Skocz do zawartości

[koła]Użycie używanych szprych


accentinferno

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. mam zamiar na nowy sezon wymienić obręcze które ważą po 650 gramów każda na takie ważące po 400. mam na tą operację 250zł czyli po 100zł na obręcze i 50 zł na zaplecenie i wycentrowanie. moje koło zaplecione jest na: piasty novatec 142 szprychy dt champion i obrecze rodi fr disc. Planuję wymianę obręczy na equalizery ale nie mam tyle cash-u żeby wymienić też i szprychy i wydać kolejne min 150 zł. zastanawiam się czy jest to możliwe by nie wymieniać szprych. koła ma przebieg ok 8000km ale nie były jeszcze centrowane ( zapewne z powodu pancernej obręczy) czy mogę wymienić same obręcze bez szprych???

 

znalazłem na forum taki oto temat, http://www.forumrowerowe.org/topic/10135-szprychy-ze-starego-koa-nie/

ale po pierwsze uważam ze założyciel trochę przesadza, do tego jest nastawiony w mojej ocenie na jakieś skoki i pisze o kołach już centrowanych, a w moich kołach ta operacja nie była jeszcze potrzebna i w przednim kole dalej nie jest potrzeban, bo kolo wygląda jakby miało przejechane max 1000km:)

 

tak wiec czy mogę użyć tych samych szprych?

Napisano

no nie wiem - zaplotłem nowe obręcze (przód i tył) na starych piastach i szprychach (mają grubo powyżej 10-ciu lat) i nie widzę jakichkolwiek problemów od wielu tys. km. Fakt, że używam do lżejszych jazd - miejsko-trekkingowych, ale z dużą dozą dróg wertepiastych...

Napisano

 tak wiec czy mogę użyć tych samych szprych?

 

Ja nie widzę przeszkód. Tym bardziej, że masz markowe szprychy. Sprawdź tylko profil nowych felg, żeby nie różnił się zbytnio od profilu starych. Chodzi o to, żeby długość szprych pasowała.

  • Mod Team
Napisano

Jeśli koła nie były kilkanaście razy w serwisie na centrowaniu to śmiało ładuj. Pytałem w tej sprawie w dobrym serwisie(serwisach bo dwóch) i powiedzieli mi (bo sam tak zaplatałem kilka kółek) że nie powinno byc problemu. Jeśli pęknie szprycha to jedna a nie wszystkie 32 czy 36 :voodoo:

Napisano

Powinno działać na tych samych szprychach, pierwsza kwestia (już wspomniana), na którą musisz zwrócić uwagę to ERD, czyli średnica obręczy. Jeśli ten wymiar nie będzie się różnił, najlepiej, jakby konkretne szprychy zostały w tych samych miejscach. Teraz są w jakiś sposób powyginane, jak zmieni się wygięcie, będą mniej wytrzymałe.

  • Mod Team
Napisano

Ja swoje koło przeplatałem ze 3-4 razy na tych samych szprychach i żyje do dziś wiec nie widzę problemu ale nyple mozna by wymienić, jak nie wszystkie to choć te co trzeba.

Napisano

dobrze że temat nie został jeszcze zamknięty ponieważ pojawił się problem.Mianowicie mam w rowerze 36 szprych na koło a większość equalizerów ma 32 otw, co oznacza że nie mogę już kupić wersji ważącej 385gramów tylko muszę kupić wersje która waży 430 gramów:( Druga zła wiadomość to nie wiem czy wysokość obręczy będzie się zgadzała:(, ponieważ nie wiem jaką wysokość mają moje obecne rodi fr. wiec mam do was 2 pytania

 

1.Jaką wysokość mają obręcze rodi fr?

2. Jaka może być maksymalna różnica w wysokości obręczy zakładanych na te same szprychy(zakładając że szprychy są dobrze dobrane)?

  • Mod Team
Napisano

1. Czy to tak cięzko zmierzyć ?? Chwila moment ściągasz oponę choć nie trzeba i dokonujesz pomiaru wysokości obręczy.

2. Wszystko zależy od zaplotu. Np na 4 krzyże potrzeba dłuższych szprych niz na 3 itd. Jeżeli chodzi o taki sam zaplot to różnica hmm 1-2mm góra myślę ale to tez zależy czy obecne szprychy masz w sam raz za długie lekko czy może za krótkie lekko.

 

Jeżeli szprychy okażą sie za krótkie o ok 1-2mm moża sie poratować dłuższymi nyplami ale większe wartości trzeba już niestety zakupić komplet nowych.

Napisano

Ja w tym momencie kupiłbym obręcze alexrims ace-18 jedna wazy 420 g, kosztuje 50 zł i łatwo znaleźć wersję na 36 szprych, w dodatku wysokość ich jest prawie taka sama jak tych rodi

Napisano

To zeszlifuj bok do hamowania v-kami (prawie do końca tego rowka), jakoś tam zdejmij lakier pomaluj proszkowo i możliwe że wyjdzie ci obręcz około 400 gram (i to szersza od equalizera o całe 0.7mm :thanks: )

Napisano

O co ci chodzi ? Doradzam ci, a jak coś ci się nie spodoba zaraz zaczynasz się rzucać... W takim razie po co zakładałeś ten temat ? Żeby się wyżyć ? Zajrzyj do działu "Forum Szosowe" to zobaczysz że wielu tak robiło i było ok.

Napisano

brawo geniuszu na pewno bede szlifował obręcz... a nie wpadłeś na pomysł że taka obręcz starci pierwotną wytrzymałość??

 

wiec ponawiam: sensowne obrecze pod tarcze na 36 szprych cena do 100zł za sztukę i wysokość podobna jak moje dawne rodi fr

Napisano

HAHAHA to po co są w obręczach pod v-ki specjalnie robione boki pod hamowanie ? Są grubsze, obrabiane (dlatego obręcz jest cięższa) i gdy dopiero gdy wyjeździ się ją do KOŃCA rowka może się coś dziać, może powinienem w ogóle przestać hamować bo mi obręcz od tego pęknie ?

Napisano

oj kubek kubek.... Jak się nie znasz to po co piszesz. Proponuje jakąś lekturę rowerową. obręcz podczas hamowania się zużywa co prawda ma na to przygotowaną specjalną strefę, ale strefa podstawowa nie jest taka sama w obręczy pod tarcze!!!

jak byś nie wiedział strefa jest zrobiona po to żeby była powierzchnia równa i odpowiednia pod klocek, Jeżeli usuniesz materiał przeznaczony na hamowanie, to wytrzymałość obręczy znacznie się zmniejszy!

Napisano

Tak, szczególnie gdy napisałeś że Alexrims ACE 18 JEST POD V-KI i o o tą obręcz mi chodziło... :icon_mrgreen: może i o niej nie napisałem ale nigdzie nie było mowy o obręczy pod tarcze

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...