dalszej eksploatacji, w ekstremalnej sytuacji ( co w przypadku Zooma chyba dosyć szybko by nastapiło) może dojść do złamania amortyzatora- a czym to grozi chyba nie muszę pisać. http://www.pinkbike.com/photo/2350933/ http://www.pinkbike.com/photo/2003343/ http://www.pinkbike.com/photo/1144150/ Wyobraź sobie takie coś przy 30 km/h Wg mnie bezsens zakupu hamulców i zakładanie ich do Zooma tkwi w kolejnosci zakupu- prywatnie najpierw kupiłbym amorek, poźniej hamulce. Z nwymi hamulcami szybciej i bezpiecziej nie pojedziesz, bo amorek nie będziej zapewniał odpowiedniego komfortu i bezpieczeństwa.
hexagon5800 Napisano 31 Października 2010 Autor Napisano 31 Października 2010 a jaki byscie w takim wypadku polecili amorek ? myslalem o torze podobno dobra lub cos w podobnej cenie . co musze wiedziec wybierajac amora i z czym on by musial byc kompatybilny ?
Mod Team durnykot Napisano 31 Października 2010 Mod Team Napisano 31 Października 2010 Określ budżet, swoją wagę i do czego ma służyć ( XC,AM,FR, DH).
hexagon5800 Napisano 31 Października 2010 Autor Napisano 31 Października 2010 hmn no jesli juz bede go kupowal to mysle wydac tak 750-850 zl waga 52 kg waga to jesli to XC ogolnie no to dluzsze wyprawki i jak juz wjechac w las to tak żeby można było poszaleć , poskakac itd
pawelsystem Napisano 31 Października 2010 Napisano 31 Października 2010 hmn no jesli juz bede go kupowal to mysle wydac tak 750-850 zl waga 52 kg waga to jesli to XC ogolnie no to dluzsze wyprawki i jak juz wjechac w las to tak żeby można było poszaleć , poskakac itd jśli do xc to używana reba http://allegro.pl/rock-shox-reba-sl-czarna-wspaniala-okazja-i1292266222.html http://allegro.pl/rock-shox-reba-sl-poplock-okazja-i1299156913.html ta pierwsza wyglada ciekawie
jasskulainen Napisano 31 Października 2010 Napisano 31 Października 2010 wiadomo ze zoom to nie wysoka polka http://www.pinkbike.com/photo/2003343/ ale na tym zdjeciu widac w jakim stanie byl ten amor... z taka rdza to nawet sid world cup jest dosc wiotki i nie pewny
pawelsystem Napisano 31 Października 2010 Napisano 31 Października 2010 wiadomo ze zoom to nie wysoka polka http://www.pinkbike.com/photo/2003343/ ale na tym zdjeciu widac w jakim stanie byl ten amor... z taka rdza to nawet sid world cup jest dosc wiotki i nie pewny tylko wez dobrego amora doprowac do takiej rdzy....
hexagon5800 Napisano 31 Października 2010 Autor Napisano 31 Października 2010 a jakie są jeszcze fajne amorki miedzy torą a rebą ?
hexagon5800 Napisano 1 Listopada 2010 Autor Napisano 1 Listopada 2010 ten recon http://www.sklep.bik...roducts_id=4822 ? bo widzialem duzo drozsze ktore juz by przekroczyly moj budzet na amorka taki epicon -> http://allegro.pl/sr-suntour-epicon-r-l-d-100mm-2010-czarny-i1290073405.html ? Więc i jeden i drugi mi się podoba ale ta ważniejsza rzecz to żeby były wersja na dwa rodzaje hamulców i jeszcze chodzi o te stery czy coś , co tak pisze 1 1/8 nie kumam tego , aha i jakie ma znaczenie ta długość tej rury sterowej ?
Mod Team durnykot Napisano 1 Listopada 2010 Mod Team Napisano 1 Listopada 2010 Tu możesz poczytać o rodzajach sterów http://www.wrower.pl/sprzet/stery/stery.php Za krótka rura sterowa uniemożliwi montaż amorka, a ściślej rzecz ujmując, montaż kierownicy. Najbardziej prymitywny pomiar rury sterowej- od górnej krawędzi mostka do korony amortyzatora ( czyli do miejsca, gdzie amortyzator przylega do ramy ). Amorki z mocowaniem pod hamulce typu V są już na wymarciu. Recona czy Epicona raczej nie uświadczysz. Alternatywą może być Raidon http://www.sklep.bikestacja.pl/product_info.php?cPath=295_22_133&products_id=4351 lub RST First http://e-rower.pl/amortyzator-first-2010-p-4163.html
hexagon5800 Napisano 1 Listopada 2010 Autor Napisano 1 Listopada 2010 Wielkie dzięki , za to wszystko najprawdopodobniej zdecyduję się tore albo recona jeszcze rozważam nad RAIDONem . A mógłbyś jeszcze napisać tak jaśniej jak zmierzyć to rurę sterową ?
Mod Team Puklus Napisano 1 Listopada 2010 Mod Team Napisano 1 Listopada 2010 Wiesz ja to bym sie bardziej skupił na ramie bo ta od hexagona to wybitna nie jest. Zamaist kupować hamulce klasy XT zamien to na rame nową bądź uzywana i wtedy zacznij wyścig zbrojeń. Takie jest moje zdanie. Co do pomiaru rury: Najłatwiej wyciągnąć amor i poprostu zmierzyć. Jak nie to odkreć górny capsel mostka i sprawdź ile brakuje do rury sterowej powinno to być ok 3mm. pozniej zmierz odległość między końcem główki ramy łącznie ze sterami do góry mostka i odejmij to co brakuje czyli tyle ile jest schowana rura. Wynik będzie przybliżony ale w miare dokładny.
hexagon5800 Napisano 1 Listopada 2010 Autor Napisano 1 Listopada 2010 Ramę też kiedyś będę zmieniał , ale na nią zamierzam dużo więcej wydać i nie ma możliwości żebym uzbierał na nią do sezonu a nawet do dobrego lata , a co do tej rury to tak z ciekawości to są jakieś najpopularniejsze rozmiary sorki za określenie , no bo nie sądzę żeby do było jakoś wiele wielkości tej rury bo producenci mieli by mały kłopot , rowerek mam na działce i chciałem bez jady wyeliminować możliwy wymiar , wiem że to może być śmieszne i nie profesjonalne no ale trzeba sobie jakoś radzić
Mod Team durnykot Napisano 1 Listopada 2010 Mod Team Napisano 1 Listopada 2010 Rozmiary? Masz na myśli długość czy średnicę? O ile długość zależy od producenta ( przyjmijmy średnią 255 mm) , o tyle średnica rury występuje w rozmiarach: 1 cal ( tanie rowery " marketowe"), 1 1/8 cala ( praktycznie standard w 95% rowerów) i coraz częściej spotykane 1,5" lub o zmiennej średnicy 1 1/8- 1,5" . Te ostatnie rozmiary Cibie nie dotyczą, stawiam raczej na 1 1/8 cala. jesli masz do wyboru Torę lub Recona- kup Recona. Systemy amortyzacji i tłumienia są takie same , ale Recon jest jakieś pół kilo lżejszy. Epicon jest lżejszy od Recona i w mojej opinii ma lepszy stosunek jakość /cena.
hexagon5800 Napisano 1 Listopada 2010 Autor Napisano 1 Listopada 2010 a ty jeśli miałbyś cobie kupować to który ? aha będę na pewno kupował któryś z tych trzech modeli , tylko jeszcze wiem ,że są różne ceny np. tora w cykloturze jest od 582 do nawet tysiaka , ja jako laik nie wiedzie w nich żadnej różnicy
Mod Team durnykot Napisano 1 Listopada 2010 Mod Team Napisano 1 Listopada 2010 Najtańsza Tora jest w wersji sprężynowej- w mojej opinii szkoda kasy. Recona z piwotami to ze świecą szukać. Tu jest Tora Solo Air ( czyli ta sama technologia co w Reconie,ale pół kilo cięższa ) http://allegro.pl/rock-shox-tora-302-lo-air-solo-manetka-kurier0zl-i1300682170.html Raidon Air http://allegro.pl/sr-suntour-raidon-rld-air-100mm-mod-2010-super-i1289815624.html na stronie Sparrow Bike można jeszcze kupić Epicona 2008 za 660 pln. Ekonomiczniej wychodzi Tora- generalnie te trzy amorki prezentują zbliżony poziom- no , może tylko Raidona brałbym na końcu pod uwagę. W sumie chyba kupiłbym Torę- w miarę trwały, prosty w obsłudze i serwisowaniu amorek.
hexagon5800 Napisano 1 Listopada 2010 Autor Napisano 1 Listopada 2010 czyli , że tak powiem sprężyny odpadają . a ten bo o tym nic nie pisałeś http://www.sklep.bikestacja.pl/product_info.php?products_id=4822 ? tu w tym sklepiku też mało pisze . On w tym sklepiku kosztuje 800 zl trochę sporo , ale skoro na allegro idzie po 1000 może warto do niego dołożyć ?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.