Pebiszczu Napisano 26 Października 2010 Napisano 26 Października 2010 Witam. Obecnie posiadam opony Schwalbe Rocket Ron 2,25. Masa jednej opony to okolice 530 gram. Potrzebuję opon do stylu jazdy 50/50, czyli 50% las i 50% asfalt. Mogłyby być też ciut węższe niż moje obecne, chciałbym aby były również znacznie lżejsze no a przy tym oczywiście w miarę możliwości jak najbardziej wytrzymałe. Cena za sztukę to ok. 100zł (no może 120 Heh..) EDIT: Teraz się dopatrzyłem na stronie producenta, że ta opona waży 465g. Nie wiem czy im wierzyć.
miskov17 Napisano 26 Października 2010 Napisano 26 Października 2010 Musisz pamiętać, że każda lekka opona na asfalcie będzie się szybko zużywać ze względu na miękką mieszankę. Race king 2.0 SS ~430-440g: http://allegro.pl/opona-race-king-supersonic-26-2-0-ostatnie-sztuki-i1249897375.html Racing Ralph 2.1 ~440-450g: http://allegro.pl/schwalbe-racing-ralph-evo-2010-26x2-1-xtrabike-i1285758454.html
Pebiszczu Napisano 26 Października 2010 Autor Napisano 26 Października 2010 Musisz pamiętać, że każda lekka opona na asfalcie będzie się szybko zużywać ze względu na miękką mieszankę. No właśnie z tym jest problem. Przeraziłem się jak zobaczyłem u kumpla w lekkim Authorze opony GEAX'a w szerokości bodajże 1.95. 2 miesiące szybkiej jazdy po asfalcie i bieżnika zarówno z przodu jak i z tyłu prawie nie było. A czy węższe opony np. 2,00 lub 1,95 przeznaczone do XC w miarę dobrze radzą sobie w lesie, na ścieżkach gdzie jest troszkę piachu i błota?
jasskulainen Napisano 26 Października 2010 Napisano 26 Października 2010 na piach najlepszy jest szeroki laczek i niskie cisnienie
Cox Napisano 26 Października 2010 Napisano 26 Października 2010 ja mam rocket rona 2,1 do tego w wersji performace i waży 448g w wersji evo to i po 395g się egzemplarze znajdują http://www.forumrowerowe.org/gallery/image/3661-schwalbe-rocket-ron-performance-21-waga448g-480-producenta/
adii22 Napisano 26 Października 2010 Napisano 26 Października 2010 Możesz się też pokusić o mniej prestiżowe Kendy Karmy
lukaszs Napisano 26 Października 2010 Napisano 26 Października 2010 w wagę rocketów możesz spokojnie wierzyć....ale fifti/fifti nie polecam bo to bardzo cieniutka opona i byle ostry kamień a już szkło to eksplozja. w sam teren polecam........mam 2.25 i do puki nie zacząłem śmigać więcej po mieście było ok.
Koen Napisano 26 Października 2010 Napisano 26 Października 2010 Może Crossmark eXception 2.1"? Waga 463g i 95zł.
kubek20 Napisano 27 Października 2010 Napisano 27 Października 2010 Ja polecam Geax Gato 1.9, waga jakieś 480-500 gram ale są dość grube i odporne na przebicia (wyraźnie grubsze od kend karm) mam ją na przodzie i przez prawie 3 miesiące nie miałem żadnego uślizgu przedniego koła karm nie polecam, cienkie, a mi w miejscu gdzie opona styka się z obręczą (tam zaraz nad "drutem" kevlarowym) przetarła mi się cała i po 4 miesiącach mimo dobrego bieżnika do codziennej jazdy się już nie nadaje (na wyścigi ją zostawię, zabezpieczyłem ją butaprenem ). Cena zwijanej to normalnie jakieś 110-120 zł ale ja kupiłem za 90 )
Pebiszczu Napisano 27 Października 2010 Autor Napisano 27 Października 2010 w wagę rocketów możesz spokojnie wierzyć....ale fifti/fifti nie polecam bo to bardzo cieniutka opona i byle ostry kamień a już szkło to eksplozja. w sam teren polecam........mam 2.25 i do puki nie zacząłem śmigać więcej po mieście było ok. No właśnie jak na teren oponki są super! Bardzo dobra przyczepność, ale od niedawna zacząłem trochę więcej jeździć po mieście, asfaltach i wtedy te Rocket Ron'y w wersji 2,25 nie są już tak fajne. EDIT: Spodobały mi się te Maxxis'y, szczerze mówiąc to od dawna już za nimi chodziłem, ale znając mnie to zdecyduję się na jakieś ultra lekkie Schwalbe Już postanowiłem, kupuję opony Maxxis CrossMark 2,1 Exception. Waży ok. 480g i ma 120 TPI. http://allegro.pl/maxxis-crossmark-26x2-1-exception-120tpi-kevlar-62-i1282642831.html A do tego dętki Schwalbe XXLight (95g) http://allegro.pl/detka-schwalbe-xx-light-95g-sv-i-av-super-waga-i1289958714.html Jak myślicie? Czy to będzie zestaw w miarę odporny na przebicia?
Koen Napisano 27 Października 2010 Napisano 27 Października 2010 Sam zaproponowałem Crossmarka ale teraz trochę namieszam Wersja exception ma miększą mieszanke niż zwykły crossmark więc jak jeździsz 50% asfaltu to tylna może długo nie wytrzymać. A jakbyś jednak się zdecydował to bierz bezpośrednio w bike-center.pl - zaoszczędzisz 10zł na sztuce.
Pebiszczu Napisano 27 Października 2010 Autor Napisano 27 Października 2010 Sam zaproponowałem Crossmarka ale teraz trochę namieszam Wersja exception ma miększą mieszanke niż zwykły crossmark więc jak jeździsz 50% asfaltu to tylna może długo nie wytrzymać. A jakbyś jednak się zdecydował to bierz bezpośrednio w bike-center.pl - zaoszczędzisz 10zł na sztuce. Ale właśnie na tej stronie którą mi podałeś jest informacja o mieszance 62a, z której jest zrobiona ta opona. "62a - specjalnie zaprojektowana mieszanka gumy do wyścigowych opon szosowych, Cross Country serii eXCeption oraz BMX z serii BMXception."
Andrew Napisano 27 Października 2010 Napisano 27 Października 2010 Mam tą oponę w wersji XC - na przodzie przejechała 4800km i bieżnika pozostało około 50%. Na tyle zajeżdżam właśnie drugiego crossmarka 70a. Ale ja nie oszczędzam opon i dużo hamuję.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.